Michał Dworczyk: O pani minister Rzeczkowskiej mogę mówić w samych superlatywach

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2022-04-22 08:45 | Zmodyfikowano: 2022-04-22 08:45
Michał Dworczyk: O pani minister Rzeczkowskiej mogę mówić w samych superlatywach - fot. KPRM
fot. KPRM

Czy pani Magdalena Rzeczkowska będzie nową minister finansów?

Ja powiedziałem i powtórzę, że jest to kolejna kandydatura, która pojawia się w mediach. O pani minister Rzeczkowskiej mogę mówić w samych superlatywach, jako bardzo kompetentnym i profesjonalnym urzędniku. Natomiast jeśli chodzi o wybór nowego ministra, to oczywiście jest decyzja premiera i ścisłego kierownictwa politycznego formacji, która ma większość parlamentarną. Ja nie należę do tego grona, w związku z tym trudno mi wypowiadać się na temat przyszłości Ministerstwa Finansów, czy właściwie kierownictwa Ministerstwa Finansów. Natomiast na pewno w najbliższych dniach poznamy nowego ministra.

A pani Magdalena Rzeczkowska będzie dobrą panią minister?

Mogę powtórzyć, że bardzo dobre opinie panują w całym rządzie na temat pani minister Rzeczkowskiej, na temat jej profesjonalizmy, zaangażowania i kompetencji. Ale powtórzę również, że decyzję w tej sprawie podejmie pan premier i zostanie ona zakomunikowana we właściwym czasie.

Czy to będzie przyszły tydzień, jeszcze przed majówką?

Myślę, że to będą najbliższe dni. 

Panie ministrze, czy sądzi pan, że pod koniec kwietnia, czyli na najbliższym posiedzeniu Sejmu, uda się osiągnąć kompromis ws. likwidacji Izby Dyscyplinarnej?

To zależy oczywiście od prac, które toczą się w Sejmie, bo przypomnijmy, że wszystkie projekty związane z tymi zmianami, o których pan redaktor mówi, znajdują się w Sejmie, trwają prace w komisjach. Oczywiście bazowym i najważniejszym projektem jest projekt złożony przez pana prezydenta Andrzeja Dudę. Mam nadzieję, że zostanie jak najszybciej uchwalona ta ustawa. Natomiast trudno wypowiadać się w imieniu Sejmu, bo to przecież parlamentarzyści i pani marszałek Sejmu będą podejmowali decyzję, w którym momencie ta ustawa będzie przegłosowana.

Czy ten kompromis spowoduje, że środki z KPO niebawem trafią do Polski? Czy jest jakiś termin? Deadline?

Jeśli mówimy o uruchomieniu KPO, które jest bezprawnie blokowane od dłuższego czasu, to oczywiście liczymy, że jego odblokowania, czy odblokowanie tych funduszy nastąpi niebawem. Jesteśmy na ostatnim etapie negocjacji. Natomiast te negocjacje prowadzi pan premier Mateusz Morawiecki. Chcemy, aby ten dokument, te zasady była tak doprecyzowane, żeby nie pozostawiały żadnych wątpliwości, które później mogłyby być wykorzystywane w jakiś instrumentalny sposób na niekorzyść Polski. Przekonywaliśmy się w ostatnich miesiącach niejednokrotnie, że niektórzy urzędnicy i politycy unijni wykorzystują swoje, może nie kompetencje, swoje stanowiska po to, żeby działać nie w oparciu o traktaty, nie w oparciu o obowiązujące przepisy, tylko zgodnie z własnymi politycznymi pomysłami. Tak być nie powinno i dlatego tym bardziej nam zależy, żeby dokument, o którym rozmawiamy, był doprecyzowany i tak jednoznaczny, żeby później nie można było go instrumentalnie wykorzystywać.

A potrafi pan wskazać osobę lub środowisko albo jakieś czynniki przez, które do tej pory pieniądze nie trafiły do Polski?

