Wrocławskie MPK podsumowało kolejny - czwarty już rok - TORYwolucji

Ewa Zając, BM | Utworzono: 2023-12-29 05:19 | Zmodyfikowano: 2023-12-29 05:19
Wrocławskie MPK podsumowało kolejny - czwarty już rok -  TORYwolucji - Fot: MPK Wrocław
Fot: MPK Wrocław

- TORYwolucja nie zwalnia, 2024 również przyniesie nowe zadania - zapowiada prezes MPK Witold Woźny:

Najważniejsze, najbardziej kosztowne, wymagające najwięcej pracy to wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z zajezdnią Ołbin wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Wartość tego zadania to grubo ponad 12 milionów złotych”

W przyszłym roku planowane są także m.in. modernizacje torowisk na ulicy Szczytnickiej, Powstańców Śląskich od Piłsudskiego do Swobodnej oraz modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ulic Grabiszyńskiej i Zaporowskiej. - TORYwolucja się nie kończy, bo przynosi pasażerom korzyści, poprawiając zdecydowanie bezpieczeństwo i komfort jazdy - mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk:

„Zyskali to, że we Wrocławiu tramwaje jeżdżą płynnie, nie wykoleją się. Właściwie rejestrujemy tylko wykolejenia związane ze statystycznymi, nie zależnymi od stanu torowisk zdarzeniami, które się zawsze zdarzają i zdarzać będą w miastach, w których tramwaje jeżdżą”

Komfort podróżowania mają też tez odczuć mieszkańcy podwrocławskich aglomeracji. - W piątek, 29 grudnia, miasto ogłosiło przetarg na obsługę 17 linii, w tym 5 nowych - łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołękę i Czernicą - mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia:

„Będziemy szukać operatora, który obsłuży te zadania 90 pojazdami. Te autobusy przez 6 lat, bo na tyle zakładamy, że podpiszemy kontrakt, przejadą po ulicach 38 milionów kilometrów czyli wykonają ogromną pracę przewozową. Właśnie po to, by przewieźć mieszkańców aglomeracji dojeżdżających do Wrocławia, do pracy, do szkoły czy na uczelnię”

Autobusy w transporcie aglomeracyjnym będą niskopodłogowe, klimatyzowane i dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.


Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krzysio2024-04-09 10:05:30 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Przecież to żadna rewolucja tylko wymiana śrubek i malowanie kostki.
~Panie prezesie 2023-12-29 11:32:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To już pan chyba wie w jakim stanie jest spółka kierowana przez pana. A to tylko wierzchołek góry lodowej bo problemy same nie znikną a od jakiegoś czasu tylko się piętrzą . Ja wiem że łatwo się narzeka zamiast znaleść pozytywy ,ale czy pozytywy to fakt że autobusy nadal jeżdżą choć z mniejszą częstotliwością
~Pasażer MPK2023-12-29 08:49:51 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
W ramach owej słynnej rewolucji na torach wczoraj po 21 spawali szynę przy zoo. W jakim stanie są tory, widać gołym okiem. Wczoraj 10 minut spóźnienia zaliczył 19 jadąca spod zoo na Kozanów.
~pasażer MPK2023-12-29 07:47:43 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Codziennie jeżdżę pojazdami MPK. Na ogół jeżdżą punktualnie. Są takie miejsca gdzie korki rozwalają rozkład jazdy. Na Koszarowej czekałem na autobus A dłuuuugo. Kilka pierwszych przystanków więcej stał niż jechał. Jako pogorszenie jakości usług MPK odczułem zmniejszenie częstotliwości kursów. Często się zdarza, że zamiast niskopodłogowego przyjeżdżą tramwaj z wysokim stopniem. Należy budować kolejne przystanki wiedeńskie. Bardzo często niedoświadczeni kierowcy stają pół metra od krawężnika peronu. Łatanie jezdni tuż przy krawężniku peronu powoduje że podłoga autobusu jest za wysoko. Niektóre autobusy maja niesprawne obniżanie podłogi autobusu, niesprawne tablice informacyjne, nie informują jaki będzie następny przystanek.. Kierowcy autobusów przekazując sobie pojazd narzekają, że zgłoszona dawno temu niesprawność nadal jest nie usunięta.
~K-c2023-12-29 06:40:18 z adresu IP: (138.59.xxx.xxx)
Panu Sytrykowi wychodzi najlepiej dbanie o drobiazgi typu zakup nowego taboru tramwajowego itp, niestety z lepszym rozwojem miasta jako metropolii jest słabiej..
~pasażer MPK2023-12-29 07:59:57 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Za poprzedniego prezydenta był jeden bilet na MPK i PKP na terenie Wrocławia. $utryk pozbawił mieszkańców Wrocławia tego wygodnego rozwiązania. Nie ma teraz jednego biletu na MPK i PKP na terenie Wrocławia.
~Rewolucja !!!2023-12-29 06:29:20 z adresu IP: (2a00:f41:70c4:af8a:0:x:x:x)
A co z ludźmi do pracy ? Rewolucja w zarobkach ? Co ze sklepikiem MPK dalej przynosi zyski ?
~pasażer MPK2023-12-29 08:02:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Jest za mało kierowców bo mają za niskie pensje. Zamiast oszczędnie gospodarować publicznym groszem $utryk marnuje pieniądze na lansowanie się w mediach i Internecie, na politykierstwo.