ITS: Inteligentne utrudnianie życia?

Radio Wrocław | Utworzono: 2013-12-31 08:15 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. prw.pl

Motorniczowie tramwajów coraz częściej narzekają, że jest dokładnie odwrotnie.

System utrudnia m.in. ruszenie z przystanku i każe czekać na czerwonym świetle po kilka, a w skrajnych przypadkach nawet po kilkanaście minut. To z kolei wywołuje złość u pasażerów, którzy nie szczędzą motorniczym cierpkich słów.

A pracownicy MPK prowadzący tramwaje się bronią. Tyle, że - w obawie o utratę pracy - anonimowo: - Najgorzej jest na Krupniczej i Kazimierza Wielkiego. Tam na swoje światło trzeba czekać nawet 9 minut. Choć ostatnio doszły do tego ulice Pomorska i Dubois, gdzie czekałem ponad 15 minut - mówi jeden z motorniczych, któremu na nagraniu zmieniliśmy głos.

Na brak równości narzekają także rowerzyści. Jeden z internautów opublikował film, na którym widać, że miłośnik jednośladu stał na czerwonym świetle... 6 minut:

Dlaczego system wciąż nie działa tak, jak powinien i czy kiedykolwiek w końcu zadziała? Tematem zajął się Radek Spiak:

Wojciech Kurzyjamski z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia mówi Radiu Wrocław, że podstawową wadą systemu jest to, że nie potrafi zamieniać faz cykli świetlnych, tak by wszyscy użytkownicy poza tramwajami Plus dostawali zielone światło "po równo":

Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS w magistracie, przyznaje, że system nie traktuje wszystkich linii tramwajowych w ten sam sposób:

Trzcinowicz zaznacza również, że część skrzyżowań wciąż funkcjonuje na zasadach sprzed wdrożenia systemu.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~radex
2014-01-02 09:21:57
z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
glupota sie obajwia czesto tym, e np na Krynickiej - gdzie nie ma ruchu trmawaj stoi za dlugo i traci czas, kierowca troche rozsadku nie czekaj, jak jest pusto! to samo pony wieczor- po co swiatla czerwone ludzie- wystacza pomaranczowe mrugajace np o 2 w nocy!!!
~xxx
2013-12-31 17:47:06
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: 0
za tę kasę 110 autobusów z klimatyzacją; a przecież to nie koniec kontraktu; dojdzie kilkanaście milionów rocznie za serwis;
~sfc
2013-12-31 17:00:26
z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Straciłem wiarę, że obecna ekipa jest w stanie dobrze zarządzać transportem miejskim. Wdrożenie ITS przerosło ich możliwości intelektualne i organizacyjne. Coraz rzadziej tramwajami - przesiadłem się na rower. Codziennie przynajmniej kilka razy przejeżdżam na czerwonym świetle i się tym nie przejmuję. Mam tylko nadzieję, że policja nadal będzie nieskuteczna w wyłapywaniu takich jak ja.
~kik
2013-12-31 15:31:14
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ocena: 1
Przy obecnym układzie komunikacyjnym w mieście i środkach transportu MPK, ITS to kosztowny wydatek
~www
2013-12-31 12:17:51
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie do końca masz rację- 6 albo 9 minut czekania na światło tylko na jednym skrzyżowaniu obnaża debilizm tego systemu, po drugie jak przyjeżdża zwykły tramwaj to też k.....a czeka- to jest miś i kolejny lans, a tak naprawdę defraudacja publicznych pieniędzy na ukoronowanie rządów wizjonera- bo bez tego ITSa korki były takie same, a nawet mniejsze.
~niezły ekspert
2013-12-31 08:43:29
z adresu IP: (31.2.xxx.xxx)
Ocena: 0
gratuluję wiedzy ekspertowi z TUMW. Jestem zwolennikiem komunikacji miejskiej, ale jeżdżę też autem...jego słowa, że wadą systemu jest to, że nie daje po równo jest idiotyzmem, jakiego dawno nie czytałem. Skoro system ma przyspieszyć i przywilejować tramwaje na danych trasach to nie może dawać "po równo" też innym użytkownikom. Coś za coś. Czas na skrzyżowaniach jest ograniczony, jak dasz jednym, musisz zabrać innym. Naczynie połączone.
Reklama