Rok po oddaniu ul. Pomorskiej, potrzebne są kolejne naprawy. Zapada się kostka brukowa - Radio Wrocław

Rok po oddaniu ul. Pomorskiej, potrzebne są kolejne naprawy. Zapada się kostka brukowa

Joanna Jaros
Joanna Jaros
| Roku temu, 2025-07-22, 07:09
Rok po oddaniu ul. Pomorskiej, potrzebne są kolejne naprawy. Zapada się kostka brukowa - Ul. Pomorska we Wrocławiu była oddana do użytku rok temu.
Ul. Pomorska we Wrocławiu była oddana do użytku rok temu.
Fot: Joanna Jaros/ Radio Wrocław

Rok po remoncie, a znów trzeba naprawiać. Chodzi o kostkę na torowisku tramwajowym na ulicy Pomorskiej. Z powodu działania dużych sił i tramwajów i autobusów dochodzi do zapadnięcia w miejscach, gdzie hamują pojazdy MPK, m.in na przystankach i przed pasami dla pieszych. Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji wyjaśnia, że użyto tam starej kostki, której nie da się ułożyć tam samo, jak było:

- Jedyne rozwiązanie to jest nowa kostka, cięta na miejscu, tak aby dopasować jedną do drugiej na miejscu budowy. Nowa kostka powinna odwzorować tę starą i wtedy możemy mówić o wysokiej jakości odtworzenia nawierzchni.

Przeczytaj: Tragiczny finał kąpieli na Gliniankach. Mężczyzna utonął

Ulica Pomorska zostanie zamknięta w przyszłym roku

Pomorska jest objęta gwarancją. Firma próbowała naprawiać już te ubytki, ale aby nie zamykać torowiska trzeba to było robić w nocy. Czas na wyschnięcie masy wiążącej był zbyt krótki, dlatego się nie udało. Planowany jest duży remont z zamknięciem ulicy, który miałby się odbyć w przyszłe wakacje: 

- Natomiast jest to duży, skomplikowany proces, jeżeli chodzi o wymianę tej nawierzchni. Nie ma możliwości zrobienia całości teraz, więc będziemy prawdopodobnie musieli poczekać do kolejnych wakacji tak, aby móc na kilka dni zamknąć torowisko, tak aby wykonawca mógł wykonać te wszystkie prace.

Zobacz: We Wrocławiu pojawiły się specjalne ławki dla matek karmiących. Czy to praktyczne rozwiązanie?

 


