Ostatni pociąg do Hamburga: Legnica traci połączenia międzynarodowe

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2014-11-19 07:21 | Zmodyfikowano: 2014-11-19 08:12
A|A|A

Fot. Gregor Niegowski (Radio Wrocław)

Odremontowane torowiska i system bezpieczeństwa umożliwiający szybką podróż.  Odrestaurowany dworzec PKP. Kolejne spore inwestycje w tabor. Tak dobrym wizerunkiem kolejarze z Legnicy od dawna nie mogli się poszczycić. Teraz, gdy to osiągnęli okazuje się, że... miasto prawdopodobnie straci połączenia międzynarodowe. Wszystko wskazuje na to, że 13 grudnia z legnickiego dworca po raz ostatni odjedzie pociąg do Hamburga. Pracownicy kolei zapowiadają, że będą walczyć o utrzymanie kursów polsko-niemieckich.

Niestety tamten dobry czas zgubił się gdzieś na ponad pół wieku. Straconą prędkość udało się niedawno odzyskać, ale jak się okazuje tylko do połowy grudnia. Spółka InterCity właśnie potwierdziła, że połączenie z Wrocławia do Hamburga przez Legnicę - będzie obsługiwała jedynie do momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli do połowy przyszłego miesiąca. Powód? Linia jest deficytowa. Jak na ironię podróżnych nie brakuje...

Kasami na legnickim dworcu zarządzają Koleje Dolnośląskie. Justyna Stachniewicz z działu marketingu tej firmy zapewnia, że od wielu miesięcy jej spółka próbuje nakłonić konkurencje do ułatwienia życia podróżnym. Niestety bez efektów.

Rzecznik Inter City w tej sprawie nie chce się publicznie wypowiadać, a całe stanowisko spółki ogranicza się do krótkiego komunikatu na temat rezygnacji z obsługi połączenia do Hamburga. - To przykre, bo międzynarodowa komunikacja kolejowa od wieków była dla Legnicy sprawą prestiżu - twierdzi Marcin Makuch z miejskiego Muzeum Miedzi.

Właśnie w tym legnickim sentymencie do pociągów Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich, widzi potencjał do wykorzystania... Prezes zapewnia, że połączenia do Niemiec będą.

Faktycznie kwestia połączeń do Drezna od 14 grudnia dziś jeszcze stoi pod znakiem zapytania. Andrzej Piech naczelnik Przewozów Regionalnych zapowiada, że w walce o kursy przez zachodnią granicę również nie zamierza się poddawać.

Okazuje się, że - przynajmniej w Legnicy - to dopiero początek kolejowych zmian. Na lepsze. W ciągu najbliższych tygodni Koleje Dolnośląskie przeniosą swoją siedzibę do gmachu odremontowanego, zabytkowego dworca PKP. Co to oznacza dla podróżnych? Jeśli coś im się nie spodoba, będą mogli od razu powiedzieć o tym osobiście prezesowi spółki. Na przykład... kupując bilet.

No i w tym przypadku współczesna kolej w Legnicy ma szansę przegonić tę przedwojenną. Przynajmniej w reakcja na ewentualne skargi pasażerów.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Pan Student
2015-07-29 09:53:38
z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Ocena: 1
Wielki pośpiech rządu ws. prywatyzacji PKP Energetyki! Jeszcze przed wyborami sprzedali strategiczną spółkę zagranicznemu funduszowi!PKP Energetyka to strategiczna dla polskiego rynku kolejowego spółka wyceniana na 1,5 mld zł. Ma ona monopol (infrastrukturę) na dostarczanie energii elektrycznej wszystkim działającym w Polsce podmiotom kolejowym, dzięki czemu przynosi co roku spore zyski. Ponadto jest uznawana za spółkę mającą wpływ na bezpieczeństwo energetyczne całego kraju. Do tej pory należała do Skarbu Państwa. Już wkrótce ma to się jednak zmienić. Rząd Platformy chce ją pilnie sprywatyzować. Nabywcą ma być fundusz private equity z Luksemburga, choć formalnie będzie działał poprzez spółkę z kapitałem zakładowym w wysokości... 5 tys. z
~Kazik
2014-11-19 21:06:05
z adresu IP: (84.183.xxx.xxx)
Ocena: 0
Szkoda, że KD nie widzą (albo nie chcą dostrzec) szansy w wydłużeniu trasy szynobusów linii Węgliniec - Jelenia Góra o jedną stację Görlitz. Procedura łatwiejsza (pierwsza stacja za granica) i połączenia z Berlinem, a także Dreznem i Zittau (i dalej - Libercem, Pragą) praktycznie co godzinę. Często korzystam z tych połączeń, ale ze Zgorzelca do Görlitz - niestety - na piechotę. Zapraszam Pana Prezesa KD na spacer. Najlepiej z ciężkim bagażem i po zmroku.
~dgdbcncnc
2014-11-19 21:03:51
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 0
Legnica to wielkie " zadupie " w którym są same markety , a jeżeli chodzi o zakłady pracy to owszem jest " strefa ekonomiczna " zwana " kołchozem " za 1500 zł . Szkoda przyjeżdżać do tej " wsi " bo miastem nie nazwałbym .
~Piotr
2014-11-19 08:43:04
z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
Legnica wymiera a w najlepszym razie jest mocno uśpiona . W Legnicy powstają tylko nowe galerie i supermarkety. W Legnicy jest chyba najwięcej sklepów wielkopowierzchniowych na 1000 mieszkańców. Na skrzyżowaniu Al. Rzeczypospolitej i Al. Piłsudskiego - co jest ? -stodoła , która straszy czyli LIDL . Niedługo największym pracodawcą będzie ZUS - jak już nie jest. I klientów też będzie miał najwięcej . Mam nadzieję , że moje dziecko na studia pojedzie za granicę i tam zostanie.
Reklama