Jest decyzja ws. budowy wschodniej obwodnicy

Elżbieta Osowicz | Utworzono: 2015-05-13 16:28 | Zmodyfikowano: 2015-05-13 16:36
Jest decyzja ws. budowy wschodniej obwodnicy - fot. Michał Nowakowski/UMWD
fot. Michał Nowakowski/UMWD

ZOBACZ TEŻ: Awantura o przebieg wschodniej obwodnicy (MAPA)

Miało być południe będzie północ - po dzisiejszym spotkaniu w sprawie budowy kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, zarząd województwa zdecydował, że najpierw powstanie trasa Łany - Długołęka, zaś dopiero potem odcinek z Żernik do Bielan. Jerzy Michalak z zarządu Dolnego Śląska podkreślał, że spór o południową część obwodnicy, a szczególnie fakt, że miałaby ona przebiegać przez miejscowość Wysoka, sprawiają, że trzeba więcej czasu, by znaleźć rozwiązanie:

Za budową odcinka Łany Długołęka przemawia też fakt, że gmina Wrocław zdeklarowała, że dopłaci 33 mln zł do jego budowy. Odcinek ten ma mieć około 8 km. Szacunkowy koszt jego budowy wyniesie ok. 160 mln zł. Jeszcze w tymn roku ma być ogłoszony przetrag. Tymczasem warianty budowy trasy z Żernik do Bielan nieustannie budzą emocje. Dobra wiadomość jest taka, że z proponowanych pięciu dziś zostały już trzy. Przedstawicielka niezadowolonych mieszkańców Wysokiej argumentowała, że droga nie musi biec przez ich osiedle:

Chodzi o to, że trasa pierwotnie planowana przez Wysoką mogłaby mieć tylko dwa pasy ruchu.

KOMUNIKAT URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO

JEST DECYZJA W SPRAWIE DALSZEJ BUDOWY WSCHODNIEJ OBWODNICY WROCŁAWIA. SAMORZĄD WROCŁAWIA DEKLARUJE WSPARCIE FINANSOWE REALIZACJI PÓŁNOCNEGO ODCINKA TRASY. TO GŁÓWNE USTALENIA DZISIEJSZEGO SPOTKANIA PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDÓW ORAZ MIESZKAŃCÓW POŁUDNIOWYCH OSIEDLI WROCŁAWIA.

Dziś w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego spotkali się z mieszkańcami południowych osiedli Wrocławia. Rozmowy dotyczyły dalszych losów budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Zarząd województwa reprezentowali marszałek Cezary Przybylski oraz Jerzy Michalak - Członek Zarządu Województwa. W rozmowach uczestniczyła również Barbara Zdrojewska, Przewodnicząca Sejmiku Województwa Dolnośląskiego oraz przedstawiciele lokalnych samorządów i Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która realizuje budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Ze względu na stopień zaawansowania prac projektowych władze województwa opowiadają się za rozpoczęciem budowy odcinka północnego, łączącego istniejący fragment trasy z Długołęką i drogą krajową nr 98. Kwestię tę akcentował podczas spotkania Jerzy Michalak Członek Zarządu Województwa: „_Rozpocznijmy budowę odcinka północnego Obwodnicy, który pod względem projektowym jest już przygotowany, a równocześnie wypracujmy - w zgodzie z mieszkańcami - przebieg części południowej obwodnicy Wrocławia" - mówił Jerzy Michalak.

Bardzo ważną deklaracją przedstawioną dziś przez przedstawicieli samorządu Wrocławia była kwestia współfinansowania inwestycji przez miasto Wrocław. „_Dzięki porozumieniu Zarządu Województwa z Gminą Wrocław mamy zagwarantowane wsparcie finansowe miasta dla naszej inwestycji. Wrocław przekaże kwotę do 33 milionów złotych na budowę wybranego przez Zarząd Województwa odcinka Obwodnicy" - powiedział Jerzy Michalak.

Projektowany odcinek między Łanami a Długołęką liczy około 8 km długości. Szacunkowy koszt jego budowy wyniesie ok. 160 mln zł. Jeszcze w tym roku rozpoczną się przygotowania do przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka. Szacunkowy czas budowy to 3 lata.

Dla odcinka południowego WOW (między Żernikami Wrocławskimi a Bielanami Wrocławskimi) prowadzone są obecnie prace projektowe, dotyczące uwarunkowań środowiskowych, które stanowić będą podstawę do rozmów na temat wyboru ostatecznego wariantu przebiegu trasy.

