Złotoryja: Jedna pielęgniarka na 40 pacjentów. Pracownicy piszą do prokuratury

Karolina Kurczab, jk | Utworzono: 2018-03-13 07:03 | Zmodyfikowano: 2018-03-13 07:07
Złotoryja: Jedna pielęgniarka na 40 pacjentów. Pracownicy piszą do prokuratury - fot. Karolina Kurczab
fot. Karolina Kurczab

Prywatny inwestor przejął lecznicę od starostwa dwa lata temu. Nowa dyrektorka - choć została powołana dwa tygodnie temu - nie spotkała się z załogą. Sława Kolano, pielęgniarka z ponad dwudziestoletnim stażem przyznaje, że brakuje pieniędzy na leki.

- Nikt nas nie słucha nikt z nami nie rozmawia, nikt nie chce uwierzyć w to co my mówimy. No a sytuacja jest naprawdę tragiczna, naprawdę. Nie ma kto pracować. Wszystko chyli się ku upadkowi - mówi Sława Kolano.

W codziennych obowiązkach pielęgniarkom starają się pomagać... pacjenci. O komentarz w tej sprawie jeszcze w ubiegłym tygodniu poprosiliśmy dyrektorkę i rzecznika firmy zarządzającej lecznicą. Do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Szpital został wydzierżawiony prywatnej spółce przez złotoryjskie starostwo. Samorządowcy podkreślają, że z chwilą podpisania kontraktu stracili możliwość wpływu na kondycję placówki.

Tymczasem rzecznik starosty Jacek Grabowski nie dostrzega nieprawidłowości. - Współpraca, powiedzmy, przebiega w sposób właściwy, aczkolwiek jest to podmiot gospodarczy, który jest z nami pośrednio związany, niezależny i nasz wpływ jest bardzo ograniczony. Naszym zadaniem jako powiatu jest zabezpieczyć opiekę medyczną - mówi rzecznik.

I właśnie dlatego pracownicy szpitala twierdzą, że starostwo nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Szefowa związku zawodowego uznaje, że momentami zagrożone może być życie i zdrowie pacjentów. Dlatego pracownicy napisali już doniesienie do prokuratury.

POSŁUCHAJCIE MATERIAŁU:


Komentarze (65)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dziecko we mgle2019-04-21 07:54:15 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
To co opowiada pan rzecznik starosty Jacek Grabowski kwalifikuje się do złożenia wniosku do prokuratury przez Związki Zawodowe o pokrętne i nie wnoszące żadnej konstruktywnej myśli jak pomóc w tej dostatecznie krańcowej sytuacji w której znalazł się szpital.Co jak co ale wskazuje to że władze złotoryjskie nie zdają sobie sprawy z tego czym to grozi mimo że są to doświadczeni urzędnicy z dużą wiedzą.
~Koyot2018-08-30 15:55:16 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Pan starosta ze swoja swita powinien tam trafic I lezec a jak sie zesra I zleje niech czeka na pomoc grabarz powiatu ale w podleglych temu panu placowkach taki sam burdrl szczegulnie w pinb
~AAA2018-03-28 12:56:14 z adresu IP: (80.48.xxx.xxx)
"Samorządowcy podkreślają, że z chwilą podpisania kontraktu stracili możliwość wpływu na kondycję placówki" Ci państwo to chyba dawno utracili kontrolę nad czym kolwiek problemy finansowe powiatu to chyba świstak zrobił mogliby się chociaż nie ośmieszać i nie kompromitować się
~J-23 nadaje2018-03-23 21:51:46 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wyszło szydło z wora, kasta ma w 4 literach los pigułek, liczy się tylko dojna zmiana, ciemny lud wespół z faryzeuszami w sukienkach rozdają karty, taki mamy klimat dopóty dopóki jest kasa na pincet plus.
~AAA2018-03-28 12:57:17 z adresu IP: (80.48.xxx.xxx)
Jaki to ma związek z sytuacją szpitala i powiatu ? to nie zaczęło się w 2015
~Realista2018-03-21 09:13:31 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
Niektórzy pacjenci przyzwyczaili się do tego, że pielęgniarki są na każde skinienie, muszą znosić każde chamstwo, będą się cieszyć, że mają pracę i pracować świątek piątek i niedzielę, na trzy zmiany za marne pieniądze, ale niestety rynek to z weryfikował i nie ma pielęgniarek, a jeśli się to nie zmieni to ich nie będzie wcale. Można pisać pisma gdzie się chce.
