Koleje Dolnośląskie stawiane za wzór. Jaka jest recepta na sukces?

Andrzej Andrzejewski, GN | Utworzono: 2017-12-07 15:18 | Zmodyfikowano: 2017-12-07 15:31
A|A|A

fot. mat. prasowe

Nowoczesne pociągi, dobra sieć połączeń, punktualność... Czym jeszcze kolejarze mogą przyciągnąć pasażerów? Najlepsi polscy specjaliści szukają w Legnicy odpowiedzi na to pytanie. W trakcie naukowej konferencji do tej pory wiele mówiło się o skróceniu czasu podróży. Prezydent Lubina Robert Raczyński z satysfakcją zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt rozwoju.

- Najnowocześniejszy węzeł komunikacyjny, czyli kolej łącząca Głogów z Polkowicami i Lubinem. Tworzymy nową aglomerację kolejową. To jest dokument przyjęty już formalnie. Rząd się zobowiązał do wdrożenia tego. Kiedy? Jeszcze nie wiemy, ale mamy nadzieję, że w perspektywie dwóch lat będzie to zbudowane.

Organizacja dzisiejszej konferencji w Legnicy to nie przypadek. Właśnie w tym mieście mają siedzibę Koleje Dolnośląskie - spółka, która wśród przewoźników regionalnych odnotowała największe w Polsce tempo rozwoju.

W ciągu trzech lat potroili liczbę przewożonych pasażerów. Mają najnowocześniejszy tabor. Rozbudowali liczbę połączeń z 8 do 27 par linii.

Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich zastrzega, że spółka chce nadal zaskakiwać swoich pasażerów wysokim poziomem.

- Pokazaliśmy i przećwiczyliśmy ostatnio, przejeżdżając w ciągu pół godziny z Legnicy do Wrocławia. To jest taki rynek "pospieszny", który skróci czas przejazdu dla miejscowości dalej położonych od Wrocławia. Przez to Wrocław stanie się atrakcyjny dla ludzi, którzy są zbyt oddalenie, by codziennie do pracy czy szkoły dojeżdżać.

W najbliższych latach nie tylko skróci się tempo podróży. Ma się również zwiększyć długość torowisk.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 11:31:18
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 11:24:23
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 11:17:44
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 11:07:43
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 11:01:20
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:54:34
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:50:00
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:39:29
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:34:05
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:25:15
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-03-28 10:17:29
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Edward
2018-02-16 13:46:28
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Koleje Dolnośląskie same siebie chwalą a przecież to najgorszy przewożnik w Polsce.Dlaczego nie przyznają się że pociąg nie wyjeżdża w trasę bo maszynisya nie zgłosił się do pracy.Jest to przypadek nieodosobniony.Skandal!!! W PR takie przypadki wykluczone.Albo odwołują pociąg z przyczy.n technicznych na jakiejś trasie bez komunikacji zastępczej.W nowych pociągach brud!.
~Irek
2018-02-16 13:03:36
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Co z tego ze szybko jak jest brudno.Siedzenia nie odkurzone szyby , podłogi brudne a w toaletach syf szczególnie w szynobusach
~Komentarz został usunięty
2018-01-30 14:44:34
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Propaganda sukcesu!
2017-12-10 10:01:04
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
Sobota, trasa Wrocław Nowy Dwór - Legnica, KD podstawiają nieśmiertelnego EN57AL rok produkcji 1982. W środku hałas, gorąco jak w saunie, a po kilku przystankach (po wyłączeniu nagrzewnic) zimno aż przechodzą dreszcze. Szyby brudne, zastosowana tapicerka okropna, komfort siedzeń żaden. Trasa powrotna - najnowszym Impulsem od Newag-u, wyprodukowanym w tym roku (5 członów), niby wszystko okej, ale klima nieprzyjemnie wiała po plecach. Czas przejazdu też nie powala - ok 50 minut, także te regioexpressy wydaja się ciekawą opcją (najważniejsza będzie cena przejazdu). Także jest wiele do zrobienia panowie z KD.
~Wrocław
2017-12-08 09:09:01
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
I z taką firmą nie jest w stanie dogadać się Dutkiewicz? "- Najnowocześniejszy węzeł komunikacyjny, czyli kolej łącząca Głogów z Polkowicami i Lubinem. Tworzymy nową aglomerację kolejową. To jest dokument przyjęty już formalnie. Rząd się zobowiązał do wdrożenia tego. Kiedy? Jeszcze nie wiemy, ale mamy nadzieję, że w perspektywie dwóch lat będzie to zbudowane." We Wrocławiu kolej miejska dalej jest w powijakach, z uporem maniaka lansowane są takie pomysły jak tramwaj na Rogowskiej kosztem sprawnie działającego obecnie MPK. Ponoć Pętla na Nowym Dworze ma być wrocławskim centrum przesiadkowym kolej - tramwaj. Problem w tym, że ekspresy będą się zatrzymywały na Muchoborze Małym.
~wrocławianin
2017-12-07 16:24:17
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: -1
W poniedziałek wieczorem jechałem "pociągami regionalnymi" z Kalisza do Wrocławia. Z Kalisza do Ostrowa Wielkopolskiego jechałem "Kolejami Wielkopolskimi". Wagon bardzo wygodny, czyściutki i dobrze klimatyzowany. Niestety ...to było tylko 5 przystanków. W Ostrowie Wielkopolskim wsiadłem do pociągu "Koleje Dolnośląskie". Pociąg ten wyjeżdżał a Ostrowa po godz. 19-tej i we Wrocławiu (Głównym) był ok. godz. 21-szej. W Wagonie "Kolei Dolnośląskich" poczułem się jak bym się "cofnął" o 50 lat do tyłu. Wagon brudny, brudne zachlapane szyby (przez okno niewiele było widać). W wagonie tym "upał" niemiłosierny i nie można było zmniejszyć "grzania". Cały wagon "rozklekotany".... słychać było stukot kół i"rzucało" nim na boki. Drogie "szefowstwo" Kolei Dolnośląskich zróbcie z tym coś, bo takimi wagonami nie się jeździć. Chyba dlatego było w tym wagonie niewiele osób!!!
Informujemy, ze wydarzenia zaplanowane w Sali Koncertowej Radia Wrocław do końca czerwca 2020 r. nie odbędą się. O zmianach terminów będziemy Państwa informować na bieżąco.
Reklama