Pociągi wkrótce wrócą do najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce

Bartosz Szarafin | Utworzono: 2019-01-20 09:12 | Zmodyfikowano: 2019-01-20 09:15
Pociągi wkrótce wrócą do najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce - Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook
Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook

- Priorytetem jest bezpieczeństwo - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Pociągi miały dojeżdżać do Wałbrzycha Głównego już w grudniu, jednak wątpliwości co do stanu tunelu przesądziły o konieczności wykonania dodatkowych badań. Obecnie pociągi dojeżdżają jedynie do Jedliny, a dalej prowadzona jest zastępcza komunikacja autobusowa.

Pociągi miały wrócić jeszcze w grudniu, ale zarządca infrastruktury zmienił zdanie. Przyczyny decyzji wyjaśnia  Mirosław Siemieniec.

- Tunel ma swoje lata i jest najdłuższy w Polsce - mówią Mirosław Siemieniec i Rafał Wiernicki z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego.

Jeśli nie będzie komplikacji, to pociągi przejadą tunelem jeszcze w lutym.


Komentarze (17)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~derto2019-06-06 13:45:38 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów). W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej.
~znawca nieznanego2019-01-20 21:06:18 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
szukali złotego pociągu a znaleźli zapomniany tunel.
~Jan2019-01-22 08:59:41 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Nikt go nie znalazł, bo on nigdzie nie zaginął.
~Linia kolejowa nr 2862019-01-20 20:07:19 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Dla uściślenia: pociągi dojeżdżają obecnie do przystanku osobowego Jedlina Górna.
~Valdi7772019-01-20 17:00:52 z adresu IP: (79.189.xxx.xxx)
Gdyby nie UE to nie było by kasy na modernizację kolei. Więc proszę nie przypisywać zasług tym, którzy nie mają z tym nic wspólnego. A kiedy elektryfikacja tej lini kolejowej?
~Ciekawość2019-01-21 13:14:06 z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
Gdyby nie było UE, byłyby czynne tysiące kilometrów torów i PKS i dojazd nawet z najmniejszej wiochy. No i nie byłoby strukturalnego bezrobocia....i jeszcze kilku innych spraw. Dziękujemy Ci Unio.
~Stary podkład 2019-01-20 21:17:39 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Oby nigdy !!
~karla2019-01-20 15:48:54 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Gdyby nie PIS, to nigdy by nie przywrócono tego tunelu do użytku.
~derto2019-06-06 13:46:55 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej
~SS jubson2019-01-29 00:09:26 z adresu IP: (31.103.xxx.xxx)
Ahahahah pis to się nadaję do czyszczenia szamba. Nic nie miał z tym wspólnego. Tylko dlatego jest jak jest to zasługa Wrocławia i zarządu i EU
~Lewzdzis 2019-01-21 10:57:11 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
W tym tunelu PiS wstawał z kolan i walnął dyńką w sklepienie i dla tego potrzebny jest remont.
~Janush2019-01-21 08:52:03 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ten tunel był cały czas czynny, więc nie wiem o jakim przywróceniu tu mowa. JEst nieczynny na czas prac remontowych.
~Alfreda 2019-01-21 02:07:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Gdyby nie środki z Unii Europejskiej a pis to ma zero w tym udziału. Taka prawda
~Gość2019-01-20 22:28:01 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
PiS nie miał tu nic do gadania, a tunel był caly czas użytkowany wymagał tylko wymiany nawierzchni kolejowej i punktowej naprawy obudowy tunelu, która okazała się konieczna dopiero przy wykonywaniu iniekcji. Ludzie nie wiecie a takie bzdury piszecie...
~Athlon1987 2019-01-20 21:14:41 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tak samo jak za PiS, tak samo i za PO Polska nie była normalnym europejskim krajem
~gość2019-01-20 17:09:37 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Gdyby nie PiS Polska byłaby : normalnym , europejskim krajem .
~Reklama2019-01-20 10:03:31 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Czy złoty pociag tam był?