Radni osiedlowi chcą powrotu wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską

, jk | Utworzono: 2021-12-14 06:53 | Zmodyfikowano: 2021-12-14 06:58
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne fot. Patrycja Dzwonkowska

- komentuje Michał Kwiatkowski, prezes Wrocławskiego Forum Osiedlowego.

Radni apelują do prezydenta Wrocławia i miejskich radnych o powrót do rozmów z władzami województwa dolnośląskiego - aby mieszkańcy mogli, tak jak kiedyś, podróżować na jednym bilecie po Wrocławiu zarówno pociągami, jak i MPK.

Andrzej Padniewski reprezentujący miejskich aktywistów:

Wspólnego biletu chce także opozycja w radzie miejskiej, o czym mówi Andrzej Kilijanek z klubu PiS:

Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu we wrocławskim magistracie mówi Radiu Wrocław, czy jest szansa na powrót wspólnego biletu aglomeracyjnego:

Aktualnie wrocławianie mogą korzystać z biletu "Nasz Wrocław Kolej". Osoby kupujące bilet na podróże pociągiem w granicach Wrocławia za miesięczny bilet na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe MPK płacą złotówkę lub 50 groszy (ulgowy). Miasto, wspólnie z innymi gminami porozumiało się także z samorządem województwa i Kolejami Dolnośląskimi w sprawie kursowania nowej linii na zrewitalizowanej trasie Wrocław-Wojnów-Jelcz-Laskowice. Dzięki ten inwestycji uruchomiono nowe przystanki na terenie Wrocławia, a gminy dokładają się do przejazdów w ramach Dolnośląskiej Kolei Aglomeracyjnej.
 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ws iocław zad upie Polski
2021-12-16 01:35:16
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: 29
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Marek Robert Hejduk
2021-12-16 01:34:22
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: 26
Zachęcony komentarzami pojechałem do tego całego Drezna pół roku temu. Niedziela wydawałoby się szczyt turystyczny. Na pokładzie dwoje dziadków z jakiejś przesiadki, ja i kierpoć. Na początek wyjeżdżaliśmy z Wrocławia przez coś w rodzaju wysypiska, trawsko wymieszane ze śmieciami. Chojnów, Pieńsk pozarastane perony, w Pieńsku pies na peronie chciał zagryźć konduktora mały agresywny kundel, chyba nikt tam nie chodzi. Bolesławiec z perspektywy wiaduktu ni rów to ni ściek, jakaś brudna maź płynie, widoki żadne. Wiadukt w Pilchowicach albo linia do Szklarskiej bez porównania ciekawsza. Zgorzelec myślałem że to jakiś slums. Waląca się ruina, miejscowe żule obrzucają butelkami pociąg. Kierpoć nawet nie czekał na rozkładową godzinę odjazdu. Obok poniemieckie szroty pościągane za grosze. Węgliniec wsiadł jakiś burak chyba kolejarz, poszedł się przywitać z kierpociem - jakiś podstarzały grzyb, na mordzie wypisane że pracował na kolei. Wcisnął mu chyba 2 złote, biletu nie dostał bo i po co. Wrocław Nowy Dwór to nie dwór tylko chlew, jakieś dzieci koło przejazdu kolejowego, na peronie jakiś MK o wyglądzie lekko upośledzonego z aparatem biegał raz z jednej raz z drugiej strony. Zebrzydowa dziadki wysiedli (mówili, że na grzyby, ale w lutym?), pod dworcem pełno łebków 15-16 lat z piwskiem, rzucanie k... h..., jakieś wyzwiska w stronę kolejarza i zaczepki dziaków. Jędrzychowice wsiadły 2 osoby z rowerami, kier nawet do nich nie podszedł. Zagadałem ich bo siedziałem na środku szynobusu, mówili że jadą do Goerlitz po coś do picia bo od Zgorzelca darmowo. Goerlitz wysiadam na chwilę, zresztą jako ostatni pasażer (w sumie byłem już tylko ja i dwaj rowerzyści). Robię zdjęcie to jeszcze kierpoć stara fleja, koszula rozchełstana niemyty od tygodnia coś do mnie burczy klnie wyśmiewa. Niemcy stoją na peronie, cóż mogę powiedzieć - wstyd. Dalej juz nie jechałem, odechciało