Coraz więcej niskopodłogowych tramwajów we Wrocławiu

, MC | Utworzono: 2024-01-16 06:45 | Zmodyfikowano: 2024-01-16 06:46
Coraz więcej niskopodłogowych tramwajów we Wrocławiu - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Na tutejszych trasach wciąż można spotkać ponad 30-letnie egzemplarze, które przemierzyły przez miasto tysiące kilometrów. -Oczywiście tramwaje służą przez wiele, wiele lat, a ich wymiana także jest długotrwałym procesem. U nas przyszedł czas, by modernizację przeprowadzić i to już od jakiegoś czasu trwa — mówi Radiu Wrocław Katarzyna Pawlak z MPK.

-Cały czas staramy się sukcesywnie wymieniać wrocławskie tramwaje, zamieniać na przykład te najstarsze Konstale 105 teraz na Moderusy gammy, które przyjeżdżają. Tych nowych Moderusów będzie 46. W tym roku przyjadą jeszcze Pesy, te najnowocześniejsze tramwaje wrocławskie.

W stolicy Dolnego Śląska obecnie do dyspozycji pasażerów jest ponad 180 niskopodłogowych i częściowo obniżonych tramwajów. Jeszcze w tym roku trasy przemierzy kolejnych 40 pojazdów zamówionych w Bydgoszczy i Poznaniu. Na pokład tych najnowszych dostaniemy się bez konieczności wdrapywania się po schodach.W tej chwili przez miasto kursuje jeszcze 80 dwuwagonowych, ponad 30-letnich Konstali 105. Postęp, jaki dokonał się w ciągu dekad od daty ich produkcji, to przepaść nie tylko pod względem komfortu przejazdu. -Przede wszystkim liczy się bezpieczeństwo, a w tym wypadku łączy się ono z wygodą – mówi Radiu Wrocław Katarzyna Pawlak z MPK.

-Ma dużo funkcjonalności dla osób z niepełnosprawnościami, przy każdych drzwiach mamy tu alarmy, jeżeliby cos się działo, możemy sygnalizować motorniczemu, że coś się dzieje, dzięki temu informujemy i wszyscy pasażerowie są bezpieczni.

Dostawy najnowocześniejszych Pes i Moderusów do Wrocławia kosztowały miasto już ponad 550 mln złotych. Zamówienie opiewające na łącznie 60 takich pojazdów można poszerzyć. Kontrakty na dodatkowe tramwaje, zgodnie z zawartą umową, będą wówczas realizowane zgodnie z ustaloną w 2021 roku ceną.

Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Obcy2024-01-16 19:33:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Pani rzecznik chyba rozmija się z prawdą. Wiem, że w MPK jest niedługo i polega na informacjach, które jej przygotowano. Konstale 105 nie są wymieniane na Moderusy Gamma. Tylko kilka sztuk zastąpiło 105-tki. Obecnie przyjeżdżające Gammy były przewidziane na nowe trasy a zatem na zwiększenie stanu taboru tramwajowego. Konstale mają być wymieniane dopiero przez nowe Pesy. Mając na uwadze ilość zamówionych Pes będzie wymiana połowy najstarszego taboru. Kolejne lata mijają i nie słychać o pomyśle na sfinansowanie pozostałych 40 szt. Czyżby trwało oczekiwanie, aż zaczną sypać się na potęgę. Szacunek dla mechaników, którzy podtrzymują je przy życiu.
~Pasażer2024-01-16 08:31:31 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Propaganda sukcesu. Po wprowadzeniu nowych tramwajów coraz częstsze stały się przestoje z powodu braku prądu - nowe tramwaje ciągną go więcej niż stare, a infrastruktura nie nadąża (o czym mówili mądrzy ludzie, gdy zaczęły się radosne zakupy i konferencje, żeby pokazać nową flotę). Nowe pojazdy są znacznie cięższe od starych Konstali (Konstal 105 - ok. 17 ton, Moderus Gamma - 40 ton). To też ma wpływ i na torowiska, i na mosty. Ale klaskamy i się cieszymy...
~Andrzejek2024-01-16 09:46:09 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
To jakie widzisz rozwiązanie w takim razie ? Bo ja np wolę czasem pojechać tym niskopodłogowym ogrzewanym w zimie lub klimatyzowanym w lecie. Jak tym starym brudnym pudłem, które ciągle się telepie to takie zachęcające..