Pierwszy etap budowy tramwaju na Popowice dobiega końca

BT, mat. prasowe | Utworzono: 2021-04-09 13:17 | Zmodyfikowano: 2021-04-09 13:19
Pierwszy etap budowy tramwaju na Popowice dobiega końca - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Przebudowywany odcinek ulicy Długiej, z racji prac prowadzonych na sieciach pod ziemią, to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji w infrastrukturę komunikacyjną w ostatnich latach we Wrocławiu! Inwestycja kosztowała blisko 60 milionów złotych. Jest dofinansowana z Unii Europejskiej. 
– Aby tramwaj w przyszłości mógł przejechać pod wiaduktem trzeba było obniżyć niweletę terenu o 1,5 metra i przebudować kanał ogólnospławny – mówi Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji. 
Prace w tym miejscu trwały od maja 2019 roku, a ta ważna inwestycja „elektryzowała” wykonawcę. 
– Bardzo wymagające były prace na sieci energetycznej. To była wielka inwestycja pod ziemią. Przebudowaliśmy dziesiątki kilometrów kabli średniego i niskiego napięcia, a wszystko na kilkuset metrach! Z racji sąsiedztwa Głównego Punktu Zasilania i stanu sieci podziemnej to była konieczność. Nowe kable będą służyły dziesiątki lat – relacjonuje Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.


Co wykonano na ul. Długiej?

  • Metrów torowiska: 1 134 metrów toru pojedynczego
* Dróg dla rowerów: 1,12 km
* Przejazdów rowerowych: 8 szt.
  • Nowych przystanków MPK: 4 szt.
  • Jezdnia: ul. Długa jezdnia wschodnia 594,71 m, jezdnia zachodnia 589,43 m, ul. Poznańska 44,76 m, ul. Gnieźnieńska wsch. 72 m, ul. Gnieźnieńska zach. 64,91 m, sięgacz ul. Długiej 91,32 m, droga wewnętrzna Politechniki 67,21 m
  • Przejść dla pieszych: 10 szt.
  • Drzewa (liczba/gatunek): Klon zwyczajny 2 szt., Klon Polny 3 szt. – nasadzenia zostaną wykonane niebawem. Liczba drzew jest na tym odcinku ograniczona z powodu olbrzymiej plątaniny kabli energetycznych znajdujących się pod ziemią, kanału ogólnospławnego oraz linii wysokiego napięcia.
    Krzewy (liczba, gatunek): Pęcherznica kalinlistna 150 szt., Śnieguliczka 1497 szt., Tawuła Japońska 3387 szt., Berberys Thunberga 1086 szt., Rokitnik pospolity 403 szt.,
  • Długość wiaduktu było/jest: 18,7m / 47m
  • Liczba nowych słupów oświetleniowych: 92 szt.
  • Liczba słupów trakcyjnych: 41 szt.
* Nowe sygnalizacje świetlne: 8 szt
  • Km kabli średniego napięcia: 46,07 km
  • Km kabli niskiego napięcia: 4,11 km
  • Przebudowa kanału ogólnospławnego (długość, średnica): fi 1600 721,39 m
  • Nowy wodociąg długość: 1 100,92 m
  • Kanały MKT długość: 1006 m
  • Ciepłociąg przebudowa długość: 198,1 m
  • Wykonawca będzie jeszcze prowadził w najbliższych tygodniach drobne prace m.in. przy montażu części barierek czy nasadzeniach drzew, ale kierowcy, rowerzyści i piesi będą mogli korzystać z infrastruktury.

Autobusy wracają na swoje trasy


Od soboty 10 kwietnia wracają na swoje trasy autobusy MPK. W związku z planowanym zakończeniem etapu prac na skrzyżowaniu ulicy Długiej i Poznańskiej wprowadzone zostaną zmiany tras linii autobusowych C, 103, 104, 122, 127, 128 i kursów nocnych linii 245, które powrócą na swoje stałe trasy przejazdu. Przy skrzyżowaniu ulic Długiej i Poznańskiej zostaną uruchomione w obu kierunkach nowe przystanki autobusowe (w przyszłości także tramwajowe) zlokalizowane przy budowanym nowym torowisku, na którym będą zatrzymywały się autobusy linii C, 103, 104, 122, 127, 128 i 245 w kierunku Popowic oraz linii C i 128 w kierunku placu Bema. 
Dla autobusów linii 103, 104, 122, 127 i 245 w kierunku placu Jana Pawła II zostanie przywrócony przystanek autobusowy zlokalizowany przy ulicy Poznańskiej za skrzyżowaniem z ulicą Długą. 

Przystanek „Długa” zlokalizowany na wysokości sklepu OBI (przystanki zlokalizowane pomiędzy ulicami Młodych Techników i Michalczyka) dla autobusów linii C będzie posiadał status przystanku „na życzenie”.

 

Reklama

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Gosv2021-04-09 19:48:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Budowa ścieżki rowerowej powinna być wykazywana osobno aby społeczeństwo miało jasny obraz kosztów a nie ukrywana w kosztach inwestycji. Tak samo budowa samych torów i trakcji - aby raz na zawsze skończyć opowieści jaki to tramwaj jest kosztowny.
~////2021-04-09 13:32:48 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jak tam z pomiarami hałasu przed i po oddaniu torowiska? Czy będą spełnione normy UE, czy nie? Jeśli nie to kto zapłaci za cofnięcie dotacji. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=LEGISSUM%3Al21180