W polskich zakładach Toyoty rozpoczęła się produkcja napędów do nowego SUV-a

BT, PAP | Utworzono: 2021-07-07 10:23 | Zmodyfikowano: 2021-07-07 10:24
W polskich zakładach Toyoty rozpoczęła się produkcja napędów do nowego SUV-a - fot. TMMP Wałbrzych
fot. TMMP Wałbrzych

Prezes Toyota Motor Manufacturing Poland Dariusz Mikołajczak podkreślił, że Yaris, w tym nowa wersja SUV-a, czyli Yaris Cross, to bardzo ważny samochód dla polskich fabryk koncernu.

"Nakładem blisko miliarda złotych w Wałbrzychu uruchamiamy produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do tego modelu na zupełnie nowych liniach produkcyjnych, w tym silników TNGA 1,5 l w wybudowanej od zera hali produkcyjnej. To nasz kolejny ważny krok w kierunku elektromobilności, co pozwala nam spokojnie patrzeć w przyszłość” – powiedział, cytowany w komunikacie, Mikołajczak.

Jak podano, po rozbudowie obu fabryk w 2022 r. w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonować będzie łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników zaprojektowanych w architekturze TNGA.

Wraz z obecnie realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach do końca 2022 r. wzrośnie do prawie 6 mld zł; możliwości produkcyjne do 1,65 miliona podzespołów rocznie, zaś zatrudnienie do ponad 3 tys. osób – poinformowano.

Nowy miejski SUV produkowany jest z napędami znanymi z Yarisa czwartej generacji – benzynowym silnikiem TNGA o pojemności 1,5 l i mocy 125 KM oraz układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM.
Auto produkowane jest w francuskich fabrykach koncernu. Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje do nowego modelu sześciobiegową skrzynię biegów oraz elektryczną przekładnię hybrydową. Z kolei zakład w Jelczu-Laskowicach wytwarza 1,5-litrowy silnik benzynowy TNGA, który może stanowić samodzielną jednostkę napędową lub, wraz z przekładnią hybrydową z Wałbrzycha, tworzy elektryczny napęd hybrydowy.
Według przewidywań dominującym napędem dla nowego SUV-a miejskiego będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2025 r. 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki – podano w komunikacie.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.