Kolejne spotkanie z przedstawicielami mieszkańców m. Wysoka oraz osiedli południowego Wrocławia, które dotyczyć będzie kosztów inwestycji, zaplanowano jeszcze przed wakacjami. Z kolei spotkanie dotyczące wyboru wariantu przebiegu części południowej obwodnicy odbędzie się jesienią br. po zapoznaniu się z przygotowywanym raportem środowiskowym.

***

Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest nowo projektowaną drogą wojewódzką, która poprawi dostępność komunikacyjną południowo-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej. W efekcie wpłynie nie tylko na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej i zaktywizuje gospodarczo przyległe do niej tereny ale znacząco przyczyni się do odciążenia komunikacyjnego stolicy Dolnego Śląska.

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kkw2016-11-07 09:23:13 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
mieszkancy Wysokiej mają zapisy w aktach notarialnych o tym ze mają świadomość że bedzie w ich sasiedztwie przebiegała obwodnica. teraz cicho siedza i nikt nawet o tym nie wspomina. Robia z siebie ofiary
~Kasia2015-05-14 13:38:24 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Co gorsze, te korki będą jeszcze większe. Więcej ludzi pojedzie obwodnicą i dojedzie do.... Ołtaszyna, a tu korek. Dla nas mieszkańców to oznacza autentyczny horror. Mieszkam tu 17 lat ,ale takiego dramatu komunikacyjnego nie było nawet w czasie remontu drogi.
~Stan2015-05-13 23:10:14 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Obwodnica przez Wysokę? to żart, wydano zezwolenia na zabudowę tego terenu a ludziom się teraz mydli oczy, że ten plan istniał od dawna. Owszem istniał, tylko komu budowa tej obwodnicy, na złość mieszkańcom? Tylko tak to się da wytłumaczyć, napewno w tym miejscu powinna powstać dobra droga ale nie obwodnica która nie spełni swojej roli, i nie jest to interes garstki mieszkańców osiedla Wysoka, tylko interes Wrocławian i mieszkańców okolicznych miejscowości. Ciekawe kto ma w tym interes aby poprowadzić tą obwodnicę wg planu z przed prawie 20 lat, napewno nie mieszkańcy, a tym ostatnim ma ona służyć!
~anna2015-05-21 09:53:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wkurzają mnie trochę niektóre komentarze w tym temacie. Mieszkam na Zielonym Osiedlu w Wysokiej od około 2000 roku i przez cały ten czas wiadomo było dokładnie gdzie ma powstać obwodnica. Skoro ja miałam taką wiedzę i było to zawarte w planach, trudno mi uwierzyć, że ktoś o tym nie wiedział. Pamiętam też, że ceny sprzedawanych w tym rejonie (obok planowanej obwodnicy) mieszkań były sporo tańsze od mieszkań na naszym osiedlu. Takie są fakty. Teraz mieszkańcy próbują naciągać rzeczywistość do swoich potrzeb. Myślę, że ich siłą jest to, że znalazło się kilka głośno krzyczących osób, którym to nie w smak, założyli nawet "inicjatywę Wysoka" i walczą o swoje partykularne interesy zupełnie nie licząc się z innymi. Dziwię się tylko mieszkańcom Ołtaszyna i innym zainteresowanym, że nie potrafią się przeciwstawić małej grupce zdesperowanych mieszkańców i nie założą swojej własnej inicjatywy Ołtaszyn. Szczerze mówią zachęcałabym ich do tego, bo chociaż sama jestem mieszkanką Wysokiej wkurza mnie takie podejście osób myślących tylko o sobie.
~Maciej2015-05-13 17:27:00 z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
czyli mieszkańcy Ołtaszyna i Wojszyc, okolic a także Wysokiej bedą dalej kwitnąć w kilometrowych codziennych korkach bez widoków na zmianę sytuacji.
~Stan2015-05-13 23:15:13 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Gdyby u nas najpierw budowano drogi a potem osiedla, to ten paradoks by nie powstał, to miasto brało pieniądze za wydawanie zezwoleń na budowę i zagęszczenia tego terenu, ten plan już dawno powinienen wylądować w ognisku a mieszkańcy powinni rozliczyć odpowiedzialnych za ten bałagan.