Czy nowe tramwaje są przystosowane dla osób niepełnosprawnych?

Elżbieta Osowicz, BT | Utworzono: 2018-02-21 19:00 | Zmodyfikowano: 2018-02-21 19:00
Czy nowe tramwaje są przystosowane dla osób niepełnosprawnych? - fot. wroclaw.pl
fot. wroclaw.pl

Jak mówi znany wrocławski aktywista, poruszający się na wózku, Tomasz Jakub Sysło pojazdy mają tylko jedno wejście z niską podłogą, do tego dla niepełnosprawnych jest w nim bardzo mało miejsca.

- Niestety niska podłoga jest tylko w środkowej części tramwaju. Jest bardzo duże ryzyko, że np. dwa wózki nie zmieszczą się tam. Poza tym strome schody w tej przestrzeni niskopodłogowej, pseudo-niskopodłogowej są bardzo uciążliwe dla osób starszych. Wydaje mi się, że nie jest to dobry zakup.

Wrocławskie MPK tłumaczy, że zakup pozytywnie zaopiniowała Rada Konsultacyjna ds. Osób Niepełnosprawnych. Jej przewodnicząca Agata Roczniak (także poruszająca się na wózku) tłumaczy, że akceptuje wybór tych pojazdów, bo jak mówi to i tak poprawi sytuację niepełnosprawnych pasażerów.

- Te niskopodłogowe tramwaje może i są bardziej dostępne, ale niestety dwa razy droższe. W konsekwencji gdyby miasto wybrało tę wersję droższą mając określoną pulę środków mogłoby zakupić o połowę mniej tramwajów. To z kolei przedłożyłoby na mniejszą liczbę dostępnych dla nas kursów.

W ostatnim przetargu Wrocław za unijne pieniądze kupił łącznie 56 nowych tramwajów. 16 pojawiło się na torowiskach, już w tamtym roku. Ten, który przyjechał do Wrocławia jest pierwszym z nowej serii. Do końca przyszłego roku na torach pojawi się 40 pozostałych pojazdów.

Rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska tłumaczy, że ten zakup miał w pierwszej kolejności pozwolić na wymianę pojazdów, które mają już po 30-40 lat i są w 100 % wysokopodłogowe.

Rzeczniczka dodaje, że trwają właśnie przygotowania do ogłoszenia przetargu na zakup kolejnych, tym razem w 100 % niskopodłogowych tramwajów. Ponadto w tym roku ma być wymienionych ponad 100 najstarszych autobusów.

Komunikat na temat nowego taboru:

 

 

 

