Rewolucja kolejowa na trasie z Legnicy do Głogowa

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2017-01-23 20:39 | Zmodyfikowano: 2017-01-23 20:39
A|A|A

zdjęcia: Andrzej Andrzejewski

Ma kosztować ćwierć miliarda złotych, ale powinna ograniczyć ruch samochodowy w Zagłębiu Miedziowym. Modernizacja linii kolejowej z Legnicy do Głogowa powoli staje się faktem. Od wielu lat po tych torowiskach pociągi mogą jeździć z prędkością do 50 km na godzinę. Ograniczenia wynikają z częstych ruchów tektonicznych związanych z działalnością kopalń "Polskiej Miedzi". Zdaniem Piotra Rachwalskiego, prezesa Kolei Dolnośląskich, współczesna technika pozwala jednak na budowę linii konkurencyjnej dla samochodowej trasy szybkiego ruchu.

- Te ruchy górotworu są normalne na terenach, gdzie prowadzone są tego typu prace. Na Górnym Śląsku kolejarze radzą sobie ze szkodami górniczymi. Tam są odcinki, gdzie co roku dodaje się kilka metrów torów, by uzyskać połączenie. Nie jest to jakaś kosmiczna technologia i to wszystko można zrobić - wyjaśnia Rachwalski. 

Właściciel trasy - spółka PKP PLK - jeszcze w tym miesiącu zamierza ogłosić przetarg na budowę torowiska wzdłuż Zagłębia Miedziowego. Stworzeniem takiej trasy zainteresowany jest również KGHM - do hut, kopalń i innych oddziałów tej firmy codziennie autobusami dojeżdża kilkanaście tysięcy pracowników.

Teraz aż trzech godzin potrzebują pociągi na pokonanie zaledwie 60-kilometrowego odcinka trasy z Legnicy do Głogowa. Nowe torowisko, zdaniem ekspertów pozwoli na skrócenie tego czasu do 20 minut. Prezydent Lubina Robert Raczyński uważa, że to w końcu pozwoli na stworzenie kolei aglomeracyjnej. - Zależy nam na budowaniu linii kolejowej Legnica - Lubin - Polkowice - Głogów. Tym bardziej, że sieć, która biegnie od Lubina na Głogów łączy wszystkie kopalnie, wszystkie strefy ekonomiczne... Jeśli my nie będziemy rozwijać alternatywnej komunikacji, to przestaniemy się rozwijać - mówi Raczyński.

Modernizacja linii ma kosztować ćwierć miliarda złotych.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~artur
2017-02-16 10:05:50
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
piszecie pierdoły, teoretycznie 20 min. w praktyce 60 min. Przykład : Legnica - Wrocław , pociąg pokazowy Impuls przejechał tę trasę w 27 minut, ale praktycznie z uwagi na ambicje wójtów pociąg staje na każdej stacji i czas jazdy to 60 mninut. Życzę aby Lubin - Wrocław jechal 45 minut - mozliwe , bo Lubin-Legnica - 10 minut , Legnica-Wrocław 30 minnut. ALE bez postaju na każdej zapyziałej wsi!!!!!
~Mieszkaniec Lubina
2017-01-25 18:16:53
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ciekawe jak będzie wyglądać nowy dworzec kolejowy Lubin Górniczy może jest juz wizualizacja ?
~Robert
2017-01-25 18:14:33
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -8
Nareszcie Renont !!!!! Pociąg jest najwygodniejszym środkiem transportu mam dość busów !!!! Starych ciasnych pociąg Lubin -Legnica -Wrocław będzie super połączeniem lub Legnica -Lubin -Głogów -Zielona Góra
~Heheszko
2017-01-25 09:43:08
z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
Ocena: -1
180 km/h jako średnia prędkość uzyskana z 60 km trasy łącznie z przystankami, rozpędzeniem składu i hamowaniem.... no to ja życzę powodzenia... :))))
~trolle-mikole
2017-01-24 17:20:16
z adresu IP: (185.93.xxx.xxx)
Ocena: 9
Podaję spis trolli zaśmiecających wyzwiskami i trollingiem portale internetowe w wątkach dolnośląskich dotyczących kolei: Admc, DW, Jakub Adamczyk, Wrocławian zza Buga, mateuuu, grzesiek1111, countryshuttle, Adolf Warski, stefan44, paragraf225, Krzysztof, Dedete, Rafał D., Lars, wrocLove moja miłość, Przedszkolanek. Lista będzie na bieżąco aktualizowana (trolle zakładają co rusz nowe konta) i publikowana. Środowisko miłośników kolei doskonale już wie co to za patole, resztę przestrzegam przez tymi użytkownikami udzielającymi się w tematach kolejowych.
~bystrzak2000
2017-01-24 15:37:24
z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Ocena: 14
Obiecanek kolejowych Rachwalskiego i Michalaka ciąg dalszy. Oni tylko obiecują a nie robią nic. Po cichu za to likwidują kolejne linie kolejowe, np. od grudnia zlikwidowali wszystkie pociągi do Lwówka Śląskiego i do Milicza. Skąd oni niby wezmą kasę na te reaktywacje, jak nie mają pieniędzy nawet na remont tego co jest? Znana strategia Dutkiewicza (który obecnie trzęsie całym Dolnym Śląskiem) - naobiecywać każdemu według potrzeb a nie zrobić nic. We Wrocławiu to działa. Nikt normalny nie wierzy w te bajki, radochę mają tylko mikole ze Skyrapercity.
~Atrem
2017-01-24 09:23:26
z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Ocena: -4
Lubin-Polkowice-Głogów to nie przez Rudną. Super byłoby, gdyby dobudowano łącznik (jakieś 15 km) z Polkowic do Kłobuczyna (do LK nr 14) i byłby wtedy dojazd do Głogowa od strony południowo-zachodniej co pozwoliłoby uruchomić bezproblemowe (zmiana czoła) połączenie np. Leszno-Legnica.
~Pawel
2017-01-23 23:00:20
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -4
Człowieka, który napisał ten artykuł powinni zwolnić z roboty. Obecnie szlak z lubina na Głogów biegnie przez kozlice, rudną, grebocice, krzepow i Głogów. Na terenie KGHM owszem są tory łączące kopalnie ale to bocznica pol miedź trans to raz a dwa tory bocznicy nie dochodzą do Głogowa.
~prosiak
2017-01-23 22:23:32
z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Ocena: 2
jadac 120 na godzine 60 km przejdziesz w 20 minu, plus przystanki 5 przystankow= 5minut wychodzi 25 i tak nie zle
~Wojtas
2017-01-23 22:06:06
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: -13
Też mi sie zdaje że do błąd 20min do jest nie możliwe 60 min do jeszcze bym się zgodził ale 20 min do jest nie realne
~Droga-czas-prędkość
2017-01-23 21:49:15
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 4
Niekoniecznie 180. Teraz trasa prowadzi przez Wrocław. Po remoncie będzie bezpośrednio.
~Kamil
2017-01-23 19:13:15
z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Ocena: -7
Na to wychodzi, chyba że to MAGLEV będzie ;)
~007 Jerzy Błąd
2017-01-23 16:42:10
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 3
180 km/h prędkość handlowa? Chyba błąd w tekście?
Reklama