Zarzuty pobicia ze skutkiem śmiertelnym dla policjantów - Radio Wrocław

Zarzuty pobicia ze skutkiem śmiertelnym dla policjantów

| 12 lat temu, 2014-12-16, 07:19
Zarzuty pobicia ze skutkiem śmiertelnym dla policjantów - fot. Michał Wyszowski (Radio Wrocław)
fot. Michał Wyszowski (Radio Wrocław)

Z ulicy zabrali go za zakłócanie porządku, z komisariatu nie wrócił już żywy. To sytuacja bez precedensu w Wałbrzychu. Prokuratura postawiła zarzut pobicia ze skutkiem śmiertelnym dwóm czynnym policjantom. Do zdarzenia miało dojść w sierpniu ubiegłego roku w komisariacie numer pięć na Białym Kamieniu. 35-letni Piotr Gruca po wyjściu z komendy przeszedł niecały kilometr. Umarł na ulicy. Miał szereg ciężkich obrażeń obrażeń. Według śledczych zabili go policjanci.

Honorata Gruca, matka Piotra: - Sprawiedliwość? Może i tak, ale nikt mi nie zwróci mojego dziecka. Rok już minął, a ja ciągle wszystko mam przed oczami, jakby to było wczoraj. Chciałabym zapytać tych policjantów, czy fajnie się czuli, robią z mojego syna worek treningowy

- Policjanci, którzy zatrzymali mężczyznę przekroczyli uprawnienia, a dodatkowo stosowali przemoc, która przybrała formę bicia - uderzania pięściami, kopania po głowie i po całym ciele - tłumaczy Ewa Ścierzyńska z Prokuratury Okręgowej w Świdnicy.

Śledczy zebrali ogromny materiał dowodowy - zapisy z monitoringu miejskiego, bilingi rozmów, ale kluczowa była opinia Zakładu Medycyny Sądowej Akademii Medycznej we Wrocławiu, według której pokrzywdzony doznał mnóstwa obrażeń ciała. Miał złamane żebra i pękniętą śledzionę, co spowodowało krwotok do jamy brzusznej i w konsekwencji śmierć. - Syn, po wyjściu z komisariatu zadzwonił do dwóch kolegów i opowiedział, jak został pobity. Mówił, że chyba na żebra połamane, płakał. Jeden z rozmówców zasugerował, żeby wezwał pogotowie, ale na to już prawdopodobnie nie starczyło mu sił - opowiada Honorata Gruca. 

Paweł H. oraz Grzegorz K. nie przyznają się do winy. W prokuraturze odmówili składania wyjaśnień. Zostali zawieszeni w czynnościach służbowych. Grozi im nawet dziesięć lat pozbawienia wolności.


O kontrowersjach związanych z działalnością wałbrzyskiej policji pisaliśmy już wcześniej:
Biją, bo muszą wyrobić normę
Wyszedł pobity z komisariatu. Sprawę bada prokuratura


Wszystkie z opisywanych spraw kończyły się umorzeniem postępowania przez prokuraturę lub przegraną w sądzie. Sprawa pobicia w komisariacie numer pięć jest pierwszą, w której policjanci usłyszeli tak obciążające zarzuty. Prokuratorzy podkreślają, że postępowanie wciąż trwa.


Komentarze (111)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ght 2015-07-02 15:11:48 z adresu IP: (77.250.xxx.xxx)
95% jeśli im się n a leżało to na pewno nie należało im się igo zabić i za to do więzienia czuli się mocni to niech będą mocni w więzieniu pozdrowienia dla nich hehe
~mar 2015-07-02 15:09:43 z adresu IP: (77.250.xxx.xxx)
Mam nadzieje ze posiedza długie lata
~ble 2015-06-23 17:24:15 z adresu IP: (178.42.xxx.xxx)
Robota kurwów z PEO!
~ania 2014-12-20 20:42:36 z adresu IP: (80.187.xxx.xxx)
Ryju palancie niech ktoś ciebie skatuje
~grucha 2014-12-20 20:23:20 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
witam.policjanci KP Bog-Gorce są lepsi,np.PIOTR P mega typ,mieszka w B-G ugania się za młodzianami udając szeryfa Kuznic,a wieczorami upija się w podwórku tam gdzie zamieszkuje i wszczyna bójki z małoletnimi.Gdzie wtedy jest Policja i sprawiedliwość!!!!tylko czekać jak dojdzie do tragedii.ludzie interweniujcie bo to jest wykolejony stróż prawa który nadużywa alkoholu a coraz częściej sięga po narkotyki!!!!!!!!!!!!!
~zaciekawiony 2014-12-21 00:02:03 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
a kto to ten Piotr P....... czyżby Piotr Pańczak ?
~ryju 2014-12-19 21:47:03 z adresu IP: (89.228.xxx.xxx)
zwolnijcie nas wszystkich bo walczymy z ta rozbestwianą hołotą i zawsze jesteśmy winni pomawiani obsrywani nic nam nie wolno tak najlepiej a społeczeństwo się cieszy jak nas jebią za takich gniji
~Fair 2023-04-18 21:17:13 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Obsrywani to dopiero bedziecie. Juz leci na was kupka. Moze sady wprowadza kary smierci dla was to bys siedzial cicho na pi*dzie a nie komentowal. Bsw i masz pelne nachy, kundlu zapchlony????
~Rinjin 2023-02-23 12:41:28 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Trzeba bylo isc do biedronki na kase. Bedziecie obsrywani z kazdej strony bo jestescie bez szkoly, bez wiedzy i z malym rozumkiem
~gość 2014-12-20 18:11:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
sam się zwolnij najlepiej i będzie to z pożytkiem dla służby skoro tych, których ślubowałeś chronić nazywasz hołotą!
~Sobota 20. 2014-12-20 11:20:04 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Ryjku nikt nie obiecywał że będzie łatwo ...... :) pamietaj słowa roty .......nawet z narażeniem życia ........ !!! . Trzeba robić swoje i tyle ! Każdy ma prawo do szczęścia, ale nie każdy ma szczęście do prawa. Prokuratorzy ze świdnicy po prostu mają gorszy czas i nerwy bo zbliża się proces Kubali o 40 baksów , próbują wyżyc się na słabszych ....... ale MY chyba nie jestesmy słabsi ? :) Ważne byście .....( bysmy ) nie zostawili teraz tych dwóch samych, oni was teraz bardzo potrzebują . To także ich tragedia..... , kiedyś któryś z was będzie następny .
~NIEPOKORNY BANITA 2014-12-19 08:58:41 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Bardzo szybko i łatwo rzuca się oskarżenia , osądza jeszcze łatwiej i szybciej . Gdy po czasie okazuje się że jedne i drugie były przedwczesne i chybione ........nie przeprasza się nigdy. Jak mówi stare przysłowie sukces ma wielu ojców, ale porażka zawsze jest sierotą. Już teraz obaj policjanci czują piętno , koledzy jakoś nierozmowni, przełożeni nagle oschli ........ a ponoć w tej firmie NIE ZOSTAWIA SIĘ SWOICH .......... . Pamiętajcie , że zrozumiecie, jak to sami przeżyjecie. Okoliczności powstania obrażeń i denata sa bardzo niejasne, został on zabrany z awantury, a wiec obrażenia fizycznie mogły powstać przed trafieniem do komisariatu. Prokuratura nigdy nie ponosi odpowiedzialności ani karnej ani dyscyplinarnej za swoje fałszywe oskarżenia, złe decyzje.....dla tego bezkarnie to czyni. Biegli to sługusy , którzy wydaja opinie korzystne dla powołujących ich ....I IM ZA TO PŁACĄCYCH ..... prokuratorów. To ma być uczciwość i obiektywizm ? Zmarł człowiek, zbadajmy sprawę , poczekajmy z osądzaniem i piętnowaniem ......czasem wręcz skazaniem ! Pamiętajmy że po drugiej stronie tez są ludzie, ich rodziny , ich przez nikogo nie dostrzegane związane z tym zdarzeniem tragedie. Bądźmy surowi, ale sprawiedliwi !!!
~Córka Denata 2026-03-07 20:49:44 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Witam , to co podają za informacje są nie do konca prawdziwe szkoda że nikt nie wspomnial ze mial córke i jestem sierotą . Nic nie dostali . Dno , katowali go błagał ich . I co ? nic 4 z kawalkem dla jedno wypuszczony po cichu .
~mal 2014-12-18 23:30:36 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
po co to się wykazywać spokojnie pracować każdy ma prawa w naszym kraju najwięcej przestępcy, a prokuratura wszystkim równo daje , Panowie Policjanci prawo jest po to dla nas żeby je przestrzegać, a 200 pln premii życia wam nie zmieni:)
~kibol 2014-12-18 23:19:50 z adresu IP: (37.152.xxx.xxx)
co emeryt nie odpowie rodzinie ofiary?
~wow 2014-12-18 22:41:36 z adresu IP: (92.28.xxx.xxx)
cwele odjebac ich ubeki pier.....
~jeb cwel 2014-12-20 08:25:44 z adresu IP: (151.231.xxx.xxx)
racja wybić pały wszystkie im wszystko wolno. Im wpi..dolić h..a do dupy
~KOMENDANT 2014-12-17 22:21:52 z adresu IP: (213.189.xxx.xxx)
Ty BEŁKOT czemu tak nie srałeś we własne gniazdo jak byłeś naczelnikiem ? To co się WTEDY wyrabiało dziś było by nie do pomyślenia !!!!! Dziś Policjant nie odważy się np wypić małego piwa po robocie........za twoich czasów powrót do domu zawsze był na DUUUUUŻEJ BANI !!! Czego zresztą sam byłeś przykładem i udowodniłeś . Dziś dzielnicowy czy policjant w interwencyjnym boi sie kopa w dupę sasadzić a lumpy plują im w twarz. Ty wydajesz wyroki szybciej niż sądy..... zawsze byłeś porywczy i nieobliczalny co często odczuwała twoja żona....... Twierdzisz że Policja teraz jest brutalna , napier..... a Ty sam co robiłeś? Jakie metody stosowaliście w celu uzyskania pożądanych zeznań ......? Antykwariusz był najlepszym dowodem jak wtedy pracowaliście..... i jakie efekty tej pracy były......? Dziś użalasz się nad zabójcami którzy wychodzą po połowie kary na wolność ....... . Zapomniałeś jaki ty byłeś i dla czego nikt NIKT nie chciał z Tobą pracować ? Nie rzucaj więc wyrokami i zarzutami bo sam masz krew na rekach i porażki wydziarane na czole. Taki pro społeczny i obrońca pokrzywdzonych z ciebie się nagle zrobił ? Zapłać za krzywdy jakie narobiłeś tym dwóm co niby za NIEWINNOŚĆ siedzą. ......... Zwalniania komendantów i osadzania Policjantów ci się zachciało ..... ? Poczekaj jak Nowak wyjdzie i Brzytwa to sobie z nimi pokonwersujesz o swojej uczciwości i przydatności społecznej . Tak nawiasem ........szmatę znalazłeś czy wyrobili ci drugą ? Stań przed lustrem i wsłuchaj sie w te krzyki zatrzymanych .....i w szelest dziesiątek tysięcy z (O) .
