W 2,5 godziny do Warszawy

Krzysztof Horwat | Utworzono: 2012-01-17 15:40 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. archiwum prw.pl

Prezydent Rafał Dutkiewicz i senator Jarosław Obremski przedstawili projekt zupełnie nowego przebiegu trasy kolejowej do stolicy. W zamian za Koleje Dużych Prędkości minister transportu zaproponował modernizację linii przez Opole i Częstochowę. Nowa koncepcja zakłada przejazd prawie w linii prostej przez Wieruszów, Sieradz i Łódź.

- Przy tych samych kosztach osiągnęlibyśmy lepszy efekt - przekonuje prezydent Dutkiewicz:

Według planu trzeba zbudować 49 km nowych torów między Wieruszowem i Sieradzem, ponad 120 km zmodernizować. Według szacunków potrzeba na to nieco ponad 1 mld złotych.

Fot. mat. prasowe

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~acik
2012-01-25 11:45:36
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 0
Buduje się drogę ekspresową S-8 Wrocław-Warszawa,można przy niej zbudować nową linię kolejową,zmniejszy to koszty inwestycji.
~jatan2@web .de
2012-01-21 14:58:29
z adresu IP: (84.44.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pan Dutkiewicz ma racje,ludziom z Warszawy nie chce popatrzec sie na mape .W dalszym ciagu widac w naszej sieci dogowej sytuacje po rozbiorach Polski. Czas najwyzszy o tym zapomniec . My mamy zupelnie inne terytorium ktore nalezy logicznie skomunikowac wewnatrz , jak rowniz z naszymi sasiadami !Pozdrowienia Janusz Koeln
~Zenek
2012-01-19 10:37:35
z adresu IP: (31.175.xxx.xxx)
Ocena: 0
Zastanawiające jest dlaczego dziesięciotysięczna Włoszczowa jest większa na mapie niż ponad trzystutysięczna Częstochowa?
~gosciu
2012-01-18 14:59:03
z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tory na kolei obwodowej w Łodzi są w trakcie przebudowy i przywrócenia 100km/h. Do tego być może będzie przez Łódź tunel co jeszcze bardziej skróci przejazd przez nią.
~xxx
2012-01-18 10:59:49
z adresu IP: (80.239.xxx.xxx)
Ocena: 0
Panowie Dutkiewicz i Obremski ! Jesteście plagiatorami, to przecież pomysł jeszcze z czasóe gierkowskich jeśli nie gomókowskich, ale i wtedy tak samo brakowało kasy na realizację, bo wybudowanie 50 km nowych torów to przecież inwestycja stulecia! Tak naprawde to powinno sie wybudować zupełnie nową linię łączącą Wrocław z Warszawą przez Łódź (albo do Łodzi, bo tam prędzej będzie szybkie połączenie z Warszawą), korzystanie ze starych linii nie jest optymalne, w Niemczech szybkie połaczenia kolejowe wybudowano w ostatnich latach praktycznie niezaleznie od starych linii. Gdyby tak u nas zrobiono, to do Warszawy byłoby ciut ponad 300 km, co dałoby realny czas przejazdu powiedzmy ok. 2 godz przy nie najwiekszych jak na kolej współczesną prędkościach. I to powinno być fragmentem dalszej trasy na Drezno, która od Wrocławia już istnieje i została ponoć zmodernizowana, tylko w nowym rozkładzie jazdy ubyło pociągów i nie wzrosła ich predkość :-(
~set
2012-01-18 08:55:16
z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Ocena: 0
A po co do tej stolycy jeździć? Tych kilku posłów i senatorów i tak woli samoloty.
~jot
2012-01-18 08:50:44
z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Ocena: 0
Geniusze dwa, teraz będą zajmowali się koncepcjami kolejowymi. Moze zejdą na ziemię i poprawia najpierw komunikację w mieście. Do tej pory to tylko koncepcje i pomysły mają. Czas coś zrobic!
~gosc_nty
2012-01-18 08:18:41
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 0
mowa o CMK, a dlaczego ? odpowidzcie sobie ilu poslow jest ze slaska i z poznania, czy myslicie ze oni beda dawaca kase na inne polaczenia niz do walsnego domu, CMK to ochlap bo trasa przez lodz jest najkrotsza i tyle
~emu
2012-01-17 21:08:03
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pomysł stary - jeszcze z okresu rozbiorowego, kiedy to Prusacy dociągnęli planowaną linię do granicy od swojej strony. W Kongresówce (jak i dziś) jakoś nie można było sprawy dociągnąć do finału. Pomysł stary, ale widac dobry.
~bnn
2012-01-17 20:25:23
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie nikt nie wpadł, tylko połączenie przez Łódź jest w planach od dawna z wjazdem do Wrocławia przez Czernicę i Brochów co pozwala wyeliminować całe okrążanie mista od zachodu. Ale najpierw to trzeba przebudować samą Łódź. Każda kasa zainwestowana w jakieś Częstochowy i Włoszczowe jest wyrzucona w błoto z prostego powodu - lepiej jechać 330 km zamiast 500, bo nawet jak jedziesz wolniej na to samo wyjdzie.
~DuluX
2012-01-17 20:04:01
z adresu IP: (217.119.xxx.xxx)
Ocena: 0
Wieruszów od dawna walczy o możliwośc połączenia PKP z Wrocławiem- napewno także powiaty po drodze chętnie dołożą się do tej trasy(alternatywne połączenie z aglomeracjami miejskimi). Koszt pewnie będzie duży(np. na trasie oleśnica-kępno nie ma np trakcjii generycznej, a wieruszówc i sieradz wogóle nie ma połaczenia kolejowego ) ale korzyści dużo większe od trasy przez czestochowe-czas przejazdu, oraz tam juz jest polączenie które było by alternatywnum połączeniem.
~KKK
2012-01-17 19:50:50
z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
Ocena: 0
No tak..., skąd wziąść pieniądze... wziąść będzie trudno, baaardzo trudno..., chyba łatwiej będzie wziąć... i tyle!
~qqryq
2012-01-17 18:04:26
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 0
pomysł idealny bo łączy trzy duże aglomeracje Wrocław,Łódź i Warszawę a o to przecież chodzi
~Kuszelas
2012-01-17 17:27:27
z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pomysł dobry, że też nikt wcześniej na to nie wpadł. No to do roboty - tylko skąd te pieniądze wziąść, co????
Reklama