Legnica: Dworzec wreszcie dla niepełnosprawnych. Niebawem remont

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2017-06-02 11:44 | Zmodyfikowano: 2017-06-02 11:44
Legnica: Dworzec wreszcie dla niepełnosprawnych. Niebawem remont - fot. Andrzej Andrzejewski
fot. Andrzej Andrzejewski

Na ten moment czekali nie tylko podróżni, ale i kolejarze. PKP PLK właśnie ogłosiło przetarg na remont hali peronowej legnickiego dworca. O potrzebie usunięcia tam barier architektonicznych dla niepełnosprawnych mówiliśmy w Radiu Wrocław wielokrotnie. Z planowanej inwestycji cieszy się szef Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski. Przez ostatnie lata podróżni na wózkach inwalidzkich - przy opuszczaniu peronów - musieli korzystać z pomocy ochroniarzy.

ZOBACZ NASZ ARCHIWALNY TEKST: Wydali na dworzec za 13 mln zł i zapomnieli o niepełnosprawnych

- Kwota: około 20 milionów złotych. Czas: dwa lata. Przede wszystkim przywrócenie dworca dla osób o ograniczonej mobilności. Z zachowaniem historycznych cech tego dworca. W końcu też zostaną podniesione perony do wysokości podłogi naszych pociągów, czyli do 76 cm - mówi Rachwalski.

Szef Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu Zbigniew Bzik zapewnia, że po remoncie pojawią się windy, choć zabraknie pochylni.  - To jest infrastruktura wybudowana blisko sto lat temu. W związku z tym trzeba mieć świadomość, że ona nie odpowiada współczesnym wymaganiom. Oczywiście alternatywą dla wind są pochylnie, ale pochylnie to jest zajętość terenu. My poruszamy się w obszarze zamkniętych uwarunkowań architektonicznych, a zatem pozostaje tylko i wyłącznie winda - tłumaczy Zbigniew Bzik.

Niestety, spółka Polskie Linie Kolejowe nie zdecydowała się na przebicie od strony Dworca Północnego głównego tunelu prowadzącego na perony. Takie przejście pozwoliłoby rozwiązać problem z parkingami dla samochodów w okolicach stacji.

Kolejarze zapewniają, że w czasie planowanego remontu ani na chwilę nie zostanie wstrzymany ruch pociągów.


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.