Na południu Wrocławia powstaną setki nowych mieszkań, a Buforowa zostanie poszerzona o jeden pas. Czy to wystarczy?

Joanna Jaros, AO | Utworzono: 2024-03-26 16:42 | Zmodyfikowano: 2024-03-26 16:44
Na południu Wrocławia powstaną setki nowych mieszkań, a Buforowa zostanie poszerzona o jeden pas. Czy to wystarczy? - fot. YouTube: Radio Wrocław TV
fot. YouTube: Radio Wrocław TV

Urząd Miasta chce wybudować na styku Jagodna i Wojszyc, przy ulicy Asfaltowej, około 600 mieszkań na tani wynajem. Osiedla te są już dość mocno obciążone komunikacyjnie, więc mieszkańcy narzekają, że powstaną jeszcze większe korki:

"-Ogólnie jest masakra. Żyje się okej, tylko nie za kierownicą, -Na szczęście mam niedaleko do pracy, więc jest okej. Ludzie stoją po 2 godziny. Będzie buspas nowy, to może się przesiądą."

Wiceprezydent Wrocławia Sebastian Lorenc wyjaśnia, że prace nad usprawnieniem dojazdu na południe Wrocławia trwają, a te mieszkania nie powstaną w ciągu tygodnia:

"To jest proces, który będzie trwał, i dopiero myślę, że w ciągu no 3 lat one tak optymistycznie zakładając, one będą mogły być zasiedlone."

Trwa budowa buspasa na Jagodno. Przybliża sie także wizja powstania linii tramwajowej w ten rejon, a także, jak dzisiaj ogłoszono, Buforowa zostanie rozbudowana o drugą jezdnię.

- Do ulicy Buforowej zostanie dobudowana druga nitka, co oznacza po dwa pasy w każdą stronę - mówi Elżbieta Urbanek, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu:

"Tu od granic miasta, od ulicy Sarniej na całej długości będą 2 jezdnie, które w bardzo dobry sposób skomunikują zarówno obiekty oświatowe, które są istniejące, i planowane jeszcze na terenie osiedla Jagodno, jak i włączenia dróg osiedlowych."

Do końca przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy. Szacunkowe koszty inwestycji wyliczono na około 90 milionów złotych.

- To jednak nie jedyna ulica, którą będziemy modernizować - tłumaczy Piotr Paś, prezes spółki Wrocławskie Inwestycje:

"W tej chwili jesteśmy na etapie wyboru wykonawcy projektu. Mamy tam nie tylko to, co na górze, ale także i bardzo dużą ilość sieci, które będą musiały być wymienione. To są kanalizacje, jeszcze poniemieckie o bardzo dużych średnicach. Tam będą kilometry kabli na tak krótki odcinku."

Łącznie, kompleksowe remonty przejdzie 11 wrocławskich ulic.

POSŁUCHAJ:

