Badali wpływ sztucznej inteligencji na media cyfrowe

Mateusz Florczyk, PP | Utworzono: 2024-01-30 07:25 | Zmodyfikowano: 2024-01-30 07:25
Badali wpływ sztucznej inteligencji na media cyfrowe  - fot. Mateusz Florczyk
fot. Mateusz Florczyk

Studenci kierunku sztuczna inteligencja realizowali swoje projekty przez cały semestr w ramach zajęć z analizy mediów cyfrowych. - W sumie przygotowano osiem analiz - mówi Radiu Wrocław dr. hab. inż. Tomasz Kajdanowicz, profesor uczelni z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji.

- To oznacza tyle, że jesteśmy w stanie zdecydowanie bardziej inteligentnie albo rozważnie podjąć decyzję. Studenci uznali, że wezmą 250 tysięcy komentarzy na temat restauracji wrocławskich i miejsc, do których można się udać. Przeanalizowali to i zbudowali system, który umożliwia bardziej efektywne wybieranie miejsca, które w konkretnych warunkach w konkretnym czasie może podpowiedzieć, gdzie chcemy iść.

Zakres tematyczny prac okazał się niezwykle różnorodny. - Mimo że fundamentem pozostają pytania dotyczące istoty człowieka, to wraz z postępem technologii zmieniają się również używane narzędzia badawcze - mówi jedna z autorek badań.

- Niektórzy mieli więcej nakładu pracy z pozyskaniem danych, inni mieli więcej problemów ze zbudowaniem modelu. Każdy pomysł sam w sobie jest interesujący i sam w sobie był skomplikowany.

W ramach zajęć wszystkie zespoły przygotowały też plakaty naukowe, na których przedstawiono cel badań, zastosowane metody i uzyskane efekty. Do połowy lutego można je zobaczyć w Strefie Kultury Studenckiej, następnie zostaną przeniesione do Technopolis.

 


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.