Patrolujemy Opolską, Krakowską i Traugutta we Wrocławiu

| Utworzono: 2016-12-19 06:20 | Zmodyfikowano: 2016-12-19 06:21
Patrolujemy Opolską, Krakowską i Traugutta we Wrocławiu  - fot. Bogdan Sroga
fot. Bogdan Sroga

O poranku ruszyliśmy... w kolejne korki. Jesteśmy w jednej z najbardziej zakorkowanych części Dolnego Śląska. Niezależnie czy rano, czy po południu, czy wieczorem pojawimy się pomiędzy Opolską, Krakowską i Traugutta zawsze natrafimy tam na sznur samochodów. Nie inaczej jest dziś:

Korki są jeszcze większe od września, kiedy wydzielono torowisko na niemal całej długości ulicy Traugutta.

Od skrzyżowania z Kościuszki aż do placu Wróblewskiego tramwaje i taksówki jadą bez przeszkód. Pasażerowie MPK czekali na tę zmianę od dawna, kierowcy wręcz przeciwnie. Ci pierwsi są teraz w raju, ci drudzy toną w jeszcze większym tłoku.

Mniej pasów dla samochodów to nie jedyny problem kierowców w tym miejscu po wydzieleniu torowiska. Zniknęły też lewoskręty. Jadąc do miasta, nie skręcimy w ul. Prądzyńskiego i Więckowskiego. Dlaczego zdecydowano się na takie zmiany?



Torowisko na Traugutta zostało wydzielone, bo taki właśnie projekt zwyciężył w głosowaniu Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Poza tym miasto stawia na MPK i chce by kierowcy rezygnowali z korzystania z własnych samochodów i przesiadali się do tramwajów i autobusów. W planie transportowym Wrocław na najbliższe lata przewiduje uprzywilejowania komunikacji miejskiej.

Nasz wóz satelitarny stoi przy Opolskiej, w rejonie Parku Wschodniego. Tak o jeździe w tym rejonie mówią kierowcy: 

W godzinach szczytu to można apopleksji dostać...

Będziemy sprawdzamy jak wygląda sytuacja w tym miejscu o poranku, słuchamy porad stałych bywalców tej części Wrocławia. Jesteśmy na miejscu do 10.00.

 

Reklama

Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Pasażer MPK2016-12-20 10:47:41 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Kierowcy myślą tylko, że jak droga będzie mieć więcej pasów to będą mniejsze korki. Błędnie, wystarczy popatrzeć na USA, gdzie po zbudowaniu 10 pasów to i tak się korkują.
~ters2016-12-19 08:39:57 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
to polska nie ameryka i ni3emcy, drogi sa waskiei zaszlosci- brak dobrej komunikacji- n. nie skomuniowany jest Gaj i Huby z Ksiezem Malym (Park Wchodni)- jedzie tylko 134 co 40 min, bo reszta skreca na Tarnogaj- bezmyslnosc! a na "slimak" nie jedzie nic (134 co 30 min i 100 co godzine).Mogliby moze torowisko polaczyc z Krakowskiej do Armii Krajowej- tam brakuje moze z 800m -nieduzo, i wtedy procz "8" jakis inny tramwaj
~DWA2016-12-19 07:44:08 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Marcinkowice, Groblice, Siechnice, Św. Katarzyna, Radwanice mieszkańców przybywa praktycznie z miesiąca na miesiąc i wreszcie duże osiedla powstające przy ul. Opolskiej i na Brochowie. Czy w ogóle jest ktoś kto ma pomysł na rozwiązanie problemu wjazdu od wschodniej strony miasta? Ile jeszcze będziemy czekać na alternatywną trasę równoległą do Opolskiej? Może tramwaj? Może 134 wydłużyć do Siechnic?
~bolo2016-12-18 21:29:12 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Dla Wrocławia - stolicy Śląska brakuje porządnej , dwupasmowej wylotówki w kierunku Opola, Katowic. Opolska to wiejska ścieżynka.