Obwodnica Kłodzka jest zagrożona?

Michał Wyszowski | Utworzono: 2016-02-08 18:46 | Zmodyfikowano: 2016-02-08 17:36
Obwodnica Kłodzka jest zagrożona? - mat. GDDKiA
mat. GDDKiA

Kilka tygodni przed wbiciem pierwszej łopaty, działacze Prawa i Sprawiedliwości chcą zmiany wariantu trasy. Pismo w tej sprawie skierowali do ministra infrastruktury. Według nich wybrana koncepcja jest droższa i niekorzystna dla środowiska. Lokalni samorządowcy odpowiedzieli dzisiaj specjalną konferencję w tej sprawie. - To blokowanie inwestycji - mówi wprost burmistrz Kłodzka, Michał Piszko z Platformy Obywatelskiej:

Pismo wystosowało Stowarzyszenie Ruch Społeczny im. Lecha Kaczyńskiego. W piśmie do ministra infrastruktury domagają się rewizji przebiegu tej trasy. Według nich wybrano wariant najdroższy oraz najmniej korzystny. Dlatego apelują o wstrzymanie prac, które miały ruszyć już za kilka tygodni. Starosta kłodzki Maciej Awiżeń komentuje krótko: jestem tym przerażony:

Zmiana wariantu trasy oznacza wstrzymanie prac o kolejne kilka lat. To czas potrzebny na stworzenie nowych projektów, wywłaszczenie działek i znalezienie wykonawcy.

W piśmie dotyczącym budowy obwodnicy miasta Kłodzka działacze piszą, że poddali analizie dwa warianty tej inwestycji: Zachodni oraz Północny. Do realizacji przyjęty został wariant pierwszy, jednak według autorów pisma to błąd. Jest on droższy nawet o 100 mln złotych oraz dłuższy. „Wobec powyższego zwracamy się z prośbą o pilne zrewidowanie celowości kontynuowania budowy obwodnicy Kłodzka w zakresie znacznie droższego i niekorzystnego dla środowiska i ludzi wariantu nr 1 - Obwodnica Zachodnia.

Celowym wydaje się pilne podjęcie działań w kierunku realizacji, w ramach zawartego już kontraktu z wykonawcą, znacznie korzystniejszego wariantu nr 2 - Obwodnica Północna” - czytamy w piśmie. - Faza projektowa wciąż trwa, to jest wciąż ten moment, kiedy można rozpatrzyć także inny pomysł. Zwłaszcza, kiedy jest tańszy i krótszy - powiedział Radiu Wrocław Jerzy Dec, radny powiatowy z ramienia PiS, również podpisany pod pismem od ministra.

- Kończymy projekty wykonawcze, jesteśmy w przededniu otrzymania pozwolenia na realizację i wejścia w teren - komentuje Ireneusz Dymek, dyrektor kontraktu obwodnicy Kłodzka. Wartość zadania to 197 milionów złotych. Przygotowania do realizacji inwestycji w tym wariancie trwają od kilku lat. - Zmiany na tym etapie oznaczają, że albo tej obwodnicy w ogóle nie będzie albo jej wykonanie przesunie się o kolejne pięć lat - mówi starosta kłodzki Maciej Awiżeń (Platforma Obywatelska).

Więcej o inwestycji: //www.radiowroclaw.pl/articles/view/45407/Zobacz-obwodnice-Klodzka-Wizualizacja-wideo.

Reklama

Komentarze (65)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Obwodnica2017-11-07 21:50:57 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Dopiero teraz wybudowano obwodnicę po tylu latach prac projektowych, wybory w 2015 roku pokazały (Zwycięstwo PIS) kto umie wydawać pieniądze i dzięki komu obwodnice powstają szybciej (nie tylko w Kłodzku) niż wcześniej a sama obwodnica Nowej Rudy budowała się bardzo długo tak jak remont dróg powiatowych w Gminie trwał sporo czasu.
~SKALNIK2016-06-19 11:12:24 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Skończcie tę i zróbcie następną. Kłodzko to centrum turystyczne Ziemi Kłodzkiej. Rozjazdy i zjazdy są jak najbardziej pożądane dla ratowania miasta z podziemiami.
