Uwaga, zmiany na Hubskiej, Pułaskiego i Traugutta [MAPKI, SZCZEGÓŁY]

Marcin Obłoza, Komunikat UM we Wrocławiu | Utworzono: 2018-08-24 12:02 | Zmodyfikowano: 2018-08-24 12:03
Uwaga, zmiany na Hubskiej, Pułaskiego i Traugutta [MAPKI, SZCZEGÓŁY] - (fot. archiwum Radia Wrocław)
(fot. archiwum Radia Wrocław)

Remont Hubskiej i Pułaskiego ma się zakończyć w październiku. Czy tak się jednak stanie - nie wiadomo, bo generalny wykonawca inwestycji zgłosił, że ma poważne problemy kadrowe. Magistrat chce więc zatrudnić dodatkowego wykonawcę, który zajmie się m.in. podziemną infrastrukturą pod wiaduktem na Pułaskiego. Być może to pozwoli uniknąć znaczących opóźnień w pracach.

KOMUNIKAT MIASTA WS. INWESTYCJI:

1. Informacje dot. inwestycji na ul. Hubskiej oraz przebudowy ul. Pułaskiego pod wiaduktem
Z końcem sierpnia planowane jest wdrożenie optymalizacji robót na realizowanym zadaniu Przebudowa ul. Hubskiej we Wrocławiu, co ma związek ze zbyt słabym zaangażowaniem Wykonawcy robót, firmy Balzola sp. z o.o. Biorąc pod uwagę konieczność zmierzenia się do tego z technicznymi problemami, które wystąpiły w rejonie wiaduktu na ul. Pułaskiego, (niezbędne są zmiany rozwiązań projektowych ze względu na niezinwentaryzowane sieci uzbrojenia podziemnego) ta część zadania zostanie ograniczona firmie Balzola - wprowadzony zostanie dodatkowy wykonawca.
Celem tych działań jest jak najszybsze dokończenie inwestycji. Liczymy także, że z takim wsparciem Balzola, będzie mogła się skupić na innych zasadniczych elementach zadania, zwłaszcza na wznowieniu z końcem września ruchu tramwajowego na ul. Glinianej. Całe zadanie, zgodnie z zapowiedziami, planujemy przekazać do użytkowania w IV kw. 2018 roku.

2. Korekta czasowej organizacji ruchu w związku z przebudową ul. Pułaskiego pod wiaduktem kolejowym oraz ul. Hubskiej od 25.08.2018 r.
Dotychczasowa organizacja ruchu w związku z przebudową ul. Hubskiej i pod wiaduktem na ul. Pułaskiego została wyznaczona w następujący sposób.
Od nocy 22/23 czerwca ulica Pułaskiego została wyłączona z ruchu na odcinku od Małachowskiego do Dyrekcyjnej. W tym samym momencie nastąpiło również całkowite wyłączenie z ruchu skrzyżowania ulic Hubskiej i Glinianej. Z ruchu został też wyłączony fragment ul. Suchej między Pułaskiego a Gajową. Objazd dla samochodów osobowych między ulicami Pułaskiego a Glinianą wyznaczono w obu kierunkach przez Małachowskiego, Piłsudskiego, Stawową (w przeciwnym kierunku Peronową), Borowską, Dyrekcyjną, Gajową i Kamienną. Objazd dla pojazdów ciężarowych zaprojektowano i oznakowano od skrzyżowania z ulicą Ślężną aleją Armii Krajowej, ulicami Krakowską, Traugutta do placu Wróblewskiego.
Dojazd do Hubskiej odbywa się na dotychczasowych zasadach – wyłącznie dla obsługi posesji i budowy.

W związku z wydłużeniem inwestycji od 25.08 będą obowiązywały następujące korekty w organizacji ruchu, które mają na celu poprawę warunków komunikacyjnych.

- Torowisko tramwajowe na ul. Traugutta na odcinku od ul. Krakowskiej do pl. Wróblewskiego dotychczas przeznaczone dla pojazdów komunikacji miejskiej, taksówek i samochodów elektrycznych zostanie czasowo od 25.08 udostępnione wszystkim kierowcom w celu zwiększenia przepustowości.