Część I

Cześć II


Komentarze (20)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Uścimów.2024-03-28 20:27:09 z adresu IP: (2a02:a317:e341:b900:d97d:x:x:x)
... macie to, na jakie coś głosowaliście ,całujcie RudegO w dUpę.
~Opuźnieni2024-03-28 15:56:15 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
A gdzie las -park-zielona strefa ? Następne mieszkania? BRAK MYŚLENIA PRZYSZŁOŚCIOWEGO
~Batista2024-03-28 09:40:43 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Dlaczego odrazy nie zrobiono dwóch pasów przy poprzedniej przebudowie?
~X-er2024-03-28 06:50:17 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Trudno uwierzyć w cokolwiek, co ktoś mówi na temat Jagodna. Już w czasie budowy pseudo obwodnicy WZDŁUŻ istniejącej już tzw. starej Buforowej, mówiło się, że przez najbliższych kilkanaście lat w tym rejonie nie będzie żadnych poważnych inwestycji komunikacyjnych i podawano astronomiczne kwoty jakie poszły na tego gniota, jaki wyszedł. Teraz będzie tak, że zbuduje się buspas, potem zacznie się układać tory i kolejnych kilka lat autobusy będą nadal stały w korkach. Publiczne pieniądze zawsze wydaje się lekką ręką.
~Anon2024-03-27 21:26:50 z adresu IP: (83.11.xxx.xxx)
Heh fajnie fajnie może i bym uwierzył ale za blisko do wyborów samorządowych, mnie Sutryk nie przekupi.
~Ruda wrona.2024-03-27 20:45:48 z adresu IP: (2a02:a317:e341:b900:699a:x:x:x)
Tuskopatologia.
~Arek 2024-03-27 17:22:30 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Beton jagodno bis.Do tych klitek o sorry "apartamentow' wprowadzą się głosujący na fur deutschland A po co im drogi mają pizzę na miejscu i to im wystarcza
~Jurek 2024-04-02 09:08:19 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Chłoptaś jesteś tak głupi jak każdy zpis-u
~Lewak2024-03-27 14:25:57 z adresu IP: (2a02:a317:e542:b580:2013:x:x:x)
Do pierdla urzędników za niegospodarność
~kolo2024-03-27 13:48:45 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Najpierw wydawane są miliony na przebudowę ulicy z dziwnymi pasami ruchu i buspasami, teraz dodatkowy bus pas się buduje, a jeszcze znów ma być dodatkowy pas ruchu ?! Kogoś fantazja ponosi. Brak myślenia , dlaczego to wszystko nie było ujęte w pierwotnej koncepcji którą wykonano, a teraz nagle znów wydaje się pieniądze na tą samą tak naprawdę inwestycje jeszcze raz , masakra. Mam wrażenie że w tym mieście nikt nie panuje nad tymi miejskimi inwestycjami!!!
~po co droga- sciezka 2024-03-27 10:31:15 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Niemcy 100 lat temu!!! zostawili pas terenu pod wylotówkę na Strzelin , i węzeł A4 Ww Wschód - a gmina nie potrafiła zrobić drogi 4 pasmowej - ale kasa w błoto poszła - w kilku etapach oczywiści to nie jest ich ostatnie słowo
~rafka2024-03-27 09:20:34 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Wiceprezydent Lorenc jest zwolennikiem miasta dogęszczonego, bo jest "korzystne w eksploatacji i tanie w utrzymaniu". Ważne, żeby mieć właściwe priorytety i umieć je właściwie artykułować. Kto by się tam przejmował jakąś jakością życia, zrównoważonym rozwojem i innymi imponderabiliami. I jeszcze to: "miasto zapowiada inwestycje drogowe" - to wiceprezydent nie jest "miastem", że mówi o nim w trzeciej osobie?
~rafka2024-03-27 09:20:34 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Wiceprezydent Lorenc jest zwolennikiem miasta dogęszczonego, bo jest "korzystne w eksploatacji i tanie w utrzymaniu". Ważne, żeby mieć właściwe priorytety i umieć je właściwie artykułować. Kto by się tam przejmował jakąś jakością życia, zrównoważonym rozwojem i innymi imponderabiliami. I jeszcze to: "miasto zapowiada inwestycje drogowe" - to wiceprezydent nie jest "miastem", że mówi o nim w trzeciej osobie?
~r.p2024-03-27 07:43:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
nie dosc ze maja tam ciasno, to jeszcze na kazdym skrawku wolnej ziemi buduja te betony...,tam jak w kotle z korkami codziennie...co za oswieceni tak mysla...,rece opadaja
~Trzeźwo myślący2024-03-26 20:05:04 z adresu IP: (146.70.xxx.xxx)
Czy naprawdę budowa mieszkań powinna być zadaniem samorządu?
~Qrak2024-03-26 20:02:36 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Pytanie czy nie lepiej zagęszczać centrum i zabudować np pl.Społeczny niż peryferyjne osiedla...
~Mieszkaniec2024-03-26 18:56:12 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Czyli to już trzecia przebudowa Buforowej w tej dekadzie? Czy z wrocławianami jeszcze leci pilot czy rozwój miasta jest już zupełnym przypadkiem? Czas na dogłębne zmiany po wyborach.
~lorelei2024-03-26 18:14:16 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Czyżby Buforowa nie została już przebudowana w 2019? Od początku było wiadomo, że projekt jest niedopasowany do MPZP przewidującego takie natężenie mieszkań i dalej brnięto w błędne rozwiązania, które po 5 latach będą do zmiany. A czy któryś z urzędników odpowie za marnotrawienie publicznych pieniędzy jest bardzo wątpliwe...
~Svr2024-03-27 09:35:08 z adresu IP: (5.226.xxx.xxx)
Masz rację. Tym bardziej że przecież na wizualizacjach było widać ładnie dwa pasy w każdą stronę już wtedy. Dlaczego nie zostały wybudowane?
~flora2024-03-26 17:59:20 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał Niech każdy prezydent miasta zrealizuje część obwodnic a nie będzie korków . Realizować obwodnice śródmiejskie .