~brodaty i aspołeczny2016-02-11 18:27:38 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Moi drodzy jeśli dojdzie do tego że rząd da kasę na ekspresówkę lub zwykłą drogę główną DW-DKL to najkorzystniejszy korytarz drogowy prowadzi nie przez Bardo (problem z Naturą 2000 - pamiętacie chyba Rospudę?) lecz od Ząbkowic przez w przybliżeniu Kamieniec do DK 46 koło Podzamku. Naturalną konsekwencją tego korytarza jest aktualny projekt obwodnicy rozprowadzajcy ruch w odpowiedni sposób omijający i tak już zatłoczoną dzisiejszą obwodnicę wraz z eestakadą i dwoma niebezpiecznymi skrzyżowaniami w pobliżu. W dalszej perspektywie trzeba myśleć czy za te zaoszczędzone 100mln da się rozbudować DK8 pomiędzy Boguszynem i Kłodziem Południe tak żeby mogła przejąć wzmożony ruch. Dodam że Kłodzko ma w tej chwili ograniczoną przepustowość na Nysie i dodatkowy most jest potrzebny. Dla Pani Śliwińskiej dziwne jest 1,7 km estakady ale żyjemy w górach, warunków geologicznych nie przeskoczymy ale ta droga zdejmie część ruchu z dzisiejszej obwodnicy która nie zdaje już egzaminu. Patrzmy z trochę szerszej perspektywy, ta droga to nie tylko droga dla Kłodczan ale dla szerszej masy ludzi poruszających w obrębie województwa, kraju i europy.
~krool2016-02-10 21:16:20 z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
Zagłosowaliście na PiSowskich obłąkańców to teraz macie. Co to za Ruch Społeczny imienia Kaczyńskiego ? bo to za specjaliści ? niech oni lepiej na miesięcznice biegają i niech się odwalą od spraw o których nie mają zielonego pojęcia, banda nieuków i szkodników.
~Komentarz został usunięty2016-02-10 18:38:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-02-10 17:48:00 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Łabędź2016-02-10 17:13:34 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Czy to nie o tę trasę walczyła posłanka PiS, która zginęła potem na tej trasie zresztą?
~Komitet Obrony Obwodnicy 2016-02-10 14:07:28 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Strona Komitetu Obrony Obwodnicy jest na Facebooku DOŁĄCZ ZAPRASZAMY
~anek 2016-02-10 14:05:02 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Kłodzczanie i mieszkańcy powiatu jednoczą się w Komitet Obrony Obwodnicy Kłodzka. I ty możesz nam pomóc obronić obwodnicę wystarczy, że polubisz tę stronę, a będziesz na bieżąco z informacjami na temat obwodnicy, która musimy obronić przed PISem dla dobra mieszkańców miasta i powiatu
~Młot na przekręty2016-02-10 13:18:11 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Wy piszący, którzy tak się oburzacie na tych co odkryli, że obwodnica obecnym jej przebiegu jest za droga i można ją zbudować taniej, jesteście tymi, co ich określił niejaki Bartoszewski zwany profesorem. On to nazwał wszystkich, którzy nie rozumieją jedynie słusznej linii partii sprawującej podówczas władzę - bydłem! I w tym przypadku, miał gość trochę racji. Co robi i jak się zachowuje bydło? Ono stoi, ono ryczy, ono konsumuje i wydala, w konsekwencji staje się wołowiną, wyborczą oczywiście. Bydło na pewno nie myśli, to pozostawia wybranej przez siebie władzy. Przez ostatnie 8 lat tak władza co odeszła, bo jej naród nie chciał, z tej cesji, szeroko korzystała, oczywiście by żyło się lepiej.....swoim! Jak to może być, myśli władza, że już wszystko ustaliliśmy, policzyliśmy ile na nieuczciwych transakcjach, w świetle prawa oczywiście, zarobimy, a tutaj taki afront, przegraliśmy wybory. Do tego myślący obywatele zwietrzyli przekręt na 100 milionów i sprawa się rypła. Teraz Ci, co mieli zarobić kumają, że interes nie dojdzie do skutku i szybko wdrożyli plan B. Jaki to plan? To plan szczucia, plucia, dyskredytowania obywatelskiej inicjatywy, zagrożeń demokracji, katastrofy komunikacyjnej, powrotu do epoki kamienia łupanego i czego tam jeszcze. Obywatelu, przestań słuchać szczekaczy, włącz myślenie!
~hz 2016-02-11 18:10:41 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
'Młot na przekręty mało" wiesz na ten temat. Użyłbym tu pewnego przysłowia ale zaraz by mnie zbanowali za wulgaryzmy. Powinieneś się zainteresować dokumentem "Wytyczne kierunkowe do kształtowania sieci drogowej i kolejowej w województwie dolnośląskim" sprzed kilku lat zanim zaczniesz pisać o teoriach spiskowych. Jest takie coś zwane Natura 2000. I to coś bardzo uprzykrza życie każdemu kto chce wbić łopatę w ziemię w naszym pięknym kraju. Jeśli dojdzie do tego że rząd da kasę na ekspresówkę lub zwykłą drogę główną DW-DKL to najkorzystniejszy korytarz drogowy prowadzi nie przez Bardo (Natura 2000) lecz od Ząbkowic przez w przybliżeniu Kamieniec Ożary Laski do DK 46 koło Podzamku. Naturalną konsekwencją tego korytarza jest aktualny projekt obwodnicy rozprowadzajcy ruch w odpowiedni sposób omijający i tak już zatłoczoną dzisiejszą obwodnicę wraz z eestakadą i dwoma niebezpiecznymi skrzyżowaniami w pobliżu. W dalszej perspektywie trzeba myśleć czy za te zaoszczędzone 100mln da się rozbudować DK8 pomiędzy Boguszynem i Kłodziem Południe tak żeby mogła przejąć wzmożony ruch. Dodam że Kłodzko ma w tej chwili ograniczoną przepustowość na Nysie i dodatkowy most jest potrzebny. Jak to wszystko zsumujesz to i 200 może być mało
~no,no2016-02-11 00:01:06 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
a dlaczego pan szwed odcina sie od tego?????Włącz myslenie
~anek2016-02-10 14:00:21 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ciekawe czyje interesy reprezentujesz ? Tych co mają działki wg. koncepcji kilku pisowców . Nawet senator Szwed się odcina o was i popiera wersję dotychczasową. Jak twierdzisz, że są przekręty do donieś do prokuratury, ale nie opowiadaj głupot i nie oczerniaj.
~Komentarz został usunięty2016-02-10 01:16:42 z adresu IP: (50.115.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Młot na przekręty2016-02-09 20:15:55 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Wy piszący, którzy się tak oburzacie na tych co odkryli, że obwodnica w obecnym jej przebiegu jest za droga i można ją zbudować taniej, jesteście jednak tymi, co ich określił niejaki Bartoszewski zwany profesorem. On to nazwał wszystkich "bydłem" i w tym wypadku chyba miał rację. Co robi bydło? Ono stoi, ono ryczy, ono konsumuje i wydala, a konsekwencji staje się wołowiną. Bydło na pewno nie myśli, to pozostawia jedynie słusznej władzy co to się przez ostanie 8 lat uwłaszczała. Jak tak może być, że już wszystko było ustalone, kto i ile ma na tym nieuczciwie zarobić, a tutaj taki afront. Myślący obywatele zwietrzyli przkręt i sprawa się rypła. Teraz Ci co mieli zarobić kumają, że może to się nie udać i szybko wdrożyli plan B. Jaki to plan? To plan szczucia, plucia, zagrożeń demokracji, katastofy komunikacyjnej, powrotu do epoki kamiena łupanego i czego tam jeszcze. Obywatelu, przestań słuchać szczekaczy, włącz myślenie!
