Most na Odrze jak nowy (ZOBACZ)

| Utworzono: 2013-08-13 09:11 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Most na Odrze jak nowy (ZOBACZ) - fot. www.plk-sa.pl
fot. www.plk-sa.pl

Prace rozpoczęły się jesienią 2012 roku. Trzeba było zdemontować dwa przęsła stalowe i przy pomocy barki usunąć stalową 60-metrową kratownicę nad nurtem rzeki. Rozebrana została też część konstrukcji żelbetowej.

Nową, prawie półkilometrową, przeprawę pod każdym z dwóch równoległych mostów stworzą przęsła stalowe o długości 131 m i dalej żelbetowe. Cała konstrukcja obiektu oparta będzie na 29 odnowionych i wzmocnionych filarach. Ze względu na wymagania przeciwpowodziowe most będzie wyższy o 35 cm od poprzedniego.

Operację budowy nowej przeprawy obserwują pasażerowie pociągów m.in. relacji Wrocław – Poznań. Modernizacja nie powoduje utrudnień dla składów kursujących bez przerwy po równoległym torze. W ostatnich miesiącach z elementów stalowych powstało przęsło, które już jest nasunięte w miejsce starego.

Film z 5 sierpnia 2013 r.



Po oddaniu do eksploatacji, pierwszego mostu przejmie on ruch pociągów. Modernizacja obejmie wówczas równoległy obiekt. Modernizacja mostów kosztuje ok. 41 mln zł. i zakończy się w 2014 r.



Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje poza odrzańskim mostem około 100 obiektów inżynieryjnych. Trwają prace przy konstrukcji mostu nad Widawą. Obecnie ze względów ochrony środowiska (obszar Natura 2000) prace na moście nad Widawą zgodnie z planem są wstrzymane. Ponowne rozpoczęcie robót na tym obiekcie nastąpi w październiku br.

Także na szlaku ze Żmigrodu do Korzeńska przebudowa obejmuje 5 mostów: nad rzeką Sąsiecznica, Kanałem Sowinia (Młynówka), rzeką Barycz, Kanałem Stawnik (Kokot) i nad rzeką Orlą.

Film z grudnia 2012 r.



Modernizowane są tory i podtorze, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem kolejowym i system łączności. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i montaż urządzeń sygnalizacji przejazdowej zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.



Po modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 min.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.