Nie chcę wymieniać nazwisk, natomiast jest grupa urzędników w Komisji Europejskiej i urzędników pracujących dla Komisji Europejskiej, które, tak jak już wspomniałem, nie opierając się o żadne traktaty, czy o żadne inne przepisy, blokowały uruchomienie tych środków. Polska spełniła warunki do tego, żeby środki unijne w tym obszarze zostały uruchomione już bardzo dawno i te wszystkie działania, z którymi do tej pory mieliśmy do czynienia w naszej opinii, w naszej ocenie są niezgodne z przepisami obowiązującymi w Unii. To jest bardzo zła informacja, nie tylko ze względu na realną potrzebę uruchomienia owych środków, ale również bardzo zła informacja ze względu na funkcjonowanie Unii i potencjalnie przyszłość Unii. Jeżeli Unia nie będzie trzymała się tych zasad, na których została zbudowana, na których poszczególne kraje, w tym Polska, wchodziły do Unii Europejskiej, to problemów będzie coraz więcej. A czasy są niespokojne. Widzimy ile wyzwań i w ramach samej Unii, i w polityce międzynarodowej nas czeka, w związku z tym utrudnianie sobie jeszcze życia wewnątrz Unii Europejskiej w taki sposób po prostu źle wróży.

Solidarna Polska chce wstrzymać płacenie składki do Unii Europejskiej. To jest stanowisko Zjednoczonej Prawicy, czy tylko koalicjantów?

To jest stanowisko Solidarnej Polski, jak rozumiem, czy poszczególnych jej polityków. Stanowiska Zjednoczonej Prawicy są wypracowywane na poziomie najwyższych władz Prawa i Sprawiedliwości i przedstawicieli partii koalicyjnych, tudzież w ramach posiedzeń rządku, jeśli mówimy o stanowiskach rządu. W związku z tym to oczywiście nie jest stanowisko ani rządu, ani Zjednoczonej Prawicy.

A czy takie zapowiedzi, takie komentarze pomagają w relacjach z Unią Europejską? Bo tu z jednej strony nie chcemy płacić, z drugiej pan premier Mateusz Morawiecki skierował wniosek do szefowej Komisji Europejskiej o utworzenie osobnego funduszu, który by wspierał uchodźców na terenie krajów, które przyjęły osoby uciekające przed wojną. Czy jest szansa na pozytywne rozpatrzenie tego dokumentu i o jakich kwotach mówimy?

Głęboko wierzę, że taki fundusz powstanie i że środki dla krajów, które przyjęły uchodźców z Ukrainy, osoby które uciekają przed rosyjską agresją, powstanie jak najszybciej. Jest to w tej chwili potrzebne działanie, nieporównywalne tak naprawdę z innymi potrzebami w Unii. Tym bardziej przykro jest obserwować pewną hipokryzję i taki marazm albo nieudolność w działaniu Unii, która do tej pory jeszcze, mimo tego, że wojna trwa już dwa miesiące, nie potrafiła zrobić, bądź też nie chciała podjąć takiej decyzji. Mamy do czynienia z różnymi zapowiedziami dotyczącymi funduszy, ale tak naprawdę one jak na razie nie sprowadzają się do tego, że środki, które były przyznane poszczególnym państwom na inne cele, łaskawie Unia zgadza się, czy Komisja Europejska zgadza się na przesunięcie na wsparcie uchodźców. Problem, stawiam tu cudzysłów, bo to nie jest problem, ale problem z puntu widzenia Unii polega na tym, że Polska jest krajem jednym z najlepiej wykorzystujących i najbardziej efektywnie wykorzystujących środki europejskie, a jednocześnie krajem, który przyjął największą liczbę uchodźców, bo przypomnę, że do Polski wjechało ponad 2,5 miliona naszych sąsiadów z Ukrainy, którzy uciekają przed rosyjską agresją. W ramach tych środków, które do tej pory Polska na inne cele miała przekazane, tego rodzaju możliwości nie wygospodarujemy. Mamy do czynienia z realnym problemem, dlatego potrzebne są nowe środki i Unia jak najszybciej powinna je zabezpieczyć. Jeśli mówimy o wystąpieniu pana premiera Morawieckiego do Unii w tej sprawie, to pan premier też wskazywał źródła finansowania. To powinny być środki finansowe z konfiskaty majątków oligarchów rosyjskich, tudzież firm, które są zaangażowane w zbrodniczą działalność państwa rosyjskiego.

Czy jeżeli tych pieniędzy nie będzie w ciągu kolejnych miesięcy, tygodni, to czy my mamy plan B? Czy damy sobie rade bez tych pieniędzy?

