Piesi i rowerzyści skorzystają, kierowcy stracą. Kolejne zmiany w centrum Wrocławia

Malwina Gadawa, GN | Utworzono: 2020-05-29 06:04 | Zmodyfikowano: 2020-05-29 06:04
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Stolica Dolnego Śląska szykuje się na zwiększony ruch samochodów po pandemii koronawirusa, dlatego miasto przygotowało rozwiązania, które mają dać więcej przestrzeni w centrum pieszym i rowerzystom. Urząd chce m.in. walczyć z kierowcami, którzy parkując łamią przepisy. Tam, gdzie będzie to możliwe, do uwolnienia chodników urzędnicy zastosują m.in. elementy zieleni. Chodzi tu m.in. o ulicę Ofiar Oświęcimskich, Kuźniczą, Św. Marii Magdaleny, Odrzańską, Szewską czy Więzienną.

Elwira Nowak z magistratu informuje, że z ruchu samochodowego zostanie wyłączony fragment ulicy Ruskiej - od pl. Solnego do ul. Rzeźniczej:

Dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności, Monika Kozłowska-Święconek zdradza Radiu Wrocław, że urząd przygotowuje się także do wprowadzenia jesienią pilotażowego projektu „Szkolnej Ulicy":

Opozycyjny radny Robert Grzechnik zwraca uwagę, że to kolejne zmiany, które utrudnią życie kierowcom:

Niektórzy mieszkańcy sceptycznie podchodzą do planów miasta:

Miasto obiecuje, że w zamian dla kierowców wyznaczy dodatkowe miejsca postojowe – m.in. na ulicy Św. Marii Magdaleny, Jodłowej czy placu Nankiera. Do końca roku mają pozostać otwarte szlabany na parkingach Parkuj i Jedź. Ma to zachęcić, szczególnie przyjezdnych z aglomeracji, do pozostawienia auta i podróżowania po Wrocławiu komunikacją zbiorową.

