Kiedy Wrocław będzie miał dobre torowiska? NIK: Remonty zajmą 46 lat

, KM, GN | Utworzono: 2020-07-07 07:05 | Zmodyfikowano: 2020-07-07 07:05
Kiedy Wrocław będzie miał dobre torowiska? NIK: Remonty zajmą 46 lat  - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Choć Wrocław, Wałbrzych, Legnica i Jelenia Góra zapewniły funkcjonowanie i rozwój transportu publicznego, to ich działania w tym zakresie nie zawsze przebiegały prawidłowo. To najważniejszy wniosek raportu Najwyższej Izby Kontroli, która badała jakość transportu publicznego w największych dolnośląskich gminach. Sytuacja najgorzej jednak wyglądała we Wrocławiu. Częściowe odnowienie taboru nie wyeliminowało przewozu pasażerów niesprawnymi technicznie autobusami i przestarzałymi tramwajami.

Pełniący obowiązki dyrektora delegatury NIK we Wrocławiu Marcin Kaliński zdradza Słuchaczom Radia Wrocław, że problemem jest także finansowanie remontów torowisk:

Tomasz Sikora, rzecznik wrocławskiego MPK tłumaczy, że w tym roku spółka przeznaczy na remonty wrocławskich torowisk 80 milionów złotych. MPK systematycznie też wymienia tabor na nowy oraz skrupulatnie sprawdza starsze pojazdy:

Przemysław Gałecki z wrocławskiego magistratu tłumaczy, że wiele się w tej kwestii zmienia, bo komunikacja publiczna jest priorytetem prezydenta Jacka Sutryka:

Zapytaliśmy wrocławian, jak oceniają wrocławską komunikację publiczną:

Według raportu NIK lepiej sytuacja wyglądała w Legnicy, Wałbrzychu i Jeleniej Górze, gdzie funkcjonowanie komunikacji miejskiej i jej finansowanie było na ogół prawidłowe. W latach 2016–2018 na finansowanie komunikacji miejskiej w czterech największych miastach wydano w sumie 1,4 miliarda złotych. Zdecydowanie najwięcej we Wrocławiu, w 2018 roku było to 390,6 milionów. Najmniej pieniędzy na komunikację przeznaczono w Legnicy. Tam w badanym okresie wydawano rocznie ok. 26 milionów złotych.

Dodajmy, że podczas kontroli Inspekcji Transportu Drogowego we Wrocławiu zatrzymano dowody rejestracyjne co piątemu z 241 skontrolowanych autobusów. W pozostałych miastach na prawach powiatu, na 54 kontrole, tylko w Wałbrzychu zatrzymano jeden dowód rejestracyjny.

Reklama

Komentarze (58)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~tolek2023-06-26 16:49:29 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jasna odpowiedź, że nigdy Wrocławska komunikacja, to tragedia A tramwaje szczególnie Co rusz, to wykolejenie i to na ,nowych torowiskach Źle kładą tory i potem są, tego efekty Nie można wszystkiego zwalac, na klimat i upały Bo od tego są ekipy i dozór By sprawdzać stan ,ułożenia torów Ktoś podpisuje odbiór, bez faktycznego sprawdzenia torów A kasa idzie i to sporo Na remontowanie, co położonych torów Najlepsze to były by trolejbusy Bo przynajmniej, torów nie trzeba i się nie wykoleja
~pasażer MPK2020-07-09 09:14:31 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Z raportu NIK i wyjaśnień MPK wynika, że za stan torowisk, dróg oraz przestarzały tabor odpowiada Dutkiewicz. Zaciągnięte kredyty wywalił w błoto zamiast spożytkować je na potrzeby wrocławian. Za to hojnie zostawił wrocławianom do spłacenie swoje wielomiliardowe długi.
~pasażer MPK2020-07-08 21:43:01 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
NIK zajmował się też stanem torowisk opisanym w dokumentach MPK. Z Raportu NIK wynika, że w latach 2013-2018 dla torowisk wskaźnik „dobry” i „bardzo dobry” spadł z 76 % do 56 %, a udział torowisk w stanie „złym” i „bardzo złym” wzrósł z 7 % do 11 %. Z tego w sposób pośredni wynika, że w początkowym okresie kadencji $utryka stan torowisk pogorszył się gwałtownie na skutek braku konserwacji i napraw. Dokumentują to doniesienia prasowe o wykolejeniach tramwai, licznych interwencyjnych naprawach, ograniczeniach prędkości i wyłączeniach odcinków torów z ruchu. O nieprawidłowym dokonywaniu napraw świadczy wykonywanie ich po kilka razy w tym samym miejscu.