Dzięki dobrej sytuacji gospodarczej, którą Polska przez wiele lat miała, dzisiaj jesteśmy w stanie zabezpieczać z własnych środków te potrzeby, które są związane z napływem uciekinierów z Ukrainy do Polski. Ale oczywiście taki stan nie powinien się przedłużać. Mało tego, powinniśmy te środki, które są w tej chwili przekazane już na rzecz wspierania Ukrainy, czy naszych sąsiadów, których przyjmujemy w Polsce, powinny być refinansowane ze strony Unii, bo powinniśmy mieć do czynienia z solidarnością wewnątrz Unii, nie tylko w wymiarze werbalnym, ale również w wymiarze rzeczywistym, to znaczy poszczególne kraje Unii powinny złożyć się na fundusz, o którym rozmawiamy, z którego będą czerpane środki na pomoc dla uchodźców. Zresztą nie tylko w Polsce, bo przecież są inne kraje do których uchodźcy trafili, chociaż do Polski trafiło najwięcej tych osób i Polska jest krajem, który najbardziej ofiarnie wspiera Ukrainę w jej walce o niepodległość. No więc mam nadzieję, że te środki zostaną uruchomione, że Unia wykaże solidarność , nie tylko deklaratywnie, nie tylko będą przyjeżdżać kolejni politycy unijny robiąc sobie zdjęcia na granicy, czy w miejscach, gdzie przebywają uchodźcy z Ukrainy, tylko zostaną podjęte realne działania, które doprowadzą do utworzenia takiego funduszu, z którego środki będziemy mogli przekazywać na biednych Ukraińców uciekających przed rosyjską agresją.

Czy prawdą jest, że Polska nie chce płacić za szczepionki, panie ministrze? Że odmawiamy przyjęcia kolejnych dostaw i w konsekwencji nie będziemy płacić?

Chcemy renegocjować umowę, bądź ją wypowiedzieć. Dotychczasowa sytuacja jest na tyle niezwykła, czy ekstraordynaryjna, bo nikt nie przewidział wybuchu wojny i to pełnoskalowej wojny za naszą wschodnią granicą i napływu ponad 2,5 miliona uchodźców do Polski, że znajduje się do tego podstawa w umowie, którą Polska podpisała za pośrednictwem Komisji Europejskiej. Zresztą działania niektórych producentów szczepionek też mają taki charakter, że tym bardziej powodują, iż takie działanie jest zasadne. Mówiąc o działach, to mam na myśli postępowanie, które polegało między innymi na tym, że Polska, która próbowała odsprzedawać część szczepionek, które nie będą już wykorzystane w Polsce, była blokowana przez tych producentów, a kraje, które były zainteresowane wcześniej odkupieniem tych szczepionek, otrzymywały oferty od producentów po dumpingowych cenach przekazywania szczepionek. Jesteśmy w sytuacji naprawdę niezwykłej, całkowicie ekstraordynaryjnej. Nie dość, że pandemia szalała w Europie i na świecie w ostatnich latach, teraz mamy wojnę, a niektóre firmy zachowują się tak, jakby ich jedynym celem była maksymalizacja zysków, do której można wykorzystać każde działanie. My się z takim sposobem działanie nie zgadzamy, stąd decyzje podjęte przez Ministerstwo Zdrowia i ministra Niedzielskiego.

Czyli płacić nie będziemy?

Jesteśmy na etapie renegocjacji, bądź, jeśli będzie taka konieczność, wypowiedzenia jednej z umów na zakup szczepionek.

Jeśli do piątku, do godz. 10. nie uda się osiągnąć porozumienia między Polską Agencją Żeglugi Powietrznej (PAŻP) a związkowymi kontrolerami ruchu lotniczego, to Eurocontrol może zdecydować o masowych odwołaniach rejsów nie tylko z i do Polski; plan ten wszedłby w życie z dniem 1 maja - powiedział prezes ULC Piotr Samson.

Od kilkunastu dni toczą się negocjacje kierownictwa PAŻP z przedstawicielami Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego Związkowcy nie zgadzają się na nowe zasady wynagradzania w PAŻP.

Czy pan wie, czy jesteśmy blisko tego porozumienia i czy czekają nas poważne problemy w ruchu lotniczym w Polsce.

Ja nie mam precyzyjnych informacji na temat etapu negocjacji, które się toczą. Natomiast wierzę, że w poczuciu takiej odpowiedzialności właśnie za ruch lotniczy na Polską porozumienie zostanie wypracowane i ta sytuacja szybko zakończy się. Mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji, o której pan redaktor przed chwilą powiedział.

Posłuchaj całej rozmowy:

 


Komentarze (31)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Złośnica 2022-05-20 19:30:08 z adresu IP: (91.219.xxx.xxx)
Kto słucha tego zlodzieja i pajaca ????????????????????????????????????????????WEZ czlowieku nie osmieszaj się ????????????????Sprzedawczyk i tyle.Pozdrawiam prawdziwych Polaków. ????????????????????????????????????????????????????
~Gosc2022-04-24 18:01:22 z adresu IP: (2a00:f41:2c02:197:0:x:x:x)
Od maja zamknięte niebo nad Polską tylko będą latać ruskie samoloty z paliwem nuklearnym do Węgier,. Zaj ebiemy was zdrajcy jak ludzie otworzą oczy
[email protected]2022-04-27 19:51:39 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To wynocha na Węgry, albo do Rosji putinowski trollu. Tu jest Polska
~i gitara2022-04-27 19:07:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Popieram Węgry
~Słuchacz2022-04-23 13:50:26 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Słuchając Dworczyka przychodzi mi na myśl tylko jedno rozwiązanie: wszyscy won! Te wszystkie PO, Lewice, PiS itp. nadają się wyłącznie na śmietnik historii oraz do osądzenia przed Trybunałem Stanu.
~Antypisior2022-04-22 23:09:10 z adresu IP: (2a00:f41:2c02:197:0:x:x:x)
A Dworczyk ma spodnie jak przemawia ? Ja tam bym chciał mieć pewność
~TUSKA MISKA RYŻU2022-04-22 15:46:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To nic. Pamiętamy, jak likwidował zakłady pracy i podnosił wiek emerytalny, tak aby Polacy pracowali aż do śmierci. To nie koniec - liberalne nieudolne rządy bogatych polityków likwidowały jednostki wojskowe. Zwijano stacje kolejowe, szpitale i komisariaty policji. Bezrobocie w wielu regionach dochodziło do 40 procent. Tak cudownie rządzili ci politycy, którzy dziś chcą zwyciężyć wybory. Pamiętam o tym młody Polaku. PIS nadal ma jednak największe poparcie od 8 lat rządzenie i nie zanosi się, aby im spadło.
~Gosc2022-04-22 23:13:33 z adresu IP: (2a00:f41:2c02:197:0:x:x:x)
Dworczyk brał na biurku , co to znaczy ?
~Gosc2022-04-22 23:11:47 z adresu IP: (2a00:f41:2c02:197:0:x:x:x)
Piękny czas , myśmy się czuli jak jelenie w lesie oblepione kleszczami , a Tusk po jednym kleszczu z nas wyciągał, a teraz znów oblepieni kleszczami , socjale jakieś cpk, agencja kosmiczna pfn, IPN, kurwizja .... powstał pełno pasożytów i chlpia krew
~PIS znów w górę2022-04-22 15:41:18 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
i tak trzymać !!! Byle do wyborów.
~pisowska miska ryżu2022-04-22 14:49:39 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Te tłuki i tumany co dalej głosują na pis nie zdają sobie sprawy, że to właśnie nimi najbardziej gardzi Morawiecki z Kaczyńskim. Sami pławią się w luksusach, a biedota za to zapłaci. Tłuki nie rozumieją, że kryzys w latach 90’ nie był spowodowany przez Balcerowicza tylko przez kilkadziesiąt lat socjalizmu, który ponownie wprowadził właśnie pis. I tak samo przyjdzie za to zapłacić i to tym najmniej zamożnym. Niech dalej głosują na pis, trzecia wygrana z rzędu to będzie dla nich największa kara. A dla klasy średniej, zwłaszcza tej zarabiającej w EUR, Glapa osłabiając złotówkę robi największy prezent, bo zarobki tej grupy rosną. Morswiecki z Kaczyńskim plują w twarz swoim wyborcom, a ci zachwyceni dalej będą na nich głosowali. W PR są naprawdę za***ści! :))
~@Pisowska miska ryżu2022-04-26 15:06:46 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
płacę minimalną w Polsce wprowadzono w roku 2000, kiedy jeszcze PiSu nie było. Kwota ta jest waloryzowana co roku zgodnie z ustawą, niezależnie od tego, co w przekazie propagandowym powie pierwszy czy drugi sekretarz PiS-u.
~Barbi2022-04-22 17:07:59 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Podnieśli wam pensje o kilkaset złotych, a zabrali w opłatach i podatkach dwa razy tyle. W przyszłym roku będzie jeszcze większy kryzys.
~Pisowska2022-04-22 15:56:54 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
miska ryżu to podwyżki dla zwykłych pracowników o dobrych kilkaset złotych, wyższe pensje, emerytury i wsparcie rodziny, czy to, co liberałowie niszczyli przez lata w tym kraju. PIS ustalił również płacę minimalną - więc duża miska ryżu z kawiorem chętnie.
~Marta L. z zarzutami2022-04-22 14:07:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Liderka Ogólnopolskiego Strajku Kobiet Marta L. usłyszała prokuratorskie zarzuty. Nasze informacje potwierdza rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Aleksandra Skrzyniarz i wskazuje, że zarzuty postawione proaborcyjnej działaczce postawiono w piątek w Wydziale do Spraw Wojskowych stołecznej Prokuratury Okręgowej.
~Gość2022-04-22 13:36:49 z adresu IP: (2a00:f41:701a:c109:1195:x:x:x)
Ministerstwo zaklinania rzeczywistości to bardziej odpowiednia nazwa dla ministerstwa finansów. Zresztą nikt normalny nie zostaje ministrem finansów w sytuacji 4 tej nowelizacji ustawy podatkowej przewrotnie zwanej ładem.
~były słuchacz2022-04-22 13:23:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Najlepszymi mówcami są - Ryszard Petru, Marta Lampart, Ewa Kopacz i numer jeden oczywiście Małgorzata Kidawa Błońska.
~były słuchacz2022-04-22 13:15:30 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
W jakim celu pan Dworczyk udziela wywiadu skoro nie odpowiedział na żadne pytanie prowadzącego? Stwierdzenia takie jak: ,,Ja powiedziałem i powtórzę'', ,,mam nadzieję, że jak najszybciej'', ,,trudno wypowiadać się w imieniu'', ,,chcemy renegocjować'', ,,to zależy od prac'', ,,jeszcze raz powtórzę'', ,,ja nie mam precyzyjnych informacji'' powodują, że ta ,,wypowiedź'' nie ma żadnego, ale to absolutnie żadnego sensu. Nie została podana ani jedna konkretna informacja. Jedyna liczba jaka została podana to 2,5 miliona uchodźców, no ale to wiemy wszyscy bez płacenia komuś takiemu ministerialnej pensji. To jest szczyt amatorszczyzny, bezsensowna, nieskładna wypowiedź nasycona okrągłymi zdaniami i powtórzeniami. Ten pan nie dostałby pracy jako zwykły przedstawiciel handlowy. BEŁKOT
~100aferPiS(kropka)pl2022-04-22 11:39:30 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Do tego ruskiego trolla co robi wklejki codziennie: czytasz przynajmniej to co wklejasz? Ile ci komitet partyjny płaci za wpis? 50 groszy? Czy może rozliczasz się w swojej walucie czyli w kopiejkach?
~Według danych GUS2022-04-22 13:29:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
w Polsce nie ma samobójstw.
~Ale żadnego 2022-04-22 13:24:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
i rozsądnego człowieka bełkot GUS nie interesuje. Według GUS najlepiej zarabialiśmy w roku 1995.
~były słuchacz2022-04-22 13:07:09 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
To bardzo ciekawe co piszesz o liczbie szpitali ponieważ jest kompletnie odwrotnie. Wg. danych GUS. W latach 2005-2007 (PiS) liczba szpitali zmniejszyła się o 33. W latach 2007-2015 (PO–PSL) zwiększyła się o 208. W latach 2015-2018 (PiS) zmniejszyła się o 7. Wartość zobowiązań ogółem samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej wynosiła: II kw. 2009 – 9 646,3 mln zł / II kw. 2015 – 10 863,8 mln zł / II kw. 2021 – 16 758,2 mln zł. Masz rację co do podwyżek. Takich jeszcze nam nie zafundowała żadna władza od komuny. Podwyżki cen żywności, nieruchomości, prądu, gazu. Nie rozumiesz, że PiSflacja i podwyżki to jest właśnie okradanie nas?
~Problem w tym2022-04-22 12:57:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
że przez afery PIS nie biednieją ludzi i nikt nie jest okradany. PIS spowodował największe podwyżki w Polsce dla zwykłych ludzi od wojny, dlatego wygrają przyszłe wybory. Liberałowie i reszta złodziei biznesmenów nie tylko nie potrafi rządzić krajem, ale jeszcze wyjątkowo utrudniała mieszkańcom życie zamykając im szpitale, sanepidy, przychodnie i inne.
~Prawda o Polsce po 1989 r2022-04-22 11:26:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Po 1989 roku rządzący politycy wyprzedali ponad 8 tys. przedsiębiorstw. Jak TVN przejęło EXBUD 10. Exbud, czyli jak Wejchert z Walterem pomnożyli majątek pod nadzorem Balcerowicza: Exbud był flagową spółką budowlaną z czasów PRL. Na początku III RP funkcjonowało prawo, zgodnie z którym aby prywatyzacja spółki Skarbu Państwa mogła dojść do skutku, trzeba było znaleźć jakiegoś “inwestora z zagranicy”. No i znaleziono – była to ulokowana w Luksemburgu spółka…ITI. Wkrótce okazało się, że dzięki prywatyzacji Exbudu przyszły założyciel TVN wielokrotnie pomnożył zainwestowany majątek. 9. Radomska Fabryka Łączników, czyli jak szukać okazji na wyprzedażach: W 2010 roku Ministerstwo Skarbu Państwa w rządzie Tuska postanowiło sprywatyzować radomską Fabrykę Łączników za 1,43 mln zł. Nowy właściciel zaciągnął mnóstwo kredytów i szybko zadłużył Fabrykę, a po roku ogłosił upadłość. 8. Ciech, czyli doktor Jan KULCZYK kupuje polską chemię: W czerwcu 2014 r. rząd Donalda Tuska sprzedał spółce z Luksemburga należącej do Jana Kulczyka pakiet kontrolny 19,972 mln akcji zarządzanego przez państwo chemicznego giganta – spółki Ciech. Cenę za 1 akcję ustalono na poziomie 31 zł. Ciech został sprzedany za zaledwie 619 mln zł. Uwaga w ciągu dwóch kolejnych lat firma ta wygenerowała dla swoich nowych właścicieli blisko 940 mln zł czystego zysku! 7. Zakłady Papiernicze w Kwidzynie, czyli zmodernizuj i sprzedaj za połowę wartości: Janusz Lewandowski zgodził się je sprywatyzować za 120 mln USD, mimo iż niektóre szacunki mówiły, iż są warte dwukrotnie więcej. 6. KWB Adamów, czyli jak Tusk sprzedał właścicielowi Polsatu kopalnię węgla: W 2012 roku ekipa Tuska sprzedała spółce ZE PAK (należącej do Zygmunta Solorza-Żaka) pakiet kontrolny akcji Kopalni Węgla Brunatnego Adamów S.A. za 67,3 mln zł, mimo że wartości księgowa tej spółki wynosiła 144,6 mln zł, nie była ona zadłużona, co roku przynosiła zyski i posiadała wolne środki obrotowe w wysokości 65,2 mln zł! 5. SPEC. Czy ludzie z PO naprawdę musieli wyprzedawać wszystko co cenne i przynosiło zyski? Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (SPEC) było największą miejską firmą zajmującą się energetyką cieplną - UWAGA w całej UE Hanna Gronkiewicz-Waltz podjęła wówczas decyzję (wbrew woli mieszkańców), aby to świetnie działające przedsiębiorstwo-monopolistę wyprzedać firmie z zagranicy. 4. PKP Energetyka, czyli jak sprzedać “kurę znoszącą złote jaja”: PKP Energetyka to spółka kluczowa dla bezpieczeństwa kraju. Jest monopolistą w zakresie dystrybucji energii elektrycznej do kolejowej sieci trakcyjnej i jedynym właścicielem sieci zasilającej trakcję elektryczną linii kolejowych w Polsce Rząd Ewy Kopacz wpadł na pomysł, aby PKP Energetykę sprywatyzować i tuż przed oddaniem władzy sprzedał ją prywatnemu funduszowi z Luksemburga. 3. Polskie Huty Stali, czyli jak modelowo zaniżyć ceny sprzedawanych akcji: W 2003 r. podjęto decyzję o prywatyzacji Polskich Hut Stali SA (huty w Krakowie, Dąbrowie Górniczej, Świętochłowicach i Sosnowcu). Rząd oraz ministerstwa skarbu i gospodarki (opanowane przez polityków SLD) zgodziły się wówczas na sprzedaż pakietu 22,1 proc. akcji tej spółki za kwotę 6 milionów zł 2. PZU, czyli prywatyzacja za którą trzeba by zapłacić wielomiliardową karę: W 1999 roku została podpisana między Skarbem Państwa a portugalsko-holenderskim konsorcjum Eureko umowa, zgodnie z którą ówczesny rząd Jerzego Buzka sprzedał 20 proc. akcji PZU za kwotę 2 miliardów złotych Finalnie jeszcze rząd Tuska w 2009 roku zgodził się zapłacić 4,75 mld zł kary na rzecz Eureko, co finalnie zakończyło spór o posiadanie 21 proc. akcji PZU. 1. TPSA, czyli jak państwowego giganta sprzedać innemu państwowemu gigantowi (tyle, że z zagranicy) przy udziale doktora Jana KULCZYKA: Telekomunikacja Polska SA (TP SA) pod koniec lat 90-tych była monopolistą na rynku telekomunikacyjnym w naszym kraju. Ta potężna firma obsługiwała nie tylko 10 mln klientów (stan na 2000 r.), lecz także zarządzała krytyczną infrastrukturą obronną kraju (na którą wydano wcześniej setki milionów złotych). TP SA kupiła państwowa spółka francuska, która weszła w układ z lokalnym oligarchą.
~INFLACJA ZA PLATFORMY2022-04-22 11:19:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
17 procent - syf, głód i nędza, zwijanie państwa i likwidacja wojska. Sprzedawanie bunkrów przeznaczonych dla ludności podczas wojny deweloperom - zarobki 3-5 zł za godzinę...... Buuuuuhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaa
~@ 5.173.xxx.xxx2022-04-26 19:36:27 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
i po co kłamiesz?? Każdy w 5 sekund może sprawdzić, że maksymalna inflacja za platformy sięgała do 5%, a dzisiejsza inflacja za czasów PiS to już ponad 11% i jest to najwyższa inflacja od 25 lat. Faktów nie zakrzyczysz propagandą i kłamstwem.
~Nędza Paltformy2022-04-22 12:52:53 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
była największa, dlatego przegrali wybory. Przyszłe wybory wygra PIS. Jakieś pytania?
~Nędzę 2022-04-22 11:41:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
to dopiero będziecie mieli. My POwscy złodzieje i ubecy damy sobie radę. Wyborcy PiS najbardziej zbiednieją. Koniec balu, teraz będziecie musieli zapłacić rachunek
~fachowiec2022-04-22 10:57:39 z adresu IP: (2a01:112f:690:4200:a442:x:x:x)
Ministerstwo Finansów to jest mina, kto nie wdepnie to straci nogę. Ogromne zadłużenie państwa, odcięte środki z UE (przez własny głupi upór), słabnąca w oczach złotówka, kryzys gospodarczy spowodowany inflacją, szalejące rozdawnictwo (13, 14 emerytury, 500+, 300+ i inne), 2.5 mln emigrantów wpuszczonych bez ładu i składu na utrzymaniu. Ciężko spiąć budżet jak w tym samym czasie Pinokio obiecuje kolejne rozdawania środków. Drukarki Glapy i tak są już przeciążone ponad stan :)
~PiSflacja żoliborska 11%2022-04-22 10:29:08 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pan Dworczyk (przypomnijmy, że ma prawomocny wyrok więzienia na koncie) uczy się od swojego szefa Mateusza M. jak (nie)odpowiadać na zadane pytanie. Na proste pytanie odnośnie kandydatury pani Rzeczkowskiej zaczyna jakiś wywód o kompetencjach, o tym że to doniesienia medialne i że to premier decyduje. Czyli coś w stylu, że trawa jest zielona, niebo niebieskie i że oddychamy powietrzem. Totalny bełkot! Kto ich uczy języka polskiego i wystąpień publicznych?? Gorzej już być nie może.. To jak Morawiecki odpowiadał na pytanie o cenę chleba, już niedługo będzie po 20zł :))
~Antyplatforma2022-04-22 09:21:41 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Ostatnio czytałem jak wykiwała podległych sobie pracowników, fachowiec pełną gębą...