Komentarze (46)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ewi 2026-06-02 20:40:22 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dokładnie wyrzucanie pieniędzy w błoto, ta kostka to lipa,niech konserwator zabytków położy sobie taką kostkę na posesji. Dobrze że jeszcze jest gwarancja,
~Iwe. 2026-06-10 18:32:26 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Popieram dokładnie ten konserwator tylko miesza i daje ludziom dodatkową pracę, powinien zapłacić ze swojej kieszeni,skoro tak zarządził.
~JPSW 2026-06-02 16:25:18 z adresu IP: (79.127.xxx.xxx)
W przyszłe wakacje będzie padało i też nic nie da się zrobić. Po co komu kostka? Kto chodzi oglądać torowisko na ul. Pomorskiej. Ma być zrobione raz, a porzadnie. Nie tylko miasto ponosi straty, ale i mieszkancy też.
~Yuri 2026-06-10 18:34:27 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
U nas jest wszystko tak lipnie wykonywane,aby do odbioru i będzie utrzymanie na dłużej,po kolesiowsku.
~Tat 2026-04-21 07:51:46 z adresu IP: (2a02:2a40:87fb:2400:b175:x:x:x)
To samo dzieje się z TAT na Rogowskiej. Połączenia szyn z asfaltem już się wykruszają. Dlaczego to nie jest naprawiane w ramach gwarancji?
~obserwator 2026-04-06 21:29:06 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
hmmm...a starą kostkę sprzedamy Niemcom, oni potrafią ułożyć tak żeby pasowała...a za pół roku ta nowa, cięta na miejscu też się zapadnie
~Anonim 2026-03-25 14:52:00 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
~emeryt 80 2026-03-13 12:34:01 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
To dziwne, że tam gdzie jeszcze jest STARY PONIEMIECKI bruk, nawierzchnia jest ściśle dopasowana i nie zapada się. Dzieła polskich budowniczych wytrzymują JEDEN rok. Albo fachowcy byli od pługa albo inspektorzy byli smarowani, he,he
~Ewi 2026-06-02 20:44:01 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Popieram pana dokładnie tak poniemieckie kostki są równe, bez dziur w drodze, ale jak wchodzą nasi spece to pozal się Boże zapada się wszystko i dziura na dziurze,takich mamy speców.
~Jerzy Fabisiak 2026-03-09 18:13:34 z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
To są skutki wygrywania przetargów przez firmy bez żadnego doświadczenia ale za to z najniższą ofertą cenową.
~Bob Budowniczy 2026-03-06 17:36:25 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Zmieńcie Inspektorów odbierających projekty i prace budowlane.
~~Rat 2026-07-01 09:59:48 z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Za całość odpowiada Projektant i Ratusz
~Jaś Fasola 2026-02-20 07:14:53 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Wrocław to miasto wariatów I zboczeńców spod tęczowej flagi. Tacy ludzie nie zajmują się normalnymi sprawami!
~emeryt 80 2026-03-13 12:40:02 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
We Wrocku oszaleli. Robią przebudowy, dobudowy, nadbudowy --- bez pozwoleń, bo co ? Gorzej, że przy remontach ulic zapominają o tym, co Niemcy w komunikacji miejskiej już przed pierwszą wojną rozsądnie ogarnęli. Budowali oni RÓWNOLEGŁE linie tramwajowe, gdzie w razie awarii na jednej linii komunikacja tramwajowa działała. Najdurniejszy obecny przykład -- remont ulicy Gajowickiej. Zamiast odtworzyć stare poniemieckie torowisko - oni tory likwidują. W razie awarii na Powstańców Śląskich albo Grabiszyńskiej - wszystkie tramwaje stoją gdyż brak linii równoległej. Ogarnijcie się w tym mieście. Co z tego, że to poniemieckie ?? Budowane było rozsądnie, heh !!
~Mieszkańcy 2026-02-02 21:11:18 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Mam pomysł jak rozwiązać ten absurdalny problem. Pozbędzimy się również interwencji konserwatora. Otóz trzeba w końcu wybudować metro. Zmniejszy się albo wycofa tramwaje, nie będzie się zapadać kostka. A i Pan Gibski w tunelu metra nie będzie miał co gadać - bo nie będzie podlegało ochronie prawnej. To będzie budowla współczesna. Kolejnym zagadnieniem za tym jest możliwość dwufunkcyjnego wykorzystania metra - prócz komunikacji także na schrony.
