Droga S5 na odcinku Kaczkowo-Korzeńsko już otwarta

Radio Wrocław | Utworzono: 2014-09-15 14:58 | Zmodyfikowano: 2014-09-15 15:01
A|A|A

Fot. GDDKiA

Kierowcy mogą już korzystać z ponad 29-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S5 na trasie Poznań – Wrocław. Wykonawca będzie prowadził jeszcze przez 2 miesiące prace poza jezdnią główną. Dzięki temu ma się poprawić przejazd na istniejącej sieci pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem, zwiększy się bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu podpisano umowę na ostatni odcinek drogi ekspresowej S5. 13-kilometrowy odcinek dolnośląskiego fragmentu trasy S5 wybuduje firma Dragados za kwotę 310,4 mln zł brutto. Projekt od miejscowości Krościna do wysokości miejscowości Marcinowo będzie zrealizowany w systemie "Projektuj i Buduj".

Dwa pozostałe zadania tej budowy realizują firmy Budimex-Heilit+Woerner oraz Astaldi (na odcinku Korzeńsko [bez węzła] - węzeł "Wrocław Północ" - połączenie z (AOW).

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Jest umowa na 20-kilometrowy odcinek ekspresowej drogi S5

W planach jest między innymi budowa dwóch węzłów drogowych Krościna i Prusice oraz Obwodu Utrzymania Drogi. Ponadto w ciągu drogi powstanie pięć obiektów mostowych oraz 9 wiaduktów. Termin realizacji wynosi 30 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych (15 grudnia do 15 marca). W ciągu 14 dni nastąpi przekazanie placu budowy.

To fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław, która połączy Dolny Śląsk z Wielkopolską i północą Polski, a także - poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.

Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego między Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej.

Trasa S5 na odcinku Korzeńsko (bez węzła) -węzeł "Wrocław Północ będzie liczyła ponad 48 km długości. W ramach dolnośląskiego odcinka wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: węzeł Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno. Rozbudowany zostanie również istniejący węzeł Wrocław Północ (węzeł z AOW).

Cały dolnośląski odcinek będzie kosztować prawie 1,5 mld zł brutto. Planowane oddanie do ruchu tej trasy to grudzień 2017r.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~czytelnik54
2014-09-18 08:13:56
z adresu IP: (176.114.xxx.xxx)
Ocena: 0
a gdzie sensowna mapka tej trasy???
Reklama