Miasto przygotowuje się do budowy tramwaju na Psie Pole

Joanna Jaros, PP | Utworzono: 2022-11-24 08:05 | Zmodyfikowano: 2022-11-24 08:05
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

- Miasto ogłosiło przetarg na wyłonienie firmy, która wskaże którędy mógłby pojechać tramwaj - wyjaśnia Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

W związku z niewielkim odzewem w przetargu, miasto ogłosiło konsultacje rynkowe. 

Nawet jeżeli pojawi się dokumentacja, linia tramwajowa na Psie Pole prędko nie powstanie. Nie ma jej na pewno we Wrocławskim Planie Tramwajowym na najbliższych 5 lat.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Polska Walczaca A. K.
2022-11-24 14:37:28
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -1
Precz z karierowicze Sutrykiem ! Niech idzie ,Berlin zatapiac...
~maszynista
2022-11-24 14:34:30
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 0
Będzie, ale dla mieszkańców Psiego Pola, Tramwaj zwany Porzadaniem ha,ha,ha A Sutryk to może sobie chcieć, tramwaje na torach kolejowych ... Nie ma nic ,do koleji i torów zwłaszcza Może sobie pomarzyć, o korkowaniu torów kolejowych
~ojtam!
2022-11-24 13:45:40
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 5
Psie Pole chce dostępu do morza!
~bera
2022-11-24 10:43:57
z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Ocena: 0
Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzały utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jbył na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informowała „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślały w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklarowała, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajdował się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~Kraina U.
2022-11-24 09:39:32
z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Ocena: -6
VAT już was załatwi poliniaki
~Gajowice
2022-11-24 09:35:00
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 2
Loża szyderców w akcji. Nigdy nie powstanie ta linia. No chyba że buspas Jagodno-Psie Pole. Czy loża słyszał o szybkim tramwaju lub kolei miejskiej? Niech gdzieś pojedzie albo dopyta. Metro nie, bo pod rzeką jeszcze nikt na świecie nie wybudował.
~Tin
2022-11-24 08:29:36
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 3
Nie wierzcie w te dyrdymaly ludzie to juz jest kampania wyborcza tramwaj na psie pole tak jak i na jagodno nie powstana! Spojrzcie tramwaj na Nowy Dwor i Popowice sama fuszerka jest celowo przedluzany by wstegi przecinac tuz przed wyborami a oni tlumacza sie jakas wojenka na wschodzie nie dajcie sie nabrac 2 kadencja Sutryka to bedzie prawdziwy rollercoaster zepsuja wszystko co bedzie do zepsucia
~Fred
2022-11-24 08:09:16
z adresu IP: (2a01:598:c825:a22a:1:x:x:x)
Ocena: 0
I tu wychodzi wroclawska zasciankowosc,w Niemczech to szybka kolej jest podstawa transportu miejskiego,tramwaj/autobus to uzupelnienie. Ale wroclawskie aspiracje na Psie Pole sa inne,chociaz mamy niezla siec kolejowa w tej okolicy...
Reklama