Ziemia niczyja. Pociągi nie wrócą?

Piotr Słowiński | Utworzono: 2013-12-02 13:23 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. archiwum prw.pl

Przez nie nadzór budowlany zatrzymał ruch pociągów na trasie z Piechowic do Szklarskiej Poręby ledwie 10 dni po zakończeniu wartego 34 miliony złotych remontu trasy. Burmistrz Witold Rudolf powiedział Radiu Wrocław, że obiekty te nigdy nie zostały przejęte przez samorząd Piechowic.

Nie można więc wydawać gminnych pieniędzy na ich rozbiórkę. Burmistrz podkreśla, że właścicielem wiaduktów jest w tej sytuacji Skarb Państwa, nie był jednak w stanie powiedzieć, w czyim są zarządzie.

Pod znakiem zapytania stanęło zaplanowane we Wrocławiu spotkanie, na którym miały zapaść decyzje o tym, kto grożące zawaleniem konstrukcje rozbierze i kto za to zapłaci. Dla pasażerów oznacza to natomiast, że niemal na pewno w tym tygodniu pociągi nie wrócą na wyremontowane tory.

AKTUALIZACJA: Rozbiorą wiadukty w Piechowicach?

Przypomnijmy, po uroczystym otwarciu po remoncie, 16 listopada, trasa z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby 10 dni później znów została zamknięta.

Remont trasy kosztował 34 miliony złotych, ale nie uwzględniał wiaduktu, który jest w zarządzie gminy Piechowice. Samorząd chce ten wiadukt rozebrać, ale nie ma na to pieniędzy. Na trasie z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby będzie obowiązywała komunikacja zastępcza.

Kliknij na zdjęcie, by przejść do galerii

Prace na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba trwały kilka miesięcy. Inwestycja objęła m.in. modernizację ponad 12 km torów, a także wymianę rozjazdów między stacjami w Piechowicach i Szklarskiej Porębie Górnej.

Zapowiedzi były huczne:

- Standard obsługi podróżnych poprawi przebudowa peronów. Stacje Piechowice i Szklarska Poręba Górna będą dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Kolei Izerska - jak nazywane jest połączenie kolejowe Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Korenov to niezwykle malowniczy szlak. Wybudowana na początku ubiegłego wieku linia jest uważana za jedną z najpiękniejszych w Polsce.

fot. Kadr z YT

"Burmistrz Szklarskiej Poręby przyznał, że dawno nie było takich tłumów na dworcu w tym mieście. Wicemarszałek Jerzy Łużniak z kolei zapewnił, że Impulsy będą jeździły regularnie co weekend na tej trasie, a od przyszłego roku – na całej trasie od Wrocławia do Szklarskiej Poręby" - informował zaledwie 21 listopada oficjalny portal Piechowic.

Kliknij w obrazek i zobacz zdjęcia z otwarcia trasy:


REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~obserwator III RP
2013-12-11 21:05:59
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
A ja proponuję tymczasem zorganizować na nich ćwiczenia saperom z Głogowa i załatwią ten temat w jeden, no góra w dwa dni i będzie problem z głowy !!!
~mahotep
2013-12-03 09:07:56
z adresu IP: (176.103.xxx.xxx)
Ocena: 0
Burdel w kraju totalny. Ta opinia wyjaśnia wszystko.
~Drogowiec
2013-12-03 00:32:42
z adresu IP: (89.65.xxx.xxx)
Ocena: 0
Zgodnie z przepisami Ustawy o Drogach Publicznych wiadukt jest tego czyja droga biegnie po wiadukcie. W tym przypadku nie są to wiadukty kolejowe bo górą biegnie droga gminna. Rzecz w tym, że wykonawca wiaduktów nigdy nie sporządził ich formalnego przekazania gminie więc są one własnością wykonawcy wiaduktów. Takich wiaduktów w Polsce jest sporo. Luka w przepisach!
~Ja Wiadukt
2013-12-02 22:11:46
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 0
Miasto może i aktywne (jak tam piszą na plakacie) ale wiadukty niczyje hehehe. Za to imprezka na otwarcie na pewno była udana ... Będzie się działo
~Viki
2013-12-02 20:06:16
z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Ocena: 0
a ja się zastanawiam, oprócz całej tej paranoi w temacie CZYJE SĄ WIADUKTY, ile będzie kosztowało ich rozebranie, o tym ani słowa,a zapewne w porównaniu z kwotą 34 mln zł wydanych na remont są to niewielkie koszta, a brakuje po prostu czyjejś dobrej woli w tym wszystkim, żeby to zorganizować...bo jak by pan burmistrz się postarał, to na pewno rozbiórkę dało by się zorganizować,a że remont zapewne z funduszy unijnych się odbył, no to swojej kasy już dokładać nie będzie...najlepiej tak wytłumaczyć, że nie jego to nic nic nie poradzi, sam się pewnie za pieniądze podatników buja fajną furą, to co mu na pociągach zależy. I to jest właśnie największa paranoja w tym kraju...
~jedrzej
2013-12-02 18:05:08
z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Ocena: 0
Przecież mamy Pendolino, jest super więc o co Wam chodzi?
~maxio
2013-12-02 17:31:02
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: 0
jechałem tą linią 2 lata temu - faktycznie jest (była) piękna, polecałem potem wielu znajomym żeby się przejechali JG-SZP pociągiem, ale cóż nie było już okazji :)
~TAURUS
2013-12-02 17:30:50
z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Ocena: 1
Kraj paranoików.
~Cuda
2013-12-02 16:29:07
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
Ciekawe tylko, kto przemówi ludzkim głosem 24 grudnia. Sytuacja rozwija się jednak pięknie. Teraz nie wiadomo czyje są wiadukty
~xxx2
2013-12-02 16:22:12
z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Ocena: 0
Burdel po Polsku: Marnotrawstwo pieniędzy, brak kompetencji, brak winnych...
Reklama