Miliony na tramwaj przeszły koło nosa [POSŁUCHAJ]

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2016-04-29 08:15 | Zmodyfikowano: 2016-04-29 08:15

Tramwaj przejechał wrocławianom koło nosa. Miał jeździć ulicą Suchą koło dworców autobusowego i kolejowego a jest to inwestycja planowana od lat. Wielomilionowy koszt wybudowania tam torów prawdopodobnie mógłby pokryć deweloper budujący dworzec autobusowy jednak podczas negocjacji nikt z urzędników nie podjął o tym rozmów. To potwierdza rzeczniczka spółki Unibail-Rodamco Weronika Wemberger:

Ponadto magistrat potwierdził, że docelowo przez ulicą Suchą ma jechać tramwaj, więc niewykluczone, że nowy asfalt, który położy na niej inwestor za kilka lat zostanie rozebrany. Na pytanie dotyczące tego, dlaczego miasto nie zobligowało spółki do wykonania torów, urzędnicy odpowiedzieli, że byłaby to... niegospodarność. 

Małgorzata Szafran z magistratu dodaje, że w planach na najbliższe 3 lata jest przedłużenie torowiska na ulicy Hubskiej w stronę ul. Piłsudskiego.

Jeśli więc inwestor wybudowałby tory, szlak zostałby połączony i bez problemu mogłoby dojść do realizacji planu stworzenia dużego węzła przesiadkowego dla pasażerów.

Urząd miejski nie wyklucza, że wśród inwestycji za kilka lat pojawi się budowa torów na ulicy Suchej. Wtedy (tu cytat) "może się zdarzyć", że nowa,położona przez inwestora nawierzchnia będzie musiała zostać całkowicie przebudowana.

Pytanie dlaczego magistrat odszedł od pomysłu budowy torów na ulicy Suchej i nie zobligowało do tego inwestora zadał w imieniu Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia Przemysław Filar. Odpowiedź na ten temat brzmiała, że byłaby to... niegospodarność. Przemysław Filar komentuje to słowami, że prawdziwy popis niegospodarności właśnie zaprezentowało miasto. Jego zdaniem nie podjęcie rozmów w ogóle na ten temat z inwestorem to zwyczajny skandal. Jak mówi "taki obowiązek budowy i przebudowy dróg publicznych wynika z art. 16 ustawy o drogach publicznych, zgodnie z którym budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia."

 

 


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~pip2017-01-05 18:10:22 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Straszne, normalnie ludzie z tumw z prezesikiem na czele zaraz zejdą na zawał.
~Ferst2016-04-30 23:06:10 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
No trudno na to patrzeć. Bieda panie dudi, bieda
~Vakolo2016-04-29 18:19:09 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
I oczywiscie nikomu nic sie nie stanie, bo czemu, po co i wogole? Tak samo jak z "szybkimi tramwajami". Wywalono sporo kasy, przebudowa linii, wymiana taboru (niekoniecznie najlepsza oferta, ale to inna sprawa), A na koncu i tak sie rozwalilo. Bo nie przystosowano stacji zasilajacych oraz zaden debil nie pomyslal ze jak super-puper-hiper tramwaj dogoni stara zdezelowana "szostke" (102Na) to i tak bedzie sie za nia ciagnal przez cale centrum, bo przeciez jest taki super ale i tak jej nie wyprzedzi. Tak samo jak z komunikacja samochodowa i sterowaniem swiatlami i inteligetnym systemem. Kolejne "usprawnienia" i coraz gorzej jest w tym miescie. A jak urzednik zostal przycisniety przez reportera w koncu stwierdzil ze to specjalnie, "zeby wolniej jezdili". Taki wywiadzik byl pare lat temu. Od tamtej pory nic sie nie zmienilo w tym kierunku.
~krz2016-04-29 12:28:04 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Szanse na porządny węzeł przesiadkowy przegapiono już dawno, podczas przebudowy Dworca Głównego. Wystarczyło trochę wymodelować łuki, by wszystkie tramwaje i autobusy jadące przez Dworzec Główny oraz Dworzec Autobusowy przejeżdżały przez ulicę Peronową, gdzie mógłby być zlokalizowany porządny węzeł przesiadkowy, z którego byłoby tylko parę kroków do budynku Dworca. A jakby się uprzeć, to dałoby się nawet puścić tramwaje jednym z tuneli pod Dworcem - z tramwaju bezpośrednio wchodziłoby się na perony kolejowe. Węzeł przy PKS nie zapewni wygodnej przesiadki na linie 2, 11, 0 i nie załatwi sprawy rozczłonkowania przystanku "Dworzec Główny PKP" na kilkanaście przystanków, każdy dla innych linii i kierunków, w promieniu kilkuset metrów od Dworca.
~janete2016-04-29 10:25:01 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
a mogło być tak pięknie! nagle urzędasy zjadły język... parodia, niegospodarność?! to dopiero teraz będzie
~filip2016-04-29 10:17:16 z adresu IP: (91.232.xxx.xxx)
Żenujące. Oby to była ich (całej tej ekipy, z Adamskimi, Michalakami i innymi nowoczesnymi z PO) ostatnia kadencja...
~dwr2016-04-29 10:07:48 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Miasto nie było zainteresowane bo nie mają żadnych kolesi którzy by mogli wygrać ewentualny przetarg. Wiec nikt by nie zarobił.
~Normalny2016-04-29 10:02:03 z adresu IP: (194.93.xxx.xxx)
ile jeszcze trzeba przykładów, że cała ta ekipa z WIM, pod kierownictwem pana o nazwisku insekta, nie nadaje się do niczego, prócz klaskania do słów króla Rafała I? |
~didi2016-04-29 09:38:30 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
trudno mi uwierzyć, że ktoś "dałby" pieniądze
~trolololo2016-04-29 09:46:49 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Inwestor musiałby dać hajs, bo "Taki obowiązek budowy i przebudowy dróg publicznych wynika z art. 16 ustawy o drogach publicznych, zgodnie z którym budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia."