Paraliż drogowy na Granicznej! GDDKiA i policja się tłumaczą - Radio Wrocław

Paraliż drogowy na Granicznej! GDDKiA i policja się tłumaczą

Agata Wojciechowska
| 12 lat temu, 2014-11-18, 08:19
Paraliż drogowy na Granicznej! GDDKiA i policja się tłumaczą - Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)
Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)

- Zmieniona została organizacja ruchu i zmniejszona przepustowość samego ronda - tłumaczą zmotoryzowani. Jak mówią, na rondzie zamiast dwóch pasów jest już tylko jeden. Podobnie jest na wjazdach na rondo, gdzie zamalowano z każdej strony po jednym pasie. Dziś rano zator utworzył się już na zjeździe z AOW.

- Nominacja do nagrody Darwina - proponuje jeden z kierowców:

Odpowiedzi szukamy najpierw w magistracie:

- Ta droga nie należy do miasta - powiedziała Radiu Wrocław Katarzyna Kasprzak z wrocławskiego magistratu. - Decyzja o ograniczeniu nie należała do nas. Wprowadziła je Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wyjaśniła. Z kolei Michał Radoszko, rzecznik wrocławskiego oddziału GDDKiA mówił, że Dyrekcja nie odpowiada za tę drogę i zmiany. Po naszym kolejnym telefonie obiecał jednak wyjaśnić tę sprawę.

- To nie jest pojęte - oburza się inny zmotoryzowany:

Kolejne telefony i kolejne ustalenia:

- GDDKiA nie opiniowała wprowadzenia ograniczeń na rondach z wydziałem inżynierii miejskiej urzędu. Nie powiadomiono nas także o zmianie organizacji ruchu w tym rejonie - mówi Małgorzata Szafran z urzędu miejskiego.

Urząd miejski o wprowadzonych zmianach dowiedział się od Radia Wrocław i kierowców.

I kolejna wypowiedź z GDDKiA:

Michał Radoszko: Ograniczenia w postaci korekty organizacji ruchu w przedmiotowym miejscu zostały wprowadzone na wnioski policji, ponieważ na rondzie wielokrotnie dochodziło do wypadków oraz kolizji. Wprowadzono ograniczenie w postaci prowadzenia ruchu jednym pasem na odcinku dojazdowym do ronda oraz na samym rondzie. Ma to poprawić bezpieczeństwo. Zmiany zostały opracowane przez naszych specjalistów z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i pozytywnie zaopiniowane przez Policję. Tworzące się tymczasowe zatory drogowe w tym miejscu są w naszej opinii sytuacją przejściową, która ustabilizuje się kiedy kierowcy przywykną się do nowej organizacji ruchu. Jednocześnie cały czas monitorujemy sytuację na przedmiotowym rondzie.

Tymczasem... Po godz. 11 rozmawiamy znów z Michałem Radoszko:

Analizy trwają, ale efekty są łatwe do przewidzenia. Po południu zjazd z AOW we Wrocławiu w kierunku lotniska znowu stanie w wielkim korku. - Skrzyżowanie było bardzo niebezpieczne, dochodziło do stłuczek i policja prosiła o dokonanie korekty - mówi rzecznik GDDKiA: - Teraz jest okres, żeby zobaczyć, jak to funkcjonuje.

Posłuchajcie całej wypowiedzi rzecznika:

Trwa także domalowywanie strzałek i montaż znaków drogowych.

- Pozytywnie opiniowaliśmy taką zmianę pod względem poprawy bezpieczeństwa - mówi naszemu reporterowi Paweł Petrykowski z dolnośląskiej policji:

Według naszych informacji rondo jest za wąskie aby wymalować na nim dwa pasy, dlatego to brak linii powodował zamieszanie na drodze, a nie zła organizacja ruchu. Sprawa będzie teraz badana przez policję i GDDKiA.

Tymczasem Małgorzata Szafran z magistratu podkreśla jeszcze raz, że miasto nie było informowane przez GDDKiA o zmianach:

Dodajmy, że ok. 3 lata temu już zmieniano organizację ruchu w tym miejscu. Wcześniej funkcjonowało tam tzw. rondo turbinowe.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Jak prawidłowo wjeżdżać na rondo?


Komentarze (45)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wojtek 2014-11-19 11:25:16 z adresu IP: (91.227.xxx.xxx)
a o to jak kiedyś było dobrze: https://goo.gl/maps/aWFMS
~pani ż 2014-11-19 07:07:08 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Niech GDDiA spróbuje w godzinach szczytu wyjechać z Żernik. Może kiedyś się uda... Włączmy genialną obwodnicę Leśnicy do Granicznej i będziemy mogli miło spędzić czas w aucie stojąc w korku. Gratuluję specom od bezpieczeństwa w GDDiA. Myślenie ma przyszłość, panowie!
~ing 2014-11-18 18:31:26 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
To znaczy, ze rondo jest za ciasne, albo kierowcy nie potrafią jeździć. To droga jest źle wyprofilowana, ronda mają złe spadki. Należy to przebudować. Nie tylko w tym miejscu nowe ronda są skopane. To samo jest przy stadionie. Myślenie w GDDKiA jest z ubiegłego wieku, chyba nikt nie ogląda tam projektów i nie analizuje błędów projektowych.
~Jędrek 2018-02-27 22:40:14 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ciekawe kto tych specjalistów wysokiej klasy zatrudnił do projektowania tak strategicznych miejsc dla Wrocka już widać brak wyobraźni za co kierowcy długo będą płacić staniem w korach, jak zwykle winnych nie będzie czyli mądry Polak po szkodzie ,jak włączą obwodnicę Leśnicy dopiero się na Granicznej zacznie życzę powodzenia
~eles1949 2014-11-18 18:06:02 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Kalectwo umysłowe - oto obecny stan jak tam panuje . . . Przecież ci ludzie ( z policji, GDDKiA) kiedyś kończyli jakieś politechniki czy inne szkoły - żenada !
~araczek 2014-11-18 15:44:54 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Nie zapominajmy że już za "CHWILĘ" tędy będzie prowadziła "OBWODNICA LEŚNICY", wspaniały pomysł na odkorkowanie Kosmonałtów, a tu GDDKiA zrobiła psikus, obwodnicy jeszcze nie ma a korek już jest :-)
~DQu 2014-11-18 13:26:17 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
We Wrocławiu jest kilka "rond", które rondami nie są - tylko zwykłymi skrzyżowaniami o "nieco innym" przebiegu jezdni! Mam tu na myśli "Rondo" Pl. Powstańców Śląskich, Rondo Regana oraz przytoczone tu Rondo Rotmistrza. Wg mnie zastosowanie zwykłego ronda z znakiem o ruchu okrężnym i ustępowaniu pierwszeństwa załatwiło by kwestę kolizji. Dodatkowo namalowane pasy (turbinowe) zapewne by pomogły w edukacji korzystania z dużych (wielopasmowych) rond. Pozdrawim
~Jojtek 2014-11-18 12:49:47 z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
Dlaczego nie można zrobić na rondach jak w bielanach wrocławskich koło castoramy, proste i zrozumiałe..
~wojtek 2014-11-18 14:04:59 z adresu IP: (91.227.xxx.xxx)
cicho, jak się skapną to i tamto przemalują!
~ggg 2014-11-18 11:55:13 z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Rondo turbinowe: tak; jesli linia ciągła nie wystarczy, to oznaczenie za pomocą plastikowych blokad, tak jak na rondzie Pileckiego Pytanie do policji i GDDKiA: stłuczki na granicznej czy poważne wypadki na AOW przy zjeździe?