~mietek 2014-12-17 21:01:12 z adresu IP: (89.228.xxx.xxx)
biedni policjanci tamta menda na pewno na to zasłużyła
~Gorol 2014-12-17 15:25:38 z adresu IP: (85.112.xxx.xxx)
Tradycyjnie na co dzień menda, alkoholik i miejscowy menel, lejący innych kompanów dla butelki taniego wina. Zszed,ł a teraz "kochająca mamusia" szuka kaski od Komendy. Obdukcję może zrobić sobie każdy, zadrapanie czy zasinienie apotem do Prokuratury bo został pobity. Patologia tak żeruje bo nic nie ma do stracenia.
~Czarna 2014-12-19 11:36:59 z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
Szmatławcu jebnij sie w głowe a potem komentuj Psiaku
~kkkkk3 2014-12-17 18:26:20 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
chlopie ty sie puknij w leb,czy ty sie wogole slyszysz!!! jak by twoje dziecko to spotkalo zrobilbys to samo,wiec zamknij ryj i wez sie za robote- nie masz w domu zadnych obowiazkow?
~Antygorol 2014-12-17 17:07:24 z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
ty chyba jakiś pies milicyjny jesteś ?
~kolo 2014-12-17 16:34:47 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
za takie słowa Gorgo to powinni tobie morde skuć i łapy uszkodzić byś takich kalumnów nie wypisywał
~t1ger 2014-12-17 16:26:25 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
A taka menda jak ty to zasługuje na śmierć? Nie obchodzi mnie kogo zabili. Obchodzi mnie to, że dwóch morderców jest na wolności. Przekroczyli uprawnienia i bawili się w Gestapo. Nie czuję się bezpiecznie wiedząc, że takie mendy nie zostały pozbawione wolności. Menda może przestać być mendą, ale morderca będzie mordercą. Pobili na śmierć i zostawili samego sobie - tak nie mogą działać organy ścigania.
~kkk 2014-12-17 15:07:35 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
A dlaczego komendanta KP V jeszcze nie zawiesili?! Co on nie wie jak jego podwładni pracują??
~ktoś 2014-12-17 14:15:37 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Bo to są mędy społeczne trzeba złapać i zrobić im to samo ale bez skutku śmiertelnego niech te wszystkie pały którzy nie znają granic żyją do końca na wózkach inwalidzkich i niech ich kalectwo przypomina im o ich czynach!!!!!!!!!!
~hju 2014-12-17 18:32:32 z adresu IP: (46.45.xxx.xxx)
nie jesteś anonimowy
~NipH 2014-12-17 14:13:54 z adresu IP: (150.254.xxx.xxx)
smiech na sali, kara smierci dla niebieskich smieci
~fucker 2014-12-17 16:55:56 z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
dla ciebie śmieciu kara śmierci. w dupie byłeś i gówno widziałeś
~ZygZak 2014-12-17 13:17:27 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Teraz nie ma Policji. Najlepiej spytajcie się na Sobięcinie kto tam rządzi.
~inny 2014-12-17 19:41:40 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
A gdzie ta dziura???
~Janusz bartkiewicz 2014-12-17 11:33:53 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ilość informacji, jakie nas temat pobicia przez policjantów do mnie docierają, budzi moje przerażenie. Słyszałem w telewizji wypowiedź W. Frasyniuka, który oświadczył, że jeżeli chodzi o brutalność współczesnych policjantów (polskich), to w porównaniu do milicjantów z czasów PRL, ci drudzy mogliby u tych pierwszych za czeladników robić (terminować). Przepracowałem w MO 10 lat i prawie 15 w Policji i wiem jak to wyglądało przed i po 1989 rokiem. Ale tego, co się OBECNIE wyprawia, nie jestem w stanie zrozumieć. Przecież i koledzy i przełożeni nie są, ani głusi, ani ślepi i sadze też, że nie są debilami. Dlaczego zatem KGP i MSW toleruje takich przełożonych, którzy przecież za swoich podwładnych odpowiadają? A wszystkim tym, którzy biorą w obron e tychże policjantów przypomnę, że Prokuratura Okręgowa w Świdnicy zanim im te zarzuty postawiła, przez prawie rok prowadziła w tej sprawie śledztwo. Mniemam wiec, że zebrała bardzo twarde dowody wskazujące na ich winę. Tak oczywiste, że nie ma formalnych (kodeksowych) podstaw do wystąpienia o zastosowanie przez sąd aresztu tymczasowego.