mi się. Poszedłem na miasto zobaczyć co tam fajnego. Za mną na każdym kroku oglądanie się, chyba dawno tu nikogo z plecakiem nie widzieli. Miasto jak miasto, może kiedyś było ładne, teraz dziura zabita dechami. Kto mógł to wyjechał. Z powrotem wróciłem pieszo przez most. Cały Zgorzelec narąbany, po bramach pełno ludzi z piwskiem, na stacji i przy rampie królowało tanie wino. Brzydkie elewacje, odrapane domy, śmieci dokoła, brud. Wychodząc koło dworca ktoś rzucił w moją stronę i rowerzystów butelkę. Pod dworcem pełno rozkładów busów, nawet w niedzielę jeżdżą. Czekali na te autobusy ludzie. Porozmawiałem z miejscowymi mówią że tymi pociągami do Drezna jeżdżą tylko konduktorzy i czasem jakiś Niemiec jak się zgubi. Olałem pociąg mimo że miałem turystyczny i wróciłem PKS przez Jelenią Górę za podobne pieniądze. Osobliwa przygoda ale nikomu bym nie polecił jazdy na to zadupie.
~wieśniak z fsiocłafia
2021-12-16 01:34:02
z adresu IP: (126.120.xxx.xxx)
Ocena: 32
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~pasjonatzzor
2021-12-15 21:35:07
z adresu IP: (77.234.xxx.xxx)
Ocena: -62
Wpisujcie swoje propozycje /uwagi/ do rozkładu jazdy 2022/2023. Moje propozycje: EIC "LWOWIAK" Węgliniec - Zebrzydowa - Jelenia Góra - Wałbrzych - Świebodzice - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów Śląski - Ząbkowice Śląskie - Kamieniec Ząbk. - Paczków - Otmuchów - Nysa - Prudnik - Kędzierzyn-K. /zmiana loka/ - Gliwice - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Przemyśl /zmiana loka/ - Lwów - Podzamcze IC "DOLINA BOBRU" Jelenia Góra - Zebrzydowa - Węgliniec - Żary - Nowogród Bobrz. - Zielona Góra /zmiana loka na 2-systemowy/ - Rzepin - Frankfurt /Oder/ - Berlin Hbf. /prowadzi 2 wagony rowerowe i 5 wagonów klasy 1 dla bogatych turystów z Niemiec/ IC "NOTECIANIN" Jelenia Góra - Złotoryja - Legnica - Lubin - Głogów - Wschowa - Leszno /zmiana loka/ - Poznań - Gniezno - Inowrocław - Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Leśna - Bydgoszcz Główna - Nakło n. Notecią TLK "FLĄDRA" Szklarska Poręba Grn. - Zebrzydowa /jako osobowy/ - Węgliniec - Horka - Weisswasser - Spremberg - Cottbus - Guben - Gubin - Krosno Odrzańskie - Czerwieńsk - Sulechów - Zbąszynek /dzielenie składu/ grupa wagonów: Zbąszynek - Międzyrzecz - Skwierzyna - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn - Kustrin-Kietz - Wriezen - Bad Freienwalde /Oder/ - Eberswalde - Angermuende - Tantow - Szczecin Główny - Szczecin Dąbie - Goleniów - Wysoka Kamieńska - Wolin Pom. - Międzyzdroje - Świnoujście grupa wagonów: Zbąszynek - Zbąszyn - Wolsztyn /zmiana loka na parowóz/ - Leszno /skomunikowanie z IC "NOTECIANIN" i zmiana loka/ - Krotoszyn - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Sieradz - Zd. Wola - Łask - Łódź Pabianicka - Łódź Widzew - Koluszki - Skierniewice - Żyrardów - Warszawa Zach. - Warszawa Centr. - Warszawa Wsch. - Pilawa - Garwolin - Dęblin - Puławy Miasto - Nałęczów - Lublin - Świdnik - Rejowiec - Chełm Miasto - Dorohusk /zmiana loka/ - Jagodzin - Kowel - Równe - Korosteń - Kijów Pass. /prowadzi wagon płackartnyj/
~Adolf Warski
2021-12-14 18:19:09
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 45
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wsiocławiak wszawiak
2021-12-14 18:18:31
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 37
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Paweł Kukurowski
2021-12-14 18:17:13
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 44