~Margo2018-03-17 10:25:33 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Proszę państwa tu chodzi o coś znacznie więcej , pielęgniarek brakuje wszędzie, spory wewnętrzne z dyrektorami szpitali są bardzo częste. Wypowiedzi udzieliła pielęgniarka z 40-letnim stażem pracy, nigdy sytuacja nie była tak tragiczna jak obecnie, a rządzący robią za mało aby to zmienić. Za kilka lat zabraknie osób w tym zawodzie! Ile jeszcze ten ograniczony ciemnogród musi dostać argumentów żeby przejrzeć na oczy. To skandal żeby w 21 wieku pracownicy sami pisali do prokuratury, że zagrożone jest życie i zdrowie pacjenta. To nienormalne! Zarobki to już odrębny temat, w krajach UE pielęgniarki zarabiają stosownie do wykonywanych obowiązków i nikt nie krzyczy, że to za dużo i rujnuje to budżet państwa. U nas budżet rujnują pazerni urzędnicy, posłowie, ministrowie etc. "Pracownik nie jest winien swemu pracodawcy służalczości i posłuszeństwa. Jest mu jedynie winien usługę, za którą otrzymuje zapłatę, będącą nie łaską lecz zasłużonym wynagrodzeniem" - L. von Mises. Jeśli o pracownika zadba się jak należy to i on zatroszczy się o całą resztę. To nie komuna żeby straszyć pracownika za to, że powiedział prawdę. Teraz właśnie widać jak się dzieję w tym szpitalu. Gdyby nieustannie Was straszono utratą pracy to bylibyście w świetnym nastroju, mili, uśmiechnięci i zadowoleni z życia... nie sądzę ! To od atmosfery w pracy zależy najwięcej, jeśli jest napięta i nerwowa to pracownikom się to udziela. Pełny podziw za to, że w takich warunkach pracowali tyle lat, ale mają dość, mówią STOP. Należy im się wsparcie, a nie krtyka.
~protektor2018-03-16 15:59:43 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Oskarżać jest łatwo wszystkich dookoła ale trzeba popatrzyć na siebie jakim jest się do innych ludzi. Ci którzy wypowiadają się tak źle to w życiu codziennym nie mają szacunku do nikogo, po prostu nic im nie pasuje. Pretensjonalność jest w modzie.
~Mieszkanka Z2018-03-16 10:28:28 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Bez problemu jesteśmy przyjmowani w innych szpitalach !! Moje dziecko jezdzi co pol roku na leczenie do Trzebnicy, szpital nie da sie opowiedziec po prostu Super, oddzialy czyste, pielegniarki miłe -cudowne. Moj ojciec jezdzi do legnicy zawsze jest przyjmowany, lekarze młoda kadra ale i starsza super przygotowani medycznie. Niczego nie brakuje. Nigdy nie zamknieto drzwi przed Nami w innych szpitalnych ! I gdybym miala wybrac leczyć sie tu w tym syfie czy w innym mieście odpowiedź jest tylko jedna ...W Innym!
~??? . 2018-04-13 14:17:22 z adresu IP: (178.165.xxx.xxx)
Popieram. Szpital w Złotoryi nie ma podstawowych środków - opatrunki, leki itd... Wszystko musieliśmy mieć swoje.. Nawet pościeli brakuje. Też ja tam dostarczalismy.... A jak miałam zabrać chorego do domu powiedziano mi że transport będzie a później okazało się ze szpital już nie ma swojej karetki tylko z Legnicy ZAZNACZĘ ŻE PACJENT BYŁ PO AMPUTACJI NOGI I POWINIEN BYĆ PRZEWIEZIONY KARETKA.. Dla mnie ten Szpital jest tak zadluzony ze lepiej zamknąć niż wykorzystywać rodziny pacjentów. . Trudne słowa dla niektórych do przełknięcia ale za dużo tam widziałam i doświadczyłam. Większość lekarzy tam jest spoza rejonu i tylko są bo są NIC OD NICH NIE MOŻNA SIĘ DOPROSIC ŻEBY ZAINTERESOWALI SIĘ PACJENTEM,SZCZEGÓLNIE W CIĘŻKIM STANIE. . PRZYKRE ALE PRAWDZIWE. .
