Co dolega wrocławskiej komunikacji?

Radio Wrocław | Utworzono: 2011-11-04 16:22 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

Fot. Dariusz Wieczorkowski

Dziś rano 33 osoby zostały ranne w zderzeniu trzech pojazdów na Legnickiej. To trzeci groźny wypadek w ciągu ostatnich dni, dlatego prezydent Wrocławia powołał specjalny sztab kryzysowy.

Doktor Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej krytykuje organizację komunikacji tramwajowej w stolicy regionu:

Posłuchaj całej rozmowy:


Gościem Radia Wrocław był także Zbigniew Komar, twórca systemu Wrocław Plus, zastępca dyrektora Infrastruktury w Departamencie Infrastruktury i Gospodarki w Urzędzie Miasta, z którym rozmawialiśmy o sposobie zarządzania komunikacją miejską i przyczynach wypadku.

Świadkowie zdarzenia oraz motorniczy twierdzą, że przyczyną wypadku mogła być przerwa w zasilaniu trakcji, jednak według Zbigniewa Komara, każdy tramwaj może wyhamować nawet przy braku zasilania.

Posłuchaj całej rozmowy:

Zobacz również:

Wypadek tramwajów: 33 osoby ranne

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~michu
2011-11-06 11:54:22
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
Oczywiscie nie nakazuje , otóz wg nowych przepisów rowerzysta ma prawo jechac chodnikiem jezeli droga przy ktorej znajduje sie chodnik jest droga o dużym natęzeniu ruchu lub jest droga szybkiego ruchu a chodnik ma szerokosc co najmniej 2 m , tak sie sklada ze mandat dostalem na chodniku o szerokosci powyzej 2 m pod wiaduktem kolejowym kolo dworca. Dziwi mnie ze miasto kupuje tramwaje z gąbczastą tapicerka ktora po 1 roku użytkowania wygląda odrażająco i wydaje nieprzyjemny zapach. Troche sie pozalilem ale uwazam ze to jest problem chociazby nowe skody lini 7 i 6 nie zachecaja do jazdy nimi ze wzgledu wlasnie na zapach w nich panujacy :/
~lucus
2011-11-06 11:31:47
z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
Ocena: -1
ADAM- co do jednego się z tobą zgadzam w Wiesbaden jest prawie o połowę mniej ludności . Jeśli chodzi o obszar, powierzchnia jest porównywalna .A nie chodzi tu o wielkość miasta lecz skuteczność jego komunikacji miejskiej . Owszem . tramwaj zabiera więcej - trochę więcej od przegubowego autobusu ale czy to zwraca jego cenę zakupu , budowy linii , sieci, trafostacji a co ważniejsze powoduje jego większą mobilność od autobusu - chyba nie . A co do autobusów stojących w korkach , w wielu miastach istnieją buspasy dla komunikacji zbiorowej .
~Adam
2011-11-06 11:22:34
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
~lucus Wiesbaden jest 2x mniejszy od Wrocławia, a autobus zabiera 2x mniej pasażerów i ma 3x mniejszą żywotność, więc nie jest wcale tańszy od tramwajów. Poza tym autobusy tez jeżdżą po Wrocławiu i stoją w korkach z osobówkami.
~Romario
2011-11-05 23:38:04
z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
"To Komar... nadlatuje, swoją trąbką atakuje!" Komar wielki znawca. Matematyk z wykształcenia. Zero doświadczenia, zero wiedzy, zero kompetencji i takie pierdoły gada w wywiadzie? To tylko polityczny przydupas RD. Nic nie wie, a mydli oczy ciemniakom. Przykre ale prawdziwe. Tramwaj owszem - zahamuje bez prądu, ale na znacznie, znacznie dłuższej drodze.
~lucus
2011-11-05 18:42:43
z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
Ocena: -1
jeszcze jeden ale jakże tragiczny przykład bezładu w tzw. komunikacji publicznej . Żenada i jeszcze raz żenada . Może p. Komar i jego pryncypał wyjaśnią w końcu mieszkańcom tego miasta jaki jest cel tworzenia tak drogiej i nie efekywnej komunikacji jaką jest linia tramwajowa .Czy w trosce o ekologię nie można kupować autobusów zasilanych gazem .Przecież 1- tramwaj jest dużo droższy w zakupie . 2- wybudowanie infrastruktury - torowisk,linii trakcyjnej , stacji transformatorów itp. jest dużo droższe . 3- utrzymanie tej infrastruktury jest droższe .4-każdorazowo po jakiejkolwiek kolizji, awarii przerwa w komunikacji trwa kilkadziesiąt minut - a więc jest droższa . Dlaczego szp. prezydent nie podpatrzy zaprzyjaźnionego Wiesbaden . Tam autobusy jeżdżą nawet często po ulicach osiedlowych . Mieszkałem tam kilka lat i często tam jeżdżę nadal . Tam nie ma problemu komunikacji miejskiej . Tam bilety okresowe kupuje się w zwykłym biletomacie , który się nie psuje, w dodatku za pieniądze jakie się ma przy sobie .Lub w kiosku , i wsiadając przednimi drzwiami pokazuje kierowcy . Zadziwia mnie ten szalony pęd tej ekipy w już chyba XXII wiek z nowinkami i cudami elektroniki- szkoda tylko że technicznie i mentalnie -pozostają ciągle w XIX