Ja piszący poniżej posty przepraszam wszystkich mieszkańców Lwówka tego pięknego miasta gdyz: Jestem osobą chorą psychicznie. Obłąkaną z podwójną osobowością Pilnie potrzebuje leczenia Pobytu w psychiatryku Robię chlew wszędzie gdzie piszą o PKP Proszę pomóżcie mi Zapisane leki nie działają Lekarze mnie olewają, boję się wychodzić z domu Mam nocne moczenia Boję się ludzi dlatego muszę wypisywać głupoty w necie Przepraszam mieszkańców Lwówka że robię chlew na naszej gazecie ale Ws.iocław to wieś i nie ma fajnej gazety. Wrocław pogrąża się w marazmie Niestety moja choroba postępuje bardzo szybko i nie mogę podpisywać się już jak wcześniej teraz w moim pustym mózgu trwa burza i musiałem podpisywać się różnymi dziwnymi nazwiskami i nazwami za co serdecznie przepraszam mieszkańców tego pięknego miasta. Żałuję ale to podpisywanie się cudzym nazwiskiem jest silniejsze ode mnie Wybaczcie kochani mieszkańcy Lwówka.
~marcinek
2021-12-14 17:31:38
z adresu IP: (5.62.xxx.xxx)
Ocena: -49
PILNIE potrzebuję specjalistycznej pomocy psychiatrycznej. Nie pytajcie dlaczego, spójrzcie tylko na moje wszystkie komentarze poniżej. Czy ja jestem zdrowy na umyśle? Śmiem wątpić. Jedynym ukojeniem budowa CYKLOSTRADY DOLNOŚLĄSKIEJ w śladzie rozkradzionej linii kolejowej nr 283 do Lwówka. No, może jeszcze wprowadzenie taboru hybrydowego do ruchu Lwóweckiej Kolei Konnej.
~Jakub Adamczyk
2021-12-14 16:22:44
z adresu IP: (126.82.xxx.xxx)
Ocena: 24
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś kolej we Wsiocławiu. Mieszkańcom Wsiocławia natomiast wystarczą autobusy.
~stały słuchacz
2021-12-14 16:21:53
z adresu IP: (126.82.xxx.xxx)
Ocena: 26
Kiedy w końcu pociągniecie do odpowiedzialności karnej tego obłąkańca z Wrocławia co wypisuje hejty o Lwówku pod każdym artykułem o kolei. Ten człowiek być może jest psychicznie chory i może trzeba mu pomóc.
~Wsiocław chlew Polski
2021-12-14 16:21:30
z adresu IP: (126.82.xxx.xxx)
Ocena: 27
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość antylwóweckich komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez wrocławskich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)... Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Lwówek jako SPAM, ile można...
~miastowy z Katowic
2021-12-14 16:20:35
z adresu IP: (126.82.xxx.xxx)
Ocena: 31
Masakra czytam różne fora na temat PKP i nigdzie nie ma takich idiotów co tu. Trole z Wrocławia mieszkają w dziurach zabitych dechami i zazdroszczą innym miastom że są atrakcyjne i odwiedzają je tłumy turystów. Na kolana trole z Wrocławia bo te miasta życie wam uratowały. Gdyby nie kurorty to byście w swoich oborach pozdychali.
~Jedzie Lwówek z daleka
2021-12-14 15:29:55
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -33
Znów troll lwówecki dostał przepustkę z psychiatryka czy stamtąd uciekł? Jakiś czas był spokój. A może uznali, że go wyleczyli? Albo włamał się do gabinetu lekarskiego i zyskał dostęp do sieci?
~mieszkaniec Sobótki
2021-12-14 15:03:03
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 27
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~wasabiWKS
2021-12-14 15:01:40
z adresu IP: (49.228.xxx.xxx)
Ocena: 26
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z Czarnej Listy Mikoli!
~mama Bartusia
2021-12-14 15:00:04
z adresu IP: (213.16.xxx.xxx)
Ocena: 28
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi we Wrocławiu stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~wrocławianka
2021-12-14 14:59:30
z adresu IP: (213.16.xxx.xxx)
Ocena: 23
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Marcin Medyk
2021-12-14 14:59:18
z adresu IP: (213.16.xxx.xxx)
Ocena: 26
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~pasożyty!
2021-12-14 14:58:47
z adresu IP: (213.16.xxx.xxx)
Ocena: 25
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~ciekawy
2021-12-14 14:57:00
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 24
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Kamil Cywicki
2021-12-14 14:56:45
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 26
Pozdrawiam środkowym palcem dwie stare pruchwy konduktorki z Kolei Dolnośląskich które mi zrobiły awanturę i szarpaninę z powodu braku maseczki, pani przy zakupie biletu w pociągu przypomniała mi w cha mski sposób o maseczce, poinformowałem panią ze nie posiadam maseczki, konduktorka do mnie z takim tekstem „żebym sobie wyją ze śmietnika” chwile później gdy usiadłem na miejscu podchodzi do mnie następna kornoduktorka i mnie zaczęła tym swoim radyjkiem w dość mocny sposób szturchac. panie mnie napewno pamiętają JE*** KUR**
~Panicz z Warszawy
2021-12-14 14:56:36
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 22
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~wrocławianin
2021-12-14 14:56:28
z adresu IP: (103.199.xxx.xxx)
Ocena: 28
Ja pytam po co komu jest ta kolej we Wrocławiu. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~Noema
2021-12-14 14:53:33
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 25
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Jacek Kaźmierczak
2021-12-14 14:53:16
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 23
Urzędowi kolejarze!. Zamiast odstawiać kolejne szopki to odbudujcie linię kolejową do Lwówka i stolicy Karkonoszy, Karpacza gdzie przez cały rok przyjeżdża ok. 3 miliony turystów. Obecnie kolej ta zarasta samosiejkami a linia ma przeogromny potencjał turystyczny. Przewozy regionalne plus pociągi retro z panoramicznymi wagonami. Kursy takimi pociągami z panoramicznymi wagonami to z Szklarskiej Poręby i Karpacza przez Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra, Wałbrzych, Nowa Ruda, Kłodzko do Kudowy Zdroju. Takie pociągi byłyby ogromnym hitem i były by w wysokim sezonie turystycznym w pełni obłożone. Póki co żyjemy w kraju gdzie urzędnicy no stop nam wałkują że nic się nie opłaca.
~Marek Robert Hejduk
2021-12-14 14:53:06
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 24
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną linię kolej we Wrocławiu na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~ Z Warszawy
2021-12-14 14:52:39
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 27
Dawno nie byłem w Wrocławiu ale jest po staremu. Dalej wali knyszą, wieśniakom wrocławskim wali z pod pach, nawet z pod butów wali skarpetkami. Pociągi autobusy tramwaje całe zasyfione. Kto te bydło spłodził?
~z Wsiocławia
2021-12-14 14:52:19
z adresu IP: (183.103.xxx.xxx)
Ocena: 23
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Ze Lwówka
2021-12-14 10:56:29
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -34
Dla nas we Lwówku takie rzeczy są nie do zrozumienia. U nas we Lwówku kwestię wspólnego biletu rozwiązano od ręki, nikt nie tworzył z tego sensacji. Dzięki temu możemy cieszyć się wspaniałą komunikacją. Doprawdy żal nam mieszkańców Wrocławia.
~Tylko przez tiktoka
2021-12-14 09:17:56
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -25
Radni nie są świadomi, że satyryk przyjmuje petycje tylko za pomocą nowego profilu w soszialmidiach. Niech nie zapomną dołączyć zdjęć własnych kotów, bo bez nich nic nie zostanie rozpatrzone. Lecę zobaczyć czy jest nowy film o kocie satyryka, bo 5 minut temu nic nie było, a to może oznaczać najgorsze.
~wrocławianin
2021-12-14 09:06:51
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: -27
31 rad osiedli chce powrotu wspólnego biletu na kolej i komunikację miejską we Wrocławiu. A $utryk? Nie ma na to ochoty. Woli w Internecie publicznie bawić się z kotem. O tempora, o mores!
Reklama