Protest po decyzji o rozbudowie A4 w obecnym śladzie

Jakub Ciołko, GN | Utworzono: 2023-11-30 14:29 | Zmodyfikowano: 2023-11-30 14:30
Protest po decyzji o rozbudowie A4 w obecnym śladzie - fot. RW
fot. RW

Mieszkańcy miejscowości położonych przy autostradzie A4 nie godzą się z decyzją o rozbudowie trasy między Legnicą a Wrocławiem. Modernizacja ma objąć dokładnie ten sam przebieg, jakim ruch odbywa się obecnie. Zdaniem mieszkańców autostrada powinna zostać wytyczona nowym torem. Pozwoli to zachować cenne przyrodniczo tereny i oszczędzić pieniądze.

- Każdy wypadek na autostradzie oznacza wzmożony ruch pod naszymi oknami. Te drogi lokalne niszczeją, a kto zapłaci za ich naprawy? Każdy wariant niszczy środowisko, a ten jest pomyłką na nasz koszt – wskazują Radiu Wrocław mieszkańcy protestujących sołectw w gminie Kąty Wrocławskie:

- Proponowany wariant w znacznym stopniu degraduje nasze środowisko, nasz krajobraz, najpiękniejsze tereny widokowe, rekreacyjne. Niestety nie daje ludziom żadnej alternatywy, po prostu tak jak Janosik, chcą nam wszystko odebrać.

Dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. Nim rozpoczną się jakiekolwiek prace projekt musi uzyskać decyzje środowiskowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza wnioskować o nie dopiero w przyszłym roku.

Drogowcy przekonują, że zaproponowana koncepcja okaże się korzystna. Poza tym jest tańsza.

- Nie ma konieczności budowy licznych nowych węzłów i wiaduktów. Jednocześnie po zakończeniu całej inwestycji będzie na tyle drożna, że mieszkańcy zapomną o niedogodnościach – tłumaczy Radiu Wrocław Lidia Markowska, dyrektor tutejszego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

- Możliwość skierowania ruchu nawet tym pasem awaryjnym daje możliwość udrożnienia tego ruchu. Rozbudowa autostrady A4 po istniejącym śladzie da oddech mieszkańcom.

Modernizowany odcinek autostrady w obu kierunkach ma poszerzyć się o dodatkowe pasy awaryjne. Ponadto prace mają być prowadzone tak, by utrzymać drożność na dwóch z 4 jezdni trasy.

Posłuchaj materiału:

Część I:

Część II:

 