~Mika2018-03-16 22:34:52 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jeśli Pani tata musiał leczyć się na oddziale, którego nie ma w szpitalu w Złotoryi tj. kardiologia, ortopedia, okulistyka itd. to oczywiste, że był hospitalizowany w Legnicy czy chociażby gdzieś gdzie takie oddziały funkcjonują. Pani dziecko jak domniemam również podlega kontroli, która możliwa jest akurat w Trzebnicy, to są sytuacje niestandardowe. Mówimy tu o tym, że z bólem brzuszka, paluszka, katarem czy gorączką trzeba będzie pojechać do Legnicy żeby usłyszeć, że to nic poważnego proszę wracać do domu. Najlepiej będzie przekonać się o tym w praktyce, może wtedy zrozumie Pani o czym mowa. Zapewniam, że kiedy zacznie Legnicy zwalać się na głowę złotoryjskie społeczeństwo nagminnie to już nie będzie tak miło, limity przyjęć będą nieugięte. Ale pożyjemy zobaczymy...o pewnych rzeczach trzeba przekonać się na własnej skórze.
~kropla rosy2018-03-15 21:45:25 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ludzie obudźcie się. Otwórzcie oczy. Nie podcinajcie gałęzi na której siedzimy. Pani Sławo dziękujemy, że ujęła się Pani za nami, mieszkańcami powiatu. Zdaje się, że Pan rzecznik z Katowic nie przyjmował Pani do pracy, żeby teraz Panią miał zwolnić za prawdę. Panie rzeczniku to nie Pani Sława mija się z prawdą. Pielęgniarki to Kobiety nie tylko wykształcone, pracowite, o wielkim sercu, ciężko pracujące nie tylko psychicznie ale i fizycznie, za niewielkie pieniądze na pewno poradzą sobie. Mieszkańcy powiatu co będzie z nami obecnymi i przyszłymi pacjentami. Uwierzcie, że nikt na nas nie czeka w innych miastach. Szpitale nie są z gumy. W innych miastach często brakuje miejsc na oddziałach dla ich mieszkańców. Proszę przemyślcie to sobie Państwo. Dobrej nocy.
~Milena2018-03-15 14:19:15 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Od wielu lat szpital jest na cenzurowanym, pozytywne opinie to rzadkość, najczęściej powarzane slogany to takie , że jest to "umieralnia, wykańczalnia". Dlaczego w takim razie na oddziałach znajduje się po 40 pacjentów, dlaczego ludzie godzą się na przyjęcie na jeden z tych oddziałów gdzie jedzenie to syf, personel niekompetetny i wredny...?! Po co szanowne społeczeństwo idzie się leczyć do tego pseudoszpitala?! Wypad do Legnicy, Wrocławia, Jeleniej Góry, Jawora - idźcie tam gdzie lepiej...aaaa nie chcą Was tam przyjąć, trudno się dostać, godzinami trzeba czekać na Sor a i tak odsyłają z kwitkiem, wypis to wypis nie ma tłumaczenia, że w domu nie poradzę sobie z opieką nad 80-90 latkiem z demencją, niech pan doktor potrzyma "babcię" lub " dziadka" jeszcze dzień lub dwa a najlepiej tydzień . Realia gdzie indziej wcale nie są lepsze. Pewnie niech zamykają a co tam , lekarze mają prywatne praktyki dadzą radę, pielęgniarki przejdą do innych placówek , może będą musiały gdzieś dojechać 20-30 km też do przeżycia, ewentualnie opieka w DE za 1700€ za m-c nad jedną osobą, miesiąc tam miesiąc w domu na wymianę też dadzą radę :-) natomiast Wy drodzy pacjenci co zrobicie ? Wtedy to dopiero na nowo pojmiecie co znaczy naturalna selekcja ....
~Agata 2018-03-15 13:23:46 z adresu IP: (78.131.xxx.xxx)
Ten szpital to porażka!!! Rodzilan tam dziecko i omal nie umarło...
