Zielone Światło dla Wrocławia. Michał Jaros o transporcie w mieście

Michał Kazulo, mat. prasowe | Utworzono: 2017-04-23 22:15 | Zmodyfikowano: 2017-04-23 22:03
Zielone Światło dla Wrocławia. Michał Jaros o transporcie w mieście - Fot: Michał Kwaśniak
Fot: Michał Kwaśniak

- Największym problemem dzisiaj we Wrocławiu jest polityka transportowa.  Wrocław rozwija się dynamicznie w ostatnich latach, napływają do nas nowe inwestycje. Pojawiają się również nowi mieszkańcy, a wraz z nimi samochody i coraz większe korki. Działania miasta nie nadążają za rozwiązywaniem tych problemów. W związku z tym musimy wziąć sprawy w swoje ręce – powiedział poseł Michał Jaros inaugurując akcję Zielone Światło dla Wrocławia.

Poseł przedstawił dane mówiące o tym, że Wrocław jest najbardziej zakorkowanym miastem spośród siedmiu największych miast Polski, a najwolniejsza ulica w kraju znajduje się we Wrocławiu – chodzi o ul. Zwycięską. Średnia prędkość przejazdu tą ulicą w godzinach porannych wynosi 2,2 km/h. Co więcej, wrocławianie stoją w korkach średnio 9 godzin miesięcznie, a przeliczając czas na pieniądze, rocznie tracą aż 81% średniomiesięcznego wynagrodzenia, które we Wrocławiu wynosi 3 549 złotych.


Parlamentarzysta przedstawił również propozycje rozwiązań problemów z uwzględnieniem potrzeb aglomeracji wrocławskiej, przedmieść oraz śródmieścia.

POSŁUCHAJ:

Wśród proponowanych rozwiązań dla aglomeracji znajdują się:

·         Transport aglomeracyjny - zorganizowany we współpracy z MPK oraz Kolejami Dolnośląskimi. Wiąże się z koniecznością powołania Wrocławskiego Związku Metropolitalnego, który będzie koordynował nie tylko politykę transportową, ale również będzie dysponował 200 mln zł rocznie na walkę z korkami. Będzie również nadzorował politykę przestrzenną, tak aby miasto nie rozlewało się w miejscach, w których nie ma możliwości zorganizowania komunikacji publicznej

·         Dalsza rozbudowa systemu park&ride w ramach całej aglomeracji wrocławskiej
Propozycje rozwiązań dla przedmieść:

·         Kontynuowanie rozwoju linii tramwajowych, szczególnie na te osiedla, które najbardziej tego potrzebują, jak np. Psie Pole, Jagodno, Ołtaszyn, Popowice, Maślice, Nowy Dwór, Muchobór czy Swojczyce

·         Rozbudowa infrastruktury rowerowej, w tym ścieżek rowerowych i stacji wrocławskiego roweru miejskiego
Propozycje dla śródmieścia:

·         Powołanie" zielonej strefy" w ramach linii tramwajowej 0 – doprecyzować jeszcze należy jej szerokości i wielkości. Na wjeździe do strefy musi działać system park&ride

·         Dalsze zwiększanie liczby ulic jednokierunkowych, obsługujących ruch lokalny, ponieważ istnieje pewność, że takie rozwiązanie jest efektywne. Chodzi  tutaj przede wszystkim o  Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie, Przedmieście Oławskie oraz Szczepin

·         Spięcie infrastruktury w system, dzięki np.  parkingom kubaturowym czy ścieżkom i parkingom rowerowym

- Dalsze plany w ramach Zielonego Światła dla Wrocławia zostały podzielone na trzy fazy. Faza pierwsza to cykl debat i spotkań. Fazę drugą stanowić będzie inicjowanie prac nad wdrożeniem wypracowanego programu. Realizacja programu, to już faza trzecia, rozpocznie się od 2018 roku – zapowiedział poseł Michał Jaros.

WIĘCEJ: WROCŁAW BEZ KORKÓW

 

 

 


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Andrzej 522017-04-24 11:49:27 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
W Łodzi również !
~Andrzej 522017-04-24 11:48:40 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
" Dalsze zwiększanie liczby ulic jednokierunkowych, obsługujących ruch lokalny, ponieważ istnieje pewność, że takie rozwiązanie jest efektywne." W Warszawie juz 15 lat temu zwiększono liczbę ulic jednokierunkowych !