~Rami 2023-04-18 21:35:59 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
W g*wnie po uszy siedziales i jeszcze sie tym chwalisz ubeku? Ty ludzi nie biles? Wara stad
~romjaw 2014-12-19 14:08:48 z adresu IP: (37.152.xxx.xxx)
Wajmor .........problemy promilowe.... tak około 2 ..!!!!!
~Wajmor 2014-12-19 11:24:05 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Panie Bartkiewicz niech Pan powie ile czynności procesowych można przez ponad rok przeprowadzić, a tam w aktach lipa, cienko. Tyle czasu sekcje przeprowadzali? Wyniki jej już zapewne dawno były. Pan dobrze wie, że w sprawie o charakterze medialnym prokurator który ma nadzieję na rozwój kariery umorzenia nie zastosuje, lepiej przegrać ją w Sądzie. Jak to mówią , to jest "polityka". Znamienny jest też okres podjęcia decyzji o przedstawieniu zarzutów ( końcówka roku). Mam wrażenie, że ktoś podjął decyzje w sprawie zleżałej sprawy, w której nic się nie dzieje, a trzeba się jej pozbyć zanim media się o nią upomną. Przez Pana przemawia chyba jakieś poczucie krzywdy jaką Policja miała Panu wyrządzić. Co chwila walczy Pan z jej przedstawicielami na każdym szczeblu, a już najwięcej to wyrzucałby Pan osoby z kierownictwa. Jakieś konflikty przy odejściu na emeryturę?
~zefirek 2014-12-18 00:55:26 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
W twojej sprawie prokuratura postawiła zarzuty po 2 latach i gdzie wtedy byłes ....czemu nie krzyczałes w niebogłosy.......NIEWINNI , zwolnic komendantów i tych co przy sprawie robili ........ , tylko siedziałeś cicho , no wiemy że promilowy okres miałeś i to CIEBIE WYJE--LI . Teraz nagle chcesz żeby społeczeństwo z decyzją prokuratury się zgodzili, bo jakże ona słuszna i sprawiedliwa .... ? Jakiż ty nieprzewidywalny jesteś...... raz biały raz czarny . Jakże zmienia sie punkt widzenia od punktu siedzenia .......
~robin 2014-12-17 21:13:45 z adresu IP: (80.50.xxx.xxx)
Podzielam Twoją opinię. Dodam, że obecnie KGP toleruje kłamstwa i krętactwa policyjne. A jak wiemy od kłamstw zaczyna się patologia. Dziwne są też powiązania policjantów i prokuratorów. Generalnie nie ma komu ścigać przestępców w mundurach. Na szczęście debile w policji, to cały czas margines, ale niestety robią złą opinię całej formacji. Czekam na zdecydowane ruchy KGP, ale nie liczę na obecny skład.
~-cotojest? 2014-12-17 11:31:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
~pieszulicy 2014-12-17 10:13:54 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Siedzę tak sobie czytam i piję kawkę, ale jakoś z przełknięciem słabo, ponieważ ja w przeciwieństwie do KGP, jego ust Sokołowskiego i pani Katechetki dla zgrywy zwanej ministrem spraw wewnętrznych żyję w realnym świecie, nie toleruję obłudy i zakłamania. Tylko w ostatnich kilku dniach o wyczynach polskiej policji było w programie " Państwo w Państwie", wczoraj w TVP 2, a dzisiaj czytam na IFP. Włosy na głowie stają dęba, a w tym samym czasie w/w w błysku fleszy publicznie opowiadają, że dzisiejszą Policję można jeść łyżkami taka jest świetna!!! Powiem krótko Prokuratura Okręgowa w Świdnicy musi mieć super mocne i niepodważalne dowody skoro zdecydowała się na postawienie zarzutów czynnym policjantom. Inaczej nie byłoby sprawy tak, jak to miało miejsce w przypadkach opisanych w artykułach : "Wyszedł pobity z komisariatu. Sprawę bada prokuratura " "Biją, bo muszą wyrobić normę". Cóż dalej działa zasada tutaj wersja łagodniejsza " kruk krukowi oka nie wykoli ". Dla kolegów z firmy broniących oprawców mam przesłanie- do budy kundelki i tam ujadać !