- Na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego/Stawowa zostanie wprowadzony zakaz skrętu w lewo, dopuszczając jazdę tylko prosto w kierunku ul. Komandorskiej. Celem tej korekty jest udrożnienie ruchu dla komunikacji miejskiej. Ponadto na ul. Piłsudskiego (na odcinku Stawowa – Komandorska) zostaną zlikwidowane miejsca postojowe na prawym pasie ruchu, aby zwiększyć przepustowość jazdy na wprost, pozostawiając lewy pas do skrętu w ul. Komandorską.

- Na skrzyżowaniu ulic Komandorska/Swobodna zostanie wprowadzona korekta sygnalizacji – wydłużenie otwarcia na trasie objazdu. Kierowcy będą mieli do wyboru jadąc na południe skręt w lewo w ul. Swobodną do węzła przesiadkowego lub też ul. Komandorską do ul. Studziennej a na następnie w ul. Ślężną.

3. Komunikacja zbiorowa w związku z przebudową ul. Pułaskiego pod wiaduktem kolejowym oraz ul. Hubskiej od 2.09.2018 r.
- Linie tramwajowe 8, 31 i 32 będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością w szczycie co 12 minut. Tramwaje na ul. Glinianej będą kursowały co 4 minuty w szczycie.
- Obsługę komunikacyjną Osiedla Huby, Gaj i Tarnogaj w dalszym ciągu będą zapewniały dodatkowe specjalne linie autobusowe:

· 708 na trasie Gliniana/Gajowa - Tarnogaj w obu kierunkach przez ulicę Gajową, Kamienną, Bardzką, Armii Krajowej i Tarnogajską, której częstotliwość kursowania zostanie zwiększona do 12 minut w szczycie;
· 32 na trasie Gliniana/Gajowa - Gaj w obu kierunkach przez ulicę Gajową, Kamienną, Bardzką, której częstotliwość kursowania zostanie zwiększona do 6 minut w szczycie.
- Do obsługi linii K w dni robocze kursującej na trasie Gaj – Borowska – Dworzec – Główny – Galeria Dominikańska – pl. Staszica – Kamieńskiego zostaną skierowane autobusy przegubowe.
- W przypadku zatoru drogowego na ul. Borowskiej w kierunku centrum miasta, autobusy linii K, 112, 113, 145, 146, 612 będą skierowane przez ul. Pertrusewicza, Ślężną i Dyrekcyjną aby zachować punktualność.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~bucek 2018-08-26 16:35:14 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
dla miasta bardzo było istotne wybranie tzw taniej firmy i wyszło bokiem ,a że za mało pracowników to wiadome było na początku prac , i czy nikt nie kontrolował postępu prac
~Pukalko2018-08-24 20:49:14 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Proszę zerknąć na stronę: balzola Kapitał zakładowy:50 tys. zł Biuro Budowy Wrocław wg opisu na Hubskiej, a wg mapki w Gdańsku. Czy oni wiedzą gdzie mają przebudować te ulice. A tzw. przykłady dokumentów księgowych pokazują skalę dotychczasowych dokonań. Gratuluję miastu wyboru wykonawcy newralgicznej dla miasta przebudowy. Szkoda, że nie mogę załączyć zdjęć z tętniącego życiem placu budowy. Klasyczna maniana. Po dzisiejszych opadach jeziorko pod wiaduktem przybrało. Za parę dni pojawią się pierwsi wędkarze. Proponuję postawić parę leżaków i palm w doniczkach. Będzie jak w Hiszpanii. A dla podkreślenia osiągnięć firmy ciekawostka sprzed 2 lat z Poznania: mieli płacić 40 tys. zł dziennie za paromiesięczne opóźnienie w podobnej inwestycji. Tak tłumaczyli opóźnienie robót: – Firma argumentowała, że opóźnienie wynikało z zawilgocenia gruntu w wyniku dużych opadów deszczu czy warunkami atmosferycznymi, że było za zimno. Inwestor musiał zamontować monitoring, żeby im udowodnić jak wydajnie pracowali. U nas jest chyba jeszcze gorzej.
~wrocławianin2018-08-24 17:21:04 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Niestety spełnia się czarny scenariusz. Te "poważne problemy kadrowe" generalnego wykonawcy widać było od początku inwestycji - tempo pracy jak u cioci na działce. Naprawdę dość mam tej nieudolności w zarządzaniu miastem - czas na zmiany!