~pasażer MPK2020-07-08 18:45:44 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Kontrolerzy napisali też krytyczne uwagi o wieku wrocławskich autobusów. Wynosi on około 10 lat i jest średnio 3 razy większy od wieku autobusów eksploatowanych w innych kontrolowanych dolnośląskich miastach.
~pasażer MPK2020-07-08 18:37:08 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Kontrolerzy napisali krytyczne uwagi o wprowadzonym we Wrocławiu inteligentnym systemie transportu, który miał poprawić płynność ruchu w mieście. Skuteczność skracania czasu przejazdu samochodów w 2015 roku wynosiła 15%, a w 2018 spadła do 6%. W Legnicy wskaźnik ten wzrósł, co zaowocowało mniejszą liczbę spóźnień legnickich autobusów. Na spóźnienia często skarżą się pasażerowie wrocławskiego MPK.
~pasażer MPK2020-07-08 18:21:55 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Panie Sikora, wielokrotnie słyszałem co przekazywali sobie schodzący ze zmiany kierowca i jego zamiennik. Szokująca list niesprawności na które trzeba uważać i utyskiwania, że to czy owo było już wielokrotnie zgłaszane dni i tygodnie temu. Panie Sikora o niesprawnościach wiedzą kierowcy, wiedzą dyspozytorzy, wiedzą mechanicy i ich zwierzchnicy. Brak części zamiennych, błędy logistyczne w ich zamawianiu z wyprzedzeniem, złe umowy gwarancyjne i serwisowe to obciąża MPK. Ale przede wszystkim winny jest $utryk bo od wielu lat MPK jest niedoinwestowane. $utryk ma pieniądze na Stadion Miejski i Śląsk Wrocław, a skąpi ich na poprawienie bezpieczeństwa pasażerów przewożonych taborem MPK. Zachęcam do dokładnego zapoznania się z raportem NIK'u: wytknięto przekazanie przewoźnikowi niższych kwot, niż wykazywane koszty świadczenia usług. Niedopłata od 2010 roku do końca 2018 roku wynosiła 140 mln zł. Dokładnie tyle ile wynosiło łączne dotowanie Stadionu Miejskiego i Śląska Wrocław.
~////2020-07-08 17:14:44 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
a pani gadawa to jaki ma interes pisać o czyś co jest dawno nieaktualne ?? bo coś co nik sprawdzał 4 lata temu to prehistoria . można równie dobrze zahaczyć o lata kiedy panował towarzysz wiesław , a ludzie jadący tramwajem wisieli wisieli na zewnątrz jak grona . zresztą , co tu pytać prezio marcinek kazał i się napisało , co nie ??
~////2020-07-08 17:19:54 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
a prezes nik dostał gotowca do przeczytania , to przeczytał . a że kretyn ją pisał , który nie musiał zdawać na maturze matmy , to efekt widoczny , a nawet słyszalny :))
~////2020-07-08 12:03:08 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Wrocław przeznaczył na torowiska 80 mln :))))), a za kasowniki zapłacił 175 mln. Gdzie tu logika panie Sikora? "Wrocław przepłacił za system biletowy? Były wiceszef MPK: Można kupić za to 170 autobusów" Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę. System obsługujący około 600 pojazdów, kosztuje tyle, co 170 autobusów!!! Tak kasowniki w MPK kosztowały wrocławian tyle co 170 nowiutkich autobusów. Gdzie tu logika?
~Sztuka wydawania2021-05-29 19:36:20 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
Nie swoje pieniądze lekko się wydaje. Czy te kasowniki ze złota są zrobione?
~////2020-07-08 11:58:41 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Raport NIK i co dalej? Kiedy prokurator wkroczy do magistratu?
