MPK chce zmodernizować tramwaje

Piotr Osowicz, WK | Utworzono: 2020-06-29 13:27 | Zmodyfikowano: 2020-06-29 13:27
MPK chce zmodernizować tramwaje - fot. Piotr Osowicz
fot. Piotr Osowicz

MPK podpisało umowę na remont 42 tramwajów za kwotę 135 milionów złotych. Za te prace odpowiedzialne będą dwie firmy, poznański Modertrans i Saatz z Warszawy.

O niektórych ze zmian opowiada Krzysztof Balawejder, prezes MPK:

Pasażerowie powinni też docenić zmiany w środku pojazdów. Pojawią się np ładowarki USB. Zwiększy się też komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza. Tabory będą trafiać do wykonawców etapami - maksymalnie po trzy wozy. Roboty nad jednym potrwają trzy miesiące. Wszystkie prace powinny zakończyć się w ciągu 28 miesięcy.

Jedną z firm, która zajmie się 17 tramwajami marki Skoda będzie warszawski Saatz. Prezes Zarządu tej firmy Jarosław Lazurko zapewnia, że wszystko jest już przygotowane do ich remontu:

Z kolei poznańska firma Modertrans zajmie się w najbliższym czasie przeglądem 25 tramwajów typu WroAs205. Całkowity koszt obu inwestycji to 135 milinów złotych. Osobną umowę podpisano na zmodernizowanie tramwaju Gustaw, który wozi wrocławian od lat 50-tych XX w i jest spora atrakcją turystyczną w mieście  MPK przymierza się też do zakupu 25 nowych tramwajów za 200 milionów złotych.

 


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kakadu2020-06-30 05:45:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jedyna sensowna modernizacja tramwaju to zamiana na autobus (CNG, elektryczny czy hybrydę) albo trolejbus. Transport szynowy jest idealny na długich dystansach. W mieście o ciasnej zabudowie to porażka. Każdego dnia przypominają o tym wykolejone tramwaje. Takie są fakty i tego się nie da zakrzyczeć.
~Kakadu2020-06-30 07:52:31 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Faktem jest częste wykolejenie tramwaju we Wrocławiu. Zmyślaj dalej.
~Grzegorz2020-06-30 06:32:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To s niedoedukowane opinie, a nie fakty. Decydujące są ilości pasażerów a nie dystanse. Zwartość zabudowy też ma ograniczone znaczenie. Tam gdzie nie ma miejsca na infrastrukturę tramwajową zazwyczaj jest miejsce tylko dla pieszych. To zresztą widać na Zachodzie.
~D J2020-06-29 18:34:13 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Albo podpisaniem poddania się Niemiec w 1918 roku. Paralel można doszukiwać się wszędzie.
~Amba2020-06-29 15:32:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jakaś dziwna mania z podpisywaniem dokumentów w wagonie. Sory ale pachnie to Hitlerem i kapitulacją Francji...
~pacjent2020-06-29 14:14:15 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ktoś powinien ukarać Balawajdera za nieużywanie maseczki lub przyłbicy. To jest narażanie innych osób na zakażenie panie Balawajder. Nie bądź pan Balawajder taki kozak kosztem innych grzecznie noszących maseczki.
~Premier2020-07-10 23:04:22 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
już dawno powiedział, że noszenie maseczek jest zalecane ale nie jest nakazem.
~Grzegorz2020-06-30 06:33:36 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie każdy może niestety. Jeśli może masz rację rzecz jasna.
~kulawy2020-06-29 14:10:57 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Zamiast remontu tramwai nie w pełni niskopodlogowych należało kupić tramwaje w pełni niskopodlogowe. Obecni decydenci tych zleceń prędzej czy później będą się tłoczyć do jedynych drzwi niskopodlogowych prowadzących do przedziału z niewystarczającą dla wszystkich ilością miejsc do siedzenia.
~Grzegorz2020-06-30 06:35:30 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tyle że póki tramwaje wymagają jedynie pomniejszych remontów, ich likwidacja jest marnotrastwem.
~xx22020-06-29 14:07:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Cyrk z tymi maseczkami widać na załączonym obrazku.