Kąty Wrocławskie sparaliżowane po każdym wypadku na A4. W końcu będzie obwodnica?

Aleksander Ogrodnik, MC | Utworzono: 2021-09-15 07:39 | Zmodyfikowano: 2021-09-15 07:39
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

Rozwiązaniem problemu ma być obwodnica, o której budowie władze i mieszkańcy mówią od dobrych kilkudziesięciu lat. Teraz słowa o jej budowie zaczynają powoli nabierać kształtu, przekonuje w rozmowie z Radiem Wrocław, burmistrz Kątów Wrocławskich Julian Żygadło.

- Prowadzimy takie rozmowy z Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei i z samorządem województwa, abyśmy mogli ten problem komunikacyjny rozwiązać. Chcemy partycypować w kosztach projektowania i też budowy przynajmniej pierwszego krótkiego kilometrowego odcinka, biegnącego od ulicy Handlowej do włączenia do drogi wojewódzkiej 346

Ten pierwszy, najważniejszy w całym układzie komunikacyjnym odcinek, powstać miałby według wstępnych planów do końca 2024 roku.

-Budowa całej obwodnicy Kątów Wrocławskich no to jest śpiew przyszłości. Natomiast ten krótki odcinek, który w dużej mierze rozwiąże nam problem myślę, że to jest perspektywa kilku najbliższych lat. Przy współpracy z samorządem województwa, możliwym do zrealizowania być może gdzieś w 2024 już roku finalnie.

Ten pierwszy krótki odcinek miałby połączyć ulice Handlową przy zjeździe z autostrady z drogą wojewódzka 346 na wyjeździe z Kątów Wrocławskich.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kanapix
2021-09-15 15:35:38
z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Ocena: 0
Obwodnica Kątów to jedno ale trzeba też koniecznie coś zrobić ze zjazdem Pietrzykowice. Biorąc pod uwagę jaki tam jest ruch ciężarówek, a jaką przepustowość ma wjazd i zjazd z autostrady w obie strony to możemy nabudować milion obwodnic, a autostrada i tak będzie stała i tak.
~Kinia
2021-09-15 11:47:25
z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ocena: -3
Czemu wszyscy czepiają się kierowców Tira a przecież to nie oni powodują wypadki tylko osobowe bo gnają na złamanie karku czy wczoraj koło Niemczy też była wina Tira a dziś na a4tez jest wina Tira czy brawura osobowych 140 max a nie 180 czy200
~Ambroży
2021-09-15 10:42:44
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Najpierw trzeba TIRY jadące tranzytem systemowo wsadzić na lawety. Potem można dobudować pas awaryjny, tam gdzie go nie ma. A przy węzłach dodać 3 pas dla płynności ruchu. Tylko i aż tyle. Budowa dróg bez zrobienia porządku z TIRami nic nie da. Ba, ściągnie jeszcze więcej ciężarówek ...
~~obserwator
2021-09-15 09:07:41
z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Ocena: 1
Kiedy budowa nowej A4 nowym korytarzem, a to zostawić jako ekspresówka. To rozładuje korki na lata.
~xx2
2021-09-15 08:48:19
z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Ocena: -1
Ale nie o takie wyjscie chodzi. Trzeba cos zrobic z tym felernym odcinkiem zeby wypdakwo bylo jak najmniej, a eni budowac obejscia w razie wypadku. To jakies absurdalne myslenie.
Reklama