~HGW2020-07-08 05:44:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wrocław kupuje tramwaje i remontuje torowiska... I co z tego, jak wiecznie się wykolejają albo stoją w korku? Władze nie mają żadnej ale to żadnej wizji transportu zbiorowego, bo nie można tak nazwać ani parodii komunikacji tramwajowej albo kpiny z ludzi w postaci elektrośmieci zwanych hulajnogami czy lansowanie firmy wypożyczającej samochody (klienci mogą zostawiać auta gdzie popadnie, nikt się nie czepia, tak jak "zwykłych" kierowców). Za to biletomaty są po ukraińsku, bo przecież to jest najważniejsze. Nie mam pretensji wyłącznie do płezydenta Sutłyka, bo festiwal bzdurnych inwestycji na kredyt rozpoczął największy megaloman w tej części świata Rafał "spośród wszystkich metropolii w Polsce Wrocław jako pierwszy" Dutkiewicz, twórca "wehikułu finansowego" znanego też jako stadion miejski. Zostały długi i europejska stolica smogu.... Oraz ta sama ekipa w urzędzie i miejskich spółkach - z poczuciem bezkarności i nietykalności - i to dzięki wam, lemingi.
~wrocławianin2020-07-08 08:13:34 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W pełni się zgadzam z tym co napisałeś o Dutkiewiczu, $utryku, ich ludziach. Dutkiewicz swoimi nietrafionymi, nierentownymi pomysłami wpędził Wrocław w horrendalne długi. Będziemy je spłacać my, nasze dzieci i wnuki. $utryk też marnuje miejskie pieniądze na stadion, kopaczy, swoje fanaberie.
~zastaw się, a postaw się.2020-07-08 03:09:39 z adresu IP: (77.242.xxx.xxx)
No, ale za to.... oceanarium! Za chwilę nie będzie do niego jak dojechać...
~ Mafia Pelo2020-07-08 01:10:24 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
w komplecie w ratuszu. Nic nie może wiecznie trwać, to jasne i oczywiste.
~pacjent2020-07-07 23:24:43 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Na raka płuc zapadają ostatnio osoby niepalące ani czynnie ani biernie, narażone przez wiele lat na działanie smogu. Z wrocławskim smogiem skutecznie nie walczył Dutkiewicz. $utryk też do walki ze smogiem zabiera się tak jak pies do jeża.
~2070 RIP2020-07-07 17:59:42 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Statystyczny wrocławianin nie dożyje końca remontów świętej trójcy Sutryk-Gałecki-Sikora zastępców Dutkiewicza... Jest mało prawdopodobne, by 30 latek dożył 80tki we Wrocławiu.
~@Andresa2020-07-08 05:46:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
"juryzdykcja"? pan to ma kłopoty z identyfikacją, jak folksdojcz po wojnie.... Pana "juryzdykcja" niemiecka ma na imię nie Hans lecz Kemal albo Nuri. Salem alejkum, herr Andreas!
~Andreas2020-07-07 18:09:32 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Przesiedleńcy zza Buga to jest problem .. Może Juryzdykcja Niemiecka obejmie nad Wami "patronat''..
~////2020-07-07 17:51:10 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Czyli naprawa po totalnych zajmie więcej czasu, niż rządzili. Taki Dutkiewicz np. rządził od 2002 roku. A szkody po nim będą naprawiane jeszcze przez 50 lat czyli to 2070 roku :)
~Jochen Grützke 2020-07-07 21:16:55 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Czy Dutkiewicz popierany przez Jarosława Kaczyńskiego to wg ciebie "totalny"? Oj uważaj co piszesz, bo prezes premii za trollowanie nie wypłaci
~Tersa2020-07-07 17:22:22 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~////2020-07-08 11:57:37 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Nie ma szans na tramwaje du-systemowe skoro nie ma torowisk w mieście dla tramwajów jedno-systemowych. Ze względów bezpieczeństwa, pojazdy dopuszczone do ruchu kolejowego mają większą masę niż do ruchu tramwajowego. Muszą wytrzymać zderzenie z pociągiem, a nie Fat Boyem z magistratu.
~000000000000002020-07-07 18:44:05 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
sam tunel ze swiebodzkiego na pl. spoleczny bedzie kosztował w miliardy, a bez tego tunel Kolej Aglomeracyjna to kikut bedzie, a nie prawdziwa kolej.