~zenon 2014-11-18 12:35:04 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Akurat te blokady plastikowe na Pileckiego niszczą ideę ronda i wyłączają lewy pas a wcale nie kierują tych z prawego na zewnątrz w Mińską.
~Zarondemturbinowym 2014-11-18 11:42:33 z adresu IP: (95.50.xxx.xxx)
Tam powinno być RONDO TURBINOWE !!!!!!Przed rondem znak , jak przebiegają pasy, a na rondzie znaki poziome, czyli w odpowiednich miejscach ciągła i wszystko na ten temat. Polscy kierowcy nie są głupkami, jeżdżą po Europie i znają takie rozwiązania.
~zenon 2014-11-18 11:17:32 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Polecam przyjrzeć się też rondu Pileckiego. Tam absurd trwa od dawna. 2 pasy na Strzegomskiej przechodzą w 1 na Mińskiej dodatkowo zebra i płotki by nie korzystać z lewego. Korek wielki. Po co to rondo ma 2 pasy ruchu? Dla ozdoby? Dawno temu było fajnie zrobione turbinowe i ktoś zamalował.
~Zarondemturbinowym 2014-11-18 11:35:16 z adresu IP: (95.50.xxx.xxx)
Tylko powinno być rondo TURBINOWE !!! Wcześniej poprzedzone odpowiednim znakiem. Nie wyłączajmy podczas jazdy myślenia !!!! Jeździłam tym rondem wcześniej, a dzisiaj to głównie stałam w korku. Zamiast usprawnić ludziom życie to ciągle się im kłody pod koła rzuca ....
~Paweł 2014-11-18 11:09:22 z adresu IP: (95.51.xxx.xxx)
Jeśli takie rzeczy robi się dla bezpieczeństwa, bo ludzie nie potrafią jeździć po rondach, to może zamalują też lewe pasy na autostradzie, bo tam też kierowcy sobie nie radzą... to jest bez sensu! Tam zawsze był płynny ruch!
~2011 2014-11-18 14:32:30 z adresu IP: (91.212.xxx.xxx)
Prawy pas też zamalujmy i tak dla wielu na autostradzie nie jest potrzebny. Jadą środkowym lub prawym! Nie mówiąc o pasach rozbiegowych. Postawmy znak STOP bo większość włączających się do ruchu na autostradzie jedzie 40 do 60 km/h.
~monty 2014-11-18 10:55:52 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
tak to wyglada ze zarzadzanie sprawuje Monthy Python Latajacy Cyrk... Tylko w Polsce takie kretynstwo jest dopuszczalne i wynagradzane... a kasa PODATNIKOW plynie na ich pomysly i premie
~Kamil 2014-11-18 10:51:55 z adresu IP: (80.254.xxx.xxx)
Wystarczyło zrobić rondo turbinowe, tylko nasi ,,specjaliści'' wpadli na genialny pomysł aby poprawić bezpieczeństwo! rozwiązanie ruchu w rejonach ulicy granicznej jest fatalne .
~kierowca 2014-11-18 10:51:28 z adresu IP: (80.50.xxx.xxx)
Banda IDIOTÓW!!! Proponuję teraz rozliczyć koszty budowy ronda ... mam na myśli nieużywany pas ...!!! Natychmiast usunąć te cholerne pasy, a policja(z całym szacunkiem dla POLICJI) czy też miasto niech wystawi posterunek lub zainstaluje kamery ... gdyż kilku baranów nie potrafi poruszać się po rondzie!!! Skandal .... !!!
~Do_zmiany 2014-11-18 10:43:27 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Nie komentuję całego zamieszania (jakże polskiego) - "my nie, to oni", "my nic nie wiemy". Fakt jest natomiast taki, że taka organizacja ruchu jest po prostu do jak najszybszej zmiany. Pytanie jak my, jako kierowcy i obywatele, możemy do niej doprowadzić? Podpisami, petycjami, protestem, blokadą drogi? Proponuję Argument, że "zmiany wprowadzono dla poprawy bezpieczeństwa" jest nie do przyjęcia - idąc dalej tym tropem zakażmy po prostu ruchu aut i tyle. Liczba wypadków na pewno spadnie. Tragedia i ręcę opadają - tyle w tym temacie.