Wśród zmian korzystnych dla kierowców jest także wprowadzenie na terenie parkingu Narodowego Forum Muzyki możliwości bezpłatnego parkowania przez pierwszą godzinę.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bikan
2020-06-01 19:29:52
z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Ocena: 1
A kiedy zacznie się budowa drogi i wiaduktu od Armii Krajowej na Wielką Wyspę.Byl projekt,miasto poniosło koszty i co przepadło? To by zmniejszyło korki na Traugutta,pl. Wróblewskiego,Grunwaldzie i Curie-Skłodowskiej.
~Gość 1
2020-05-30 10:39:50
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 1
Satyryka i funkcjonujący od czasu Zdroja układ wrocławski całkiem PO...ło
~Wroclawiani
2020-05-30 09:03:02
z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Ocena: 8
Pogonić tych debili. Już teraz nie da rady w tym naszym mieście normalnie żyć. Kiedyś chciałem skorzystać z autobusu. 3 po kolei nie przyjechały. Zatoczki ostatniego przystanku na Buforowej świeżo zaprojektowana i zatwierdzona przez ta miejska sitwa nie mieści 2 przegubowe.
~bolo
2020-05-30 07:54:45
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 5
Wygonić motocyklistów piratujących i czyniących hałas - na Zachodzi jest to nie do pomyślenia , jak i ryczące tłumiki samochodów
~bolo
2020-05-30 07:52:53
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
Obwodnica Śródmiejska : W 1921 byłaby obwodnicą Były Szef Biura Rozwoju Wrocławia przypomina, że choć droga istnieje w planach już blisko 100 lat, w tym czasie cały czas zmieniało się jej znaczenie. – Można powiedzieć, że w 1921 roku droga traktowana była jako obwodnica miasta, biegnąca prawie poza jego granicami – mówi prof. Tomasz Ossowicz. – Po drugiej wojnie wciąż planowano wykorzystać ten sam korytarz, choć trudno tu już było mówić o trasie biegnącej poza miastem. Powstały duże osiedla mieszkaniowe, jak Biskupin czy Sępolno, i trasa miała pełnić funkcję obwodnicy śródmiejskiej, łączącej duże osiedla na południu, wschodzie i północy Wrocławia – tłumaczy prof. Ossowicz. Zaznacza, że od 20 lat jest jeszcze inne znaczenie tego odcinka. Po budowie autostradowej obwodnicy Wrocławia i obwodnicy wschodniej, nie ma to już być droga tranzytowa, a co najwyżej szybszy dojazd na Wielką Wyspę do licznie odwiedzanych atrakcji, jak zoo, park Szczytnicki czy Hala Ludowa. A także odciążenie dla ulicy Mickiewicza, przecinającej dziś park Szczytnicki, a pełniącej rolę głównej drogi w tym rejonie miasta. Ułatwi również mieszkańcom Wielkiej Wyspy dojazd do centrum. Zostawili ziemię pod drogę Czy jest szansa na budowę kolejnego odcinka od ul. Mickiewicza – wzdłuż Paderewskiego i dalej do Krzywoustego? – W tym momencie nic nie uzasadnia budowy tej trasy poza ulicę Mickiewicza i nie ma takich planów. Ale w Studium Wrocławia pozostawiona jest rezerwa perspektywiczna na ten przebieg, która mogłaby być wykorzystana w przyszłości, w przypadku gdy kolejne pokolenia wrocławian uznają to za konieczne – mówi prof. Ossowicz.
~Rowerzysta
2020-05-29 20:15:08
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -1
Bardzo dobra wiadomość. Skorzysta wiele osób.
~IRYD
2020-05-29 19:52:27
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: 12
Wybudujcie obwodnice dla kierowców! Właściwe, przynajmniej jedną wypada dokończyć w całości! Potem zamieniajcie nawet całe centrum miasta w kwietną łąkę. Najpierw inwestycje, a potem restrykcje!
~Kml
2020-05-29 17:32:16
z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Ocena: 11
Marzy mi się bezkolizyjna obwodnica śródmiejska, resztę można potem zamykać lokalnie
~Realista
2020-05-29 16:21:30
z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Ocena: 9
Nierealne pomysły które doprowadzą do jeszcze większego paraliżu miasta. Zamykanie ulic przyszkolnych czy zabieranie dróg na ogródki piwne, w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce jeszcze bardziej pogorszy sytuacje. Mam wrażenie, że władze tego miasta żyją w innym świecie. Niedługo z Wrocławia przez utopijne marksistowskie pomysły zacznie uciekać kapitał.
~////
2020-05-29 14:42:15
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -5
a liberał grzechnik co robi w pisiorstwie ??
~pis=pzpr
2020-05-29 09:30:20
z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
Ocena: -1
debile głosują na debili
~Grzegorz
2020-05-29 09:22:27
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
PiJe są komicznue małe. Powinno ich przybyć i powinny być większe.
~Magistrat Propagandy
2020-05-29 08:44:11
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 14
Sutryk od początku jak został prezydentem powtarzał będę gnębił kierowców i słowa ciągle dotrzymuje zabiera parkingi podnosi oplaty namawia do komunikacji choć sam wozi się służbową limuzyną na koszt wrocławskich podatników Korzystne zmiany to tylko stwarzanie pozorów.Ale tak to jest jak ktoś za priorytet uważa lansowanie się na facebooku czy insta i ma się kota za doradce
~pustaki?
2020-05-29 08:17:42
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 13
Wielkomiejsy wyborcy wybierają takich liberalno-lewicowych tuzów do władzy, którzy maja wpisane w DNA utrudnianie życia kierowcom kosztem rowerzystów, hulajnogistów, rolkarzy itp. więc teraz pretensje do siebie...
~kierowca
2020-05-29 07:17:32
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 15
Wrocław szykuje zmiany w centrum. To że pan, panie $utryk szykuje zmiany w centrum to nic, ważne aby były z pożytkiem dla mieszkańców Wrocławia. Dla $utryka ważniejsze jest stadion, kopacze i jego fanaberie. Wczoraj widziałem jak wygląda realna komunikacja w samym centrum Wrocławiu. Ulicą Jana Kazimierza w południe jechał wóz strażacki na sygnale. Jechał, jechał, jechal, ... aż zmieniły się światła i mógł zgodnie ze swoim miejscem w korku w końcu przejechać przez światła. Są tam dwa pasma. Samochody nie mogły mu ustąpić miejsca bo od skrzyżowania z Krupniczą do Ruskiej chodnik po prawej jest opalikowany i samochody nie mogły na niego wjechać chcąc zrobić mu miejsce. Po prawej zaś stały tramwaje czekające na światłach co też uniemożliwiało zjechanie tam samochodom. $utryk zakorkowałeś tę drogę dla straży pożarnej i pewno nie zdajesz sobie z tego sprawy bo dla $utryka najważniejsze jest lansowanie się. Wstyd mi za pana panie $utryk.
~bolo
2020-05-29 06:52:56
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tak jak na Daszyńskiego?
Reklama