~Tersa2020-07-07 17:21:06 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK . Potrzebny remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące Konieczność dodatkowych stacji transformatorowych, bo nowe tramwaje zbyt obciążają linie i częste wyłączenia
~Pawell2020-08-19 09:02:33 z adresu IP: (62.111.xxx.xxx)
Procedury to jedno a życie to drugie. Ul. Przyjaźni w 2014 roku oddana do użytku z torowiskiem, nowym, ładnym i pachnącym. Po zaledwie sześciu latach jest tak zaniedbane i zniszczone, że hałas który generuje tramwaj przejeżdżający po nim sięga 80 dB. Wszystko (chyba) zrobione jak trzeba zgodnie z procedurami i technologią! Ale co z tego jak się nie szlifuje torowiska i kół tramwajów, co z tego jak same tramwaje (Skoda) niszczą torowiska. Ponadto nie chodzi o wiek tramwaju tylko o stan techniczny, bo nie musi być tramwaj nowy, żeby był dobry. Po "bogatym" Wiedniu jeżdżą nawet sześćdziesięcioletnie tramwaje, tyle tylko, że Oni o nie dbają i pewnie im jeszcze posłużą. Nie sztuka wydać na nowe, ale zadbać o to co jest, z pewnością będzie taniej.
~Grzegorz2020-07-08 20:10:42 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Znowu te same klamstwa. Tramwaj nie jest droższy, a na trasach na ktorych obslużyć trzeba duże ilości pasażerów jest nie do zastąpienia przez autobus.
~Jarosłaf2020-07-08 05:51:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie byłoby tramwaju - nie byłoby problemów.... Tramwaj jest absurdalnie drogi i niewydolny do tego (policzmy trakcję, torowiska, zasilanie a i tak awaria jednego paraliżuje system). Jest tańsza alternatywa w postaci bardziej mobilnych autobusów z wieloma źródłami zasilania (hybrydy, elektryczne, gazowe). Zamiast torowisk byłyby buspasy, po których w razie potrzeby przejedzie karetka czy straż....
~KONRAD2020-07-07 16:26:07 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@Wrocławianin alias@Motorniczy alias@Były Trampkarz:Polecam lecz swoje obsesje stadionowo - klubowe u specjalisty bądź udaj się do spowiednika bo nie należy o bliźnich mówić fałszywego świadectwa.
~enter2020-07-07 15:59:59 z adresu IP: (89.39.xxx.xxx)
He, he - państwowa kontrola z cyklu - papier przyjmie wszystko. Gdzie są niby te grubo ponad 40 letnie tramwaje? Najlepszym audytorem byliby pasażerowie, a tan na marginesie czy ma coś do powiedzenia wybitny wałbrzyski specjalista od wrocławskich tramwajów niejaki Patryk W, który zasiadał na stołku w MPK.
~ale zaraz?2020-07-07 15:37:34 z adresu IP: (62.233.xxx.xxx)
To co mówi ten prezes NIK świadczy o tej kontroli. Jak za 8 mln robią remonty w całym roku - jak wszyscy widzimy i się wkurzamy na rozkopane miasto. Biorę te ekipy jak za takie pieniądze robią takie remonty. Oh wait - cały ten nik mógłby spojrzeć na wyniki przetargu budów dostępne w sieci. Pierwsze z brzegu Hallera będa zaraz robić za 9 baniek. Czyli jeden remont przekracza to co zdaniem nik wydawane jest w całym roku. Jak tak działa Najwyższa Izba Kontroli to trzeba by tę izbe skontrolować. Z dodawania. Radio ogarnijcie się, nie jesteście propoagandowa tubą PiS a macie nas mieszkańców uczciwie informowac. Wstyd redakcji...
~Tryk2020-07-08 08:58:37 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Wstyd to jest za Ciebie, bo nie potrafisz nawet przeczytać tekstu że zrozumieniem. Za to do dyskusji to pierwszy...
~TunelŚwiebodzki-Społeczny2020-07-07 13:55:11 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
A kiedy Wrocław będzie miał Szybka Kolei Miejską i Dojazdową z prawdziwego zdarzenia? Wrocław ma najlepszą sieć kolejową na terenie miasta pośród polskich miast i SKM na żenująco niskim poziomie.
