Wrocław rozbudowuje system ITS. Płynniej mają jeździć tramwaje

, KM | Utworzono: 2020-06-24 06:59 | Zmodyfikowano: 2020-06-24 07:01
Wrocław rozbudowuje system ITS. Płynniej mają jeździć tramwaje - fot. archiwum Radia Wrocław
fot. archiwum Radia Wrocław

Po Wrocławiu będzie się jeździć lepiej – przynajmniej pasażerom komunikacji publicznej. Miasto szykuje się do rozbudowy Inteligentnego Systemu Transportu. Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta zdradza Radiu Wrocław co zmieni się dla motorniczych:

Opozycyjny radny Robert Grzechnik przypomina, że we Wrocławiu zlikwidowano sekundniki na wielu skrzyżowaniach, bo miasto tłumaczyło, że nie mogą one funkcjonować z systemem ITS. Tymczasem w Szczecinie takie rozwiązanie wprowadzono:

To będą wyświetlacze przeznaczone tylko dla motorniczych. Dzięki nim będą oni wiedzieć, czy na danym skrzyżowaniu mają priorytet oraz ile czasu będzie się świecić dla nich zielone światło. Zwykli kierowcy chcieliby podobnych rozwiązań:

W ramach zmian ITS będzie wyświetlał także automatycznie trasy zastępcze pojazdów komunikacji miejskiej. Pod koniec tego roku na 102 skrzyżowaniach nowe urządzenia powinny już być zamontowane. Potem nastąpi ich testowanie.

Reklama

Komentarze (16)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Radio Lampowe2023-02-15 16:46:15 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
LOTem bliżej
~Dżon Kolonko 2023-02-15 16:47:40 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
chyba bliżej ziemi
~Dżon Kolonko 2023-02-15 16:39:57 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ludziom dobrej roboty MPK organizuje pokaz fajerwerków w symulatorze tramwaju
~////2020-06-29 02:17:41 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Mają... :)
~pasażer MPK2020-06-25 08:48:14 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Pojazdy MPK jeżdżą po mieście z usterkami. Przekazywanie pojazdu polega na wyliczeniu co nie działa, na co trzeba uważać, co od wielu dni nie zostało poprawione.
~Bardziej obawiam się 2020-06-25 06:51:28 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
zwiększającej się liczby wypadków tramwajów i autobusów z powodu stresu, jaki przeżywają kierowcy. Jeden z nich opowiadał mi, że są mobbingowani w pracy, ciągłe kontrole kabin na pętlach, obcinanie premii z powodu minutowego opóźnienia. Relacje motorniczych to koszmar.
~MPK2020-06-24 11:33:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wielokrotnie widziałem (pl. Społeczny, pl. Legionów) skrzyżowanie zablokowane przez tramwaj, którego motorniczy nie upewnił się, że jest w stanie je opuścić. Winny jest także miś o małym rozumku, który np. wymyślił buspas na Traugutta. Kierowcy ruszają z dwóch pasów, po czym za skrzyżowaniem muszą opuścić pas z torami. Jeśli prawy pas jest zapchany, to czekają z mrugającymi kierunkowskazami ale blokują przejazd tramwaju. Jeśli motorniczy ma IQ w okolicach numeru tramwaju, jaki prowadzi to i tak ruszy z przystanku i zablokuje skrzyżowanie. Tu żaden ITS nie pomoże, jeśli ruchem sterują dyletanci.
~MPK2020-06-24 19:14:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przecież piszę, że motorniczy nie jest w stanie opuścić skrzyżowania, bo za skrzyżowaniem stoją auta na torach z włączonymi kierunkowskazami. A motorniczy i tak wjedzie, bo ma w ... tych, którym zablokuje przejazd. Nie bronię bezmyślnych kierowców ale niektórzy motorniczowie wcale nie są lepsi. A szczytem głupoty popisał się autor tego buspasa. Ale tak to jest, jak komunikację w dużym mieście oddaje się pod głosowanie....
~pit2020-06-24 17:45:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Codziennie widzę jak niedouczeni kierowcy osobówek blokują tramwaje. Tramwaje w przeciwieństwie do nich mają za skrzyżowaniem miejsce do kontynuowania jazdy, a kierowcy wiecznie pchają się na chama...
~Gosc2020-06-24 15:50:45 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To nie kwestia IQ, jeżeli nie ruszy to nigdy nie przejedzie tego skrzyżowania, ponieważ w nowym cyklu będzie dokładnie ta sama sytuacja, wszystko jest spowodowane debilnym wymalowaniem ciągłej linii wcześniej i aura z Traugutta trafiają na lewy kończący się pas zamiast zająć prawy.
~Równowaga2020-06-24 10:49:00 z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Dla tramwajów można, dla kierowców nie można. Jakie to wrocławskie.
~pasażer MPK2020-06-24 09:43:40 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Co oznaczają te trzy rodzaje informacji o czasie przyjazdu pojazdu MPK: 5 minut, godzina i minuty, godzina i minuty podświetlone? I czym się różnią.
~Tersa2020-06-24 08:21:42 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Kiedy pojawią się "czerwone strefy " na torach - przejazdach tramwajowych , np na Pułaskiego / T.Kościuszki. Samochody blokują przejazd tramwaju - zwłaszcza w szczycie .
~Tobi2020-06-24 18:30:33 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Nie potrzeba tych stref bo i tak nikt z tego nie korzysta. Potrzeba rygorystycznych kar i organu, który będzie tego pilnował.
~Damian2020-06-24 11:19:25 z adresu IP: (212.180.xxx.xxx)
Bo w sumie kierowcy powinni wiedzieć, że jak nie ma możliwości zjazdu i kontynuowania jazdy, nie wjeżdżamy na skrzyżowanie. To nie jest trudne. Włącza się zielone, przede mna ruszają, ale jak widzę że jest tlok, to się zatrzymuje przed sygnalizatorem i patrzę, czy auto przede mna zjedzie ze skrzyżowania, jeśli tak - jadę. Jeśli nie - stoję. Proste
~Grzegorz2020-06-24 11:18:37 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Do tego trzeba głównie pilnowania przez Policję przestrzegania przepisów.