Strefa Płatnego Parkowania będzie jeszcze większa

Jakub Dworzecki, JD | Utworzono: 2023-06-12 12:49 | Zmodyfikowano: 2023-06-12 12:49
Strefa Płatnego Parkowania będzie jeszcze większa - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław\
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław\

- Zmiany będą dotyczyć mieszkańców Szczepina i Przedmieścia Oławskiego - mówi Radiu Wrocław Ewa Mazur ze ZDiUMu:

- Na Przedmieściu Oławskim, co warto zauważyć, ta strefa jest wdrażana dwuetapowo. Pierwszy etap był wdrożony w grudniu i styczniu. W tej chwili większość ulic na Przedmieściu Oławskim ma wyznaczone płatne miejsca.

O strefę proszą sami mieszkańcy:

- Na wrocławskich osiedlach mamy do czynienia wyłącznie ze Strefą Płatnego Parkowania, w której obowiązują najniższe stawki opłat. To lokalizacje, które zgłaszali mieszkańcy - dodaje Ewa Mazur.

Miesięczny abonament dla zameldowanych mieszkańców kosztuje 10 złotych, roczny - dziesięciokrotnie więcej. Subskrypcja w strefie nie daje jednak gwarancji miejsca. Opłaty zaczną obowiązywać 26 czerwca.


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Popatrzmy na rejestracje2023-06-12 16:25:25 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Dla DW miejsca parkingowe powinny być bezpłatne, DWR i reszta niech płacą.
~Miro2023-06-12 16:36:28 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Mieszkańcy Wrocławia, parkujący w centrum miasta mogą wykupić abonamenty parkingowe za 10 zł/mies. lub 100 zł/rok. Z kolei przedsiębiorcy działający na danym obszarze mogą wykupić abonament za 200 zł/mies. lub 2 tys. zł/rok.
~Miro2023-06-12 15:53:41 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Najistotniejszym celem jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów. Do Wrocławia codziennie wjeżdża około 240 tys. aut z aglomeracji wrocławskiej, a w samym Wrocławiu zarejestrowanych jest ponad 860 aut na 1000 mieszkańców. Miasto jest po prostu za małe na ciągle rosnącą liczbę aut. Między innymi z tego powodu ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta jest koniecznością. Sposobem na ograniczanie ruchu samochodowego jest MNIEJ PRZESTRZENI PARKINGOWEJ ORAZ STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA. Wskaźnik motoryzacji nie powinien stanowić podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych.
~Maciek2023-06-12 15:47:49 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Najlepiej wyjerestrowac auto ,z Wrocławia I zarejestrować, w ościennych gminach Nie dawać zarabiać Sutrykowi Bo to studnia, bez dna i ciągle mało kasy będzie Ratuszowi...
~Jesteś inteligentny2023-06-13 00:39:44 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
jak wyznawca jedynie słusznej partii. Miejsce zarejestrowania samochodu nie ma tutaj żadnego znaczenia.
~Dolnoslazak2023-06-12 15:32:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Sutryk szuka kasy ,na swoje bzdety... Więc najprościej jest, wyciągnięcie kasy od mieszkańców ! Po co ,się rozdrabniac... Niech Sutryk ogłosi ,cały Wrocław Miastem płatnego parkowania ! ha,ha,ha Tylko czekać, aż ogłosi zaraz podwyżki, za parkowanie ! Wrocław upada ha,ha,ha
~@Dolnoslazak2023-06-13 00:45:03 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
o utworzenie SPP wnioskują poszczególne osiedla a nie prezydent miasta, inteligencie.
~Artur Adamski2023-06-12 14:16:54 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Sutryk musi zarobić na kolejne długopisy dla maturzystów.
~www2023-06-12 13:08:17 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Spp powoduje zastawianie trawników w podwórkach kamienic i niszczenie zieleni. Czemu tego nie nazwą wprost "podatkiem od posiadania samochodu we wrocławiu".
~Twierdzisz, 2023-06-13 00:42:14 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
że gdyby nie było SPP to trawniki i podwórka nie byłyby zastawiane? No muszę przyznać, że bardzo śmiała teza. Tym bardziej, że mamy jeszcze spore obszary na których nie funkcjonuje SPP, a tu również trawniki i podwórka zastawione samochodami. To wyraźnie dowodzi braku słuszności Twojej tezy.