~wrocławianin2020-07-07 13:40:56 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
To się dzieje od kilkunastu lat to pokłosie działalności Dutkiewicza. Wpędził Wrocław w wielomiliardowe długi, dokonał nierentownych inwestycji począwszy od Grafitu, fotek MM, europejskiej stolicy kultury, forum muzyki, igrzysk, kopaczy, a skończywszy na Stadionie Miejskim. Najgorsze jest to, że są to tak denne pomysły, że nadal nie wiadomo z nimi robić. Obecnie po raz czwarty przerabia się Grafit - kosztował 40 milionów, a zapewne drugie tyle pochłonęły przeróbki. Przez kilka lat najtęższe głowy nie wymyśliły coś aby stadion był rentowny. Myślano w ratuszu tak długo aż z dziury wygrzebanej na polecenie Dutkiewicza obok stadiony zrobił się unikalny ekosystem - nie do ruszenia w UE. Teraz dzielnie w jego ślady idzie $utryk - marnuje rocznie kilkadziesiąt milionów złotych na stadion, kopaczy, swoje fanaberie.
~Tersa2020-07-07 17:24:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zadłużona Łódź wyprzedaje na potęgę miejskie nieruchomości. Wśród tych wystawionych na sprzedaż są zabytki i tereny zielone. Decyzje zapadają na sesjach, które odbywają się online. Mieszkańcom i społecznikom trudno jest więc pytać o konkretne inwestycje. Tylko w tym roku sprzedano kilkadziesiąt nieruchomości, a to dopiero połowa roku. Łódź jest piękna, zabytkowa ale bardzo zadłużona. W czasie koronakryzysu miasto znalazło się w trudnej sytuacji. Radni związani z Hanną Zdanowską mówią wprost, że sprzedaż miejskich działek ma podreperować budżet miasta. Według Marcina Gołaszewskiego, przewodniczącego Rady Miejskiej w Łodzi, ubytek w budżecie może sięgnąć w tym roku, w optymistycznym wariancie, nawet 250 milionów złotych - Musimy szukać możliwości załatania dziury która powstała – stwierdza polityk KO. Radosław Marzec, przewodniczący klubu PiS w Radzie Miejskiej w Łodzi, twierdzi, że te sprzedaże są nieprzemyślane i jest to desperacka próba znalezienia pieniędzy. - Doliczyłem się prawie pięćdziesięciu nieruchomości, które są wystawiane na sprzedaż. Niekoniecznie te sprzedaże są dobrze przygotowane. Bo jak możemy pozbywać się działek, które nie mają miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego? – pyta przewodniczący klubu.
~Piotr 2020-07-07 12:15:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Najważniejsze, że tramwaj dojeżdża do stadionu, na którym nic się nie dzieje. (tak przy okazji, może nik zajmie się też tym obiektem???). A te 46 lat to szybko zleci...
~ABC2020-07-07 12:05:39 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Raport NIK to lipa, same ogólniki. Nic z niego nie wynika.
~Jan2020-07-07 12:01:23 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Pani od ekologicznego stylu życia, jak dorośnie to może bardziej zacznie cenić swój czas. Jak po pracy jedynym obowiązkiem jest nadrobienie sezonów na Netflix, to i 2 godziny można po mieście się tłuc - w *ekologicznym" dieslu rzecz jasna.
~Anna2020-07-07 18:46:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Malo merytoryczne, osobiste wycieczki świadczą o tym, że komentator nie ma nic do powiedzenia....obrzydliwe są te personalne ataki
~Grzegorz2020-07-07 13:46:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jazne, Swiat wg Kiepskich sam się nie obejrzy.
~Tryk2020-07-07 11:58:14 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Polecam każdemu wyprowadzkę z tego miasta i zaprzestanie finansowanie absurdów Prezydenta z naszych podatków. Z tego miasta już nic nie będzie.
~KWB2020-07-07 10:18:48 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Redaktor Malwina Gadawa z przytupem zameldowała się w pierwszym szeregu partyjnych propagandzistów i z uśmiechem zameldowala prezesowi Rosińskiemu wykonanie zadania. Od dziś żadna wada wymowy nie zablokuje drogi na antenę...
~@Gollum2020-07-07 23:48:36 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Nic w nim zastanawiającego, sama prawda. Od dłuższego czasu zastanawiam się jakim cudem "red" Malwina Gadawa została dopuszczona do pracy z mikrofonem? Przecież ona kompletnie nie ma dykcji.