~Margo2018-03-15 14:46:34 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Wszędzie, ale to wszędzie zdarzają się ludzkie tragedie, komornicy, urzędnicy potrafią tak zniszczyć życie, że ludzie gotowi są targnąć się na własne życie niż próbować dochodzić sprawiedliwości. W każdym zawodzie są osoby, które starają się rzetelnie wykonywać swoją pracę i dają z siebie 200%, a są też tacy, którym zależy żeby 8-10 h przeleciało szybko i bezstresowo. Trzeba to zrozumieć! Jak pielęgniarka się pomyli to skutek jest często nieodwracalny, jak pomyli się Pani na kasie to zrobi korektę i po sprawie. Poza tym jak można mówić, że pensja dla pielęgniarki 2500 netto to kokosy, życie ponad stan...co może dostać w podziękowaniu czekoladę za 3zl lub kawę za 15 , litości skąd tyle jadu do tych kobiet w Was żeby bez skrupułów mówić, że to darmozjady ... lekarze zarabiają 4 razy więcej, dajecie im koniaki i whisky, a także koperty w podziękowaniu i jakoś takiego szumu przy tym nikt z Was nie robi ...
~wojtuś2018-03-15 10:56:48 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
nie wiem ludzie skąd w Was ta nienawiść. Ten szpital zatrudniał ok. 300 osób. Teraz to już nie wiadomo bo ludzie masowo się zwalniają przez sytuację jaka panuję w szpitalu. LUDZIE RATUJMY SZPITAL !!!! Nie zamykajmy go !!!! Szpital jest potrzebny !! Nawet za głupie ugryzienie osy trzeba będzie jechać do Legnicy !!!! Opieka powinna być na miejscu !!!! Pierwsza pomoc jest najważniejsza która powinna być udzielona jak najszybciej choremu a nie tracenie czasu na dojazd do Legnicy i czekanie w kolejce na SORze godzinami. Takim gadaniem o zamknięciu szpitala sami na sobie kręcicie bata bo nie wiadomo co nas w życiu spotka.
~Dani2018-03-15 13:20:45 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Będzie napewno w takiej sytuacji punk stworzony w przychodni do takich naglych rzeczy! I to w twj sytuacji Wystarczy jak utrzymywac na siłę cos co przynosi tylko długi i jest takim dziadoswem!
~Złotoryjanka2018-03-14 18:16:37 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Nie oceniajmy wszystkich jedną miarą. Pielęgniarki ciężko pracują (zdażają się wyjątki jak wszędzie), ale 1 nie da rady obsłużyć wszystkich naraz. Odwiedzająca rodzina powinna zakasać rękawy i przebrać rodzica pielęgniarka jak ma do wyboru podać leki czy zmienić pampersa to wybierze to pierwsze. Nie obrażajcie pielęgniarek bo bez nich nikt wam nie pomoże nie widzialam lekarza, który biega koło pacjenta szanujcie je bo przyjdzie czas że będziecie chcieli dostać leki o wlaściwej porze. I to nie prawda że dużo zarabiają za takie pieniądze większość z was tyłka by nie podnilsła do takiej roboty
~??? .2018-04-13 14:41:15 z adresu IP: (178.165.xxx.xxx)
Jeśli pielęgniarki tam mają czas oglądać telewizję, bo poszłam poprosić o pomoc i z pięć razy przechodzila koło sali w której przebieralam chorego i nawet nie zareagowała. . Chory był po poważnej operacji i powinien mieć regularnie zmieniane opatrunki. Przyszła jedna i powiedziała :JA MOGĘ ZREZYGNOWAĆ ALE NIE ZAŁOŻĘ OPATRUNKU BO NIE MAMY.. Doprowadziły do zakażenia. PYTAM- PO CO TEN CYRK - ŻEBY RODZINA PRZYNOSIŁA WSZYSTKO? ? Wszstko mieliśmy swoje leki , opatrunki, nawet rękawiczki TYLKO POMOCY NIE MOGŁAM SIĘ DOPROSIC.. TO PYTAM JESZCZE RAZ - NIE LEPIEJ ZAMKNĄĆ. MOŻE OBUDZĄ SIE W KOŃCU NIEKTÓRZY I PÓJDĄ PO ROZUM DO GŁOWY. .....
~Złotoryjanka2018-03-15 22:07:19 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Pielęgniarki to nie cyborgi.
~Dani2018-03-15 13:25:54 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ja zmieniałam z siostrą mojego męża posciel ojcu byla po tygodniu brudna z plamami a 5 pielęgniarek stało w kupie na korytarzu i plotkowalo. Obok człowiek obsrany po pachy. Ale nie bylo komu przebrać. Tak jest w tym szpitalu!!!!!!