~Jerry 2014-12-17 07:36:21 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Nawet 10 lat za morderstwo? Żarty ze sprawiedliwościu
~policjant 2014-12-17 07:32:24 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Jestem policjantem z wieloletnim stażem. Na "ulicy" dzieją się różne rzeczy, niektóre osoby zasługują na ostre potraktowanie, ale jeśli dochodzi do takich sytuacji jak ta, a dowody uzasadnią zarzuty to dla takich funkcjonariuszy nie ma miejsca w Policji.. nie ma dla nich miejsca w społeczeństwie i powinni zostać odizolowani.. nie będę nikogo bronił
~abw 2014-12-17 01:01:42 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
wpierdlu odpokutuja za swoje
~ Zawsze wierny 2014-12-17 00:39:51 z adresu IP: (77.251.xxx.xxx)
Brak Mi slow 10 lat ? To bylo umyslne spowodowanie smierci koli 20 piwinno sie zakrecic Jebac ten komunistyczny kraj
~he,he 2014-12-17 00:10:27 z adresu IP: (83.9.xxx.xxx)
zaklocał poprządek to dostał za swoje -do policjantów nic nie pekajcie w polsce prawo nie działa najpierw was skażą a póżniej w wyszej instancji zostaniecie uniewiinnieni co otwiera drogę do odszkodowania .To lepsza kasa niz byscie pracowali...:)
~Dzony 2014-12-16 23:29:23 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Jakie maja znaczenie testy psychologiczne przed przyjęciem do policji skoro człowiek zmienia się dopiero na ulicy :)
~xx81 2014-12-16 23:16:36 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ciekawe ile z naszych podatków idzie pieniędzy na badania psychologiczne dla policjantów i jakie są wyniki tych testów w przypadku funkcjonariuszy, którym udowodniono pobicia lub morderstwa. Może to tylko ściema, dokumenty do klepnięcia, które nie chronią przed zatrudnianiem osób o skłonnościach sadystycznych, psychopatów czy niestabilnych uczuciowo ludzi. Fajnie byłoby znać takie statystyki, włączając w to wykształcenie przeprowadzających testy i certyfikaty towarzystw psychologicznych czy psychiatrycznych, którymi się chwalą, żeby dostać robotę. Może lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego, jeśli testy nie są skuteczne, albo da się na nich oszukiwać, a nie służą swemu celowi?
~czerwone światło 2014-12-16 23:07:31 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Informuję, że każdy obraźliwy komentarz, od teraz zostaje zgłoszony odpowiednim organom. Pozdrawiam :)
~pdv 2014-12-16 23:36:05 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
buahahahahahahaha
~Vandal 2014-12-16 22:44:06 z adresu IP: (46.7.xxx.xxx)
Ciekawe ile ludzi jeszcze musi zginąć przez policjantów żeby ludzie wiedzieli co tak naprawde dzieje się na komisarjatach... JP HWDP JPG
~gościu 2014-12-17 15:45:14 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Wróć się do podstawówki i naucz się pisać tępaku
~RN5 2014-12-17 00:53:03 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
GIF CIF PIT RWPG
~ddd 2014-12-16 22:31:40 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
A może będą wini po prawomocnym wyroku Sądu? Coś mi się wydaje, że wyglada to na uniewinnienie.
~dred 2014-12-16 22:15:47 z adresu IP: (188.191.xxx.xxx)
Dziwne faceta zatłukli na śmierć i mają zarzut pobicia ze skutkiem śmiertelnym, koleś który uderzył rowerzystę który wpadł pod autobus dostał zarzut zabójstwa nie wspominając o zarzutach dla dwóch pozostałych osób. Dziwne to prawo.
~ono 2014-12-16 21:54:57 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
jaki monitoring w wałbrzychu na białym kamieniu, proszę was-BREDNIE-jakie bilingi, co dają bilingi, że ktoś do kogoś i dzwonił i CO TO ZNACZY, że 10 dostanie, gdyby coś poważnego mieli na nich to sanki i tyle a oni zawieszeni po roku-wielkie G. mają a pan grzeczny Piotr Gruca to grzeczny-wieczne 4 promile i wiecznie pobity, co nie znaczy, że wyjaśnić trzeba
~obywatel 2014-12-16 21:44:55 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ci policjanci zabili czlowieka zatłukli go na śmierć co za tragedia 10LAT TO KPINA TYLKO DOŻYWOCIE ZA TAK OKRUTNE BESTIALSKIE ZNECANIE SIE NAD CZLOWIEKIEM KATUJĄC GO NA ŚMIERĆ
~oki 2014-12-17 16:22:04 z adresu IP: (94.251.xxx.xxx)
czytam i domniemam,że byłeś na miejscu i widziałeś jak bili. Dlaczego do tej pory się nie zgłosiłeś by być świadkiem???????????. Dla mnie sprawa jest na korzyść dla policjantów. Wyszedł gościu z posterunku i przeszedł kilometr. Czyli można przypuszczać, iż mógł zostać pobity już po wyjściu z posterunku.Niestety prokurator nie ma żadnych dowodów, że to policjanci pobili faceta.A gdyby tak wyszedł gościu z prokuratury i na przeciągu kilometra zmarł czy też by zarzucali prokuratorowi, że go otruł lub pobił????? Zapewne nie. Bo w Polsce wszystkich zatrzymanych i osadzonych biciem policjanci zmuszali do przyznania się do winy. Żałosne to jest.
~obcy 2014-12-16 21:41:25 z adresu IP: (193.59.xxx.xxx)
stado baranów pisze tu na temat tych policjantów, co wy k...a wiecie o tej robocie. pewnie większość to kryminaliści złodzieje i reszta med anty policyjnych pasożytów żyjących z mopr. kilometr szedł i nie zadzwonił na pogotowie a jak zmarł to ukarać policjantów a komenda da odszkodowanie. k...wa co za kraj.powodzenia policjanci.
~Halci 2023-04-18 21:42:32 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Oczywiscie, ze ukarac. Co Ty sobie myslisz ludzki odpadzie? Ze jak zalozy sie mundur to sie jest nietykalnym? 100 tys niemyslacych na 40 mln obywateli. Twoim ip powinno sie zainteresowac bsw co tam robisz po godzinach, pasozycie
~chwdp 2014-12-18 01:05:45 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Weż koło i jebnij się porządnie w czoło
~krp50 2014-12-16 21:04:46 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Jestem policjantem i wstyd mi za takich skurw..........policjantów
~Gatti 2023-02-23 12:48:15 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Wstydz sie, ze zresz z cudzej michy tasiemcu
~jurny50 2014-12-16 20:59:58 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
No tak zciukaja obywatela grozi im 10 lat. Broń się w domu grozi ci dożywocie. Taka polska właśnie. Plac podatki i płacz nie dziwie się ze wszyscy z tad wyjeżdżają. Pozdrowienia dla choloty z Sejmu senatu zusu urzędu skarbowego i innych chorych instytucji.
~xyz 2014-12-16 20:52:26 z adresu IP: (62.21.xxx.xxx)
To nie pierwszy raz, gdy Policja u " Siebie" zgrywa cwaniaka...... Eh....
~koleś GIT 2014-12-16 20:16:15 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Kula do nogi i kamieniołom, a każdego dnia wpier.....ol pałą po nerach!
~Jan 2014-12-16 20:13:52 z adresu IP: (192.197.xxx.xxx)
Jedyne wyjscie z tej sytuacji to monitoring. W L.A. ja policjanci zaczeli nosic kamery na mundurach skargi na niewlasciwe zachowanie sie policjantow spadly o 80%
~LUBLIN 2014-12-16 19:26:47 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
"nawet 10 lat"? co to ku**a jakies jaja są, polska policja w wiekszosci to zwykli bandyci.. powinni dostać po 25 lat min. i wyłączenie ze środowiska. Zachowali sie jak zwierzęta, Bóg wie ile jeszcze rzeczy odjebaali podczas tylu lat nieudolnej służby dla tego kraju.
~hwdp 2014-12-16 19:26:01 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Zachowuja sie jak mafia nietykalne scierwa napakowane gnomy bez muzgu,kondycja wygrywa z inteligencja i jest policjantem'piotrek nie zyje inic komu do tego jaki byl,napewno nie zasluzyl na smierc.bo dwa pajace sie przed soba popisywali na piatce.wstyd mi za bezprawie w prawie za nasze pieniadze
~malutki 2014-12-19 05:21:13 z adresu IP: (91.233.xxx.xxx)
burak jesteś, typowy kmiotek. Jak twierdzisz,że nie to napisz ile tych pieniędzy dajesz na Policję i inne rzeczy.
~zibi 2014-12-17 19:23:26 z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
Co do jednego masz rację, twój kolega i tak umarłby z przepicia. Niestety przypadkowo umarł po wyjściu z komisariatu, szkoda. Mógł przekręcic się gdzieś na melinie i nie byłoby sprawy. Teraz jego koledzy tzn. menele i rodzina zechca wytargać odszkodowanie, nie życzę powodzenia.
~xyz 2014-12-16 21:19:43 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
U ciebie ani kondycji, ani inteligencji "muzgu".
~cikk 2014-12-16 20:59:58 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
ciąg pał...ę
~seba 2014-12-16 17:40:06 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
a może ci pseudo policjanci to byli szkoleni przez emerytowanych czekistów?
~basti 2014-12-16 17:37:31 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
skurw.... ,mam nadzieję że tym razem temida nie okaże się ślepa.Oby trafili tam gdzie ich miejsce i to na długie lata,tam na pewno nauczą się pokory
~KULA 2014-12-16 17:30:03 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
NIech zdychają w pudle zwierzęta !!!!!!!
~Kula w łeb 2014-12-16 18:05:49 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Sam zdychaj jebanny szmaciarzu
~Polak 2014-12-16 17:28:44 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Poza tym to jest dziwne zmarł kilometr od komisariatu, po kilku godzinach. To był tak pobity i sam nie próbował się ratować ? po drodze są sklepy ruchliwa ulica. Niby tak ciężko pobity a kilometr dał radę iść i wytrzymał kilka godzin.
~Polak 2014-12-16 17:22:56 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Ja tam z policją nie mam problemów, bo jestem porządnym obywatelem.
~Polak 2014-12-16 18:37:06 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
do @Stasek Oczywiście że jestem porządnym obywatelem, bo nie ćpam, nie chlam, nie kradnę, nie wszczynam awantur ani bójek i nigdy policja mnie nie zatrzymała. No może dwa razy mnie spisywali. Po prostu normalnych obywateli policja nie łapie.
~stasek 2014-12-16 17:32:48 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
nie jestes porzadnym obywatelem skoro z nimi nie miales problemu.p.s napisz jak bedziesz porzadnym obywatelem o ile bedziesz
~pr0lame 2014-12-16 17:18:18 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
W nocy z soboty na niedzielę został wezwany patrol w związku z zakłocaniem ciszy nocnej do mojego kolegi (Bydgoszcz). Dwóch policjantów weszło do domu, pobili go i wzięli na dołek-niestety był sam w domu, ponieważ wszyscy goście już wyszli. Wyszedł dopiero w niedzielę o 20:00. Rozwalony łuk brwiowy, całe ciało w siniakach. Ładnie się dzieje ;)
~Al35 2014-12-17 10:10:30 z adresu IP: (89.79.xxx.xxx)
Mógł się nie rzucać to by nie dostał.
~:). sii 2014-12-16 22:29:26 z adresu IP: (188.123.xxx.xxx)
Bo byl glupi ten twoj kolezka psiarni sie nie otwiera drzwi proste synu !
~Dzony 2014-12-16 21:23:05 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Tak za darmo został poturbowany czy w czasie interwencji rzucił się na policjantów?
~Rambo 2014-12-16 15:24:38 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Policja Pany !!!
~ADAM 2014-12-16 14:46:44 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ciekawe dlaczego Prokuratura jako środka zapobiegawczego nie zastosowała aresztu,przecież zwykle z taką łatwością to czyni wobec innych przestępców, nawet niekoniecznie podejrzanych o działanie przeciwko zdrowiu lub życiu.
~gizmo 2014-12-16 19:00:46 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ponieważ to nie prokuratura stosuje areszt tylko sąd, prokurator może jedynie wnioskować o środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania. Znajomość prawa nie szkodzi i zapobiega bezsensownym wpisą.
~Limciu 2014-12-16 14:24:24 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
Powinni jeszcze ukarać komendanta miejskiego Policji za brak monitoringu w komendzie i komisariatach. Byłby monitoring - to żadnemu palantowi nawet nie przyszłoby do głowy bić podejrzanych. Stworzono im warunki do popełniania przestępstw i za to odpowiedzialni są przełożeni.
~Blee 2014-12-16 14:11:44 z adresu IP: (94.175.xxx.xxx)
Dodam jeszcze ze Psy idą na łatwiznę i zanim zajmować sie ważniejszymi sprawami to ganiania za dziećmi ze sie bawią na boiskach szkolnych pozagodInami lekcji albo drobnymi pijaczkami którzy piją gdzieś sobie na uboczu pozgarniajcie wszystkich pijaków z ulic !!!!! Ja nie wiem jest lato nie mozna isc sie do parku czy gdzieś napić !??!?!! Mam siedzieć w domu jak niewolnik bo jakimś starym pruchnom przeszkadza nawet mucha
~lolo 2014-12-17 08:51:33 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Trzeba umieć się napić w miejscu publicznym. My Polacy nie potrafimy stąd ten żałosny zakaz picia alkoholu.
~Bleeeee 2014-12-16 14:08:50 z adresu IP: (94.175.xxx.xxx)
Co to za bzdury pobić psa sorry policjanta to afera na cała Polskę ze skutkiem śmiertelny no to juz każdy kanał bedzie o tym Chrzanil co chwila , ja osobiście znałam tego chłopaka i nie sadze zeby sie awanturował To był świetny chłopak a ze pił to jego sprawa i za jego a nie za wasze żaden pies nie ma prawa potem bić go na komisariacie , fakt tez ze gdyby nie policja to byśmy z domów nie wychodzili tylko ze policja w Pl to wróg a za granica przyjaciel postronny aby pomagać zabili człowieka i musza ponieść tego konsekwencje nie broniąc tu nikogo !!!!
~Lipa 2014-12-16 13:50:31 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
nie złapia nigdy przestepcow ale wymjsza zeznania albo trafgia frajerow ktorzy ppmiowia banda debili bhez jaj
~foa 2014-12-16 11:53:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
95% z tych, co dostali od policji, to im się nalezalo!
~klosz 2014-12-16 12:53:30 z adresu IP: (89.79.xxx.xxx)
Czyli jedna na dwadzieścia osób dostaje wpierdziel niesłusznie
~antypo 2014-12-16 11:48:01 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
To norma.Mentalnosc milicjanta a umysl imbecyla to typowy policjant
~do foa 2014-12-16 13:55:08 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
mysle ze tobie by sie nalezalo. POlicja moze uzyc sily w obronie wlasnej ale nie moze od tak sobie kogos pobic i to ze skutkiem smiertelnym .!!! Komuna PRL
~gość portalu 2014-12-16 11:09:20 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Oto wypowiedź mieszkańca Wałbrzycha, znaleziona na jednym z większych portali: "Ludzie! Czy wy wiecie o czym piszecie?Nie znacie faktów!Ja mieszkam na Białym Kamieniu i wiem ,że zatrzymanym był zwykły dzielnicowy bandziorek,notowany za roboje i przestępstwa. Na komisariat raczej nie trafiają porządni ludzie. Ten wcześniej pił i pobił się z takim samym oprychem jak on, a że się awanturował na ulicy i był agresywny to go zwineli!Nie narzekajcie póżniej ,że bandziorów wypuszczają albo się boją ruszyć palcem bo zaraz afera!Tak ,tak, brońcie żuli,niech policja siedzi cicho bo się jej oberwie..." Może niektórzy popatrzą na to trochę inaczej. Policjantem nie jestem, ale żyję w tym kraju i często widzę co się dzieje na ulicach.
