Wałbrzych: Będzie nowy dworzec kolejowy

Michał Wyszowski | Utworzono: 2015-04-04 18:31 | Zmodyfikowano: 2015-04-04 18:31
Wałbrzych: Będzie nowy dworzec kolejowy - wizualizacje: PKP Linie Kolejowe
wizualizacje: PKP Linie Kolejowe

Na działce przy ulicy Lubelskiej staną nie tylko pociągi, ale również autobusy. Cała inwestycja wyceniana jest na blisko 20 milionów złotych. Po stronie kolei jest budowa przystanku Wałbrzych Centrum, po stronie gminy - przygotowanie infrastruktury drogowej. Prezydent Roman Szełemej podkreśla, że prace są bardzo intensywne.

infografika: Wałbrzych Moje Miasto

W maju inwestor ma uzyskać pozwolenie na budowę. Projekt jest nietypowy, bo wspólnie z koleją i gminą, uczestniczy w nim także prywatny właściciel terenu. Przy dworcu ma postawić niewielki obiekt
handlowy. Jak będzie wyglądał przystanek Wałbrzych Centrum? - Mówimy m.in. o dwóch peronach - zdradza Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK:

Po Szczawienku, Głównym i Miasto, Centrum (nazywany też Wałbrzych Śródmieście) będzie czwartym pasażerskim dworcem w mieście. Dla mieszkańców ważny jest z dwóch powodów. Po pierwsze, rzeczywiście będzie w centrum Wałbrzycha - tuż obok Placu Grunwaldzkiego. Po drugie, znajdzie się tam również miejsce dla autobusów. Wałbrzych jest obecnie jedynym miastem powyżej stu tysięcy mieszkańców, w którym nie ma dworca autobusowego. Dalekobieżne kursy zatrzymują się w różnych miejscach, a zdezorientowani pasażerowie biegają z walizkami po mieście.

Inwestycja budzi jednak również kontrowersje. Przede wszystkim dlatego, że będzie zlokalizowana niecałe dwa kilometry od dworca Wałbrzych Miasto. A on kilka lat temu został całkowicie wyremontowany za prawie 10 mln złotych. W ubiegłym roku za kolejnych kilka milionów wyremontowano perony na tej stacji.

Mirosław Siemieniec dla prw.pl
Prace projektowe dotyczące nowego obiektu - zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście – trwają. Przystanek ten byłby położony w odległości niespełna 2 km od stacji Wałbrzych Miasto, w kierunku stacji Wałbrzych Fabryczny, pomiędzy skrzyżowaniem linii z ul. Lubelską, a wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Piotra Wysockiego. Wstępna koncepcja przewiduje budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości ok. 300 m (każdy), szer. 3,5 m i wysokości 76 cm. Oba perony byłby połączone przejściem podziemnym i wyposażone m.in. w wiaty, odwodnienie, oświetlenie, system dynamicznej informacji podróżnych oraz w windy. Inicjatorem tego projektu są władze samorządowe Wałbrzycha. Przystanek miałby wchodzić w skład nowego zintegrowanego centrum komunikacyjnego tego miasta. PKP PLK zobowiązała się do opracowania projektu (jego części kolejowej).


Komentarze (59)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2017-04-03 10:58:42 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~borys2015-04-14 01:47:36 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Fredziu, znowu ci odbija szajba? Cały Wałbrzych się z ciebie śmieje, błaźnie. Twoja mamusia musiała być jakąś szajbniętą zdzirą, skoro urodziła takiego debila, który teraz onanizuje się na portalach. Idź szczylu kopać węgiel w biedaszybach i nawet nie podchodź do internetu, bo w końcu ktoś cię namierzy i dostaniesz w papę. I po co ci to szczeniaku?
~Alina2015-04-18 00:57:58 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
@ fred: A kto cię bił w dzieciństwie? Tatuś? Nie miał swojego konia? To stąd twój nick? Swoją traumę to lecz u psychiatry dzieciaku i nie zaśmiecaj forów.
