Wrocław: Na trasy wracają rowery miejskie. Będą nowe stacje

Przemek Gałecki | Utworzono: 2016-02-29 16:21 | Zmodyfikowano: 2016-02-29 14:59
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Cennik w nowym sezonie pozostaje bez zmian - przez pierwsze 20 minut jeździmy za darmo, a pierwsza godzina kosztuje 2 zł. W nocy co prawda we Wrocławiu padał śnieg, teraz lekko kropi, a minusowe temperatury raczej jeszcze się pojawią, ale Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska zapewnia:

W ubiegłym roku od końca kwietnia do końca listopada po rowery sięgano prawie 860 tysięcy razy, a do grona użytkowników zapisało się niemal 40 tysięcy osób.

W całym mieście trwa właśnie montaż jednośladów. Operator systemu nie przejmuje się pogodą, ale... może przydałyby się zimowe opony?

Operator systemu ma nadzieję, że rowery będą wypożyczone do jesieni co najmniej milion razy.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Piotr
2016-03-01 16:55:28
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 0
Przy Traugutta, ulicy Kamiennej i innych stacje rowerowe mają ok. 10 metrów długości. Zabrane są miejsca parkingowe a kochani kierowcy skarżą się, że nie mają gdzie parkować. To podziękujcie miastu albo firmie rowerowej, która ujmuje miejsc na parkowanie
~Kusiel
2016-03-01 08:34:23
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jakie statystyki? Miasta? Większość mieszkańców Wrocławia nie stać na wypożyczenie roweru. Chodzi tylko o garstkę bogatych. Powtarzam - normalny wrocławianin trzyma rower w piwnicy.
~krz
2016-02-29 21:02:39
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 1
Nie zgodzę się z tym, a z resztą nie można porównywać miejsca dla 3 samochodów, marnujących przez pół dnia miejsce, ze stacją na kilkadziesiąt rowerów, które są stale w ruchu i zapewniają dojazd setkom ludzi. A argument, że korzystają tylko turyści to w ogóle bez sensu, przecież statystyki jasno pokazują, że Wrocławianie intensywnie korzystają z rowerów. Wystarczy przejść się po mieście i co chwila gdzieś śmiga rower NextBike. Nie każdy ma swój rower, albo nie chce ryzykować kradzieży drogiego roweru, więc korzysta z wypożyczalni, dzięki czemu nie musi też się martwić o serwisowanie. Wypożyczalnie są bardzo przydatne, rowery są czasem szybsze i tańsze od komunikacji miejskiej a nawet samochodu. Więc bardzo dobrze, że powstają nowe stacje, bo i tak z resztą jest ich jeszcze za mało. Zresztą proszę zobaczyć na mapy lokalizacji stacji NextBike w miastach niemieckich - tam całe miasto jest bardzo gęsto nimi pokryte, u nas tylko centrum i trochę na przedmieściach, ale i tak nie wykraczają poza zasięg sieci tramwajowej.
~Po co?
2016-02-29 18:46:55
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -2
Większość stacji zajmuje kawał chodnika, gdzie wcześniej parkował 3-4 samochody. Dziś są tam wypożyczalnie - tylko po co?
~krz
2016-02-29 18:41:13
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 1
Nie widziałem nigdy stacji, która zajmowałaby miejsca parkingowe. To miejsca parkingowe prędzej zawłaszczają przestrzeń, np. zieleń, która w mieście jest na wagę złota.
~Kuciel
2016-02-29 15:16:38
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -2
Te stacje powstają kosztem wielu miejsc parkingowych. Z tego co się mówi to wielu mieszkańców i kierowców narzeka na rozbudowę tych stacji. Korzystają z nich tylko turyści, bo każdy normalny wrocławianin ma rower w domu i nie musi wypożyczać
Reklama