Awaria systemu ITS w całym Wrocławiu. Tramwaje i autobusy nie mają priorytetu na skrzyżowaniach

Dawid Podsiadło | Utworzono: 2025-03-13 12:51 | Zmodyfikowano: 2025-03-13 12:51
Awaria systemu ITS w całym Wrocławiu. Tramwaje i autobusy nie mają priorytetu na skrzyżowaniach - Awaria systemu ITS w całym Wrocławiu. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW
Awaria systemu ITS w całym Wrocławiu. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW

Aktualizacja: Godz. 14:17 

Jak informuje Biuro Prasowe UM we Wrocławiu, przywrócono pełną sprawność systemu ITS. Tramwaje i autobusy w czasie awaria notowały maksymalnie kilkunastominutowe opóźnienia. Udało się usunąć awarię przed rozpoczęciem szczytu komunikacyjnego. 

Centrum Zarządzania Kryzysowego informuje o awarii Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem (ITS) na terenie całego Wrocławia. To system, który daje priorytet tramwajom i autobusom na wielu skrzyżowaniach w stolicy Dolnego Śląska. Sygnalizacja pracuje obecnie w trybie lokalnym.

Centrum Usług Informatycznych Urzędu Miasta i Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta pracuje nad usunięciem awarii i restartem systemu.

Byłeś świadkiem wypadku lub innego zdarzenia na drodze? A może stoisz w korku i chcesz przestrzec innych kierowców? Zadzwoń na telefon drogowy Radia Wrocław: 71 339 33 55.

Sprawdź też: Świdnica: Zwrot akcji w sprawie słynnych barierek. "Nie spełniły oczekiwań"


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ddd2025-03-15 23:27:12 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Dokładnie na Waligórskiego w stronę Krzyckiej czasami stoi się kilka cykli, jak nie jedzie tramwaj z lewej to za chwilę z prawej momentami korek sięga aż do Sudeckiej
~Kierowca2025-03-15 11:55:00 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Czesyo widzę tramwaj na środku skrzyżowania gdy inną strona ma już światła zielone. Tak ma to funkcjonować??
~eles19492025-03-14 11:31:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Akurat natknąłem się na tą sytuację na skrzyżowaniu Pilczycka - Górnicza - Gwarecka. Część samochodów przejeżdżała skrzyżowanie na czerwonym świetle.
~Ojj2025-03-14 09:30:12 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Przywrócono? To dlaczego ok. 18⁰⁰ na ul.Bajana (są dwa przystanki) widziano 3 autobusy 136 i 2 126 w kierunku Kozanowa? Jedni myślą, że jak zostanie napisane to będzie prawda, a inni - no przecież napisali.
~Nick2025-03-14 07:27:48 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I bardzo dobrze. Są miejsca np wybrzeze Wyspiańskiego czy Waligórskiego gdzie dzieki temu ułomnemu systemowi kierowca stoi przed swiatłami jak głupi kilka cykli.
~Dw xxxxx2025-03-14 06:39:28 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Oby częściej!
~Nikk2025-03-14 06:06:21 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Oj , przez chwilę rak dewelopersko-udzędasowy nie inwigilował, ojej ,
~Nie ITSowi! 2025-03-13 22:47:20 z adresu IP: (2a02:a317:e0d9:a480:3a58:x:x:x)
Mam nadzieję, że kiedyś się zepsuje i już nie wróci do.pracy. To największa patologia i rak naszego miasta. Ten system przez tyle lat niczego się nie nauczył. Zachowuje się irracjonalnie. Najczęściej nikomu nie pomaga, tylko wszystkim przeszkadza, włącznie z MPK.
~kierowca2025-03-13 18:37:47 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Wrocław to jeden ,wielki korek i lepiej go omijać A urzędasy razem z deweleporami, sami się jeszcze dokładają do nich
~gość2025-03-13 18:29:35 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
ITS = i teraz stoisz. Wrocław jest miastem w którym celowo upośledza się ruch żeby były korki - przykłady: ostatnie zdjęcia nowego kawałka ulicy Dolnobrzeskiej - jak mają tam się minąć 2 autobusy?, uporczywe likwidacje zatoczek autobusowych, żeby potęgować korki np. Maślicka, Młodych Techników, Rysia, budowanie knotów typu Buforowa, ostatnie osiągnięcie inżynierii to przebudowa ulicy Wilkszyńskiej - również bez zatoczek dla autobusu, knot pomiędzy Dworcem Głównym a Wroclawią - brak przejścia podziemnego, jednopasowa obwodnica Leśnicy i sadzenie drzew w miejscu które należy trzymać pod drugą nitkę , zresztą z tym sadzeniem drzew bez pomysłu w miejscach gdzie należy poszerzyć drogę to jest kabaret. Naprawdę, jak się całościowo spojrzy na ten układ komunikacyjny to jest źle, a jak się poczyta o osiągnięciach w zbudowaniu gdzieś 400 metrów drogi i wykorzystywaniu PRowym tego dzieła to zachodzi pytanie ile % z budżetu idzie na inwestycje.
~OKi2025-03-15 09:35:14 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Zgadzam się, wygląda na to, że jak jest akcja i pieniądze, to jest działanie, często bezsensowne. Likwidowanie przepustowości ulic wrocławskich sprzyja zanieczyszczeniu powietrza, ale "na sztandarach" są strefy czystego transportu, ponieważ, jak uważam, są pieniądze z powodu tej akcji.
~WALDI2025-03-13 17:27:58 z adresu IP: (2a00:f41:8a3:b532:ae22:x:x:x)
Super, to już wiem czemu do domu wróciłem samochodem bez korków