Coraz więcej incydentów z udziałem hulajnóg

Justyna Kościelna, WK | Utworzono: 2022-08-29 07:35 | Zmodyfikowano: 2022-08-29 07:38
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Najcięższe grzechy? Jazda w niedozwolonym miejscu i brak znajomości przepisów, wylicza Waldemar Forysiak z wrocławskiej straży miejskiej:

Wrocławianie też dostrzegają problem:

Kask nie jest wymagany prawem. Bezwzględnie należy za to, tak jak w przypadku innych pojazdów, zachować trzeźwość, o czym użytkownikom hulajnóg zdarza się zapomnieć. Kilka dni temu wrocławscy policjanci zatrzymali na Grabiszynku 29-latka, który jechał slalomem po drodze rowerowej i chodniku. Miał ponad 2 promile alkoholu w wydychanym powietrzu.

Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że rośnie liczba wypadków drogowych z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych. W co trzecim zdarzeniu to oni są ich sprawcami.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rafka
2022-08-30 09:11:23
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: -4
Dlaczego użytkownicy rowerów i hulajnóg nie płacą OC, nie mają rejestracji itd. Ponieważ ich pojazd waży ok. 15-20 kg, rozpędza się zwykle do ok. 25-30 km. Zderzenie z taką masą najczęściej nie powoduje istotnych strat, zwłaszcza w porównaniu z samochodem (1,3-1,5 t, prędność często powyżej 150 km/h). Gdyby powodowało, firmy ubezpieczeniowe już dawno naciskałyby na państwo (nie tylko nasze), aby to zmienić. W czasach, w których nie było samochodów, rejestracje, OC komunikacyjne, sygnalizacja świetlna, większość znaków - nie było potrzebnych. To samochód jako środek transportu stanowi największe zagrożenie dla życia, zdrowia i mienia. Być może zmienią to pojazdy autonomiczne, ale na razie tak jest.
~babcia
2022-08-29 22:32:43
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Ocena: 3
Te hulajnogi to przekleństwo. Nie tylko wtedy, gdy jadą z szybkością 50 km/godz, ale nawet gdy stoją na wąskim chodniku , podczas gdy tymczasem chwilowy "kierowca" siedzi na murku cały pochłonięty smartfonem, a obok stoi jeszcze jego plecak. Właśnie w takich okolicznościach, chcąc ominąć te przeszkodę, a jednocześnie nie zejść na idącą tuż obok ścieżkę rowerową , potknęłam się, upadłam i złamałam sobie żebra. I co z tego, że ten "kierowca "wtedy oprzytomniał i pomógł mi wstać, i że , jak przypuszczam, nie miał we krwi nawet ćwierci promila, kiedy mnie ciągle bolą żebra i z trudem oddycham?
~~lira
2022-08-29 21:48:20
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
W Polsce elektryczne urządzenia transportu osobistego (UTO) nie są na razie w ogóle uregulowane, nie podlegają żadnej homologacji ani rejestracji. Z kolei produkty ubezpieczeniowe dla użytkowników e-hulajnóg na rynku istnieją, ale są skonstruowane w zupełnie inny sposób: przypisane do osoby, a nie konkretnego pojazdu.
~J-23
2022-08-29 15:55:33
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 2
A na deskorolkach tez wariaci potrafia, jechac srodkiem ulicy, z sluchawkami na uszach... Totalna nieodpowiedzialnosc bezmozgowcow
~kierowca
2022-08-29 15:52:52
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 2
Hulajnogi i rowery, powinny miec tablice rejestracyjne, jak kazdy pojazd I placic obowiazkowe ubezpieczenia, jak kazdy kierowca No i prawo jazdy, z egzaminem tez by sie przydalo wprowadzic
~Kierowca
2022-08-29 10:09:05
z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Ocena: 15
Wszystkie te wynalazki powinny mieć polisę OC - dlaczego mam płacić za naprawę własnego auta sam, jeżeli wjechał we mnie ktoś nie znający przepisów. Niestety - rowerzyści i "hulajnogiści" powinni płacić OC (nawet prywatne które kosztuje 15 zł) i jeździć chodnikiem/ścieżką rowerową. Nie zdają sobie sprawy, że trącenie ich lusterkiem może być ostatnią rzeczą jaką zobaczą w życiu. To nie jest zabawa - samochód to 1,5 tonowy metalowy pocisk - rower/ciało nie ma z nim szans nawet przy 40 na godzinę...
~Seto
2022-08-29 09:23:38
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -1
Winny jest gospodarz miasta, że pozwala na uzytkowanie pojazdu mechaniczneg0 - silnik elektryczny - bez homologacji, rejestracji użytkowników, OC. W Niemczech każda posiada tablicę rejestracyjną. A tutaj wolna amerykanka.
Reklama