~AndWaldek 2014-11-18 10:42:42 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Niedawno przebudowano Graniczną na drogę z dwiema oddzielonymi pasem jezdniami, każda z dwoma pasami. W najważniejszym jej miejscu - czyli przy wyjeździe i wjeździe na AOW - teraz zrobiono zwężenie do jednego pasa z miniaturowym rondem z jednym pasem. Czy jest tu jakaś logika? Czy ktoś prowadzi jakieś poważne analizy przed podjęciem decyzji?
~Patryk 2014-11-18 10:31:33 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Mądrość Policji i "inteligentów" z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego sięga o pomstę do nieba !!! Pamiętam, jak to rondo było rondem turbinowym - idealnie się jeździło, komu to przeszkadzało??? Dlaczego musimy ponosić konsekwencje za niedouczonych kierowców?! Przypominam, że wjeżdżając na rondo mam prawo jeździć w kółko prawym skrajnym pasem nawet przez cały dzień i mam pierwszeństwo !!! Wystarczyło TYLKO namalować linię ciągłą na środku ronda w miejscach skrętów !!! I tak mamy jedno z najważniejszych rond we Wrocławiu, które skutecznie zwęża ze wszystkich stron dwupasmowe jezdnie z AOW i lotniska i tworzy korki. Teraz to z pewnością 2 pasy na na Granicznej mają swoje uzasadnienie. Tylko czekać jak wydarzy się tragedia przy zjeździe z AOW, gdzie rozpędzone samochody będą uderzać w stojące w zatorze do ronda auta. Pytam - czy my mieszkamy w mieście idiotyzmów ???
~Patryk 2014-11-18 11:39:30 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Poziom tego komentarza sięga intelektualnego gnoju - dobrą zasadą jest nie wdawać się w dyskusje z postaciami prezentującymi tego typu upośledzenie osobowości. Nie ma to zwyczajnie sensu.
~KSZ 2014-11-18 10:56:18 z adresu IP: (80.254.xxx.xxx)
I przez takich durniów jak Ty powstawały tam wypadki bo przepisy przepisami ale objeżdżanie całego ronda zewnętrznym pasem to jest szczyt debilizmu, pewnie wjeżdżając na rondo włączasz jeszcze lewy kierunkowskaz. Pozdrawiam Ciebie i Twoją przestrzeń
~TOMEK 2014-11-18 10:27:33 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
"Zmiany zostały opracowane przez naszych specjalistów z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i pozytywnie zaopiniowane przez Policję." A na podstawie czego zaopiniowane? czy były jakieś symulacje ZMNIEJSZENIA przepustowości lub jakieś próbne działania sprawdzające efekt skasowania jednego pasa ruchu? Kto podpisał się pod taką opinią? - podajcie z nazwiska taką osobę
~janek 2014-11-18 11:47:01 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Jakie symulacje porażka na czym ciekawe to symulowali
~bez komentarza 2014-11-18 09:55:00 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Proponuje żeby "inteligenci", którzy podjęli decyzja o zmianie organizacji ruchu przejechali się w rejon ronda. Poprawa bezpieczeństwa na 5+. Gratuluje pomysłu i osoby odpowiedzialne zapraszam do pisania powieści z cyklu fantasy!!!
~Dominik 2014-11-18 09:46:37 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Uwaga. Jeśli nie należy do Miasta i nie należy do GDDiK to jest ..... MOJA!! Zarządzam wymazanie pasów!! Natychmiast!!
