Już niedługo ruszy konkurs na dyrektora BWA Galerii Sztuki Współczesnej we Wrocławiu

Wojciech Klich, inf. prasowa | Utworzono: 2020-05-15 15:06
Już niedługo ruszy konkurs na dyrektora BWA Galerii Sztuki Współczesnej we Wrocławiu - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

Okres powołania obecnego dyrektora BWA upływa 16 września bieżącego roku. Dlatego zgodnie z przepisami konkurs musi zostać ogłoszony nie później niż 16 czerwca, a jego zakończenie planowane jest na 11 września.

W dziewięcioosobowej komisji konkursowej, która dokona wyboru kandydata na dyrektora BWA, znajdzie się sześciu przedstawicieli strony społecznej. Komisja składać się będzie z dwojga przedstawicieli pracowników BWA, dwojga reprezentantów stowarzyszeń zawodowych lub twórczych, dwojga przedstawicieli Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz trojga przedstawicieli Prezydenta Wrocławia.

- Prezydent podjął decyzję, że wśród jego reprezentantów będzie jeden ekspert w dziedzinie sztuk wizualnych z wrocławskiego środowiska naukowego, jedna osoba ze środowiska społecznego i przedstawiciel Urzędu Miejskiego Wrocławia – informuje Jerzy Pietraszek, dyrektor Wydziału Kultury.
- W trakcie konkursu wszystkie koncepcje programowe złożone przez jego uczestników zostaną opublikowane na stronie internetowej Wrocławia - dodaje.

Zadaniem dyrektora BWA Galerii Sztuki Współczesnej będzie prowadzenie instytucji w trudnym okresie zmian lokalowych. Wrocławskie BWA to obecnie 4 galeria w różnych punktach miasta. Dodatkowo instytucja pod koniec tego roku otrzyma nowe biura przy ul. Ruskiej. 

Przez najbliższe lata podstawowa przestrzeń ekspozycyjna BWA znajdować się będzie w dotychczasowym miejscu na antresoli Dworca Głównego we Wrocławiu, gdzie do dyspozycji jest ok. 1000 kw. powierzchni wystawienniczej i ok. 200 m kw. zaplecza. Koszty najmu tej powierzchni nie obciążają budżetu BWA. Organizator instytucji prowadzi działania w celu pozyskania docelowej powierzchni wystawienniczej dla BWA. Powinna ona odpowiadać potrzebom BWA, jak i aspiracjom Wrocławia.

- Mimo, że konkurs musimy przeprowadzić w trudnym momencie w związku z koronawirusem, bo wymuszają to na nas terminy ustawowe, dochowamy wszelkiej staranności, by nie miało to wpływu na jego przebieg - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Departamentu Spraw Społecznych.


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Paweł2020-05-16 10:22:47 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Kończy się kontrakt po kilkunastu latach pracy? Na cztery lata przed emeryturą? Władze miasta korzystając z wirusa mogą swobodnie walczyć ze sztuką współczesną, bo nie mógł się odbyć kongres i demonstracje.