~Gajowy2020-07-07 21:19:44 z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Wypadaloby żeby urzędnicy nie pisali komentarzy szkalujących nieprzychylnych im dziennikarzy i to jeszcze w tak słaby sposób. Jednak jakiekolwiek standardy są obce Jackowi i jego świcie. Nie zdziwiłbym się nawet, jakby to on sam pisał. W końcu uwielbia obrażać ludzi.
~Gollum2020-07-07 13:07:49 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Zastanawiający poziom wpisu KWB... Tak niski że aż kipi w nim od kompleksów autora. Ja sugeruje zamiast wypisywać takie komentarze zająć się czymś bardziej przydatnym. Np. umyć uszy...
~fachowiec2020-07-07 10:03:32 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
NIK to instytucja do likwidacji. Kolejny niepotrzebny urząd utrzymywany z naszych podatków, przechowalnia partyjnych koleżków, który raz na jakiś czas napisze jakiś nieskładny raport z którego niewiele wynika. Wisienką na torcie tej instytucji jest jej obecny prezes.
~Przemysław Gałecki2020-07-07 09:18:52 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Pamiętajmy, że raport dotyczy lat 2016-2019. Dla obecnych władz Wrocławia komunikacja to priorytet. Stąd radykalne przyśpieszenie jeśli chodzi o zakup nowego taboru jak i remonty torowisk. Poniżej kilka liczb: • Od początku kadencji na ulicach Wrocławia pojawiło się 200 nowych autobusów • A także 40 nowych tramwajów - to w sumie wydatek - 564 mln zł. • Trwa TORYwolucja, czyli remonty torowisk i trakcji. Miasto przeznacza na ten cel 80 mln zł rocznie. TYLE, ŻE REMONTY POTRWAJĄ 3 A NIE 46 LAT. • A to nie koniec: Miasto podpisało także umowę na modernizację 42 tramwajów (po remoncie będą to praktycznie nowe składy) - koszt 135 mln zł • Trwa przetarg na zakup 25 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów (z opcją o rozszerzenia kontraktu o kolejne 21 tramwajów) – koszt 200 mln zł • A przecież trwa także budowa dwóch zupełnie nowych linii tramwajowych na Popowice i Nowy Dwór i wiele więcej...
~Tersa2020-07-07 17:28:03 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wprowadzić autobusy na wodór - ekologiczne Samorządy Gdyni, Gdańska, Tczewa i Wejherowa zostały beneficjentem programu FCH Regions EU, wspierającego wdrażanie wodoru w transporcie i energetyce w krajach Unii Europejskiej. W ramach niego skorzysta z kompleksowego doradztwa, dotyczącego wdrażania pojazdów wodorowych do taboru komunikacji miejskiej. W pierwszym etapie założono wprowadzenie do taboru 10-15 autobusów zasilanych wodorem. Gdynia razem z Gdańskiem, Tczewem i Wejherowem, jako jeden z 11 europejskich regionów skorzysta ze wsparcia Project Development Assistance (PDA) – kompleksowego doradztwa dotyczącego koncepcji wdrożenia pojazdów wodorowych w komunikacji miejskiej. Wniosek o wsparcie PDA został przygotowany przez konsorcjum samorządów przy współpracy przedstawicieli Grupy Lotos, członków Klastra Wodorowego – sygnatariusza Pomorskiej Doliny Wodorowej.
~Realista2020-07-07 09:45:05 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jak Sutryk zaczynał, to już było z najnowszych wozów dostarczonych ok. 20 sztuk, więc trochę naciągane, że od początku kadencji pojawiło się 40 nowych tramwajów. Pojawiło się 20 konstrukcji takich jak Protram robił zanim miasto pomogło mu upaść. Ponadto wszystkie te wozy były po prostu dostarczane na podstawie przetargu, który był rozstrzygnięty zanim Sutryk zaczął kadencję. Dobrze że trwa TORYwolucja, ale trzeba to robić z głową, a wy jak zwykle na hurra! Żadnych konsultacji i jak zwykle w spółce - ktoś czegoś zapomni, ktoś o czymś nie pomyśli i mamy niedociągnięcia, spieprzone projekty pętli czy nowe przystanki w dziwnych, nielogicznych miejscach. Dalej nie potraficie nic zrobić z betonem w WIM oraz WTr, więc pomimo tego że inwestujecie w zbiorkom sytuacja na mieście jest coraz bardziej rozpaczliwa.