~Niko2018-03-14 16:05:34 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wojcieszów zle zrobił ze nieodłaczył sie od zlotoryji slyszałem ze w Wojcieszowie rządzą kliki przechlapane
~E....2018-03-14 14:10:13 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Dwadzieścia lat temu urodziłam córkę w tym szpitalu, która jest wczesniakiem . Pielęgniarka zaoferowała że jak mąż przyniesie dobrą cytuję " kawuchę" to pokaże mi dziecko. A jak głupia młoda przestraszona się na to godziłam.
~Realista2018-03-21 09:08:59 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
Ja bym do tego w podziękowaniu i z radości dołożyłjeszcze dobrą dużą flaszkę.
~Eva2018-03-14 20:56:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Położna to była, nie pielęgniarka.
~Roni 2018-03-14 13:07:42 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Jeden wielki syf, a nie szpital... pacjent jest traktowany jak śmieć, a nie jak człowiek, który potrzebuje opieki medycznej... już dawno powinni się wziąć za ten szpital, bo to już jest lekka przesada co tam się dzieje
~Benke2018-03-14 09:26:05 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Przez kilkadziesiąt lat setki (tysiące?) osób budowało ten szpital i jego dobre imię. Wystarczyła dekada niekompetencji i za chwilę ostatni wyłączy światło. Starosta odejdzie na tłustą emeryturę i koniec pieśni. Nikomu się ten skandal nawet czkawką nie odbije.
~Ada2018-03-14 09:24:38 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Życie i zdrowie pacjentów a PERSONLU ...to nie bo cóż misja .....tutaj nikt nigdy nie widzi zagrożenia
~xxx2018-03-16 20:51:42 z adresu IP: (79.190.xxx.xxx)
Nie wkładac wszystkie pielęgniarki do jednego worka, wszędzie są czarne owce ale jedno parszywe . jabłko to nie znaczy żeby ścinać jabłoń .Jak sobie poczekacie na sorze w Legnicy 4 godz. i powiedzą wam że nie przyjmą i wrócicie do domu, to wspomnicie o szpitalu w Złotoryji ale będzie za póżno bo go zamkną jak chcecie.Personel znajdzie sobie pracę, możemy nawet zamiatać ulicę, mniejszy stres najwyżej miotła się złamie .OBUDZCIE SIĘ LUDZIE.
~??? . 2018-03-14 13:06:39 z adresu IP: (178.115.xxx.xxx)
PERSONELU ZDROWIE? ?? A CO ZA DARMO PRACUJĄ? ???!!! JAKA MISJA??? PRACOWAŁAM TAM I POPROSIŁAM JEDNĄ PIELEGNIARE ŻEBY MI POMOGŁA PRZY CHORYM "TO POWIEDZIAŁA ŻE ZA CHWILĘ BO NA DYŻURZE MUSIAŁA SOBIE DOKOŃCZYĆ MALOWANIE PAZNOKCI.... WIĘC MAJĄ TO NA CO ZASŁUŻYŁY. ..
~Fan 622018-03-14 07:46:15 z adresu IP: (93.95.xxx.xxx)
To jest karygodne co robi Starosta gdzie jest NFZ skazujecie swiadomie ludzi na brak szpitala i opieki To wszystko to szambo Ludzie przy korytach decyduja o Obywatelach ktorzy budowali szpital Gdzie jest PANSTWO POLSKIE rzadzi sama ZGNILIZNA wstyd
~???.2018-03-14 01:32:44 z adresu IP: (77.119.xxx.xxx)
ŻAL SŁUCHAĆ CO PISZĄ O TYM SZPITALU! !! NIECH ZAMKNĄ A ŻADEN CHORY NIE UCIERPI PRZEZ LENISTWO PERSONELU - A JESZCZE MAJĄ CZELNOŚĆ NARZEKAĆ ZE MAJĄ MAŁO. NAOGLADALAM SIĘ TEGO JAK W TYM SZPITALU PRACUJĄ. ZAMKNIECIE TO NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE! !!!!