~Adam
2011-11-05 14:15:13
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
michu. Tam gdzie nie ma dróg rowerowych prawo nakazuje ,aby rower poruszał się ulicą razem z samochodami. Rower jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu. Chodnik służy do chodzenia, a nie jeżdżenia.
~michu , partynice,rowerzy
2011-11-05 11:58:14
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
a ja mam prośbe , marzy mi siędroga rowerowa na całej ulicy śleżnej , od dworca PKP do placu grunwaldzkiego też by sie przydala , mam dosyc jeżdżenia po chodnikach albo wspólnie z kierowcami ktorym notorycznie spieszy sie do pracy i probuje za wszelka cene mnie wyminac chociaz i tak zawsze wyprzedzam ich na swiatlach :P . ZROBCIE DROGI ROWEROWE , WYJDZMY Z ZACOFANIA . NIe wspomne juz o tym ze dostalem manadat za jazde po chodniku :/ kolo dworca PKP . PRZECIEZ TAM NIE MA DROGI ROWEROWEJ DO JASNEJ CHO... Pozdrawiam. p.s. moglibyscie podciaganac tramwaj pod oltaszyn .
~andrzej
2011-11-05 11:45:12
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: 0
Żenujący jest styl pana Komara. Według niego wszystko jest ok, nic nie mamy sobie do zarzucenia, na wszystkim się znamy, inni w ogóle racji nie mają. 100 procent urzędniczej arogancji.
~Adam
2011-11-05 11:37:17
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
I jeszcze jedno. Wstrząsające że nasi urzędnicy zarządzają i nie mają ŻADNEGO kontaktu z ludźmi i materią, którą zarządzają. Nie korzystają z komunikacji miejskiej(czyli z efektów własnej pracy), nie rozmawiają z ludźmi którymi kierują. Panie Komar wsiądź Pan do tramwaju i autobusu i POROZMAWIAJ Z CZŁOWIEKIEM z motorniczym, kierowcą to się dowiesz jakie są problemy. To jest żałosne i tak archaiczne... Panie Komar móiwsz Pan, że komunikacja się polepszyła? Nie komunikacja, a tabor się polepszył. Komunikacja dzisiaj we Wrocławiu jest gorsza niż za PRL bo tramwaje i autobusy jeżdżą wolniej niż wtedy, mniej punktualnie, a wiele linii zlikwidowano!!!
~Adam
2011-11-05 10:31:47
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
Panie Komarze, niech Pan zacznie jeździć tramwajami i autobusami to Pan sam zobaczy, że rozkłady jazdy MPK są NIEREALISTYCZNE !!!!!!!!!!!!!
~robert
2011-11-05 09:44:12
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
Bardzo ładna wypowiedź...tylko to jedna strona medalu. A druga? Po co jest w ogóle Tramwaj Plus (drogi, ciężki, energiożerny) Wszystkich świętych jest od paru lat i nigdy też nie było wypadków...poza tym jakich większość tramwaj jeździło na 1 listopada? Czyżby stare? Czy nowe Skody!!!) Dla czego miasto wycofuje się z programu T+ po roku 2012 co powiedział sam Dutkiewicz - skoro to takie szczęście dla mieszkańców? Naprawiane są torowiska - ale większość jest zaniedbana tylko dla tego że po nowych ma jeździć T+. Ile razy były remonty po remontach - do których dołożył podatnik - święty przykład Rondo Regana ale to nie wszystko. Ile inwestycji zostało przeprowadzonych za kolosalne pieniądze? Wydzielanie torowisk;-))) I tutaj śmiech ul. Nowowiejska - po co na co? Te wydzielanie to takie samo jak drogi dla rowerów - gdzieś się zaczynają a gdzieś kończą - tylko gdzie? Daj pan spokój przecież własnej ręki rąbał pan nie będziesz!! A tym bardziej Prezydenta "Słoneczko"
~motorniczy
2011-11-05 01:17:32
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 0
po pierwsze panie komara 1 jak zabraknie pradu i tramwaj ma slabe baterie to nie ma hamowania podstawowego czyli elektrodynamicznego i tramwaj wazy 38 ton jak pan sobie wyobraza zeby wyhamowal przed poprzednim skladem samymi hamulcami awaryjnymi ???? po 2 rozklady jazdy sa strasznie wyzylowane i koniec i kropka tramwaj plus ktory ma wydzielone torowisko to akurat tylko 1 linia taka jest a reszta jestem motorniczym i znam dobrze temat ,wiekszosc rozkladow jest za krotka o 4 min do tego dochodzi duza liczba tramwajow we wroclawiu korki i z tego mamy gowno a nie przerwe jest stres i sa wypadki
Reklama