~Janusz bartkiewicz 2014-12-17 11:18:22 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Gościu portalu - sugerujesz dwie rzeczy. Po pierwsze, że jeżeli ktoś złamie prawo, to policjanci mają prawo tak go zlać, że umrze. Po drugie, ze prokuratura okręgowa nie wie co czyni i stawia zarzuty na podstawie opowieści jakiejś sierotki Marysi. Otóż mylisz się bardzo. Policjant nie ma prawo nikogo bić (za wyjątkiem czynnego lub biernego oporu stawianego funkcjonariuszowi wykonującemu czynności służbowe), a już zwłaszcza znęcać się nad człowiekiem. A prokuratura postawiła zarzuty po prawie rok trwającym śledztwie, czyli zebrała twarde dowody wskazujące na winę policjantów.
~Dzony 2014-12-16 21:32:03 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
W sumie dziwne.. jakby był zatrzymany to mógł żądać badania lekarskiego, jeśli trafił na izbę to też lekarz go bada przed przyjęciem wiec dziwne ,że tak się skończyło :) poza tym za darmo nikt nie ma do czynienia z policją a większość co tu się wypowiada z góry negatywnie pewnie częściej widzi policję w domu niż przeciętny obywatel :D:D
~bolo 2014-12-16 17:16:45 z adresu IP: (91.152.xxx.xxx)
To ze byl pijakiem nie znaczy ze zasługiwal na kare smierci. Żyjemy w cywilizowanym świecie i od karania są sądy.Jesli chciałbys wybic wszystkich pijakow musialbys wymordowac 80% Polski razem z rzadem.
~ziutosław 2014-12-16 11:30:00 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Sąd jest od wymierzania kary a nie jakiś zwykły śmieć z komisariatu!
~ktos48626 2014-12-16 11:08:12 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
10 lat za pobicie ze skutkiem smiertelnym, a pobicie policjanta na sluzbie to juz wiekszy wyrok dla szarego czlowieka z ulicy ;x
~abc123! 2014-12-16 10:51:51 z adresu IP: (217.115.xxx.xxx)
nie dziwmy się nienawiści do policji! mamy tradycje...
~pzn 2014-12-16 10:43:50 z adresu IP: (91.213.xxx.xxx)
oby poszli w puche, tam im wymierzą sprawiedliwość, oby.
~normalny 2014-12-16 10:32:22 z adresu IP: (193.34.xxx.xxx)
zamontować monitoring, a jeśli komuś "przypadkiem" zaginą nagrania gdy ktoś zostanie pobity na komisariacie(!) to całą załogę zwolnić dyscyplinarnie, a potem postawić przed sądem i traktować jak kryminalistów. Może się w końcu nauczą traktować ludzi z szacunkiem!
~gosc 2014-12-16 10:00:21 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
To nie pierwsza ich taka akcja, jestem wlasciwie w ogromnym szoku, ze ktos jest tym w ogole zdziwiony. Nie od dzisiaj wiadomo, ze na tym komisariacie pracuja zwykle zwierzeta i bydlaki, bez zadnego intelektualnego polotu i checi do rozmowy. To nie pierwsza ich taka akcja, znam ludzi, ktorzy wielokrotnie skladali zazalenia do prokuratury i nigdy nikt sie tym nie zainteresowal. Do teraz :) Polecam sie przyjrzec temu miejscu, tam wiele "dziwnych" rzeczy sie dzieje - od narkotykow do pobic. Nie zartuje!
~User 2014-12-16 09:55:00 z adresu IP: (78.156.xxx.xxx)
I tak nikt ich nie ukarze, nawet się nie łudźcie :D
~alladin 2014-12-16 07:49:46 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Pani aspirant czy wezmie pani odpiwiedzialnosc moralna za ten bestialski mord? ?? Jak dlugo bedzie pani chronic zbrodniarzy? Do ilu jeszcze takich sytuacji musi dojsc zeby ktos zrozumial ze Policja na swoim podworku robi co jej sie podoba? Sam jestem ofiara pobicia na komisariacie bez powodu. Znam ta patologie. To sie dzieje w kraju demokratycznym.
~cxv 2014-12-16 07:48:37 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
10 lat? 10 lat to kara dla szarego człowieka z ulicy, oni za samo to, że pobili go w mundurach i na komisariacie powinni dostać drugie tyle.
~wielb40 2015-02-25 07:10:26 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
J...ć niebieskie kur.y////
~xx81 2014-12-16 23:18:54 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Zamiast narzekać na wysokość kary i sformułowany zarzut, warto zastanowić się nad zmianą prawa, gdy będą wybory. Na wstępie odrzucamy partie, które coś obiecały i nie zrealizowały obietnic, a z pozostałych wybieramy te, które postulują zmianę prawa na takie, jakiego byśmy oczekiwali.