~fred2015-04-15 16:54:27 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Borysku, jeśli w biciu jesteś tak dobry jak w biciu konia, to mam prawo się bać. Po prostu w biciu jesteś mistrzem :)
~fred2015-04-12 20:24:36 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Buraki z Dworcowej się burzą - buahahaha - co za siedlisko trolli i bezmózgów. Zaorać Dworcową, budynki rozebrać, a z cegieł wybudować mur i otoczyć nim getto i slumsy na Matyldzie. MOPS macie na miejscu, wieśniaki, to na miasto nie musicie wychodzić buahahahaha
~edek2015-04-11 05:00:23 z adresu IP: (88.76.xxx.xxx)
nie o dworzec chodzi a o działkę dzięki której powtanie kolejny wałek w mieście tak jak było z obwodnicą,wówczas odpowiedzialni za odbiory staneli przed Sądem a dzisiaj się śmieką bo kasa przeszła pomyślnie,być może Pan Rinski pozbiera stare wiaty i postawi na Ludowej ale nic dobrego to nie wróży,skoro Pan Szpór ma na dzielnicy dworzec i nie potrafi nic w koło niego zrobić to ten sam los będzie tam,poco komuś tyle dworców ww= mieście z którego wszyscy uciekają
~Jacek z Piaskowej2015-04-11 01:51:37 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Kolejny przekręt w Wałbrzychu. Wyremontować Fabryczny, a nie że stacja co kilometr.
~WuBe2015-04-11 01:44:24 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
O, fred się odezwał, etatowy troll, niedorozwinięty dzieciak. Sam marszczysz freda przed kompem w przerwie pomiędzy trollowaniem - stąd nick. Zaorać to ktoś powinien twoją starą - może w końcu dorobi się normalnych dzieciaków, a nie palanta z probówki.
~fred2015-04-10 09:46:12 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Mieszkaniec Dworcowej to stary onan. On nawet zminusował mój post na temat wybudowania poczekalni dla pasażerów. To menda, której przeszkadza to, że na dworcu będzie poczekalnia. Siedzi taki pajac przed klawiaturą i trzepie kapucyna. Fabryczny zaorać, Dworcową wyburzyć, a trolla wysiedlić na Osiedleńców. Tam jego miejsce.
~kruk2015-04-08 04:53:31 z adresu IP: (88.76.xxx.xxx)
Dla kog dworzec,kto na tym zyska i kto co dostał dowiemy się jak jeden z układu zostanie oszukany i zacznie sypać kolesi,było tak i jest w tym mieście,większość prywatnych busów była własnością radnych,zastępców prezydenta itd,tam gdzie w wałbrzychu można coś zarobić zawsze jest ktoś powiązany z ratuszem,dobrze mówię Panie Lubiński,Panie Szpur a może tak dworzec na placyku który Pan kupił wiele lat temu od miasta a i nie zainteresował się żaden inwestor Pana ofertą sprzedaży słynnego niegdyś rykowiska
~mieszkaniec2015-04-07 14:54:00 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Taniej by wyszło wyremontować Fabryczny niż budować całkowicie nowy dworzec. Te 5 minut drogi nikogo nie zbawi. Przez lata nic tam nie stawało to i ludzie odzwyczaili się od wsiadania do pociągów. Koleje Dolnośląskie potrafią tylko zawieszać (tak jak niedawno zawiesili pociągi do Lwówka Śląskiego) a pomyślunku nie mają za grosz. Najłatwiej zamknąć dworzec w centrum miasta i przerzucić na samorząd koszty budowy nowego.
~miki2015-04-11 01:47:09 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ty zasrańcu "fred" vel "zadowolony" - bydło to masz w rodzinie. Spłodziła się krowa i teraz beczysz na forach pod różnymi nickami. Takich jak ty można tylko prać po mordzie, bo do niczego lepszego się nie nadajesz.
~fred2015-04-10 09:33:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ta tępa kreatura z Dworcowej to największy wałbrzyski troll. Jak ci, trollu, nie pasuje, że osobówki nie zatrzymują się na zadupiu, to zawsze możesz skorzystać z usług PKP Cargo i przejechać się wagonem dla bydła. Towarowe na Fabrycznym stają.