~SemperW 2026-03-28 22:08:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Bardzo dobry pomysł. Metro będzie Wrocławskie i konserwator Gebelski w końcu nie będzie musiał się martwić o pruską kostkę! Przy założeniu, że tory w metrze nie będą z odzysku po pruskich tramwajach konnych!
~Bres 2026-01-23 23:56:17 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wina dyletanctwa i braku nadzoru Inwestycji Miejskich oraz Zarzadu Mista !!!
~Osiedlowy Fan Club KO 2026-01-18 17:25:11 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zlikwidować wogole tam tramwaje Ulice zalać asfatem i puścić tamtędy więcej autobusów w szczycie roboczym A nie się znów bawić i popadać w koszy
~Pancxenko 2026-01-18 14:19:03 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
W Oslo i Okolice tegoż budują inżynierowie a u nas tylko Z NASI Bracia
~Jacek 2025-12-27 19:53:54 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Super.....a gdzie był inspektor nadzoru jak odbierał gdzie był inwestor jak zatwierdzał technologię wykonania. 20 osób nadzoruje inwestycje i nie potrafią ogarną Kuwety. Panie i Panowie ...tam gdzie jest nowa kostka też się zapada... zróbcie proszę lustrację .... i dalej dopóki nie będzie odpowiedzialności po stronie inspektora nadzoru . Wykonawca został z 5 mln zabezpieczenia ale wykonał zgodnie z zatwierdzoną technologią . w sądzie wygra!!! i miasto zapłaci za naprawę oraz zwróci z odsetkami to czego nie oddało. Ogólnie nasi koledzy z wrocławskich inwestycji powinni dokształcić się a przyokzacji pojechać do OLSO czy Berlina. Tak samo jak Hubska, trasa trawnajowa na Nowy dwór, Rodno Regana i wiele innych ....wszystko się zapada.Pronuje zacząc od odprowdzenia wody, która musi spływać a nie zalegać na jezdni.
~Maria D-Z 2026-02-02 20:59:40 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Jesteś Jacek M, ten architekt...? Nie irytuj się, gdzie mieli być, jest praca zdalna, więc na miejacu nic nie sprawdzali... Daj ludziom z Wrocławskich Inwestycji spokój, dobrze zarabiają, spokojnie żyją... a co się zapadło to się poprawi za pieniądze wricławian...
~Bres 2026-01-23 23:58:31 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Gdzie był inspektor nadzoru z Miasta w trakcie robót (część prac tylko tak można nadzorować !!!)
~BratPit 2025-11-19 16:21:58 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Dobry prognostyk na remontowane Powstańców Śląskich....
~Wro 2025-11-15 15:46:09 z adresu IP: (2a09:bac3:4f9b:2a0::x:x:x)
Konserwator zabytków działa na szkodę miasta. Pozwala na budowę makabryl w centrum miasta (pewnie solidnie opłacone), a wymusza na mieście takie bzdury jak zachowywanie kostki brukowej, choć wiadomo, że Polacy nie potrafią jej obecnie układać. To samo chce wymusić na Gajowickiej
~Mieszkańcy 2026-02-02 21:00:47 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Pogonić trzeba tego Konserwatora ! Zamęt wprowadza.
~Nik 2025-10-26 00:12:05 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Panie Konserwatorze! Kostki nie chca mieszkancy, wykonawcy, miasto...kim Pan jest, ze sie tak upiera przy tak glupim rozwiazaniu?
~Wrocławianie 2026-02-02 21:03:52 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Pan Gibski, Konserwator zabytków nie ma czasu na pierdoły. Musi się lansować w radiu, bo to wazne dla jego Ego. Gość żyje z lampą Łukasiewicza w domu i chce aby wszyscy wrócili do średniowiecza. Oczekuje, że będziemy mumieszkać w skansenie. Kogo my mamy w tym urzędzie? To organ wojewódzki, czyli organ władzy centralnej... Czy Pan Tusk o tym wie? Wie, że Wojewoda ma gdzieś rozwiązywanie problemów lokalnych?
~Bres 2026-01-24 00:01:27 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Lwowscy kamieniarze, którzy umieli kłaść kostkę brukową i in. powymierali ! Dziś dyletant - dyr. Inwestycji Miejskich w tv Echo bajki opowiada o kostce !!!
~Leonidas 2025 2025-08-18 10:46:48 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Obciążyć finansowo tego konserwatora zabytków za wszystkie naprawy.
~Andrzej 2026-02-02 21:05:07 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
A kto wymusił wbudowanie kostki? No przecież Pan Gibski Konserwator Zabytków tak uzgodnił projekt...
~Bres 2026-01-24 00:05:18 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Głupi jesteś ! Kto budował i spaprał niech naprawia !!!