~Krystyna Śliwińska2016-02-09 19:45:02 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Szkoda, że dyskusja przebiega w takim tonie. W miejsce inwektyw, wulgaryzmów (ile wpisów usunął już admin?), powinny się pojawić merytoryczne uwagi, rzeczowa negacja bądź akceptacja inicjatywy, która ma, wg. wyliczeń, przynieść oszczędności 100 mln. Pismo Stowarzyszenia Ruch Społeczny im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku skierowane do Ministra Infrastruktury niczego nie wstrzymuje, jest natomiast propozycją przyjęcia innego, bardziej oszczędnego wariantu. Czy te 100 mln, gdyby rzeczywiście udało się je zaoszczędzić, nie byłoby przydatne na remont S8? Czy już tak przywykliśmy do tego, że drogi w Polsce muszą być budowane w wariancie najdroższym w UE? Czy zamiast zastanowić się nad zasadnością zmian i korektą planu koniecznie trzeba obrażać tych, którzy zabrali głos w interesie nas wszystkich? Czy trzeba przywoływać program 500+ lub ojca Rydzyka, bo rzeczowych argumentów brak? Ile musi nas jeszcze kosztować walka polityczna, bo, jak widać, warta jest każdych pieniędzy, byle tylko obronić swoje racje, a oponenta zniszczyć? Radny Jerzy Dec został zobligowany przez swych wyborców do pilotowania tej sprawy, podobnie jak radna Joanna Walaszczyk. Należy Ich obrażać? Imputować dyletanctwo czy złą wolę, a nawet szkodnictwo? Bo ktoś się ośmielił mieć inne zdanie, niż obecnie rządzący? Pozwolę sobie jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że obwodnica ma być budowana w systemie "Projektuj i wybuduj", a to oznacza, że można w projekcie dokonywać zmian. Proponowana przez Stowarzyszenie zmiana zachowuje w całości zaprojektowany łącznik- 2,6 km, a tzw. obwodnica północna, dzięki niemu, łączy drogi w kierunkach na Górny Śląsk i na Wrocław. Jej długość to 2,8 km. Należałoby zatem zrezygnowć z tzw. obwodnicy zachodniej- 6,6 km, w tym z estakad i mostów- 1,7 km (mistrzostwo świata!). Mam wrażenie, że nie wszyscy dokładnie przeanalizowali treść pisma skierowanego przez Stowarzyszenie do Ministerstwa Infrastruktury ( do konsultacji), tylko a priori kontestują jego treść. My czekamy na odpowiedź GDDKiA. Krystyna Śliwińska Członek Zarządu Stowarzyszenia Ruch Społeczny im.Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku
~MIESZKANIEC2016-02-10 14:13:30 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Policzyła Pani odszkodowania za zerwanie umowy, która jest już podpisana ! Policzyła Pani ile już wydano na wykup terenu ? Ile z tych wydanych pieniędzy deklaruje Pani zwrócić?
~Mieszkaniec powiatu2016-02-10 07:37:36 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Szanowna Pani - (szacun za pisanie pod nazwiskiem) ale wywód Pani jest błędny. Wkurzeni są zwykli mieszkańcy i to sakramencko. Wkurzeni, bo to ich "ziomale" (czyli autorzy listu) negują inwestycję, która powinna być już dawno zrealizowana a jej przygotowania i przepychanki trwały latami. Żeby przypomnieć tylko kilkuletnie opóxnienie przygotowań za sprawą byłego burmistrza Kłodzka w l.2007-9. Wkurzeni są bo były całe lata na to, żeby negować albo proponować inne rozwiązania a tymczasem Pani środowisko nie wykazywało się w tym czasie. Wkurzeni są, bo mają przykre doświadczenia ze ściemnianiem ich przez polityków różnych opcji co do inwestycji w naszym regionie - dlatego nikt przytomny nie nazwie tej "inicjatywy" inaczej jak wpychaniem kija w szprychy. Proszę tych wkurzonych nie przypisywać do kod-u czy innych "obozów" - to są zwykli ludzie, często będący pro- lub neutralni wobec PIS. Niestety - zostali skutecznie wystraszeni działaniami rządu w ostatnich tygodniach w tym także wycinaniem niektórych inwestycji na Dolnym Śląsku. A także tym, że szumne przedwyborcze zapowiedzi pękają jak bańki mydlane. Przykro mi, ale nie ma Pani wpływu na to, ile ew. oszczędności (jeżeli w ogóle miałyby być) zostanie skierowanych na pozostałe pilne inwestycje w regionie. Przy okazji to nie ma takiej drogi u nas jak "S8". Nie znalazłem też informacji, żeby była Pani jak setki innych mieszkańców powiatu, zaangażowana swego czasu w protesty dot. budowy nowej S8. Natomiast były relacje w mediach z Pani udziałem dot. protestów nic nie znaczącej dla mieszkańców powiatu jakiejś sztuki w teatrze. Co do osób, które wymieniła Pani z imienia i nazwiska to są to osoby publiczne z racji pełnionych funkcji i dlatego podlegają większej kontroli oraz krytyce. Osobiście uważam że radny powiatu mógłby znać zakres swoich kompetencji i skupić się na tym, na co ma realny wpływ. Niech się może Państwo radni z Nowej Rudy zajmą raczej stanem powietrza w tym mieście, bo niedługo poumierają od benzopirenu razem z rzeszami bezrobotnych z tego miasta. Obwodnicę Kłodzka zostawcie Państwo w spokoju miastu Kłodzku, to miasto ma dość swoich problemów jeszcze do rozwiązania.