~Dominik 2014-11-18 09:45:16 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Banda idiotów i patałachów. Mam ochotę skopać komuś d.... Ile jeszcze razy muszą coś spartolić żeby się nauczyć? Dziecko szybciej pojmuje mając kilka miesięcy. Oni chyba czują się panami wszechświata. GDDiK - do zwolnienia!!
~Sheriff Knox 2014-11-18 09:26:54 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Rozwiązanie jest proste - wystarczyło wybudować dwie dodatkowe, krótkie jezdnie omijające rondo dla skręcających w prawo (z lotniska na AOW i z AOW na Graniczną) i w ten sposób: 1) zwiększyć przepustowość skrzyżowania 2) zminiejszyć ruch na rondzie Niestety taniej jest wysłać ekipę z farbą zamiast zrobić projekty, wykupić grunty i wykonać kawał solidnej roboty.
~Edukacja 2014-11-18 09:13:15 z adresu IP: (91.212.xxx.xxx)
Zamiast postawić na edukację kierowców i nauczyć ich wreszcie jak poruszać się na rondzie według Policji, GDDKiA to zmniejsza się przepustowość w imię bezpieczeństwa. Kierowcy: Prawy pas tylko do skętu w prawo w najbliższy zjazd, koniecznie z użyciem kierunkowskazu oraz do włączenia się do ruchu. Lewy pas do opuszczenia ronda kolejnymi zjazdami (zawaracnia). Na Granicznej normalną praktyką niedouczonych/bojaźliwych kierowców byo trzymanie się prawego pasa i objazd całego ronda. Tak nie można. Ale czego można wymagać od kierowców gdy na rondzie przy ul. Czekoladowej są trzy pasy a wykorzystywany jest tylko prawy? EDUKACJA!!!
~Edukacja 2014-11-18 14:39:39 z adresu IP: (91.212.xxx.xxx)
Wiem, że nie jest proste ale tu chodzi o kulturę jazdy i stąd prośba o edukację kierowców. Tak jak jazda na zamek tak i jazda na rondzie. Popieram, że rondo turbinowe jest najlepsze. W tym co nam zafundowali powinien być "omijacz" ronda, czyli prawo skręt od strony AOW w kierunku Factory i taki sam "omijacz" od Lotniska w kierunku AOW. Jeżlei mają ochotę tak to zostawić niech zrobią prawoskręty przed rondem z wydzielonymi pasami... Tak jest w wielu miejscach w Polsce i sprawdza się znakomicie.
~Radian 2014-11-18 11:18:38 z adresu IP: (91.240.xxx.xxx)
To nie jest takie proste jak piszesz. Podstawowy problem jest taki, że ten kto jedzie prawym pasem nie łamie wprost żadnych przepisów. Nieprzestrzeganie zasad przez wjeżdżających na rondo oraz przekraczanie prędkości przez tych jadących prawym pasem powodują, że zjazd z lewego pasa staje się niebezpieczny i niektórzy uznają że bezpieczniej będzie jechać prawym pasem niż ryzykować kolizję i to jeszcze z własnej winy (niewłaściwa zmiana pasa ruchu i wymuszenie pierwszeństwa). Najlepszym rozwiązaniem było pierwotne rondo turbinowe, ale chyba ze względu na problemy ciężarówek z niego zrezygnowano. To rondo jest po prostu za małe.
~wojtek 2014-11-18 09:02:05 z adresu IP: (91.227.xxx.xxx)
Dodzwonić się do Radia dzisiaj było praktycznie niemożliwe. Niestety wszyscy którzy dzwonili, to po to, żeby pomarudzić, ale nikt nie był niestety zbyt konstruktywny. Odpowiadając na pytanie - dlaczego były wypadki? Otóż były, bo z każdego pasa można było jechać w każdym kierunku. Jedzie więc sobie ktoś lewym pasem na ul. Granicznej i chce jechać "na wprost". Tymczasem prawym pasem jedzie sobie ktoś, kogo marzeniem jest sobie nawrócić. No i w momencie kiedy ten z lewego pasa chce zjechać z ronda, zderza się z tym, co chciał nawrócić. i mamy bum. Natomiast jakby dziennikarze zauważyli jedną rzecz - kiedyś już było dobre malowanie na tym rondzie. Wystarczy wymalować 2 pasy kierunkowe - obydwa pasy pozwalają jechać w kierunku Granicznej, prawy pas pozwala tylko skręcać... Czy to jest kosmiczna technologia?
