Kiedy powstanie trasa kolejowa z Warszawy przez Wrocław do czeskiej granicy? [PLAN]

Joanna Jaros, GN | Utworzono: 2020-08-21 07:45 | Zmodyfikowano: 2020-08-21 07:50
Kiedy powstanie trasa kolejowa z Warszawy przez Wrocław do czeskiej granicy? [PLAN] - fot. Radio Wrocław
fot. Radio Wrocław

Coraz bliżej rozpoczęcia budowy linii kolejowej Warszawa - granica czeska przez Wrocław, która ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego.

- Lada dzień rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji inwestycyjnej - wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik CPK:

- Gdy trasa kolejowa powstanie, to podróż pociągiem z Warszawy do Wrocławia potrwa 2 godziny - dodaje Majszyk:

Pociągi mają jeździć z prędkością około 250 km/h. Harmonogram prac zakłada, że roboty budowlane rozpoczną się w 2023 roku. Trasa z Warszawy do granicy czeskiej przez Wrocław ma status priorytetowej, co oznacza, że jej budowa zakończy się wraz z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2030 roku.






Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~fakej2020-08-24 08:10:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Sama trasa jest ok, ale założenia mogły powstać tylko w Warszawce... Rozumiem, że przerażeni surowością Prezesa Czesi będą jechać kilka godzin pociągiem na warszawszczyznę, żeby stamtąd polecieć w świat z CPK?
~xx22020-08-21 13:05:48 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Rysujcie dalej. I tak wiadomo ze w panstwie bakrucie nikt tego nie wybuduje.
~emu2020-08-21 10:46:22 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Fajnie to wygląda na mapie narysowanej przy zielonym stoliku w Warszawie. Tylko czy Czesi wiedzą o planowanej trasie? Linie kolejowe w rejonie Kralovca i Trutnova kręte i powolne, a warunki terenowe nie pozwalają na szybkie zbudowanie nowej linii. Którędy? Przez Svatonovice do Hradca czy przez Starą Pakę na Jicin? Zgodnie z planami zachodnia część Dolnego Śląska nadal korzystać będzie z niemieckich lotnisk. Bo bliżej i są.
~Wiki2020-08-21 10:21:53 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Przede wszystkim należy się cieszyć, że dolnośląski odcinek zaplanowano przez Kamienną Górę - Trutnov. To optymalny przebieg, gwarantujący najszybsze połączenie Wrocławia z Pragą, a przy okazji wpływające na dalszy rozwój takich ośrodków jak Świdnica, Wałbrzych i Kamienna Góra. Jak rzadko mam dobre zdanie o PKP, tak wyjątkowo je chwalę.
~Wodzu2020-08-21 10:46:18 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
To nie PKP raczej to planuje, tylko odrębna spółka CPK. Niestety, po odejściu p. Piotra Malepszaka, jako ostatniego fachowca (zostali politycy) moja wiara w realizację tego przedsięwzięcia gwałtownie podupadła...