Reklama

Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Filip2018-02-23 14:32:33 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Panie prezydencie, przed wyborami proszę nie zapomnieć skorzystać z usług Agi Wariackiej :) Kliki urzędników z wydziału propagandy mogą się okazać niewystarczające :(
~Filip2018-02-23 14:27:09 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Co za propoganda... Wystarczyło kupować wygodne, w pełni niskopodłogowe tramwaje, a nie piłkarzy Śląska. Pieniędzy by starczyło.
~jaakto2018-02-22 18:45:22 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ktoś dał plamę, są inne lepsze tramwaje niskopodłogowe gdzie spokojnie zmieszczą się dwa wózki, więc tłumaczenie Roczniak jest bez sensu. Coś mi tu nie pa$uje?
~Karol2018-02-22 17:02:14 z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Bardzo rozsądny i wyważony list pani Agaty, przychylam się po jego przeczytaniu do jej optyki na tę sprawę i docenieniu tych nowych zakupów.
~Grzegorz2018-02-22 11:31:45 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Że jest to zły wybór, wiadomo od początku. Teraz nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Trzeba wyciągać wnioski i mąfrzej wybierać. Tylko nie dajcie sobie ludzie wmówić, że jak przyjdzie rezydent z jakiej ogólnopolskiej partii, będzie lepiej.
~Popej2018-02-22 08:19:20 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Tramwaj to przeżytek. Setki tysięcy ton stali na torowiska + prąd z węgla. Do tego tramwajowe korki. Czemu nie trolejbus lub autobus z napędem hybrydowym, gazowym czy elektrycznym?
~xxx2018-02-21 22:50:20 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Myślę, że poza niskopodłogowymi tramwajami należy zwrócić również uwagę na niedostosowane przystanki- czasami mimo jazdy niskopodłogowym tramwajem - nie można na wózku wsiąść albo wysiąść bo peron jest niedostosowany. Czy miasto planuje coś z tym zrobić? może rozwiązania z Wiednia? gdzie wyznaczono żółtą linią , linię zatrzymania tramwaju i w odpowiednim miejscu (gdzie mają się otworzyć drzwi ) zbudowano wysepkę dla wózków (nie tylko inwalidzkich ale też to pomaga rodzicom z wózkami oraz starszym osobom).
~Tramwaje 2018-02-21 22:44:48 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Rada konsultacyjna pisze, że tramwaje są ok i o połowę tańsze od w całości niskopodłogowych. To po co miasto chce kupić tramwaje w całości niskopodłogowe skoro tamte są tańsze i rada też je wybrała. Po co mamy wydawać pieniądze.
~tsy2018-02-21 20:18:41 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Miasto nie dba o osoby niepełnosprawne i starsze oraz rodziców z wózkami dziecięcymi. Zakupiono przestarzałe modele nieprzyjazne dla ludzi. Opinia Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych jest nieobiektywna i zawsze w myśl urzędników. Rada nigdy nie zajęła sprzecznego stanowiska z linią miejską. Wszystko im się podoba. Zaułek Solny też niestety.
~Pedro2018-02-21 21:28:42 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Tsy... Nie ma to jak narzekać i narzekać. Tramwaje nie takie, zaułek nie taki, wszystko nie takie. Co zrobiłeś dla Wrocławia poza sianiem defetyzmu i ciągłym narzekaniem? Pracowałeś w UM UMWD i co tam zrobiłeś konstruktywnego? Mam dwójkę małych dzieci, które jeżdżą w podwójnym wózku. I nie jest problemem, że nagle drugi czy trzeci wózek chce jechać. Wszyscy sobie radzimy i nie spotkałem się żeby ktoś nie mógł pojechać. Ostatnio jechaliśmy w trzy wózki i dało się. Kwestia chęci. Problemem za to jest, że tramwaj niskopodłogowy jeździ na mojej linii czasami nawet w odstępach dwugodzinnych. A często i gęsto jedzie stary trup zamiast "N" bo była awaria i nie ma innego niskopodłogowego w zapasie. Więc działanie mające na celu maksymalne zwiększenie ILOSCI niskopodłogowych tramwajów a nie płaskiej podłogi kosztem tej ilości uważam za bardzo dobre. Mam wiele zastrzeżeń do wrocławskiegi MPK jednak to akurat jest bardzo dobra decyzja. Zapamietaj TSY, że nie jesteś przedstawicielem jedynej grupy która potrzebuje ułatwień. Jak Wrocław zacznie caly budżet inwestować w Twoje zachciewajki to niestety ucierpią inne grupy. Życie w społeczeństwie polega na gospodarowaniu zasobami dla dobra wszystkich a nie ciągnięciu tylko w swoją stronę. Zatem wiecej działaj chłopie a mniej narzekaj.
~#TsyIleJeszcze2018-02-21 20:16:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Fajna i zdrowa na umyśle Mama i roszczeniowy Tomek. Wszystko mu we Wro nie po drodze. Ktoś luknął na jego profile i ciągłe pretensje?! W necie też da się zobaczyć gdzie pracował. Może lepiej były urzędnik wszystkich urzędów, a nie znany kurde aktywista, który nam kulawym psuje opinie!!!
~hahaha2018-02-23 10:56:14 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Tomasz Jakub to do tramwaju wsiada tylko wtedy jak na chwilę staje się aktywistą, bo trzeba się popromować w mediach, żeby kolejną fuchę złapać, jak to często mawia "zrobić buzzz" najlepiej wokół siebie... Zwykle po mieście jeździ samochodem.
~tsy2018-02-21 20:27:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
do TSY ILE JESZCZE tak. pracowałem w urzędzie miejskim, marszałkowskim i wojewódzkim. nigdy więcej tam nie chce pracować - tam było notoryczne okłamywanie ludzi, malowanie trawy na zielono, pokazywanie nieprawdy. ja lubię transparentność i prawdę. tak. psuje wam kulawym opinie. wam, którym wszystko się podoba i nie walczycie by było lepiej. siedzicie na ciepłych urzędniczych posadkach i nie macie kręgosłupa. zawsze mówicie to chce dział prasowy i nie macie własnego zdania. brak jaj.
~tsy2018-02-21 20:21:54 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
do Bartka jeździsz tramwajem czy taksówką? nie wsiadłeś kiedyś do tramwaju, bo nie było miejsca w tej pseudo-niskiej podłodze? ja miałem tak wielokrotnie. i co wyprosisz z tramwaju ludzi, osoby starsze, bo chcesz wsiąść? czy ostatnio nie zszedłeś do przejścia świdnickiego, bo nie działała windą, którą mieliście naprawić od lipca 2017.
~Reklama tego taboru2018-02-21 20:14:33 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Kosztowała ponad 200 tyś. złotych (w tym w Radio Wrocław). To musi być przemyślany zakup :)