Reklama

Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Precz z tirami z a42023-12-03 23:23:44 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Rozbudowa spowoduje jeszcze większy bajzel na tym czymś co nazywacie autostradą
~kat2023-12-02 18:29:29 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
g da ten 3ci pas... patolacy beda stac w korku na 3 pasach zamist 2, bo bedzie wypadek, s bedzie na pewno, bo przycpane i nawalone orangutany jadace szorowac buty niemcom nie potrafia jezdzic.
~Mieszkaniec Kąty 2023-12-02 07:30:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jeszcze takich kretyńskich argumentów nie słyszałem. Maja wybudować nowy ślad, żeby ingerować i tysiące innych mieszkańców i niszczyć całe środowisko pod nowy pas ? Przecież jak będą 3 pasy to nie będą kierowcy musieli objeżdżać korki przecież dlatego objeżdżać bo teraz są tylko 2 pasy bez awaryjnego i wrazie jakiejkolwiek stłuczki jest wszystko kompletnie zablokowane. Będę 3 pasy plus awaryjny. To jest minimalna ingerencja w środowisko przecież budować w starym śladzie.
~również z Kątów 2023-12-02 13:02:16 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Obserwujesz co się dzieje gdy na AOW jest zdarzenie lub remont? Cały ruch idzie na drogi lokalne a przecież AOW ma 3 a czasami i 4 pasy + awaryjne. Nowy ślad spowoduje, że gdy zdarzy się zator, objazd będzie stara autostradą a nie przez wsie
~Bolo2023-12-01 15:24:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Już to napisałem nowa a4 w nowym śladzie a stara obsługuje ruch lokalny. Myślenie boli.
~Eryk2023-12-01 13:26:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wyburzać wiadukty-nonsens. Trzeba wybudować nową,nie ma innej rozsądnej opcji.
~Logik2023-12-01 10:35:17 z adresu IP: (2a00:f41:b0b8:be2:cc80:x:x:x)
Ach ta Pani Markowska - z choinki się urwała czy co? Wszystkie wiadukty są do wyburzenia i postawienia na nowo, bo są za krótkie i za wąskie. Węzły owszem w ostniejących miejscach wszystkie powinny zostać zachowane, ale trzeba te wyjazdy przebudować aby zwiększyć promień skrętu. Problem przebudowy A4 jest taki, że najpierw należałoby przebudować DK94 Wrocław-Lubin do 2 pasów żeby móc odciążyć autostradę.
~Pic na wodę2023-12-01 07:16:18 z adresu IP: (2a02:a313:e040:b580:c582:x:x:x)
Pani Markowska, po co ta ściema z konsultacjami, skoro NIC SIĘ NIE ZMIENIA? Od lat wałkujecie, że niby konsultacje, słuchanie głosu społecznego, mnóstwo wariantów a przebieg A-4 NIE PRZESUWA SIĘ NAWET O CENTYMETR od tego, co wymyślili za czasów Hitlera. Nowy korytarz A-4 to NOWA (i bardzo potrzebna) DROGA dla regionu, ale na to potrzeba pieniędzy. JEST PANI ŚCIEMNIARĄ i najwyższy czas odkleić Panią od korytka. DO WIDZENIA!
~Tom2023-11-30 21:51:30 z adresu IP: (2a00:f41:707e:61d7:0:x:x:x)
Protestują tylko ci którzy kupili działki przy autostradzie bo chcieli mieć super komunikację albo działki były tanie a teraz protestują . Przecież wiedzieli gdzie budują domy. To teraz chcą komuś wcisnąć kukułcze jajo? Chcą wcisnąć ludzią autostradę w obszary natura 2000. Niedoczekanie...
~Nowośladowiec2023-12-02 12:58:03 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Człeku, ta stara droga przy wyborze nowego śladu pozostanie i będzie dość intensywnie użytkowana. Niczego nie chcemy przesuwać. Chcemy tylko by tranzyt puścić mowa nitką a nie drogami między naszymi domami
~Przeciw rozbudowie 2023-12-01 14:45:23 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Jaka natura2000. Co mnie obchodzi jakaś żaba czy komar czy Bóg wie co... obchodzi mnie to żeby moje dziecko było bezpieczne jak idzie i wraca ze szkoły! Moge podać jeszcze więcej argumentów..
~sata2023-11-30 21:05:26 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone
~Mieszkaniec Kąty 2023-12-02 07:32:38 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie prawda będę po 2 pasy w dwóch kierunkach. Proszę nie kłamać!!!
~Dan2023-11-30 18:01:03 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
"Drogowcy przekonują, że zaproponowana koncepcja okaże się korzystna. Poza tym jest tańsza. - Nie ma konieczności budowy licznych nowych węzłów i wiaduktów. Jednocześnie po zakończeniu całej inwestycji będzie na tyle drożna, że mieszkańcy zapomną o niedogodnościach – tłumaczy Radiu Wrocław Lidia Markowska, dyrektor tutejszego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:" Ta pani opowiada bzdury, skoro drodze ma przybyć dwa pasy po każdej stronie to wszystkie wiadukty i węzły są do przerobienia.
~sata2023-11-30 21:06:57 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Stare wiadukty - wszystkie do wyburzenia, bo trzeci pas się nie zmieści
~dramat2023-11-30 16:15:37 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
modernizacja w obecnym śladzie to bezmyślność i głupota. Trzeba być głupkiem albo być podkupionym aby dalej w to iść.
~sata2023-11-30 21:09:08 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Jak będą dojeżdżali do placu budowy? Muszą wyłączyć jeden kierunek i jazda drugim . Kto przedstawi organizację tych robót? To nie jest polna droga
~mieszkaniec2023-11-30 15:16:12 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ta. Autostrada będzie drożna tak jak AOW dzisiaj. Nie ma tygodnia bez wypadku i korków. W tym przypadku można jednak jechać kilkoma drogami przez miasto lub wokół niego. Budowa i późniejsze problemy to ruch bezpośrednio przez wąskie drogi i wioski. Pani dyrektor proponuję już jutro wycieczkę i przejazd A4 z Kostomłotów do Wrocławia do siedziby przez węzeł Bielański. W poniedziałek proponuję tę samą trasę w przeciwnym kierunku.