MPK wychowuje pasażerów

Jacek Nożewski | Utworzono: 2014-05-07 09:09 | Zmodyfikowano: 2014-05-07 10:01
A|A|A

We wrocławskich autobusach i tramwajach pojawiły się plakaty, na których kierowcy i motorniczowie tłumaczą się pasażerom z niektórych zachowań. Na przykład dlaczego nie otworzyli im drzwi. Albo odjechali, mimo błagalnych próśb i machania ręką. 

- Kampania jest skutkiem uwag i skarg, jakie podróżujący składają do biura obsługi pasażera - tłumaczy rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska.

Pracownicy biura obsługi pasażera codziennie odbierają kilka telefonów ze skargami na kierowców. Ze statystyk, które podaje Korzeniowska wynika, że tylko co czwarta jest uzasadniona.

Jak złożyć skargę? Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej wrocławskiego przewoźnika lub zadzwonić na infolinię.

O tym, czy skarga jest zasadna, decydują pracownicy biura na podstawie monitoringu lub ewentualnych rozmów ze świadkami. Niekulturalni kierowcy muszą liczyć się z karami finansowymi, naganami, a nawet - w skrajnych przypadkach, dyscyplinarnym zwolnieniem z pracy.

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~gosc
2014-05-08 08:56:59
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 9
kampania ma jakiś rok!!!
~pasażer
2014-05-07 16:10:30
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 8
A co z kierowcami busów nr 717 odjeżdżających przed czasem (nawet 3-5 min) z pętli Krzyckiej?? Dotyczy to wielu kierowców autobusów np. linii D i 133, zawsze przyjeżdżających niezgodnie z rozkładem jazdy (pomiędzy wyznaczonymi minutami). To pasażer ma siedzieć cicho czy cieszyć się, że autobus przyjechał?? Najpierw to niech zarząd mpk się przeszkoli korzystając z różnych linii i połączeń, następnie pracownicy administracyjni, kierowcy, motorniczowie i zrozumie pasażerów a potem zabiera się za ich edukację.
~olan
2014-05-07 15:35:12
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: -9
dobry artykuł, dotyka ważnych spraw mieszkańców i pasażerów MPK Wrocław
Reklama