~Molly2018-03-14 21:37:57 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Przestań kobieto pieprzyc o lenistwie personelu bo przy 40 pacjentach jedna pielęgniarka w ciągu 12 h niema czasu po tyłku się podrapac. Ja mam na oddziale 30 pacjentów i ledwo się wyrabiam bo połowę czasu spędzam przy wypełnianiu dokumentacji. A niestety papiery są najważniejsze. NFZtu nie interesuje czy pacjent był zadowolony z pobytu tylko czy wszystko w papierach jest udokumentowane. Niema papierów niema zapłaty za pobyt. Nie trzeba być geniuszem żeby sobie policzyć że przy 40 pacjentach pielęgniarce poświęcającej tylko 10 minut na jednego pacjenta zajmie to prawie 7 h.
~Bestia2018-03-14 17:22:16 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przykro mi i moje kondolencje, ale to nie szpital zabił pani bliskiego tylko choroba i czyjes zaniedbanie konkretnej osoby lub osób i takich przypadków bedzie wiecej jeżeli będzie tak mało personelu,. Ja tam czesto jestem i doskonale wiem jak to wygląda ale kiedy zacgoruje ja lub moje dziecko to nie mam wyjścia tu jest najbliżej. A tak naprawdę atakować trzeba dyrekcje i starostwo za ich chore rządy
~??? . 2018-03-14 13:16:23 z adresu IP: (178.115.xxx.xxx)
Bestia.. Ten szpital zabił bliską mi osobę i mam prawo tak mówić a w tym szpitalu nie zamierzam się napewno leczyć. TO NIE JEST SZPITAL TYLKO WYKANCZALNIA PACJENTÓW. .. PROSZĘ TAM IŚĆ I ZOBACZYĆ CO JEDZĄ CHORZY A TO JUŻ WYSTARCZY ŻEBY TO ZAMKNĄĆ. JEST TAK ZADLUZONY ZE NIE POWINIEN JUŻ ISTNIEĆ! !!!!!!!
~Bestia2018-03-14 11:02:49 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Przykro czytac pani komentarz, albo pani kłamie albo była pad wpływem silnych środków odurzajacych, bo personel ledwo daje radę z obowiązkami, a starsi pracownicy poprostu padaja jak muchy i lądują na zwolnieniach. Jest tak mało personelu ze to cud że dają radę ale to do czasu. A pani życzę zdrówka a razie choroby zapraszam do innego szpitala, nich innym tez pani wystawi durna opinię
~Ktoś2018-03-13 23:37:16 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zamknięcie szpitala nie jest rozwiazaniem. Jesli beda tak oszczedzac na wszystkim to nigdy na prosta nie wyjda ;-) niech zainwestuja w dobry personel, sprzęt a przedewszystkim leki a nie aby obejsc koszty, bo jeśli chodzi o lekarzy to oni wykonuja dobrze swoja prace na tyle dobrze na ile maja warunki do tego.
~ala2018-03-14 21:41:36 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Tak lekarze dobrze wykonują swoją pracę - piszą zlecenia i znikają a pacjentem zajmują się duszki ! Bo pielęgniarki nie mają zdolności do klonowania pozdrawiam !!!
~Dani2018-03-13 23:29:38 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jak mój tesciu leżał w tym szpitalu to obok niego lezal pan obsrany po pachy i nikt przez caly dzień go nie przebral. Siostry Wchodzily dawaly leki i wychodzily. Dla nich to rodzina ma to robic nie one!!! Tylko gorzej jak tej rodziny nie ma! Musielismy prosic zeby przeniesli tescia do innej sali bo człowiek nawet jesc nie mógł. Wiec wolaly zrobic przeniesienie niz tamtego przebierac. Na sali az w oczy szczypalo. O tym wszystkim tez wiedzą lekarze!!!
~ona2018-03-15 14:39:44 z adresu IP: (195.150.xxx.xxx)
Do Nea spróbuj sobie w 1 osobę odwrócić pacjenta bezwładnego który waży 80 kg i więcej i czy nie siądzie Ci kręgosłup przy 20. Dlaczego my mamy dźwigać same nawet baba w biedrze ma paleciak elektryczny .... Ps od tego jest rodzina żeby pomagać przy pacjentach. Za chwile przyjdzie czas ze nie bedzie pielegniarki wogóle
~Nea2018-03-14 22:24:43 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Siostry to w zakonie- nawet one ostatnio podniosły larum ze chcą umów o prace! Kiedyś nie było tylu papierów do wypełniania i były dompocy salowe. Teraz nie ma nikogo do pomocy i papierów od groma do wypełniania. Kiedyś były na nocy dwie, trzy - teraz jedna. Pacjentów za to przybywa
~Meg2018-03-14 14:00:34 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
One, takiego określenia, niegrzecznego rodziny używają na pielęgniarki. Smutne. Naprawdę nie wiadomo dlaczego burzy się rodzina na możliwość uczenia się, czyli edukację na temat opekii chorego, swojej bliskiej osoby. , w tym umycia.
