Remont linii kolejowej z Jedliny-Zdroju do Świdnicy z przeszkodami

Bartosz Szarafin, GN | Utworzono: 2020-09-13 07:54 | Zmodyfikowano: 2020-09-13 08:02
Remont linii kolejowej z Jedliny-Zdroju do Świdnicy z przeszkodami  - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Czy kolejarze zdążą na czas z wykonaniem prac remontowych linii kolejowej z Jedliny-Zdroju do Świdnicy? To pytanie od dawna zadają sobie miłośnicy kolei. Największe wyzwanie do wiadukty, których remont stanął wiele miesięcy temu. Jak wyjaśniają Polskie Linie Kolejowe - projektant wykonawcy musi jeszcze raz przeliczyć nośność 16 obiektów, aby ponownie wybrać zasadny ekonomicznie wariant ich remontu.

- PLK poprosiły o ekspertyzę Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie - mówi Andrzej Kudła z Polskich Linii Kolejowych:

PLK liczy, że uda się wybrać taki wariant remontu wiaduktów, który pozwoli zmieścić się w budżecie. W przeciwnym wypadku będzie trzeba szukać dodatkowego finansowania. Ponowne obliczenia były konieczne, bo te przyjęte wcześniej - zrealizowano przy uwzględnieniu norm jak dla nowych wiaduktów.

Tymczasem, praca wre na innych odcinkach linii:

Zdaniem kolejarzy, termin ukończenia inwestycji nadal jest realny. Pierwsze pociągi wjadą na górski odcinek linii 285 do końca przyszłego roku.