~Czarek2016-02-09 16:18:01 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Ile ludzi musi jeszcze zginąć na tym feralnym rondzie w Kłodzku, zanim ta obwodnica powstanie. Wstyd że są ludzie, którzy o tym zapomnieli.
~nina2016-05-04 22:31:02 z adresu IP: (37.152.xxx.xxx)
Mysle ze nikt nie zapomnial o rondzie ale po co ludziom zabierac ogrody i zamieniac je na pasy zieleni
~xyz2016-02-09 12:30:10 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
ja tez wiem i to jest smutne
~Wojciech2016-02-09 12:24:46 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Brawo Panie Dec i inni ktorzy dostrzegli inny wariant korzystniejszy.To sa przeciez nasze pieniądze. Kto chce na tym zarobić????
~wojtek musztarda2016-02-09 10:51:14 z adresu IP: (109.232.xxx.xxx)
W nosie mam czy to PiS czy PO. Tylko ludzie zastanówcie się nowe projekty, kontrakty zerwane ile to będzie kosztowało. Politycy to banda nieudaczników, która wydaję kasę, ale nie swojego
~effendi360 2016-02-09 09:56:21 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Może w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy. Rozmawiałem z wieloma osobami obeznanymi w temacie i zgodnie twierdzą że trasa w obecnej formie to kompletny bezsens.
~andrzej2016-02-09 14:13:23 z adresu IP: (193.46.xxx.xxx)
To chyba jednak nie były "osoby obeznane". Jak się o czymś nie ma pojęcia, to lepiej nie zabierać głosu.
~gość2016-02-09 09:40:49 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Nic nie napisze bo i tak jutro albo jeszcze dzisiaj byłby w tym miejscu napisane "komentarz został usuniety"
~Polakos2016-02-09 09:39:16 z adresu IP: (79.188.xxx.xxx)
Najlepiej wyciąć drzewa , zrobić trakty przez piach i kostkę brukową , zrobić przeprawę pontonową przez Nysę , kupić furmanki , konie , osły i sprawa załatwiona . Siano w kieszeni i w butach. Debile
~gość2016-02-09 09:31:08 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Wszystkiemu winne samochody i inne pojazdy !!!!!. Nie byłoby ich, nie byłoby kłopotu. Pieszo przez pola na "skuśki" tego patentu nikt nie pobije i jaki 100%. Nikt niczego nie wstrzyma i niczego nie zabroni :-).
~NickCzemnik2016-02-09 09:04:52 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Czyżby "nowy" projekt był odgrzanym kotletem byłego burmistrza Kłodzka? Jeśli mnie pamięć nie myli poprzedni burmistrz również przedstawił tańszy projekt obwodnicy - skończyło się to zablokowaniem inwestycji na wiele lat - aż do teraz. I właśnie teraz kiedy właściwie prace są już realizowane ktoś wsadza kij w szprychy. Strasznie podobna sytuacja do tej jaka miała miejsce na początku władania poprzedniego burmistrza. Mając na uwadze aktualne rządy PiS-u oraz pochodzenie partyjne byłego burmistrza (Szpytmy) wydaje się, że sprawa jest jasna. Wygląda na to, że ktoś chce pokazać, nieudolność aktualnych włodarzy. A od jakiegoś czasu w mediach jeden człowiek strasznie namolnie takie działania podejmuje. Zastanawiający zbieg okoliczności. Pokarało Kłodzko słabymi włodarzami, radnymi, starostami, itd. Ciągłe przepychanki polityczno-towarzyskie.
~Komentarz został usunięty2016-02-09 01:57:39 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Jordan 2016-02-09 00:33:45 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
A może zamiast tych bluzgów ktoś by pomyslał że taniej krócej to i szybciej ! Ale na tej stronie dominują KOD - wskie "autorytety " i PO - wscy geniusze od opluwania wszystkich o innym zdaniu niż z PO wcześniej ustalone.