~Antoni2015-04-09 01:42:14 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Do "zadowolony": Przestań już ujadać trutniu. Najwięcej jest tu twoich postów pisanych pod różnymi nickami. Klepiesz bezmyślnie te swoje durnowate elaboraty, a nie masz za grosz pojęcia o temacie na który zabierasz głos. Potrafisz tylko obrażać innych, głąbie. Starsza babcia ma więcej krzepy niż ty. Pewnie jesteś taka rozmamłana lala, której zwiotczały mięśnie od tego siedzenia non stop od rana do nocy przed kompem i trollowania na forach. Wyjdź czasem na dwór to może poprawi ci się humorek. Jakbyś przeszedł się kawałek na stację po świeżym powietrzu to może i by ci oleju w głowie przybyło. Przestań więc bełkotać nędzna kreaturo, bo wszyscy się tylko śmieją z twojego bełkotu.
~zadowolony2015-04-08 21:01:30 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
@big Z tego co widzę, to Twoich postów pod różnymi nickami jest zdecydowanie więcej. Ehhh... Wyjdzie taki cwaniaczek do internetów to mocny się robi i od razu wyzywa. Co za ludzie. Wałbrzych jako miasto serio schodzi na psy przez takich pacanów jak Ty. Nic tylko płakać, bo to się nie podoba, tamto się nie podoba, tylko narzekać i narzekać. W dupach się poprzewracało czy jak? Zrób wycenę jeżeli jesteś taki mądry i zobacz co wyjdzie taniej. Jeżeli krytykujesz to wyciągnij argumenty, a nie, że ludziom się nie chce chodzić. Niestety, ale osób z szeroko rozumianym inwalidztwem jest sporo i niektórzy nie mogą sobie pozwolić na chodzenie, ale oczywiście lepiej pomyśleć tylko o sobie i innych mieć w dupie, byleby zhejtować. Nie ważne, że osoba starsza z tobołami, osoba na wózku, czy osoba, tak jak ja, z problemami płuc, będzie tyrać na grunwaldzki (w porównaniu z wrockiem tam masz przystanki zaraz przy dworcu). I co niby z tej budki na fabrycznym się zrobi? Chyba co najwyżej dodatkowy kibel. Żeby tam cokolwiek konkretnego zrobić to i tak trzeba by było burzyć, stawiać nowe torowiska, zagospodarować teren na pomieszczenia usługowo-handlowe i zabierać ludziom dobytek przy ulicy dworcowej, o wyrównywaniu gruntu, budowaniu odpowiedniego dojazdu, karczowaniu czy sprawdzaniu też samego gruntu (co było najprawdopodobniej robione na lubelskiej) już nie wspomnę. Ale oczywiście lepiej odpierdzielić manianę i zrobić z dupy peronik jak na ostatniej wsi gdzie nic nie ma. Wałbrzych jest miastem i musi mieć porządny dworzec a nie jakieś gówno które niczego nie wniesie do miasta. Chcesz, żeby się miasto rozwijało? To najlepiej zamknij papę i idź hejtować wszystko gdzieś indziej.
~big2015-04-08 18:15:02 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
@zadowolony: A ja widzę że to ty jednak psioczysz. Pełno tu twoich postów. Biedactwo, nie przejdzie na piechotę 500 metrów, musi mieć autobus pod same drzwi. Z dworca we Wrocławiu do centrum miasta idzie się przynajmniej 20 minut. A co z Fabrycznym? Zaorać? Tak się właśnie niszczy majątek narodowy: mamy stację blisko centrum to zamiast ją wyremontować buduje się inną za grube miliony, a ta pójdzie pewnie do rozbiórki na cegły. Jesteś nie tylko inwalidą umysłowym, ale kompletnym tumanem.
~zadowolony2015-04-08 02:47:57 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
@Zenobiusz jedynym który psioczy to jesteś Ty, bo Ci się nie podoba lokalizacja. I zgadza się, jestem inwalidą. Wrodzone problemy z płucami. Niestety ale za bardzo nie mogę się tak o przejść, więc uważaj co piszesz i jak piszesz. Inwalidą umysłowym to można nazwać Ciebie i przestań się zachowywać jak pępek świata bo nim nie jesteś. Pomyśl trochę (wiem, że to dla Ciebie trudne, ale postaraj się), wybudowanie nowych przystanków, zlikwidowanie starego dworca i zrobienie nowego z zapleczem, przerobienie niektórych linii tak aby z dworca był dojazd praktycznie wszędzie, remont dojazdu, samych trakcji też. Sumując - nie wychodzi to ani taniej, ani lepiej. Tak czy siak masz tam praktycznie do zrobienia wszystko od zera, plus do tego znowu trzeba znaleźć inwestora na pomieszczenia usługowo-handlowe, ponadto masz dużo dalej, gdzie osoby starsze, bądź z niepełnosprawnością mogą mieć problemy. Aha i twierdzisz, że główny we Wrocławiu jest na wypizdowie jak fabryczny? Czy my rozmawiamy o tym samym dworcu? Główny we Wrocławiu znajduje się praktycznie w środku miasta. Przechodzisz przez ulicę i masz multum przystanków, plus do tego bardzo blisko galerię, a w samym dworcu też są pomieszczenia usługowo-handlowe. Co ty mi tutaj porównujesz?
~Zenobiusz2015-04-08 00:19:00 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
@ zadowolony: Nie przesadzaj, 10 minut spacerkiem dojdziesz z Fabrycznego do Grunwaldzkiego. Niejedno miasto ma dalej dworzec od centrum (np. Wrocław). Jeszcze bliżej prowadzi ruchliwa droga, gdzie można wybudować przystanki autobusowe. Jak zwykle musiał odezwać się maruda, który chciałby mieć stację przy samym ratuszu. Zadupie to jest myślenie jakie ty prezentujesz, że nawet pięciu kroków nie przejdziesz samodzielnie. Po prostu inwalida (w tym umysłowy).
~zadowolony2015-04-07 22:28:01 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
tak jasne, a potem idź z tobołami z dworca fabrycznego na grunwaldzki żeby do autobusu wsiąść. Gdzie jest fabryczny, a gdzie Lubelska? Chyba spora różnica. W każdym szanującym się mieście jest dworzec centralnie w mieście a nie na zadupiu, bo tam jest niestety fabryczny. Wszędzie daleko i w ogóle. Tylko Wałbrzych ma dworce na zadupiach (z dworca miasto też w sumie wszędzie daleko).
~Zadowolony2015-04-07 13:39:13 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
oczywiście cebulactwu się nie podoba. Wszystko co nowe to złe, nie ważne, że taką inwestycję trzeba przeprowadzić bo i tak jest źle. Między innymi przez takich cebulaków w tym mieście nie chce się mieszkać. Gdziekolwiek się nie wyjdzie to wiecznie komuś coś się nie podoba. Nowy dworzec be, bo kolejna galeria, bo przecież wyremontowali Miasto, bo Fabryczny zlikwidowali, bo muszą napchać kieszenie, bo to bo tamto. Paranoja normalnie. Przy każdym szanującym się dworcu powinny być udostępnione pomieszczenia usługowe, co by podróżni mogli w spokoju coś zjeść chociażby, gdy czekają na transport, a nie, że czekają na mrozie, z co najwyżej termosem zalanym herbatą zrobioną na innym dworcu. Dworzec Miasto musieli wyremontować, z tego względu, że jest to zabytek. Tam nie ma miejsca na mini galerię, czy centrum przesiadkowe. Fabryczny też jest do bani, tam nic nie ma, wszędzie daleko. Przecież na placu grunwaldzkim mamy przystanki dzięki którym dojedziemy wszędzie, a nie przy fabrycznym który znajduje się w zasadzie na peryferiach Wałbrzycha. No ale zawsze znajdą się ludzie w tym mieście którym coś się nie podoba. Tak samo było z rondem przy wjeździe do Wałbrzycha. Nikomu sie inwestycja nie podobała, bo po co, a dlaczego. Kij w to, że większość miast ma takie ronda, co by ludzie nie wjeżdżali na pałę setką do miasta, a zawsze jak tamtędy jechałem przed remontem to takie bezmózgi jeździły. Póki Wam, cebulakom z Wałbrzycha wiecznie będzie się coś nie podobało, to miasto dalej będzie stało w miejscu. Nic tylko się stąd wyprowadzić i nie mieć do czynienia z tym cebulactwem. Pozdrawiam normalnych mieszkańców Wałbrzycha.
~P.W2015-04-09 15:07:04 z adresu IP: (31.2.xxx.xxx)
Popieram, niestety mieszkanką Wałbrzycha już nie jestem, jednak niektóre powyższe komentarze świadczą o typowej polskiej mentalności - lepiej wszystko krytykować i narzekać, niż cieszyć się z tego co jest. Miasto się naprawdę rozwija, z czego trzeba się cieszyć, ale widocznie niektórzy zatrzymali się w czasie. A odnośnie "lewych" korzyści z tej inwestycji, bądź jakiejkolwiek innej dla Panów Urzędników się prawdy i tak nie dowiemy, niestety tak jest w większości polskich miast i gmin.
~obserwator2015-04-07 12:27:03 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
zamknąć fabryczny i wszycho.
~trala2015-05-18 16:20:26 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
nie tylko kolejarze ale i jak tam wsiadać czy wysiadać jak rozkład jazdy jest taki że pociągi się nie zatrzymują ... do tego wszystkiego zamiast pomyśleć jak by tu ludziom ułatwić dojazdy do pracy to żadnego skomunikowania nie ma więcej nasze okolice są piękne z pociągu widać śliczne krajobrazy tylko że stacje zamknięte i linie zlikwidowane przecież do Szczawna Zdroju też był szlak i co był bo już nie ma a ja lubię to miasto tylko niech ktoś w końcu o nie zadba zamiast o swoje kieszenie
~śmierdziel ze Śródmieścia2015-04-11 01:49:31 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Uważaj żeby ktoś ciebie nie zaorał, cwelu. Wal freda przed kompem zamiast trollować, trutniu jeden.
~burak z Dworcowej2015-04-10 09:41:38 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tak jest ! Zaorać i posadzić ziemniaki. Na Fabrycznym wysiada tylko plebs i swołocz. No i kolejarze, ale ci akurat muszą.
~jonik swiebodzice2015-04-07 00:37:23 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
kolejna inwestycja po aqua i starej kopalni ktora ma napchac kieszenie walbrzyskich przestepcow (z wyrokami i biletami do puchy) ktorzy pozakladali firmy budowlane i ulokowali za kase radnych a teraz kosza siano a kres tego juz momencik !
~zdziwiony2015-04-07 08:32:58 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
~sam ON2015-04-06 11:50:53 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
jakby nie było nas STAC :))
~lol2015-04-06 10:23:28 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Dworzec kolejowy budzi kontrowersje ale wydawane miliony na infrastrukturę dla blachosmrodziarzy już nie, typowe
~Jan2015-04-06 09:38:13 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ten dworzec miał stanąć 10 lat temu. Miał się nazywać Wałbrzych Centrum i był przeznaczony dla tłumów turystów przybywających do Kopalni - obiektu typu Disneyland.
~gość2015-04-05 21:16:10 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
prywaciarz kupił od gminy teren, galerii nie wystawił więc wtopa. Teraz łaskawy Pan Prezydent ratuje prywaciarza i na jego terenie buduje przystanek. Ciekawe dlaczego jest taki dobry. Czy jest bezinteresowny?
~fred2015-04-05 20:15:48 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Podejrzewam, że część nieplanowana to będzie poczekalnia. Nie wiem, czy wspólna autobusowo-kolejowa, czy osobno, ale poczekalnia powinna być. Niech projektanci o tym nie zapominają.
~edwin2015-04-05 20:11:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Już widze te piękne przejścia podziemne siedlisko patologi z białego kamienia pomalowane w wyrazy na k na h i na p :)
~wałbrzyszanka2015-04-05 20:09:14 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Część nie planowana na planoe. Przecież to się wyklucza logicznie. Jak można zawrzeć na planie coś niezaplanowanego? Niby nieplanowane a wychodzi ze planowane. Poza tym jeśli chodzi o architekturę tego.... Żenada. Mogliby zrobić cos podobnego do dworca glownego we Wrocławiu. Deszcze sniegi wszystko bedzie szło na pasazerow...
~Wałbrzyszanin2015-04-06 03:44:57 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Byle by tylko nie był taki zaszczany jak we Wrocławiu, bo miejscowa hołota już obsrała i obszczała moczem świeżo wyremontowany przez Warszawę dworzec. Jak widać, plebs zza Buga najlepiej czuje się w chlewie.
~opserwator2015-04-05 16:11:42 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
złodzieje kliki i naciągacze i kłamcy
~pasażer2015-04-05 14:57:51 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
W centrum miasta obecnie jest dworzec Fabryczny (niecały kilometr drogi do centrum). Zawsze tam wysiadałem jak jechałem do Wałbrzycha. A tymczasem od kiedy Koleje Dolnosląskie przejęły obsługę pociągów do Wałbrzycha i Jeleniej Góry, zlikwidowano tam postoje prawie wszystkich pociągów. Brawa dla KD! Oni wiedzą jak zniechęcić pasażerów. Pociągi nie zatrzymują się na stacji położonej najbliżej centrum ponad 100-tysięcznego miasta - tylko w KD to możliwe.
~zig2015-04-07 14:57:36 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Do freda: Zasrańcu, nicki to ty właśnie co chwilę zmieniasz. Na szczęście wszyscy to widzą i dostajesz same minusy. Więc kto ma rację? Spylaj z tego portalu wieśniaku, do roboty próżniaku kop węgiel w biedaszybach.
~fred2015-04-06 20:20:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Trolu i hejterze, gacie też zmieniasz tak często jak nicki? Jesteś burakiem i co do tego nie ma żadnej wątpliwości. Przynosisz temu miastu wstyd, więc zamknij japę i już więcej się nie ośmieszaj. Durnia zrobiłeś z siebie już w pierwszym poście, teraz tylko się pogrążasz. Won z Wałbrzycha, brudasie z Dworcowej.
~edwin2015-04-06 16:44:29 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
@fred: Debilu, przestań ujadać. Nie masz racji, pogódź się z tym. Co ty za farmazony wypisujesz? Czy ty w ogóle przeczytałeś wpis do którego się odnosisz? Oczywiście doskonale wiesz gdzie mieszka. Widać gimbaza nudzi sie w święta, spadaj matole wyciskać pryszcze, może to ci wychodzi.
~fred2015-04-06 10:24:57 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Hans, ty na pewno musisz być burakiem z opozycji. Wam się po prostu obligatoryjnie nic nie podoba, może poza chlewem w którym mieszkasz. Nie lubisz zmian, a po twoim tonie i agresji wnioskuję, że jesteś mieszkańcem slumsów na dworcowej. Najpierw żądasz pozostawienia stacji pod twoim domem, teraz remontu w/w ulicy. Na 100% mieszkasz na Dworcowej więc nie wymagam od trutnia z tej okolicy, żeby cokolwiek mądrego napisał. Jesteś burakiem, uważającym slums na Matyldzie za pępek Wałbrzycha. A tu zonk. Będziesz teraz dreptał ze stacji kilometr pod górkę. Wyjdzie ci to na dobre, mózg sobie dotlenisz :)
~hans2015-04-06 03:42:43 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
@ fred: Gnój to ty masz w głowie zamiast mózgu, smrodzie. Uważaj bo się potkniesz o kamień na tych dziurach i walniesz pustą banią w krawężnik. Wiele razy szedłem tamtą drogą i jakoś dałem radę. A ty co - ofiara losy? Chyba lepiej wyremontować 300 m drogi niż budować nowy dworzec. Poza tym nowy dworzec powstanie najszybciej gdzieś może za dwa lata, a pociągi od dawna nie stają na Fabrycznym. KD jak widać wolą ścigać się z busami niż zadbać o dobro pasażera.
~fred2015-04-05 18:59:56 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Zgłupłeś? Ze Śródmieścia do centrum masz 0, bo to samo centrum. Poza tym spacer błotnistą i dziurawą ulicą Dworcową oraz wzdłuż cmentarnego ogrodzenia ci nie przeszkadzał? Widać lubisz mieszkać w smrodzie i gnoju, a wszystko co nowe ci przeszkadza.
~Górnik emeryt2015-04-05 14:34:44 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Tylko patrzeć jak będzie lotnisko?tylko dla kogo? kiedy tam pustynia gospodarcza.
~Patriota2015-04-05 11:13:49 z adresu IP: (178.181.xxx.xxx)
Centrum Przesiadkowe w Wałbrzychu - PKP , PKS , MPK w jednym miejscu ! Lokalizacja u zbiegu ulic : Wysockiego , Lubelskiej , Reja to idealne miejsce ! Centrum Miasta !
~Nana2015-04-05 11:06:12 z adresu IP: (178.181.xxx.xxx)
Centrum Przesiadkowe w Wałbrzychu - to też b. dobra wiadomość dla Szczawna Zdroju , kuracjusze i wczasowicze odczują dobrą organizację w Aglomeracji Wałbrzyskiej . (wcześniej błąkali się po mieście)
~Nana2015-04-05 10:54:13 z adresu IP: (178.181.xxx.xxx)
Brawo !!! To wspaniała wiadomość dla Wałbrzycha i Całej Aglomeracji !!! Centrum Przesiadkowe PKP - PKS - MPK w jednym miejscu !!!
~Górnika nikt nie lubi2015-04-05 08:09:24 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Piąty. Szczawienko, Miasto, Fabryczny, Główny i teraz Śródmieście. Czepiając się szczegółów można powiedzieć, że np. Szczawienko to już nie dworzec, tylko przystanek osobowy, jednak nie chodzi tu o nomenklaturę czy nazewnictwo, ale o fakt wysiadania i wsiadania pasażerów.
~aneta2016-11-25 09:14:32 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
4, bo dworce są 3: Szczawienko, Miasto i Główny, a Fabryczny jest stacją kolejową, nie dworcem.
~ula2015-04-05 07:54:05 z adresu IP: (87.248.xxx.xxx)
To prima a prilis
~wch2015-04-04 22:52:14 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Super pomysł, będzie wszystko w jednym miejscu. Będą z tego korzystali pasażerowie jak i ludzie z miasta. Mała galeria i przystanki PKS oraz dworzec PKP w tym miejscu jest bardzo potrzebne. Wałbrzych się niesamowicie rozwija, wiele inwestycji i wiele remontów i żyje się tutaj coraz lepiej.
~Skąd 2015-04-04 20:28:37 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Skąd na to kasę weźmie nasz geniusz, podobno Starostwu Wałbrzyskiemu wisi prawie 800 tyś. za PUP i nie płaci, a takich kwiatków może być więcej. Faktury nie zapłacone, w końcu go wykonawcy na taczkach wywiozą.
~skad2015-04-05 22:37:18 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Lemingu zabrany nikt mu nie kazał Powiatu rozwalac taka była umowa idioto chciał powiat to musiał kasę wziąść a teraz gówna bida pogadaj z jego urzedasami to ci wyjasnia jaki to kolos na glinianych nogach
~fred2015-04-05 08:11:38 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bucu jeden, jak może wisieć 800 tys., skoro przejął długi Starostwa w kwocie 30 milionów? Ty musisz być chyba z WWS-u?
~Sadajew2015-04-04 19:17:50 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Dróg ewakuacyjnych ci u nas dostatek ale...
~pasażerka2015-04-04 19:06:47 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
przede wszystkim należałoby zadbać o Wałbrzych Główny - ile razy tam się przesiadam, tyle razy stoję na wietrze i chłodzie - budynek zamknięty na 4 spusty...
~Paweł2015-04-05 18:51:06 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Czy nikt na prawde nie rozumie, że Dworzec Główny jest główny bo biegnie tam druga linia i można podstawić stamtąd pociąg? Miasto to tylko stacja na jednej lini.
~SwawolnyDyzio2015-04-04 22:49:43 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Właśnie dlatego trzeba go zlikwidować. Wałbrzych max 2 dworce, szczawienko (podzamcze, piaskowa) i główny przy lubelskiej. Reszta niepotrzebna!!!
~ja 2015-04-04 21:21:35 z adresu IP: (95.145.xxx.xxx)
Własnie dlatego dworzec główny powinien i będzie w centrum a nie na kncu miasta gdzie nikt prawie nie jezdzi. Najlepszy pomysł od 50 lat ! ożywi się centrum i bedzie dworzec PKS ludzie przestańcie biadolić !!!