~Joanna2018-03-14 09:18:58 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Proponuję przyjść na wolontariat i odciążyć pielęgniarki. Niestety w tak okrojonej obsadzie nie są one w stanie zrobić wszystkiego. Przykro, że są takie sytuacje, ale proszę zajrzeć w głąb problemu i poszukać nieprawidłowości u zarządzających placówkami.
~Aga2018-03-14 08:46:54 z adresu IP: (91.123.xxx.xxx)
A kto niby miał to robić (użycie pacjenta) jak niema kto??? Od tego są sanitariuszki A nie pielęgniarki One mają swoją robotę która sanitariuszki nie zrobią a pielęgniarki za nie muszą robić !!!
~Ano2018-03-14 08:43:27 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
W szpitalu pracują pielęgniarki siostrę to masz w domu
~nieznajoma2018-03-13 22:23:58 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Opisalabym tu swoja sytuacje dotyczącą mojej mamy,ale brak słów co sie w tym szpitalu dzieje.A życia mamy i tak nikt mi nie wroci :-(.A pielegniarki tez nie sa bez winy,nie sympatyczne i pracujace za kare a nie z powolania,wcale mi ich nie szkoda:-/
~~ONA~MAG~2018-04-13 16:19:04 z adresu IP: (178.165.xxx.xxx)
PRACOWAŁAM W TYM SZPITALU I WASZA GATKA MNIE NIE INTERESUJE. WSPÓŁPRACA RODZINY Z PERSONELEM -SMIECH... MOŻE RODZINA ZROBI ZA WAS WSZYSTKO A WY ??? 3 GODZINY CZEKAŁAM ŻEBY MI KTÓRAŚ POMOGŁA PRZEBRAĆ CHOREGO PO POWAŻNEJ OPERACJI I MUSIAŁAM ZROBIĆ TO SAMA. W INNYCH SZPITALACH TEGO NIE MA- NP. MCZ W LUBINIE . PRZYSZŁA PIELĘGNIARKA 5 MINUT I PACJENT PRZEBRANY I POSZŁA DO SWOJEJ PRACY. TAM WSZYSTKO DAJE SZPITAL A TU ANI LEKÓW ANI OPATRUNKOW WSZYSTKO RODZINA. I W TAKI SPOSÓB CHCECIE UCZYĆ RODZINĘ OPIEKI PRZY CHORYM? ??? WIEM ŻE BOICIE SIĘ O PRACĘ TO DLATEGO MNIE ATAKUJECIE ALE NIE TĘDY DROGA!!! JEŚLI CHCECIE KOGOŚ ATAKOWAĆ TO WASZE SZEFOSTWO NIE TYLKO ZE SZPITALA A JA MAM PRAWO SIĘ WYPOWIEDZIEĆ BO MOWIE PRAWDĘ! !!!!!!!
~ona2018-03-15 14:44:59 z adresu IP: (195.150.xxx.xxx)
do ?????? wiesz zę pielegniarką przysługuje w ciagu 12h 30 min przerwy? To nie są roboty też mają prawo zjeść napić sie choćby kawy czy wysikać się . W ciagu 30 min możesz sie nawet spac położyć co komu do tego jak spędzasz przerwe
~Mag2018-03-14 23:31:16 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Co Ty kobieto mowisz gdybys miala 40 pacjentow pod soba to bys inaczej spiewala. Teraz PIELĘGNIARKI pracuja wedlug procesu pielegnowania orem, które wspolpracuja z rodziną, uczą, edukuja
~Dir2018-03-14 23:08:41 z adresu IP: (91.237.xxx.xxx)
Powołanie...to znaczy że ma pracować za darmo?