~Mieszkaniec powiatu2016-02-09 08:29:28 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Do "obojętny": bez propagandy koleżko! nie bądź taki cwaniak - koncepcja przebiegu tego wariantu obwodnicy została opracowana z rządów PIS 2005-07.
~Fill2016-02-09 07:52:25 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
te 100 milionów to idzie rocznie na paliwo w korkach. mogą sobie zmieniać trase ale zeby obwodnica była zakończona w tym samym czasie. A ci ktorzy nie mieszkają w tym mieście to w ogóle nie powinni sie wypowiadać, i życzę pisowcom stania na rondzie w korku i trzymania kciuków zeby nie staranowała ich ciężarówka lecąca z góry bez hamulców,
~obojętny2016-02-09 07:18:31 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
zgadza się , pewnie już kontrakty zawarte (kolesie zarobią ) i zacierają łapy, a tu niespodzianka. 100 mln zaoszczędzić i przeznaczyć na inne inwestycje w tym biednym grajdole, zaścianku gdzie żyje się super władzom POwskim. PiS zrobi to szybko, oszczędnie i skutecznie co nie podoba się POwcom he
~WTF?2016-02-09 00:05:22 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Radny Dec to nie stanowisko PiS. Dosyć tych kłamstw.
~Mieszkaniec powiatu2016-02-09 15:02:18 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Do widza: PIS kłodzkie nie ma w tym interesu. PIS kłodzki uważa, że prawdziwi Polacy jeżdżą tylko konno :-D
~widz2016-02-09 12:27:08 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Radny Dec pisze od siebie i wcale nie pisze ze jest to stanowisko PiS.A szkoda ze PiS klodzki nie chce poprzec tego stanowiska.Czy ma w tym jakis interes???????
~gość 2016-02-08 23:41:07 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Zycze wszystkim PISowcom jadącym w niedziele z jednego kranca polski na drugi by zachcialo im sie jeść i zabrakło paliwa , XXI wiek a znów na tyle swiata Bosze dopomóż bez Pius i Rydzyka
~brak_słów2016-02-09 01:14:25 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Im zabraknie paliwa? IF you know what I mean :-)
~Okolice2016-02-08 23:24:44 z adresu IP: (213.205.xxx.xxx)
Brak slow. Nie winni ludzie gina na rondzie a oni szukaja oszczednosci. Zlodzieje pier.olone!!!! Doprowadza Polske na dno.
~Mieszkaniec powiatu2016-02-08 23:21:19 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Stawiam 2 litry dobrej whisky temu, co pokaże realne osiągnięcia partyjnego działacza Deca, oprócz jego popisówek przed kamerami. Po tym jego "obwodnicowym" przebłysku intelektu już wiem dlaczego PIS postawił w wyborach do senatu na Szweda.
~Mieszkaniec powiatu2016-02-09 21:49:19 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Janek - pisz, publikuj, chwal się. Za darmo nawet Rydzyk nie dostaje.
~janek2016-02-09 15:01:34 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Podaj adres . Przyjadę po to whisky . Może i przy okazji "mieszkańcu " zabłyśniesz intelektem.
~tutejszy2016-02-08 22:07:09 z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
Dobrze ktoś napisał wcześniej. Przyjrzyjcie się, po czyjej ziemi ma być ten "lepszy" wariant? I (absolutnie nie namawiam) tak się zastanawiam, że od nikogo jeszcze w pysk nie dostał? Dziwny kraj...
~Dec 2016-02-08 22:03:29 z adresu IP: (178.23.xxx.xxx)
Nie PiS.. Tylko jeden niezbyt rozgarniety działacz. Stanowisko PiS i Ministerstwa jest takie ze budowa rusza normalnie i niech ten durny starosta się nie branzluje i całe to PO co nic przez osiem lat nie robiło...