~Eko 2025-07-30 12:21:11 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:f9fc:x:x:x)
Jak widać tramwaje to za droga zabawka? Ile kilometrów torów jest zamkniętych dla tramwajów?
~Bres 2026-01-24 00:09:47 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Tramwaj nie jest eko-logiczny i nie jest eko-nomiczny !!! 90% prądu światowego pochodzi ze spalania kopalin !!! Koszt 1 tramwaju=10 mln zł=koszt 12 autobusów a 800 tys.zł/szt.!!! Autobus nie potrzebuje torów i trakcji a 10÷20 mln zł/1 km !!!
~Dyzio 2025-07-24 19:10:13 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Dlaczego zamiast kostki nie wyleja betonu ze zbrojeniem tak jak to zrobili na placu jana pawła. I jak do tej pory nic sie z tym betonem nie dzieje.
~Dyzio 2025-07-24 19:07:44 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
To trzeba miec brak mozgu. Te konserwator niech teraz zaciaga rekawy i niech zapierdziela z wymiana tej kostki. W jaki sposob w przyszlym roku chca zamknac pomorska dla tramwajow jak niedlugo maja zamknac dubois i drobnera. To jak wtedy miałyby jezdzic tramwaje. Którędy.
~Zielony 2025-07-30 12:22:28 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:f9fc:x:x:x)
Tramwaj jak widać się nie sprawdza. Za to miłośnicy unii dyskryminują samochody.
~Oeesssu 2025-07-24 17:08:56 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Za remont powinien zapłacić konserwator zabytków. To ta instytucja uparła się na kostkę (bo historycznie), mimo sygnałów że kostka nie wytrzyma. Nadbudów kamienic, czy zmian w budynkach nie widzi, ale kostka brukowa, ma być. Wrocław już wygląda jak skansen, a nie jak nowoczesne miasto.
~Bres 2026-01-24 00:16:42 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Dziwne że tam gdzie leży kostka poniemiecka (także z szynami) nic się nie zapada !!! Może absolwent Collegium Tumanum Łapówkarum powinien zatrudniać w Inwestycjach Miejskich przynajmniej 1 majstra od kostki brukowej z 4 Reichu ?! Skoro wraca KeiserBrucke i HundertJahre Halle to może przyjechać Deutsche Meister !
~Jaś Fasola 2025-07-22 16:36:08 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Widać jacy fachowcy pracują we Wrocławiu... Dramat! Ale co tam drogi, najważniejsza jest parada równości, to jest priorytet!
~Kojot 2025-07-23 21:13:41 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Większych bredni nie słyszałem już dawno. Co ma parada równości do zapadające się kostki brukowej? I pomyślałeś że firmy które prowadzą remonty tym bardziej tak duże to przeważnie firmy międzynarodowe albo duże polskie z siedzibami poza wrocławiem?
~miki 2025-07-22 12:05:21 z adresu IP: (147.161.xxx.xxx)
Tak jak już wielokrotnie pisałem na tej stronie...Zupełnie, ale to zupełnie nie dało się przewidzieć problemów z kostką brukową. Zaskoczenie tym samym tematem poraz 1023ci. Tak na marginesie kiedy DWKZ zacznie ponosić finansową odpowiedzialność za wymuszanie drogich, niefunkcjonalnych rozwiązań i ciągłych remontów (tak na marginesie gwarancja kiedyś się skończy, kostka zostanie i koszty będzie ponosił podatnik - ale "on" chyba ma dużo kasy bo się nie skarży na marnotrastwo)?
~/// 2025-07-22 09:38:49 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
piękny konserwator gibski , namiestnik pis , od kostki brukowej funduje piękne rzeczy mieszkańcom /chyba na złość/ , no i czas pokaże co będzie po remoncie ronda . tak po mojemu ze względu na koszty miasto nie powinno robić remontów tam gdzie są takie konflikty z gibskim i poczekać aż ludzie sami wywiozą go na taczkach
~Ilot 2025-07-22 08:35:32 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Piękna kostka z Powstańców Śląskich
~Bres 2026-01-24 00:18:19 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Znów pojedzie do Reichu
~Ilot 2025-07-22 08:33:43 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK . Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .
~Bres 2026-01-24 00:20:29 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
I prawda i brednie ! Podłoże to jedno, technologia kładzenia kostki brukowej to drugie, a tumanstwo dyletantów z MPK to trzecie !!!