~Pielęgniarka2018-03-14 21:03:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Powołane do służby są zakonnice a pielęgniarki wykonują zawód . Przepracowała byś jeden dzień że swoją mamą w domu i szybko zmieniła byś zdanie co do tego co powiedziałaś
~Mała 2018-03-14 14:30:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Powołanie można mieć do wojska albo do zakonu. W tym szpitalu pielęgniarki pracują za dwie-trzy osoby,a pensje mają niestety głodowe. Chyba jedne z najniższych na Dolnym Śląsku
~Ola2018-03-14 09:07:27 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Z powołania to są zakonne siostry
~??? . 2018-03-14 01:10:34 z adresu IP: (77.119.xxx.xxx)
Xyz. Widziałam swoje w tym szpitalu i nie jest tak że jedna pracuje za trzy.. Potrzebowalam pomocy przy moim chorym i poszłam do niby pielęgniarek A one siedziały i oglądały telewizję i żadna się nie ruszyła. Tak chcą utrzymać szpital który i tak jest tak zadluzony ze dawno powinien być zamknięty! !!!! Tam na niektórych oddziałach pielęgniarki wolaly ROBIĆ PAZNOKCIE NIŻ IŚĆ DO PACJENTA więc same czasem na siebie wydają wyrok..PRACOWAŁAM TAM WIĘC WIEM I LEPIEJ JAK ZAMKNĄ TEN SZPITAL - WIĘCEJ ŻADEN PACJENT NIE UCIERPI PRZEZ OBOJĘTNOŚĆ personelu -pielęgniarek i lekarzy! !!!!!!!!!
~xyz2018-03-13 23:20:01 z adresu IP: (79.190.xxx.xxx)
z powolania to są siostry zakonne i to nie wszystkie.Jeżeli jedna pielegniarka pracuje za trzy to trudno zeby byla zadowolona.Nie ona odpowiada że brak leków bo tnie sie koszty żeby byla było taniej.nie zleca się badań bo koszty.Pełno papierów . wszystko wpisz do komputera.A GDZIE PACJENT.Niech społeczeństwo się wreszcie obudzi bo za chwilę nie będzie komu pracować w szpitalu.
~protektor2018-03-13 21:15:12 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Jeśli obecny Starosta i Radni powiat wystartują w przyszłych wyborach. To koniecznie trzeba ich wybrać aby dokończyli swój plan- zniszczenia Powiatu ostatecznie. Jak wykończyli właśnie szpital.
~PEAXE2018-03-13 21:13:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W końcu zostało to opisane!
~Cola2018-03-13 20:10:20 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
To tylko nic nis whpada zamknac ten szpital calkowicie bo to skandal
~Ewa2018-03-13 20:05:09 z adresu IP: (213.199.xxx.xxx)
A w Ciechanowie jest inaczej?ale panie domagają się tylko podwyżek,bo przez to bardziej się szanują.Przełożona pielęgniarek nie wie ile na oddz pracuje położnych.Przyjęcia są po znajomości,nieważna praca tylko układy np. mama sędzia ,dziecko awans
~Dani2018-03-13 19:52:11 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ta Złotoryja jest naprawde pokrzywdzona jest coraz gorzej ..tylko wyjeżdżać z stad to juz jest dramat
~zenek2018-03-13 13:54:56 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Starostwo upada ,szpital upada ,złotoryjo trzymaj się !!!
~Kaśka2018-03-13 10:54:17 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
ten szpital to porażka ...ludzie umierają, dzieci przy porodach umierają lub zostają niepełnosprawne ... po co to funkcjonuje? Tylko krzywdę ludziom wyrządzają
~Milena2018-03-13 17:00:29 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Szpital powiatowy, brak specjalistycznych oddziałów, brak kadry , nie rozumiem dlaczego w sytuacji kiedy wyboru dokonuje przyszła mama i ma prawo zadecydować w jakich warunkach i gdzie chce urodzić, wybór pada akurat na Złotoryje .....?! Żeby potem krytykować, przecież konsekwencje utrary zdrowia lub życia są nieodwracalne. Ludzie więcej świadomości i wiedzy !
~Paula2018-03-13 14:42:55 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Moja córka przy cesarce wylew krwi do mózgu. Lekarz w Poznaniu zdziwiony, że przy takim porodzie takie cuda.... Ten szpital jest ochydny.
~Karina2018-03-13 12:47:10 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Mój syn dostał udaru przy porodzie gdzie maialm całą ciążę książkowa człowiek dba a pójdzie rodzić i dziecko nie pełnosprawne tak jak pani pisze