~...2020-07-07 09:42:04 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Zdecydowanie lepiej od „przyśpieszenie” brzmi „przyspieszenie” Panie Dyrektorze :)
~motorniczy2020-07-07 09:05:43 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Komunikacja publiczna we Wrocławiu była przez kilkanaście lat zaniedbywana przez Dutkiewicza i $utryka. Na Stadion Miejski, kopaczy, swoje fanaberie mieli pieniądze i to wydawali je tak szczodrze, że brakowało ich na zaspokojenie podstawowych potrzeb komunikacji publicznej we Wrocławiu. Aby były pieniądze na Komunikację publiczną we Wrocławiu należy pozbyć się Stadionu Miejskiego i piłkarzy Śląska Wrocław. Marnowanie pieniędzy na trzeciorzędnych piłkarzy i polskich i zagranicznych to niegospodarność. Za czasów świetności piłkarzy Śląska Wrocław grali wychowankowie. To dla Sybisa był zawsze zapełniony do ostatniego miejsca stadion Śląska Wrocław. Budżet Śląska Wrocław powinien opierać się na wpływach z biletów i darach sposorów, a nie na kroplówce z Urzędu miasta Wrocławia. Trener piłkarzy Śląska Wrocław wychowanków wpuszcza na ostatnie kilka minut meczu. Przy takiej polityce władz Śląska Wrocław wychowankowie nigdy nie zgromadzą doświadczenia. Dla mieszkańców Wrocławia nie jest ważne w jakiej lidze gra Śląsk Wrocław ale czy grają w nim ich synowie wtedy zapełnią stadion po brzegi. Żeby tak się stało musi nastąpić zmiana wymagań $utryka co do Śląska Wrocław; nie wynik się liczy, ale rozwój piłkarski wychowanków Śląska Wrocław, który zaprocentuje sukcesami w przyszłości.
~Fred2020-07-07 09:02:19 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Artykul wyjety z kontekstu pod wybory prezydenckie.Jaki jest sens porownywania komunikacji miejskiej Walbrzycha czy J.G do Wroclawia? I to ze szcuegolnym fokusem na tramwaje, gdy e pozostalych miastach ich nie ma?
~DBDW2020-07-07 12:50:58 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Jak to jaki - tam (Wch, JG) też jeżdżą autobusy i to nie dwie linie na krzyż. Co więcej Wrocław jest bardziej zwartym miastem, w terenie płaskim jak naleśnik, cieplejszym klimacie itd..Skoro w Wałbrzychu nie czy Jeleniej Górze praktycznie nie było taboru w kiepskim stanie technicznym to świadczy o gospodarności zarządzających miastem. Miastem niby znacznie bogatszym a zatem mogącym sobie pozwolić na utrzymanie taboru w lepszym stanie.
~Tomasz Sikora2020-07-07 08:32:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kompletną bzdurą jest stwierdzenie że remonty potrwają 46 lat i MPK wydaje na remonty torowisk 8mln zł rocznie. Bo wydaje dziesięć razy więcej 80 mln rocznie. Tylko w tym tygodniu w czwartek zostanie podpisana umowa na 9mln na remont torowiska Hallera. Teraz trwają remonty w 5 miejscach miasta na 13mln. Więc remonty torowisk potrwają nie 46 lat ale jeszcze około 3 lat.
~Tersa2020-07-07 17:29:44 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK .
~nick2020-07-07 12:08:57 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
3 lata? dobry żart - w 30 to jeszcze bym uwierzył. Tym bardziej, że niedawno remontowane torowiska, już ponownie nadają się do remontu.
~I jeszcze2020-07-07 08:35:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W tym roki ITD kontrolowało autobusy MPK 19 razy. Nie tylko nie zatrzymano żadnego dowodu, ale nie było najmniejszych zastrzeżeń do stanu technicznego pojazdów.
~osykosy2020-07-07 07:52:03 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Co to jest 46 lat; zleci nie wiadomo kiedy...