Reklama

Komentarze (28)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ryś2020-12-13 22:52:58 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Ludzie... toż budowa od zera odcinka Kraszewice - Jedlina trwała od 1902 r. do 1904 r., a dokładnie zajęło to 2.5 roku. I też musieli ostro kombinować, m. in. obniżyć o 3 metry poziom torów dla stacji Kraszewice (oryginalnie tory szły na wysokości wiaduktu) , musieli obejść dolinę, na której później powstała tama, trzeba było skierować strumyki w dół pod torami, kombinować z filarami wiaduktów żeby były zarazem falochronami dla Bystrzycy... no mieli się z tym. I total w 2.5 roku, ludzie...
~Krzysztof Czarnecki2020-09-14 22:41:05 z adresu IP: (222.98.xxx.xxx)
Apeluję do wszystkich złomiarzy w okolicy. Nie rozbierajcie tej linii! Nie rozbierajcie świeżo wyremontowanych torów do Jedliny!! Nie rozbierajcie ich, tylko wysadzajcie!!! Będzie szybciej.
~wieśniara z Zagórza2020-09-14 22:40:40 z adresu IP: (222.98.xxx.xxx)
Podobno w Jedlinie znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chaopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
~Emil Sawicki2020-09-14 22:40:12 z adresu IP: (222.98.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakaś Jedlina czy Sobótka, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Max2020-09-14 22:22:42 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Brawo za ten remont. Warto dodać więcej pieniędzy bo w przeciwieństwie do Lwówka pociągi mają tu sens a i IC chce tu kursować.
~głos ze Zgorzelca2020-09-14 22:39:31 z adresu IP: (222.98.xxx.xxx)
Żadnych remontów torów do żadnych Jedlin i innych świerczyn. A do Sobótek pojedzie co najwyżej wsiocławski głupek.
~Komentarz został usunięty2020-09-14 14:12:09 z adresu IP: (121.169.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Srаchwalski vel wasabi2020-09-14 14:11:51 z adresu IP: (121.169.xxx.xxx)
I znowu ten durny zјeb Rаchwalski zaśmieca ten portal po nocach.
~Srаchwalski vel wasabi2020-09-14 14:10:04 z adresu IP: (121.169.xxx.xxx)
I znowu ten pomylony przygłup Rаchwalski zaśmieca ten portal nocami.
~Komentarz został usunięty2020-09-14 04:56:09 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-09-14 04:54:22 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-09-14 04:53:06 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~czarna owca z Wągrowca2020-09-14 04:51:33 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Już dawno powinni aresztować tego dekla z Wrocławia to co w każdym ogłoszeniu z koleją wypisuje treści obraźliwe i hejty o linii do Lwówka, czy mowa nienawiści bo ktoś jest miasta X czy Y.
~Psycholówek vel KONRAD2020-09-14 03:50:29 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Jak zawsze na posterunku i w firmie ;))
~Psychowsіocek Rаchwalski2020-09-14 14:09:45 z adresu IP: (121.169.xxx.xxx)
Znowu będziesz jęczał Rachwalski że się nie wysypiasz. A właśnie widać co robisz nocami.
~Komentarz został usunięty2020-09-14 04:59:09 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~tadek2020-09-13 23:12:19 z adresu IP: (115.23.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej do Sobótki i Jedliny to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Zagórzu ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~Maciej Miłosz ze Świdnicy2020-09-13 23:09:37 z adresu IP: (220.127.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Jedliny czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~wasabo wasabi2020-09-13 23:06:51 z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Urząd Marszałkowski tak przejmie i wyremontuje tę linię jak wyremontował linię do Lwówka, którą zaoral, a wcześniej Rachwalski jako prezes Kolei Dolnośląskich wygasił frekwencję w pociągach. Z remontem peronu 2 w Sędzisławiu brandzlowali się przez 5 lat. W Jeleniej Górze, po modernizacji za miliony, przez lata nie potrafili wstawić kawałka urwanej rynny, siedziska czy zbitej szybki. Przez ich niedbalstwo padły wiaty w BG Wschód, Sędzisławiu czy Bartnicy, urżnięto kładkę w Kłodzku Głównym na drugą stronę torów. Taki to gospodarz od 7 boleści. 283 była przez UMWD zaniedbywana przez całe dziesięciolecia; poza jakąś drobną wymianą najbardziej spróchniałych podkładów, wycinaniu gałęzi ze skrajni czy czyszczeniu rowów niewiele się tam działo, a ostatnio nawet już tego nie robili. Jakoś wtedy ta łajza z wiochy pod Wągrowcem nie robiła afery. A teraz wielki obrońca mostu się znalazł. A nie, sorry, zamontowali nowe oświetlenie na stacji we Wleniu, które przy braku ruchu jest potrzebne jak trupowi skakanka. Tak działa marszałek.
~Justyna Zapotoczna-Kikoła2020-09-13 23:04:21 z adresu IP: (203.229.xxx.xxx)
Nie ma sensu remontować tej linii kolejowej bo i tak miejscowi szybko rozbiorą i rozkradną infrastrukturę. Nikt nie chce powrotu pociągów na tę linię! Zamiast niej lepiej wyremontować przepiękną trasę kolejową z Jeleniej Góry do Lwówka.
~miejscowy2020-09-13 23:10:20 z adresu IP: (220.127.xxx.xxx)
100 procent zgody! Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Jedliny. Sukces będzie większy niż kolej !
~Piotr Srachwalski2020-09-13 23:01:20 z adresu IP: (221.170.xxx.xxx)
Oddać wiadukty Tomowi Cruise. Zrobi z nich najlepszy mozliwy użytek.
~mieszkanka2020-09-13 23:13:23 z adresu IP: (115.23.xxx.xxx)
Hehe, świetny pomysł! Na pewno nasz region bardziej by na tym skorzystał niż na durnej linii kolejowej, której nikt nie chce.
~Dolkomsyf 2020-09-13 16:44:35 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Termin zakończenia inwestycji mija w grudniu tego roku. Więc proszę nie podawać bzdur.
~mieszkaniec2020-09-13 23:05:14 z adresu IP: (203.229.xxx.xxx)
Żartujesz? Przez 10 lat nie zrobią tej linii, bo co zrobią to miejscowi rozkradają. Nikt z mieszkańców nie chce powrotu pociągów na tę linię.
~bolo2020-09-13 13:54:50 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Celem rządowego programu Kolej+ jest połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Program zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych, jak również inwestycji punktowych jak np. budowa nowych przystanków czy łącznic kolejowych. Program realizowany będzie w perspektywie do 2028 roku. Krajowy Plan Odbudowy to program finansowany przez Unię Europejską, którego celem jest złagodzenie gospodarczych i społecznych skutków pandemii koronawirusa. Urzędy marszałkowskie zostały włączone do prac nad Krajowym Planem Odbudowy decyzją Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Dolnośląski inwestycje infrastruktury transportowej zgłoszone do Krajowego Planu Odbudowy są ściśle powiązane z programem przejmowania i rewitalizowania nieużywanych linii kolejowych.
~Leszek 2020-09-13 11:42:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kto szykował studium wykonalności i nie doszacowała remontu wiaduktów, których na tej linii jest bardzo dużo. Może ktoś przymknął oko na koszty, żeby przepchać projekt ?
~świdniczanin2020-09-13 23:02:12 z adresu IP: (221.170.xxx.xxx)
Ta linia i tak kosztuje dużo za dużo. Pieniądze podatników wyrzucone w błoto!