Reakcja24: Wrocławska Inicjatywa Rowerowa [POSŁUCHAJ]

Marek Obszarny, GN | Utworzono: 2020-08-20 09:54 | Zmodyfikowano: 2020-08-20 10:06
A|A|A
REAKCJA 24

fot. archiwum radiowroclaw.pl

Gośćmi Reakcji24 Radia Wrocław byli Cezary Grochowski (Wrocławska Inicjatywa Rowerowa) i Olivier Schneider (Prezes Francuskiej Federacji Cyklistów). Tematy to m.in. ruch rowerowy, bezpieczeństwo, przepisy i ich respektowanie, drogi rowerowe, edukacja komunikacyjna przed powrotem do szkół...

Posłuchaj:

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Rychu
2020-08-20 15:11:16
z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Ocena: 1
W Gdyni oddano kładkę za 180.000 zł. Dlaczego u nas chce sie budować kładki za miliony a nie ma prostych kładek wiszących które można by przenosić gdyby już trzeba było zbudować kładkę o dużej nośności. Prezydent kilka dni temu jeździł po terenach wodonośnych po mostku Barani Skok. Kiedy otworzą tę drogę dla mieszkanców? Jakie są propozycje aby gmina nie tylko robiła ścieżki w centrum ale współpracowała z innymi instytucjami i gminami ościennymi aby stworzyć trasy turystyczne wyprowadzające ruch poza miasto, szczególnie, że tradycyjne trasy zostały ostatnio poprzerywane nasypami obwodnic i łączników i nie zapewniono w nich tuneli podobnych jak przejścia dla zwierząt.Zresztą wystarczyło podnieść część z tych przepustów nad rowami czy te dla zwierząt do wysokości człowieka. Skoro tego nie zrobiono to czas na poprawienie dróg gruntowych. Na wiekszosci nie potrzeba inwestycji tylko spycha i walec. Na wielu ruchliwych drogach wystarczyłoby inaczej wyprofilować pobocze usuwając z niego nadmiar darni.Wczoraj widziałem że Jelenia Góra tworzy takie drogi rowerowe wywożąc nadmiar ziemi na skraju dróg. Kiedy ucywilizuje się wały rzeczne np Ślęzy przed Wrocławiem i nie potrzeba tu zaraz utwardzonych tras jak zrobiono nad Odrą czy Oławą a wystarczy wąski utwardzony ślad na jeden rower i splanowanie nierówności. Drobne drewniane kładki na wielu ciekach wodnych pozwoliłyby rozplanować trasy wokół Wrocławia. Co z grodzeniem osiedli parkanami oraz ze szlabanami an drogach wewnętrznych ktore trudno ominąć rowerem? Kiedy SM usunie auta z dróg dla rowerów i ddrip? Kiedy UM zafunduje bagażniki zewnętrzne na autobusy na zielonych liniach? Jak to jest z biletami na rower w MPK bo było wiele sprzecznych komunikatów . Dlaczego rowery elektryczne są tak chowane że trzeba się na nie zapisywać. Nie mógłby jeden stać przez wiekszosc doby choćby w poblizu serwisu Nextbika aby sobie chowali na noc jak to konieczne? Tak samo dziwne jest chowanie rowerów dziecięcych. Zlikwidujecie zakaz zostawiania RM w parkach.Co sądzicie o likwidacji darmowego czasu w RM. Nextbike chce przenieść rozwiązania z bogatszego zachodu,czyli chce zarabiać a blokuje promocyjną rolę RM. Kiedy kolej naprawi kładkę na Świstackiego? Czy Koleje Dolnośląskie myślą o kupnie wagonu rowerowego bo zdarza sie ze odmawiają powrotu do Wroclawia z gór ostatnim kursem.Czesi kupili używane wagony rowerowe od Niemców oraz przerabiają stare wagony towarowe na rowerowe. KD niszczą turystykę rowerową w stosunku do dawnych kibli z PR. Brak wagonów rowerowych spowodował, że KD podniosły ceny biletów na rowery aby zmniejszyć ruch
~basia
2020-08-20 12:53:29
z adresu IP: (217.173.xxx.xxx)
Ocena: 4
Proszę poruszyć problem kilkuletnich dzieci (z rodzicami) na ścieżkach rowerowych!!
~Darek
2020-08-20 12:43:58
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -6
Rowerzyści powinni być identyfikowalni. No kamizelki z jakimś numerem. Dzięki temu rowerzyści być może przestaliby jeździć po drodze gdy maja ścieżkę rowerowa. Pana z inicjatywy co twierdzi ze to nie potrzebne zapraszam na jeden dzień do mojego samochodu. Kierowca samochodu raczej przepisów przestrzega właśnie dlatego ze ma nr rejestracyjny
~Papek
2020-08-20 11:27:15
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jak oceniają Panowie politykę rowerową prowadzoną przez miasto Wrocław oraz prezydenta Sutryka? Czy działania podjęte w ramach pakietu Mobilny Wrocław są wystarczające do zachęcania kolejnych mieszkańców do przesiadki na rower? Jak wygląda sytuacja we francuskich miastach?
Reklama