Wrocław: MPK chce kupić kilkadziesiąt nowych tramwajów. Wszystkie niskopodłogowe

jk na podstawie informacji prasowych | Utworzono: 2017-07-18 13:16 | Zmodyfikowano: 2017-07-18 13:16
Wrocław: MPK chce kupić kilkadziesiąt nowych tramwajów. Wszystkie niskopodłogowe - zdjęcie ilustracyjne; fot. Andrzej Owczarek
zdjęcie ilustracyjne; fot. Andrzej Owczarek

32 tramwaje mają wyjechać na wrocławskie ulice w latach 2020-2022. Nowy tabor będzie jeździć na nowych liniach - na Nowy Dwór i na ul. Długiej. - Tramwaje mają być klimatyzowane, nowoczesne i w stu procentach niskopodłogowe - pisze w komunikacie prasowych rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska. Spółka chce pozyskać kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, ale - jak podkreśla prezes MPK Jolanta Szczepańska, liczy też na środki z Unii Europejskiej. 

Przypomnijmy - trwa przetarg na zakup 56 nowych tramwajów. W piątek będzie wiadomo, kto zgłosił się do konkursu. 

 

ZOBACZ KONIECZNIE: Aktywiści nie chcą przestarzałych tramwajów. Wręczyli prezydentowi nietypowy prezent 

Miejscy aktywiści są zdania, że przetarg został źle rozpisany i do Wrocławia mogą trafić pojazdy z tylko częściowo niską podłogą - w typie jeżdżących po Wrocławiu Moderusów Beta, których konstrukcja oparta jest na tramwajach Konstal z lat 70-tych. Nowych tramwaje mają pojawić we Wrocławiu do końca 2019 roku.

Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Endy2017-07-19 14:53:53 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
~krz Kijów dokupi 40, a nie 60 Pes, taka drobna korekta. A co do meritum, to zapowiedziane plany kolejnego przetargu jak najbardziej cieszą. Pytanie jak pójdzie z ich realizacją, ale skoro już inicjuje się rozmowy z bankiem, to znaczy, że jest to już konkretny projekt przeznaczony do realizacji.
~krz2017-07-19 06:25:37 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Nawet Ukraina dokupi 60 niskopodłogowych Pes do tych, które już ma. Coś w Modertransie się nie popisali skoro nie przekonali Kijowa, że ich super nowoczesne Moderusy Beta z gniazdkami usb i podłogą na poziomie dachów samochodów będą lepsze.
~Fred2017-07-18 14:53:44 z adresu IP: (95.208.xxx.xxx)
Pesa na lata? Przeciez oni dopiero od kilku lat produkuja tramwaje... "Wroclawianin" jestes chyba wrozka!! Po Dusseldorfie jezdza czesciowo niskopodlogowe tramwaje i sprawdzaja sie bardzo dobrze. W pelni niskopodlogowe tramwaje sa NIEPRAKTYCZNE i kupuja je w Niemczech miasta jak np. Monachium w ktorych tramwaje pelnia PODRZEDNA role, czyli uzupelnienie do Metra i kolei. Czy ktos z malkontentow zastanowil sie nad technicznymi uwarunkowaniami niskiej podlogi?
~krz2017-07-19 06:36:21 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Po Wrocławiu jakoś jeżdżą w 100% niskopodłogowe Pesy i komfortem jazdy kilkukrotnie przewyższają Moderusy, i to nie tylko niskopodłogowością. Torowiska nie niszczą bo mają skrętne wózki, w paru miejscach tylko trzeba było poprawić krawężniki ale to nie wina tramwaju, tylko niedostosowanej infrastruktury do standardów. Częściowo niskopodłogowe tramwaje w Dusseldorfie pewnie mają różnicę w wysokości podłóg tylko jednego stopnia jak w naszych Skodach, a nie 3 z podłogą na wysokości dachów samochodów i tylko krótką niskopodłogową wstawką, co gorsza z tylko dwoma siedzeniami, do których osoba o kulach nawet nie dojdzie bez asekuracji kilku osób, bo nie ma nawet czego się trzymać by dojść do nich przez środek członu w ruszającym już tramwaju.
~Wroclawianin2017-07-18 13:08:14 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że nie będą to moderusy beta (ani żadne inne z modertransa), potocznie nazywane "biedą". Jeśli mamy wymieniać tabor na nowy to tylko Pesa w 100% podłogowa, pomimo że droższa ale przynajmniej będzie to inwestycja dobra na lata, a o to chyba chodzi najbardziej.