~obserwator2016-02-09 12:21:32 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
To jest własnie najbardziej rozgarnięty działacz PIS ktory od dawna wie i widzi co sitwa w klodzkim wyprawia.Nie" zapiszecie tematu" ani nie zakrzyczycie. Brawo Panie Dec- jedyny przytomny i rozumny
~PIS szuka wszędzie kasy2016-02-08 21:23:41 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
~Komentarz został usunięty2016-02-08 21:22:56 z adresu IP: (176.58.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-02-08 21:22:01 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~#dobrazmiana2016-02-08 21:21:58 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Kolejna "dobra zmiana" tego nierządu. Za chwile wrosną ceny jedzenia w sklepach i benzyny po nałożeniu na sklepy.
~gość 2016-02-08 21:09:40 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
Tak, PIS proponuje 500+ tylko ze to na ten rok czyli zaledwie na 8 miesięcy, bo kasy na przyszły rok bedzie brakowało, a co za tym idzie podwyżka w sklepach bo podatek, paliwo do gory bo w niedziele będzie wyzsza marża, bądź zamknięte, PIS razem z Rydzykiem mafiozą nr 1 po co kraść po cichy jak legalnie można dostać. Proponuje wszystkim moherowym beretom i zwolennikom PISu zastanowic sie co robia? dac sie zeszmacic za pare groszy a realnie i tak zostac wyd...nym na więcej. Powodzenia Pisowskie m.....
~Limciu2016-02-10 23:59:05 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
PiS dobrze wie, że większość tej kasy z programu 500+ wróci z powrotem do budżetu w postaci akcyzy od papierosów i alkoholu, a że towarzystwo ostatnio gustuje w winach i piwie (bo wóda za droga), to już się szykuje podwyżka akcyzy od tych trunków. Wszystko się w budżecie zbilansuje.
~radiołapacz2016-02-08 21:09:26 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Jak widać "dobra zmiana" dotknie też Kłodzka i Kot. Kłodzkiej. Może p.o.Premiera RP pani Beata odwiedzi Kłodzko i spotka się z transportowcami i użytkownikami pojazdów mech.? Była burmistrzem -zwijającej się za jej rządów- gminy Brzeszcze, zna samorządowe priorytety i może pokaże co potrafi. W gminie Koniecpol załatwiła budowę wodociągu, to dla Kłodzka też coś zrobi. Czy nie mam racji?
~Peter2016-02-08 20:29:33 z adresu IP: (109.76.xxx.xxx)
Nie trzeba było głosować na cy mbałów albo siedziec w domu. Teraz pretensje do garbatego że Jarek rządzi.
~Komentarz został usunięty2016-02-08 20:13:14 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Manes2016-02-08 19:58:14 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Przecież Rząd szuka pieniędzy na 500+.Zapomnijcie na 4 lata o obwodnicy!
~martin.m3 2016-02-08 19:54:54 z adresu IP: (213.47.xxx.xxx)
niech się wstydzi każdy który głosował na tych idiotów !!!!!!!!!!! ludzkie pojęcie przechodzi co pis wyprawia ...... cała europa się śmieje !!!!!!!!
~gość2016-02-09 09:42:05 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
~Komentarz został usunięty2016-02-08 19:47:36 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-02-09 02:12:43 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~ha ha ha2016-02-08 19:45:22 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Szukają oszczędności na realizację swoich obiednic z kosmosu. Obiecali niech spełniają.... Ale dlaczego naszym kosztem. Może mamy wybrać obwodnica albo 500 zl na dziecko... Ale proszę bardzo wybrało sobie Państwo władzę...
~tolek banan2016-02-08 19:34:48 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
wielkie dzięki paniczu dec, ,,,,,, jaka partja takie pomysły
~Cholera2016-02-08 19:27:39 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Cholerne PiSmeny, do jasnej cholery, co wy wyrabiacie????Tyle lat czekamy na tą obwodnicę, a Ci cholera robią sabotaż!!!! Co to za banda? Ile jeszcze ludzi ma zginąć w wypadkach przez brak tej kluczowej drogi?
~miłośnik Kotliny mi2016-02-12 22:55:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Cały debilny układ pisowo- peowski oraz kilkanastu niewinnych kierowców na rondzie z kierunku Nysy i Lądeka Zdroju oraz mieszkańców bloku na wprost Drogi z Nysy gdyż ciągnik drogowe parkują na podwórku tego bloku czego oszołomstwo na stokach nie dostrzega bo stołek ważniejszy od LUDZKIEGO ŻYCIA
~Komentarz został usunięty2016-02-08 18:53:10 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty