We Wrocławiu brakuje działek pod inwestycje mieszkaniowe. Ceny są bardzo wysokie

Martyna Czerwińska, GN | Utworzono: 2022-05-10 15:09 | Zmodyfikowano: 2022-05-10 15:11
We Wrocławiu brakuje działek pod inwestycje mieszkaniowe. Ceny są bardzo wysokie - fot. RW
fot. RW

- To wszystko sprawia, że proces budowy się wydłuża i inwestycji powstaje zbyt mało. W efekcie rosną ceny, bo zapotrzebowanie, szczególnie po wybuchu wojny w Ukrainie, jest ogromne - mówi Piotr Baran, wiceprezes wrocławskiego oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich:

W efekcie coraz więcej osób decyduje się na nieruchomość poza Wrocławiem. Zyskują przede wszystkim sąsiednie gminy takie jak Siechnice, Czernica, Żórawina czy Długołęka, ale także takie miasta jak Oława czy Trzebnica:

Średnia cena za metr kwadratowy mieszkania w stolicy Dolnego Śląska to 10 tysięcy złotych złotych, w Legnicy 5,5 tysiąca, a w Wałbrzychu niewiele ponad 2 tysiące złotych.

Posłuchaj materiału:


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mieszkaniec2022-05-11 09:36:25 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
A może władze miasta zdałyby sobie w końcu sprawę, że centrum miasta jest zabudowane i zabetonowane w związku z czym trzeba budować parki i ułatwienia dla obecnych mieszkańców, zamiast wstawiać kolejne plomby... Rozbudowywać powinny się obrzeża, centrum powinno zostać nietykalne tak jak jest. Ale Sutek woli lans i kasę niż komfort mieszkańców...
~Odkrycie roku. 2022-05-12 01:50:43 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Centra wszystkich miast są zabudowane. Nawet przedwojenny Wrocław posiadał bardzo gęstą, zwartą zabudowę, która niestety w bardzo znacznej części ucierpiała w czasie II W.Ś. Stąd do dziś mamy jeszcze w centrum wolne miejsca pod zabudowę rzeczonych plomb. Przez dziesiątki lat przyzwyczailiśmy się do tego, że jak gdzieś nie ma budynku to tak będzie już na zawsze. Nic bardziej mylnego - centra miast zawsze mają niezwykle gęstą zabudowę, bo taka jest specyfika wielkich miast. Różnica jest jednak taka, że u nas każdy we Wro chce mieć swoje autko i to autko (a co raz częściej 2 lub 3) koniecznie żeby stało przed domem. Tak się nie da.
~jaro2022-05-10 20:58:49 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Do każdego budynku trzeba dojechać, zaparkować. Każdy nowy budynek czy mieszkalny czy biurowiec , to kolejne samochody Zamiast rozwijać trasy śródmiejskie, likwiduje się pasy ruchu na rzecz rowerów. Brak planów poprawy przepustowości , likwidacji korków. MPK coraz bardziej się blokuje w centrum i śródmieściu. Czy Ratusz tez dojeżdża rowerami?
~do @jaro2022-05-13 16:04:25 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Wiesz, mamy XXI wiek i istnieje coś takiego jak AUTO :O I czasami, ktoś jak kupi mieszkanie po 15 000 zł za metr to chciałby móc zaparkować pod SWOIM - KUPIONYM mieszkaniem. A zadaniem miasta jest planowanie rozbudowy tak, żeby miasta nie zatkać. Ale, jeżeli budujesz osiedle na kilka tysięcy osób (patrz Sołtysowice), nie budujesz dróg i liczysz na to, że rodziny, które się tam wprowadzą nie będą miały samochodu, to po prostu jesteś śmieszny. Nie zabawny, a śmieszny. To znacząca różnica... Pozwolę sobie zapytać? Masz auto? Czy sprzedałeś tak jak Sutek przykazał i jeździsz rowerem wszędzie? Np. z chorym dziadkiem do szpitala, tramwajem na zakupy do IKEI na Bielany?
~@ jaro2022-05-12 01:46:31 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Nie do każdego budynku trzeba dojechać a już na pewno nie trzeba parkować. Można dojść na nóżkach.
~jaro2022-05-11 08:41:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Co kryje się pod hasłem monorail? - To system kolei jednoszynowej. Wykorzystuje się w nim tor w postaci jednej szyny ułożony na estakadach. Dzisiaj buduje się to stosunkowo szybko, dlatego że elementy estakad są zunifikowane. Przykładem jest Dubaj i połączenie koleją monorail pewnych przestrzeni. Monorail to wysokowydajny system i powinien obsługiwać duże potoki pasażerskie. Taki system może być zupełnie bezzałogowy. Mógłby to być identyfikator naszej metropolii - mówił w lutym tego roku dr inż. Ryszard Janecki, jeden ze współautorów zamówionej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię koncepcji kolei metropolitalnej.
~jaro2022-05-11 08:40:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Jedynym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych dla centrum i śródmieścia jest metro podziemne lub nadziemne . Monorail to nic innego jak jednoszynowa kolej, która porusza się na jednej szynie ułożonej na specjalnych estakadach. Takie estakady zgodnie z projektem zaprezentowanym przez firmę Bombardier pojawić miałyby się m.in. na ulicach 3 Maja i Korfantego w Katowicach oraz 3 Maja i Grota-Roweckiego w Sosnowcu. Temat spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem mieszkańców regionu, którzy przypominają, że z podobnego środka transportu korzystać można m.in. w Detroit, Chicago czy Wuppertalu.
~Bolek2022-05-10 19:37:36 z adresu IP: (2a00:f41:7088:66ba:0:x:x:x)
Wrocław już jest całkowicie zabudowany i zabetonowany, budujcie parki, tego brakuje, a deweloperzy niech betonują teraz okoliczne wiochy
~szkic sytuacyjny2022-05-10 19:18:36 z adresu IP: (2a00:f41:700c:568a:d6f:x:x:x)
He he - zgoda we Wrocławiu - odpowiem cytatem od projektanta " we Wrocławiu jest tworzone nowe prawo, dlatego wolę się zajmować inwestycjami z ościennych powiatów"
~Jan2022-05-10 17:32:02 z adresu IP: (2a00:f41:70dd:7f06:0:x:x:x)
Bez sensu artykul. W Paryzu tez nie ma dzialek. Brak logiki i zwiazku przyczynowo skutkowego w tym co autorka napusala.