~Kamil 2014-11-18 10:46:30 z adresu IP: (80.254.xxx.xxx)
Wojtek masz racje sam miałem tam dzwona bo pewna Panii postanowiła zawrócić i objechać rondo zewnętrznym pasem. Niestety przez brak kultury i myślenia ze strony kierowców powstają kolizje. Pamiętam to rozwiązanie ze strzałkami dla mnie to była rewelacja, ale jak rozmawiałem ze znajomym policjantem to było jeszcze więcej kolizji niż w tej chwili. Więc kierowcy muszą się nauczyć jeździć po rondach i tyle! A wyłączenie jednego pasa to tylko szczyt głupoty. Polacy nie potrafią jeździć na rondach i to jest fakt
~bartekk76 2014-11-18 09:10:59 z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
taką jazdę regulują przepisy, więc jak ktoś prawo jazdy dostał za dostawę wiejskich jajek i nie zna podstawowych przepisów, czas przesiąść się na MPK.
~wkurzona 2014-11-18 08:58:30 z adresu IP: (77.67.xxx.xxx)
ile podpisow trzeba zebrac, i gdzie je zlozyc aby odkrecic obecne zmiany na rondzie? ktos wie?
~ggg 2014-11-18 08:51:00 z adresu IP: (194.11.xxx.xxx)
Korek dzisiaj rano już sięgał AOW. Myślę, że jeśli będą tam wypadki, to wtedy wyłączą ten zjazd z AOW i nie będzie problemu.
~mmarysia 2014-11-18 08:46:52 z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
Pracuje na terenie Prologisu, w okolicach 15.00 nie idzie stamtąd się wydostać od dwóch dni. To jest jakaś paranoja, żeby z powodu nieudaczników nie potrafiących poruszać się po rondzie, tak bardzo ograniczyć przepustowość drogi. Trzy drogi dwupasmowe i dwupasmowe rondo ograniczone do jednego pasa. Jakiś prawdziwy geniusz to wymyślił...
~kazimierz 2014-11-18 08:45:47 z adresu IP: (80.52.xxx.xxx)
nie ma takiej inwestycji drogowej , której nasi urzędnicy nie potrafiliby spieprzyć
~fdsafasfd 2014-11-18 08:39:08 z adresu IP: (217.243.xxx.xxx)
Wiekszym zagrozeniem jest korek na AOW niz kierowcy na rondzie nie znajacy przepisow
~dr Kaftan 2014-11-18 08:36:51 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
PS, kto odpowie za wypadki , który będą miały miejsce kiedy korek zacznie siegać AOW...??
~dr Kaftan 2014-11-18 08:32:17 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Cicho tam autoholicy ! potrzebna nowa droga rowerowo rolkowa na lotnisko ;p nie ogarniacie światłej i śmiałej koncepcji naszego b. Drogiego Przywódcy Rafała -Franciszka :P
~janek 2014-11-18 10:27:19 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
A propo rolkarzy/rowerzyści i kierowców - kilka razy to właśnie kierowcy łamią tam przepisy zajeżdżając drogę rowerzystom itp. skręcając z ul. granicznej w mniejsze uliczki
~Sherlock 2014-11-18 08:28:36 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Od 2 lat jeżdżę do pracy koło lotniska przez to rondo. Zawsze mogłem skręcić w lewo z AOW omijając korek, a teraz tracę kilka minut.. Rozumiem że często były tam kolizje, ale to wina niedouczonych kierowców a nie ronda.. Ten pomysł jest beznadziejny.