Patenty na kibiców (FILMY, ZDJĘCIA)

Robert Skrzyński | Utworzono: 2014-03-12 07:22 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

Kiedyś sprawa była prosta. Wystarczyło wywiesić plakat zapraszający na mecz, otworzyć kasę i czekać. Teraz wymagania kibiców są zdecydowanie wyższe a każdy mecz ma być swego rodzaju show, w którym fani znajdą dla siebie miejsce.

We Wrocławiu oczywiście na pierwszy plan wybija się piłkarski Śląsk.

Niedawno kibice przeżyli szok, gdy dzwonił ich telefon i po odebraniu usłyszeli...

W klubie poszli za ciosem i na kolejny mecz z Legią Warszawa, rozgrywany w dniu kobiet do przyjścia na stadion zapraszały przebrane za piłkarzy piękne dziewczyny. Mówi rzecznik Śląska Michał Mazur:



Takie akcje mają swój sens, choć nie wolno zapominać, że nic tak nie przyciąga fanów na obiekty, jak dobra gra swojego zespołu uważa zajmujący się marketingiem sportowym Michał Gradzik z firmy Sponsoring Insight:



Nie da się jednak ukryć, że to piłkarski Śląsk ma największy problem. Dużo łatwiej jest zapełnić halę dwoma tysiącami kibiców niż 40-tysięczny obiekt. Dlatego wrocławski klub szuka kolejnych sposobów na pozyskanie kibiców, m. in. rzucając im wyzwania na znanym portalu społecznościowym.



Na efekty pewnie przyjdzie poczekać, bo frekwencja na ostatnim meczu z Legią, czyli 15 tysięcy kibiców jest daleka od marzeń.



Jak sobie radzą inni? Ciekawą akcję przed decydującą walką o awans do ekstraklasy przeprowadzono w koszykarskim Śląsku - przypomina menedżer klubu Maciej Szlachtowicz:

- Trzeba pamiętać, że koszykarze grali wtedy na niższym poziomie i taki pomysł z pewnością był ciekawy - przyznaje Michał Gradzik:

No tak, bo Hala Orbita na meczach Śląska czy też siatkarek Impelu z reguły się wypełnia. Zarówno koszykarze jak i siatkarki Impelu często pojawiają się w szkołach i spotykają z uczniami zachęcając ich do przyjścia na mecze. To niezwykle ważny punkt naszej strategii pozyskiwania kibiców opowiada odpowiedzialny za marketing w Impelu Tomasz Charęza:



- Tę inicjatywę Impelu widać na zewnątrz - dodaje Michał Gradzik:



Na jeszcze inny sposób wpadli działacze piłkarzy ręcznych Śląska. Zarówno w drugiej jak i teraz pierwszej lidze wszyscy kibice wpuszczani są na mecze za darmo. Dodatkowo przygotowujemy dla najmłodszych szereg atrakcji mówi prezes Śląska Paweł Krążała:



Profile społecznościowe to już standard, podobnie jak kiedyś plakaty zapraszające na mecz. Kluby wciąż muszą szukać dróg pozyskiwania i utrzymywania kibiców. Z marketingowego punktu widzenia nic się jednak nie zmienia mówi Michał Gradzik:



Czyli mogą to być gwiazdy, choć wtedy pewnie przybędzie tzw. "kibiców sukcesu". Może także zawodnicy wywodzący się z regionu. I kto wie, czy nie jest to lepsze rozwiązanie, bo prawdziwi kibice identyfikujący się z klubem będą drużynę wspierać zawsze, niezależnie od wyników.

ZOBACZ, JAK TO ROBIĄ INNI (FILMY)

Korona Kielce

Lech Poznań

FC Barcelona - uczciła ostatnio kolejnego kibica. Powód do dumy jest, bo profil Barcy na jednym z portali śledzi już 100 milionów fanów!!!


Michał Hamburger

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~janky
2014-03-12 17:01:11
z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Ocena: 3
Graja jak baby stad ten filmik. Dziady i tyle , Zlodzieje okradajacy kibicow bo za to co pokazuja na boisku powinni kibicom placic ze chca ich ogladać
~nik
2014-03-12 15:19:39
z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Ocena: -5
Niech się dokładają Ci co robią zadymy - wtedy docenią "pikników". To właśnie Ci co nie rozrabiają i nie szukają guza są siłą finansową kupującą bilety.
~Wrocławianin
2014-03-12 15:01:30
z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocławianie nie utoższamiają się z klubem, który jest utrzymywany z budżetu z pieniędzy Podatników (czyt. Miasto Wrocław), dostał w jałmużnie stadion po EURO, nie kibicują klubowi, który z każdym kolejnym dniem generuje co raz większe straty i nie kibicują OBCOKRAJOWCOM typu Pajszao, Żyd Gawisz czy inne Stefanowicie... Jak widać mieszkańcy niechętnie przychodzą na stadion jeżeli Śląsk oferuje bilety za półdarmo gimnazjalistom, czy studentom... Za darmo MOŻE i by ktoś się pokusił.
Reklama